Squeezebox Duet - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 108 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det vil helt sikkert være mulig å skrive en universalfjernkontrollprogramvare, men ettersom kontrolleren har svært få knapper er den nok ikke noe særlig brukanes..
    Men at det på sikt kommer noe nytt fra Logitech som smelter sammen begge deler er nok sannsynlig.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Det vil helt sikkert være mulig å skrive en universalfjernkontrollprogramvare, men ettersom kontrolleren har svært få knapper er den nok ikke noe særlig brukanes..
    Du har vel rett i det. Tok det et øyeblik for gitt at den hadde touchscreen, men når jeg tenker meg litt om så ser jeg jo at det ikke er tilfelle. Selv om det går an å lage et grensesnitt som bruker scrollehjulet så blir det nok i overkant tungvindt i bruk.:|

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Bare for å være litt negativ, men altså:

Med en så avansert fjernkontroll, da blir det vel starten på fjernkontroll*******t i stua igjen, da? For etter hva jeg skjønner har de vel flyttet displayet til fjernkontrollen, og da er det ikke mange universalkontroller som kan erstatte denne?
    tja, spørs litt hvordan man ser på det?
    først hadde/har man Platebytte, som involverer en artist/plate av gangen, lagring av platesamling som etterhvert tar stor plass, og krever kjøp av møbler.
    senere; ripping til PC. lettere styring med et godt musikkbibliotek, men krever mus og tastatur i stuen, evt PCen plassert nær sweetspot.
    Logitech duet: Musikkbiblioteket i hånda. blir det bedre?

Nå ser jeg altså for meg et stereoanlegg.. I en hjemmekino der man allerede har en skjerm foran seg, kan jeg ikke helt se det store behovet.. ( man sparer pæren i en evt. projektor, men en billig PC-skjerm kan jo gjøre samme/bedre nytten.)

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er den beste løsningen da? Squeezebox DUO med kontroll og den lile receiveren? Eller den gamle Squeezebox + duet kontrollen? Hva er forskjellene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hva er den beste løsningen da? Squeezebox DUO med kontroll og den lile receiveren? Eller den gamle Squeezebox + duet kontrollen? Hva er forskjellene?
    Prisforskjellen er stor. Lydkvalitet skal være den sammen. En lydenhet med display og en uten.
    Har du ikke noe idag så ser jeg ikke noen grunn til ikke å gå for SB Duet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er samme greia? Bare at istedenfor å ha displayet på signaloverføringsenheten så er bildet med fargeskjerm på kontrollen?

Hmm, synes den gamle squeezebox er ganske lekker da, og sikkert mye enklere å programmere til min Harmony 885... Eller? Hvis jeg går for den nye blir det jo meningsløst å bruke universalfjernkontroll ikke sant? For da handler jo alt om å ha den enkle fjernkontrollen og bla i sangene der?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB Receiver har ikke Ir-mottager.

For ordens skyld, produktene heter nå Squeezebox Classic, Squeezebox Controller og Squeezebox Receiver. Squeezebox Duet er en pakke med de 2 siste produktene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men... Hvorfor selges fjernkontrollen separat i tillegg? Kan man KUN bruke den om man vill? Kobler den seg på nettet? Og til datamaskinen? Har lade-enheten Ethernet tilkobling? Digital utgang osv? Eller er det kun for å koble den opp mot den gamle Squeezebox? Og for den nye receiver greia som selges i tillegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox Controller fungerer med alle de nevnte produktene og Transporter, ikke bare med nye Receiver.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den nye receiver er det samme som den gamle squeezebox? Akkurat den samme enheten? Da blir det jo bare uøkonomisk å kjøpe kontroll + gamle squeezebox? Bedre å kjøpe komboen når den slippes?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke akkurat den samme nei.
    Som sagt, ser ingen grunn til ikke å gå for Duet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke akkurat den samme nei.
    Som sagt, ser ingen grunn til ikke å gå for Duet.
    Mye spørsmål nå, men dere som har peil..

I den nye Duet løsningen, har receiver noen form for DAC? Slik at du kan ta ut analoge signaler?

Og hvorfor står det på specc til fjernkontrollen at den har WIFI støtte når det er receiver og SB Classic som egentlig har det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har så klart Dac ja.
    For Controlleren opererer trådløst med programvaren du har på pcen! Den kommuniserer ikke med Ir direkte med lydenheten.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har idag squeezeboxen i stua og vurderer å kjøpe Duet settet for å bruke den recieveren på soverommet sammen med noen høyttalere og beholde squeezeboxen i stua og heller bruke den nye fjernkontrollen til begge delene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har så klart Dac ja.
    For Controlleren opererer trådløst med programvaren du har på pcen! Den kommuniserer ikke med Ir direkte med lydenheten.
    Så kontrollen kommuniserer med datamaskinen? Via router - Slimserver?

Så streames signalet fra PC til receiver som streamer til forsterker/prosessor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må huske at SB3, Receiver ol er "dumme" produkter. Det er programvaren som er hjernen i dette systemet.

Så ja, for å bruke SB Controller må ha et trådløst nett i huset. Lydenheten, f.eks en Receiver kan enten være trådløs den også eller kablet.

Slimserver er nå blitt til SqueezeCenter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må huske at SB3, Receiver ol er "dumme" produkter. Det er programvaren som er hjernen i dette systemet.

Så ja, for å bruke SB Controller må ha et trådløst nett i huset. Lydenheten, f.eks en Receiver kan enten være trådløs den også eller kablet.

Slimserver er nå blitt til SqueezeCenter.
    Selvfølgelig..

Men dere som har brukt Squeezebox Classic... Er det enkelt og BRA lydkvalitet på nettradioene som er tilgjengelig? Har dere funnet noen favorittkanaler fra utlandet dere liker å sette på? Hvis jeg går for Duet som jeg blir å gjøre mest sansynelig... Så blir jeg å bruke denne tjenesten mye så hadde vært morsomt å fått litt tilbakemelding på denne...?

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peiling på om fjernkontrollen til Logitech Wireless DJ Music System kan brukes til å styre den nye Squeezebox mottakeren? Hadde vært greit å bli kvitt hakkinga fra bluetooth overføringa, man samtidig beholde den gamle fjernkontrollen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox Controller fungerer med alle de nevnte produktene og Transporter, ikke bare med nye Receiver.
    Vil det si at gamle Squeezebox har WiFi-grensesnitt som snakker med den nye controller-remoten?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som allerede har kjøpt seg en Squeezebox eller Transporter trenger ikke fortvile: Duet-fjernkontrollen kan nemlig kjøpes separat, og er bakoverkompatibel med de eldre versjonene.

Squeezebox Controller fungerer med nettverksmusikkspillerne Logitech Squeezebox Classic, Logitech Squeezebox Receiver og Logitech Transporter

Side 5 av 108 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •