Squeezebox Duet - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2146
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Edit: så du fikk bra svar på et annet forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at det er skrevet om dette før, men det er så bra at det bare må omtales:-D
    Jeg har en slimdevice Classic og har synes fjernbetjeningen/grensesnittet på fjernbetjeningen/skjermen rett og slett suger. Har derfor pønsket på kjøpe "fjernkontrollen" til Duet. Men den koster jo 2000 så tenkte jeg skulle gjøre et kjapt søk på App Store (iPhone iTouch) og ganske riktig der var det et lite program (iPeng) som gjør din iPhone & iTouch om til fjernbetjening for Slimdevice. Og det funker særdeles bra med typisk glimrende Apple grensesnitt med bilder og hele pakken. Funker så det griner og er meget delikat laget. Pris: kr. 55. Ah, der var 1900 spart 8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert svart på før, men jeg fant det ikke..:

Hva er forskjellen på de forskjellige SB'ene?
    Må man bruke en pc til lagring for musikken? Eller kan jeg f.eks ha masse musikk på en popcornhour?

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en brukt SB3 som kom i posten i dag, men den virker ikke. Det er ingen livstegn bortsett fra at det lyser i den optiske utgangen Noen som kan noen triks for å få den til å funke? Jeg har prøvd med å holde inne "add" når jeg setter i støpselet og jeg har prøvd å holde inne brightnessknappen...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Sikkert svart på før, men jeg fant det ikke..:

Hva er forskjellen på de forskjellige SB'ene?
    Må man bruke en pc til lagring for musikken? Eller kan jeg f.eks ha masse musikk på en popcornhour?
    man må ha musikken på en enhet som kan kjøre Squeezecenter.
    Dvs en PC, NAS server med støtte for Squeeze++

Popcorn har ikke dette...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superkonge
    Jeg kjøpte en brukt SB3 som kom i posten i dag, men den virker ikke. Det er ingen livstegn bortsett fra at det lyser i den optiske utgangen Noen som kan noen triks for å få den til å funke? Jeg har prøvd med å holde inne "add" når jeg setter i støpselet og jeg har prøvd å holde inne brightnessknappen...
    Jeg har kjøpt to brukte av samme typen som din.

Når SB3 får strøm, skal det lyse opp i displayet - "Logitech" o.s.v. - det gjelder både første gangs tilkobling og etter hvert strømbrudd. Ved førstegangs oppsett skal du klikke deg innover mot høyre i oppsettmenyen, velge region, angi trådløst nettverk, taste inn passord, koble til SqueezeCenter - som må være lagt inn på PCen på forhånd - og da skal det i hvert fall etableres kontakt mellom SB3 og SqueezeCenter.

Hvis Squeezeboxen er helt død når du setter på strøm, har du et stort problem. Hele oppsettprosedyren forutsetter jo at den livner til. Såvidt jeg vet, er det ikke noen på-av-knapp eller andre knapper man kan trykke på for å vekke den til live. Det eneste som kan hjelpe, er å rikke litt forsiktig på strømpluggen der den går inn i Squeezeboxen - den pleier å være ganske følsom for små bevegelser - men når strømmen først har funnet veien til Squeezeboxen, pleier den å være veldig stabil.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg har kjøpt to brukte av samme typen som din.

Når SB3 får strøm, skal det lyse opp i displayet - "Logitech" o.s.v. - det gjelder både første gangs tilkobling og etter hvert strømbrudd. Ved førstegangs oppsett skal du klikke deg innover mot høyre i oppsettmenyen, velge region, angi trådløst nettverk, taste inn passord, koble til SqueezeCenter - som må være lagt inn på PCen på forhånd - og da skal det i hvert fall etableres kontakt mellom SB3 og SqueezeCenter.

Hvis Squeezeboxen er helt død når du setter på strøm, har du et stort problem. Hele oppsettprosedyren forutsetter jo at den livner til. Såvidt jeg vet, er det ikke noen på-av-knapp eller andre knapper man kan trykke på for å vekke den til live. Det eneste som kan hjelpe, er å rikke litt forsiktig på strømpluggen der den går inn i Squeezeboxen - den pleier å være ganske følsom for små bevegelser - men når strømmen først har funnet veien til Squeezeboxen, pleier den å være veldig stabil.
    Det er ikke liv i displayet i det hele tatt Dårlig gjort å selge noe som ikke virker. Har lest litt på nett nå å funnet ut at det er flere som har hatt akkurat det samme problemet og at deres SB har måttet bli sendt inn til reperasjon.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superkonge
    Det er ikke liv i displayet i det hele tatt Dårlig gjort å selge noe som ikke virker. Har lest litt på nett nå å funnet ut at det er flere som har hatt akkurat det samme problemet og at deres SB har måttet bli sendt inn til reperasjon.
    Ikke liv i displayet - da er løpet kjørt, er jeg redd. Får håpe at vedkommende som solgte, ikke er en kjeltring, men at dette er en tilfeldig feil som kan ha oppstått uten at noen kan klandres. Håper det ordner seg - er du heldig, får du fikset dette på garantien.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

duet

hvordan er det og koble duet rett i effektrinn,virker jo som man kan gjøre det med volumkontrollen på fjerkontrollen?hvis man kjøper dac og kobler til og bruker en integrert forsterker må volum stå på fult for best lyd eller kan volum kobles ut på duet?

mvh morten

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duet rett i effekttrinn går greit, det. Still inn Duet'ens utganger på varialbel, skru volumet ned til null før du gjør noe annet. Deretter slår du på resten av utstyret, setter på musikk, og så juster du deg forsiktig opp til riktig volum.

Du kan risikere å måtte legge deg veldig lavt på skalaen. Da jeg gjorde tilsvarende manøver med min Squeezebox Classic mens jeg ventet på å få forforsterkeren min, lå jeg rundt 4-5-6 på skalaen. Som går til 100. Såpass stor demping gir en hørbar forringelse av lyden.

Kobler du til en DAC + integrert forsterker eller forforsterker, stiller du volumet på maks. Alternativt går du inn og stiller utgangene på fast utgangsnivå. Da er det naturligvis viktig at du starter forsterker/forforsterker med volumknappen på null - ellers risikerer du litt av hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om man kan få inn spotify gjennom squeezeboxen?

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paulo
    Vet noen om man kan få inn spotify gjennom squeezeboxen?
    Det lurer jeg også på...

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samt det blir ikke så god kvalitet. Grunnet jeg tenkte på dette var at når jeg holder festligeter hjemme, kommer det ofte mange rar musikkønsker utover kvleden\natten. Ofte slike ønsker jeg ikke har liggende på pcen. Hadde vært enkelt om jeg bare kunne søke på spotify for å spille av slik musikk derfra...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant nettop denne:
    Connected Acoustic - Streaming Audio Systems > Connected Acoustic SRi Amplifier

En squeezebox reciever med innebygget forsterker på 2x80w
    Lanserings pris 199£ -ca 1950 kr.

Håper denne kanskje kommer for salg i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av click1
    Fant nettop denne:
    Connected Acoustic - Streaming Audio Systems > Connected Acoustic SRi Amplifier

En squeezebox reciever med innebygget forsterker på 2x80w
    Lanserings pris 199£ -ca 1950 kr.

Håper denne kanskje kommer for salg i Norge.
    Du verden, den så interessant ut!
    Lurer på hva Logitec synes om den der?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Duet med innebygget forsterker, de må ha fått lisens til å lage den da. Ikke noen bilder av fjernkontrollen.....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man splitte ut-signalet fra en Duet-receiver slik at man kan kjøre det på to anlegg? Tenkte at det var en billigere løsning med en lang kabel enn å kjøpe enda en receiver til kinoen....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, mener at alle tre utgangen sender sender samtidig. Har hatt både fiber og coax samt analog RCA samtidig på min Duet.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker på å splitte det analoge signalet, da? Et Y-ledd løser det problemet. Alternativt kan du ta ut signalet digitalt til det ene anlegget ditt - f.eks. hvis du har en digital inngang på receiveren din - og samtidig også analogt fra de analoge utgangene innpå en forsterker nr. 2. Du kan t.o.m. ta ut signalet både via optisk og koaks samtidig - og kjøre dette inn på to DACer som står koblet til hvert sitt anlegg. Mange muligheter altså.

Side 49 av 108 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •