Squeezebox Duet - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2146
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Duet og en av de nye Qnap-ene (TS-219) er på vei til meg nå. Gleder meg og gruer meg. Her i huset er det nemlig slik at ting funker bare ikke med en gang. PnP aner vi knapt hva er.

Har tenkt å kjøpe Duet i snart et år, men det ble ikke før i går. Den utløsende faktoren var faktisk denne videoen. Fikk sett den i action for første gang, og da gadd jeg ikke vente på skattepengene.

YouTube - Logitech Squeezebox Duet Walkthrough - Part 1
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Duet og en av de nye Qnap-ene (TS-219) er på vei til meg nå. Gleder meg og gruer meg. Her i huset er det nemlig slik at ting funker bare ikke med en gang. PnP aner vi knapt hva er.
    Kjenner til det der!
    Jeg sleit big time her ved første forsøk. Etter bytte av trådløs router, og god hjelp fra Niels Nielsen fikk jeg det til på et vis. Måtte inn å legge til mac adresser etc i router, og la routeren fordele nettverksadresser istedet for modemet osv osv.

Men nå skiftet jeg internettleverandør, og fikk et modem med innebygget trådløs router, av for meg ukjent svensk merke. Og da var det faktisk bare PnP! :lol:
    Plugget inn nye modemet, resette squeezebox og kontroller, og bare fulgte innstallasjon som kommer opp på skjermen til kontrolleren. Og vips 7 minutter senere satt jeg og hørte på musikk!

Og det er uansett det smarteste/beste kjøpet jeg noensinne har gjort innen AV!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige lørdag fikk jeg på plass D-Link 655, så jeg håper den gjør jobben greit. Om noen har disse (Qnap, D-Link 655 og SB Duet) og har tips å komme med så tar jeg gjerne imot det.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skru på igjen fjernkontrollen

Jeg håpte at squeezbox utvalget (platene) kunne bestå av kun itunes utvalget, men jeg får med alt av musikk på hele pcen. Poenget er at jeg har brukt sinnsykt mange timer på å rydde og delete i itunes, og det er denne jeg vil forholde meg til. Er det mulig å få til? Altså, kun itunes utvalget? Hva må jeg gjøre for å få det til?

Litt nedtur å skjønne detaljene med lagring på mp3tunes for å få til å spille også når pcen er avskrudd. Koster jo en hundrings i måneden for å lagre litt av størrelse der. Damn.

fant ut av fjernkontroll, den hadde bare hengt seg opp

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går inn i SqueezeCenter->Settings->SqueezeCenter settings->Basic Settings - kan du ikke da gå inn i settings for Music Folder og skrive inn iTunes-mappen som den mappen hvor Squeezeboxen skal lete etter musikk?

.....\Min musikk\iTunes

Hvis dette virker - jeg bruker ikke iTunes selv, så jeg får ikke testet det - burde alle andre musikkfiler bli usynlige for Squeezeboxen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sortefinn
    Litt nedtur å skjønne detaljene med lagring på mp3tunes for å få til å spille også når pcen er avskrudd. Koster jo en hundrings i måneden for å lagre litt av størrelse der. Damn.
    For en hundrings i måneden så finnes det jo musikkbibliotek-tjenester som f.eks. Raphsody eller Slacker - du kan jo prøve gratis testperiode på 1 mnd, jeg prøvde å det virka veldig bra - sinnsvakt bra utvalg!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hvis du går inn i SqueezeCenter->Settings->SqueezeCenter settings->Basic Settings - kan du ikke da gå inn i settings for Music Folder og skrive inn iTunes-mappen som den mappen hvor Squeezeboxen skal lete etter musikk?

.....\Min musikk\iTunes

Hvis dette virker - jeg bruker ikke iTunes selv, så jeg får ikke testet det - burde alle andre musikkfiler bli usynlige for Squeezeboxen.
    Hjertelig! Jeg tømte alt som var lagt inn på squeezesenter, og gjorde det på nytt med kun henvisning til itunes lista, og ikke til selve mappa hvor musikken ligger. Det ble mye bedre! Den sorterer artister veldig "grundig" da, f eks en låt med artister fra samleplater som egen linjer.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var jeg også eier av en SB Duet.

Selv jeg som er relativt klønete med dataen klarte å sette denne opp i løpet av en halvtime.

Godt fornøyd!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sortefinn
    Hjertelig! Jeg tømte alt som var lagt inn på squeezesenter, og gjorde det på nytt med kun henvisning til itunes lista, og ikke til selve mappa hvor musikken ligger. Det ble mye bedre! Den sorterer artister veldig "grundig" da, f eks en låt med artister fra samleplater som egen linjer.
    Når du begynner å få noe i flac, wav osv går dette ikke i ITunes, så du må endre din mappe for SqueezeCenter til bare Min Musikk. Med "Settings" i SqueezeCenter på pc´en kan du da velge layout på navigeringen, du kan ha Music Folder som er hele molevitten, ITunes osv osv.
    Selvom du har all musikken i SqueezeCenter, da kan du jo bare velge ITunes som folder, da får du bare opp det der er i ITunes. Så, forskjellige måter å navigere på.
    Samleplater sin formattering kan du også selv bestemme i "Settings", du bestemmer selv hvordan det skal være.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Niels Nielsen]Når du begynner å få noe i flac, wav osv går dette ikke i ITunes, så du må endre din mappe for SqueezeCenter til bare Min Musikk. [QUOTE]

Du kan også gjøre som meg. Jeg bruker iTunes, og bruker kun iTunes spilleliste som Squeezecenter skal søke gjennom. Når det kommer til flac etc, så konverterer jeg dem til apple lossless med dbpoweramp før jeg legger dem til i iTunes. Funker bra det, og alt blir oversiktlig og fint

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Inguz så smått i helga. Tok målinger og laget romkorreksjonsfilter vha Room Eq Wizard. Benyttet en "house curve" med 8dB helling fra 20-20000hz, da målt i sweetspot som hos meg er 4m fra høyttalerne.

Skal teste videre på andre kurver ved en senere anledning, men fakta er at dette allerede spiller bedre enn når Denon AVR-3806 tar seg av korreksjonen!
    I mitt udempede rom blir det altfor mye energi oppover i frekvens til at en flat kurve er noe å stå etter på musikk.

Og dette er helt gratis

For dere som bare sysler med to-kanals lyd og ikke har forsøkt korrigering før, anbefales en test på det sterkeste.

Morro!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=vetting][QUOTE=Niels Nielsen]Når du begynner å få noe i flac, wav osv går dette ikke i ITunes, så du må endre din mappe for SqueezeCenter til bare Min Musikk.

Du kan også gjøre som meg. Jeg bruker iTunes, og bruker kun iTunes spilleliste som Squeezecenter skal søke gjennom. Når det kommer til flac etc, så konverterer jeg dem til apple lossless med dbpoweramp før jeg legger dem til i iTunes. Funker bra det, og alt blir oversiktlig og fint
    Nu har jeg ikke noe problem. Når jeg starter Squeezeboksen har jeg lagt inn "genre" som et valg i menyen fordi jeg som regel bruker denne når jeg velger musikk. Her ligger all musikk, både fra ITunes, og det der ligger i Min Musikk av flac og wav. Så det er veldig enkelt. Jeg trenger ikke legge dette inn i ITunes.

norcad, hvordan laget du disse filtre? Jeg har sett litt på Radio Shack sin side, men inntil videre har jeg bare justert manuelt, ikke laget noen kurver på pc´en og lagt inn som preset.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Niels Nielsen][QUOTE=vetting]
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Når du begynner å få noe i flac, wav osv går dette ikke i ITunes, så du må endre din mappe for SqueezeCenter til bare Min Musikk.

Nu har jeg ikke noe problem. Når jeg starter Squeezeboksen har jeg lagt inn "genre" som et valg i menyen fordi jeg som regel bruker denne når jeg velger musikk. Her ligger all musikk, både fra ITunes, og det der ligger i Min Musikk av flac og wav. Så det er veldig enkelt. Jeg trenger ikke legge dette inn i ITunes.
    Mange måter å gjøre det på

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    norcad, hvordan laget du disse filtre? Jeg har sett litt på Radio Shack sin side, men inntil videre har jeg bare justert manuelt, ikke laget noen kurver på pc´en og lagt inn som preset.
    Etter å ha kalibrert for lydkort, justert rett volum ut/inn og lagt inn kalibreringsfil for mikrofon/lydtrykksmåler, er det ganske rett frem.

Ta måling av høyttaler, legge inn 1/3 smoothing, velge eq og legge til frekvens, nivå og Q, i så mange band man ønsker, lurt å huske på å lagre både måling og filter! Veldig fin grafisk fremstilling on the fly i REW, så man ser hva som skjer med frekvenskurven samtidig som man justerer.

Deretter måle andre høyttaleren og gjøre det samme der.
    Siden er det bare å velge Export-Lagre filter som wav, velge stereo, legge inn de to målingene man har i dialogboksen som dukker opp og lagre wav filen under Inguz/Impulse.
    Så er det bare å velge den på Squeezeboxen og sjekke resultatet.

Jeg valgte å følge frekvenskurven jeg sånn noenlunde har i sweetspot, og tok peakene med opptil -6dB og dipene med +2dB. Satset altså ikke på en snorrett frekvensgang, men fjernet de værste ujevnhetene.

Det overraskende med resultatet, for meg ihvertfall, var at det dukket opp dybde i lydbildet jeg ikke hadde før. I tillegg til et inntrykk av mer bass, selv om jeg i praksis la den største dempingen ved 40hz.

Man skal også kunne la REW finne peakene og lage filteret automatisk, men det fikk jeg ikke til å funke............

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man må ha et ekstern lydkort, med kabel til pc´en?
    Jeg har mikrofon inngang på pc´en, men tviler på det er noe tess. Har sett at juice hifi selger et lydkort med mikrofon....
    Men ja, man lever med +- 10 db variasjon i frekvensgang, blir vant med det og synes det spiller fint, inntil den dag man måler, justerer og sammenlikner før og etter. Jeg skjønner fullstendig hva du siger når du siger du har fått mer bass selvom du har fjernet noe, jeg har samme resultat her.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mic inngangen er sjelden noe man kan benytte i denne sammenheng. Men har man pc med Line-In pleier den på å være god nok.
    Nå er det jo egentlig ikke så nøye om disse målingene blir helt korrekte, om det mangler en dB eller tre i bassen på frekvensplottet gjør jo ingen ting.
    Romkorreksjon bør jo uansett bare brukes til å rydde opp i peakene. Og ikke til å legge på eq for å høyne bassen med x antall dB.

Det er fortsatt en god ide å bruke målinger til hjelp, men stole på ørene! :-D

Det som er litt synd er at man ikke kan ta målinger med REW etterpå, med romkorreksjonene på, slik at man kunne se hvor mye det hjalp.
    Gjorde et forsøk i dag på å måle med Spectral Analyzer i Arta, og benytte Pink Noise fra Squeezeboxen men det er altfor unøyaktig og urolig i de lavere oktaver, og sa meg derfor ingenting. Skal gjøre et nytt forsøk med sinussweep og bruke peak-hold, kanskje det er en bedre ide?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet ikke hvilket lydkort jeg har, Realtek eller noe sånt, men innlinje har jeg, og mikrofon kan velges. Den er dog ikke valgt nå ser jeg når egenskaper kommer opp.
    Jeg hadde en 12 db heving, naturligt, hvor jeg bodde før fra 100 hz til 17 hz, uten sub. Det var i eget hus, nå bor jeg i leilighet og har justert en flat måling, ingen loudness effekt her ennå altså.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen mobiler som kan synkronisere med SB (jeg har den klassiske modellen) - og hvorfor kan de det.

Grunnen til at jeg spør er at jeg nå har kjøpt meg en ny mobil (Nokia 5800)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, forsto ikke så mye men.. Jeg får søke og prøve litt.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 48 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •