Squeezebox Duet - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 108 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 2146
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Hmm... Er det forskjell på SB3 og SB duett? Må se nærmere på dette når jeg kommer hjem i kveld. Er kanskje bare jeg som har misforstått... :???:
    Bare et skudd fra hoften, dette. Datteren min har Duet - men hun kommer ikke hjem før i kveld, hun heller - så jeg får ikke sjekket det nærmere. Men det er altså snakk om Player Settings - Basic Settings i så fall. På Squeezebox 3 har man altså denne valgmuligheten - da slo det meg at kanskje Duet har det samme oppsettet?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er Duet eller SB3 spiller ingen rolle, det er SqueezeCenter der styrer alt, så det er her du må sjekke....

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Om det er Duet eller SB3 spiller ingen rolle, det er SqueezeCenter der styrer alt, så det er her du må sjekke....
    Jepp. Skal se nærmere på dette når jeg kommer hjem i kveld...

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne saken idag, og har etter masse strev endelig fått ting til å fungere, bortsett fra å fra lyd ut fra jacken på kontrolleren. Hvordan gjør eg det?:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Kjøpte denne saken idag, og har etter masse strev endelig fått ting til å fungere, bortsett fra å fra lyd ut fra jacken på kontrolleren. Hvordan gjør eg det?:neutral:
    Oppdater Squeezecenter til v 7.3.2 og du får lyd i kontrolleren.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har nyeste version.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så må du skru på noe i controlleren "etellerannet BETA" husker ikke hva det heter, også må du velge controlleren som avspiller.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Måtte aktivere Audio Playback i kontrolleren

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva den funksjonen heter den som gir ett fast volum nivå på alle sanger? Og hva skal den stå på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre her.

Har to alternativer:

1) Kjøpe Squeezebox Duet til 2000,- kroner.

2) Kjøpe Squeezebox Receiver til 850,- kroner + en brukt ipod touch til 1300 og bruke denne som fjernkontroll.

Kan dere som har testet begge deler kommer meg litt tilbakemeldinger på hva dere ville ha valgt?

Prisen blir ca den samme, så her er det hva som gir best brukeropplevelse som teller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre her.

Har to alternativer:

1) Kjøpe Squeezebox Duet til 2000,- kroner.

2) Kjøpe Squeezebox Receiver til 850,- kroner + en brukt ipod touch til 1300 og bruke denne som fjernkontroll.

Kan dere som har testet begge deler kommer meg litt tilbakemeldinger på hva dere ville ha valgt?

Prisen blir ca den samme, så her er det hva som gir best brukeropplevelse som teller.
    Jeg tror ikke du får satt opp en reciever alene til å koble seg til et nettverk ved hjelp av en touch.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Noen som vet hva den funksjonen heter den som gir ett fast volum nivå på alle sanger? Og hva skal den stå på.
    Nja, det er et helt kapitel for seg selv, og gjenstand for svære diskusjoner på SlimForum, det fungerer nemlig dårligt. Du kan se masse tråder om Replay Gain og Smart Gain der....
    Dine gain tags må stemme, eller lages om for at dette skal fungere, men fungerer alt skal SqueezeCenter settes på Smart Gain. Ser du på SqueezeCenter, og holder musen over "?" kommer der opp en forklaring på de innstillingene.
    Der er, tror jeg, et program der kan scanne din musikk, finde den høyeste peak, og da justere gain i resten av musikken, blir det ikke gjort rett ryker du i problemer med klipping...
    Jeg har ikke hatt tid til å se på denne problematikken, men det var noe jeg selv ville ordne for en stund siden, men, da jeg leste alle trådene gav jeg opp å skjønne noe av det.....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Jeg tror ikke du får satt opp en reciever alene til å koble seg til et nettverk ved hjelp av en touch.
    Men er ikke det mulig å gjøre på en annen måte? Jeg lurer også på disse to valgene for er kamerat som skal ha anlegg.

Og kan Ipod Touch også fungere som fjernkontroll til Squeezebox Classic?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Og kan Ipod Touch også fungere som fjernkontroll til Squeezebox Classic?
    Fungerer meget bra. Jeg har iPhone og kjøpte et program som heter iPeng på Apple Apps for kr. 55. Løsningen er helt super på min S. Classic.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Da er vel kanskje Classic + Ipod Touch den ultimate løsningen. Skader jo ikke med et display som viser hva som blir spilt også.

Da koker det vel ned til om den trådløse overføringen og kommunikasjonen til en MacBook vil fungere knirkefritt. Kompisen min vil kjøpe Airport Express, men jeg har anbefalt han en Squeezebox istedet siden det er en åpen kildeløsning og mulighet for lydkorreksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Noen spesiell grunn til det?

Er det ikke en vanlig reciver som fulger med i duet pakken, i tillegg til en fancy fjernkontroll?

Er vel i dette settet folk benytter ipod istedet for fjernkontrollen som følger med?

Hva med en vanlig squeezebox uten den avanserte fjernkontrollen da, kan jeg her bytte ut med en ipod touch?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Takker. Da er vel kanskje Classic + Ipod Touch den ultimate løsningen. Skader jo ikke med et display som viser hva som blir spilt også.

Da koker det vel ned til om den trådløse overføringen og kommunikasjonen til en MacBook vil fungere knirkefritt. Kompisen min vil kjøpe Airport Express, men jeg har anbefalt han en Squeezebox istedet siden det er en åpen kildeløsning og mulighet for lydkorreksjon.

Jeg kjøre Squezzecenter på en iMac, fungerer 100%. Om du har trådløst nettverk så er det litt lettere å sette opp enn om det skal sendes ut fra den innebygde airporten i mac'en ( i hvert fall for en ikke-datakyndig som meg:-| ) Men begge deler er mulig.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nja, det er et helt kapitel for seg selv, og gjenstand for svære diskusjoner på SlimForum, det fungerer nemlig dårligt. Du kan se masse tråder om Replay Gain og Smart Gain der....
    Dine gain tags må stemme, eller lages om for at dette skal fungere, men fungerer alt skal SqueezeCenter settes på Smart Gain. Ser du på SqueezeCenter, og holder musen over "?" kommer der opp en forklaring på de innstillingene.
    Der er, tror jeg, et program der kan scanne din musikk, finde den høyeste peak, og da justere gain i resten av musikken, blir det ikke gjort rett ryker du i problemer med klipping...
    Jeg har ikke hatt tid til å se på denne problematikken, men det var noe jeg selv ville ordne for en stund siden, men, da jeg leste alle trådene gav jeg opp å skjønne noe av det.....

Ok. Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en SB Duet på plass hos meg også. Oppsettet gikk veldig greit, lyd fra nettradio etter 5 min, og lyd fra PC'en 20 min senere. Et par omstarter av både controller og software var det eneste som skulle til. Godt fornøyd så langt.
    En kjapp test av DACen i SB en sammenliknet med min Pioneer VSX-AX2AS Receiver tyder på at Pioneeren er klart best, dermed blir det optisk kabel.
    Så et spørsmål:
    Noen som vet om det lar seg gjøre å få til en måte å vekke PC'en fra dvale på med controlleren?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du setter pc´ens strøminnstillinger til dvalemodus, og "allow this device to wake up osv", da går det av seg selv.

Side 51 av 108 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •