Squeezebox Duet - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2146
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ahhh.... Strålende.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og sist men ikke minst kan du aktivere hodetlf utgangen på controlleren, og la squeezeboxen streame musikk til en forsterker, mens controlleren kan streame samme musikk, eller noe helt annet, til en annen forsterker vha en 3,5mm jack til RCA overgang.
    Det er da man oppdager å digg det er at controlleren ikke er en IR fjernkontroll, men derimot funker like godt samme hvor i huset man er, bare den får kontakt med routeren.
    Ta den med på verandaen, i kjelleren, i garasjen og til seng!
    Eller putt inn et par hodetelefoner og ta den med i lomma mens du klipper plenen!
    Genialt!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batterilevetiden til Controlleren er jo ikke mest å skryte av: Hvor mye dårligere blir den hvis du bruker Controlleren som en portabel MP3 spiller (f.eks. når en klipper plenen)?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noen forskjell på batteritiden om den brukes som MP3 spiller eller om den streamer til anlegget i stua. Men tror det er smart å dempe Lysstyrke og legge til Skjemdemping etter 1 minutt e.l. Det er vel antagelig skjermen som bruker mest strøm, innbiller jeg meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på noen ting.

Kan en via fjernkontrollen legge til sanger i kø?

Kan en via fjernkontrollen lage spillelister, redigere disse og ha disse lagret til senere?

Hvor treg er en ipod touch i bruk som fjernkontroll? Er det slik at det blir et irritasjonsmoment?

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Kan en via fjernkontrollen legge til sanger i kø?
    ja

Kan en via fjernkontrollen lage spillelister, redigere disse og ha disse lagret til senere?
    ikke som jeg har oppdaget

Hvor treg er en ipod touch i bruk som fjernkontroll? Er det slik at det blir et irritasjonsmoment?
    bruker iphone, regner med at de er ganske like. bortsett fra at iPeng bruker 2 sekunder på å starte er det ingen forskjell. den bugger innimellom og mangler "play all" funksjon, som kan være litt irriterende. om det ligger en playlist i katalogen man spiller av blir sangene bare addet 1 og 1. denne playlisten har det med å ligge nederst, slik at man må scrolle ned og sjekke før man starter. jeg opplever dette som noe unødvendig, og aldri kommer det noen update. av og til skjer dette selv om det ikke finnes playlist der, til min store frustrasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I det store og hele fungerer iPeng/iPhone meget bra. Og det koster bare 55 kr. et kupp etter min mening.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker spillelistene i iTunes når jeg skal spille musikk. Men, når man går inn på en spilleliste og trykker på en sang, spilles bare den ene sangen for så å stoppe når sangen er ferdig. Er det noen som vet om det går an at SB fortsetter på neste sang? Altså slik som det fungerer i iTunes, at når man velger en sang så spilles den ferdig og så går over på neste. Eller må man velge "spill all" under denne spillelisten for at alle skal avspilles?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator edit: Dette er en teknisk tråd - prisjakt-info fjernet!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Jeg bruker spillelistene i iTunes når jeg skal spille musikk. Men, når man går inn på en spilleliste og trykker på en sang, spilles bare den ene sangen for så å stoppe når sangen er ferdig. Er det noen som vet om det går an at SB fortsetter på neste sang? Altså slik som det fungerer i iTunes, at når man velger en sang så spilles den ferdig og så går over på neste. Eller må man velge "spill all" under denne spillelisten for at alle skal avspilles?
    Hvis du ikke går inn i spillelisten men istedet trykker play når spillelisten er markert, spilles hele antar jeg. Det er ihvertfall sånn når man bruker mappevisning og trykker play på en albumtittel istedet for på en sang i albumet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvis du ikke går inn i spillelisten men istedet trykker play når spillelisten er markert, spilles hele antar jeg. Det er ihvertfall sånn når man bruker mappevisning og trykker play på en albumtittel istedet for på en sang i albumet.
    Ja, det er greit. Men la oss si at jeg skal spille av en CDplate. Men jeg vil begynne på sang nr3 for så høre resten av platen. Trykker jeg på sang nr 3, spilles bare sang nr 3. Trykker jeg på spill av hele albumet, begynner jeg på sang nr 1. Skjønner du problemet?

Når det gjelder en CDplate, er det ikke så farlig. Men la oss si at jeg vil spille av jazz-spillelisten min. Så vil jeg høre på sang nr 50. Går jeg inn på spillelisten i kontrolleren og trykker på sang nr 50, spilles bare denne sangen. Men jeg vil at den skal fortsette på sang 51 etter nr 50 er ferdig (uten at jeg må trykke på spill hele spillelisten, for så å starte på sang nr 1 igjen.

Litt vanskelig å forklare... :???: Men poenget mitt er at hvis jeg går inn i jazz-spillelisten min og trykker på sang nr 50, så vil jeg at den skal fortsette automatisk på sang 51 etter sang 50 er ferdig. Vet ikke om dette er mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan hende at jeg virker litt dum her nå, men går det ann å velge "spill av hele spillelisten" for så å velge nummer 50?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avmartin
    kan hende at jeg virker litt dum her nå, men går det ann å velge "spill av hele spillelisten" for så å velge nummer 50?
    Hvis jeg trykker på spill av hele spillelisten, og så går inn i spillelisten og trykker på nr 50, forsvinner spillelisten, og bare sang nr 50 står igjen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke sige jeg har opplevd dette, men det er kanskje fordi jeg har disse plugins installert:
    Petherton

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kan ikke sige jeg har opplevd dette, men det er kanskje fordi jeg har disse plugins installert:
    Petherton
    Takk. Skal prøve disse

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt poenget med spillelister hvis de først skal inneholde 49 sanger du ikke vil høre?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, skjønner, men han mener sikkert at når han kalder opp spillelisten med 50 sange, sang no: 1 vises da i displayet, og da trykker han ét trykk tilbake, da havner han på sang no: 50 siden han vil høre denne først kanskje.
    Eller?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    He-he, skjønner, men han mener sikkert at når han kalder opp spillelisten med 50 sange, sang no: 1 vises da i displayet, og da trykker han ét trykk tilbake, da havner han på sang no: 50 siden han vil høre denne først kanskje.
    Eller?
    Jeg har kanskje ikke sagt tydlig nok at jeg bruker spillelister jeg har fra iTunes. Uansett, poenget mitt er ganske enkelt. Hvis jeg hører på en spilleliste. Så jeg trykker på spill av spilleliste. Da blir hele denne spillelisten fra iTunes lagt til i Squeezcenter sin spilleliste. Men etter hvert vil jeg høre en spesiell sang i listen, la oss si sang nr 23. Så jeg blar meg ned til sang nr 23 med controlleren og trykker på spill av sang. Da blir iTuneslisten jeg la til som spilleliste i squeezcenter borte fra spillelisten, og erstattet av den ene sangen, nr 23 i dette tilfellet.

Jeg har ikke fått testet plugin's ennda, så får se hva som skjer da...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Jeg har kanskje ikke sagt tydlig nok at jeg bruker spillelister jeg har fra iTunes. Uansett, poenget mitt er ganske enkelt. Hvis jeg hører på en spilleliste. Så jeg trykker på spill av spilleliste. Da blir hele denne spillelisten fra iTunes lagt til i Squeezcenter sin spilleliste. Men etter hvert vil jeg høre en spesiell sang i listen, la oss si sang nr 23. Så jeg blar meg ned til sang nr 23 med controlleren og trykker på spill av sang. Da blir iTuneslisten jeg la til som spilleliste i squeezcenter borte fra spillelisten, og erstattet av den ene sangen, nr 23 i dette tilfellet.

Jeg har ikke fått testet plugin's ennda, så får se hva som skjer da...
    Jeg bruker Squeezebox 3 - og der kan man gå inn i SqueezeCenter i oppsettmenyen og velge om man vil spille bare én utvalgt melodi på en spilleliste, eller om man vil spille melodien og beholde spillelisten:

PLAY OTHER SONGS IN ALBUM
    When you select a single song and press PLAY on the remote, while browsing albums or folders, you can choose to play just that song or all the songs in that album or directory, starting with that song.

Play only selected song
    Play other songs in directory or album
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg bruker Squeezebox 3 - og der kan man gå inn i SqueezeCenter i oppsettmenyen og velge om man vil spille bare én utvalgt melodi på en spilleliste, eller om man vil spille melodien og beholde spillelisten:

PLAY OTHER SONGS IN ALBUM
    When you select a single song and press PLAY on the remote, while browsing albums or folders, you can choose to play just that song or all the songs in that album or directory, starting with that song.

Play only selected song
    Play other songs in directory or album
    Hmm... Er det forskjell på SB3 og SB duett? Må se nærmere på dette når jeg kommer hjem i kveld. Er kanskje bare jeg som har misforstått... :???:

Side 50 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •