Squeezebox Duet - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2146
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, du kobler den andre til som du gjorde med den første, og denne legger seg da i "Player" folderen. Da kan du velge hvilken spiller du skal betjene med fjernkontrollen eller via Squeezecenter. Du kan give spilleren navn også, men det har du vel gjort med den første også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh? Ja da er jeg litt ute og kjører igjen. Så først legger jeg til, dernest dukker den opp i player listen? Det var det med å legge til da. Finner ingen annen måte å legge til en spiller enn å resette hele dritten og så gjøre det på nytt via wizarden. Er jo ingen plass i menyen for å legge til noe som helst.
    Mulig det dukker opp når jeg får den andre i hus da. Vet jeg ingenting om...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd en Duet, men med SB3 er det jo veldig enkelt, når man setter strøm til den kommer installeringen opp, du velger ethernet eller wifi, velger nettverk, den får ip adresse, og det er det....
    Du misforstår det med menyen. Hvorfor åpner du ikke SqueezeCenter på pc´en og ser der, du vil se at der helt oppe i høyre hjørne av SqueezeCenter er en fane der heter "Players", kobler du til en spiller til vil der være to spillere der.
    Du kan koble så mange spillere til som du bare vil, de vil alle legge seg til i Squeezecenter.
    Du skal ikke legge til noe som helst, alt går automatisk jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ja jeg vet ikke. Du har sikkert rett. Vi får se. Kommer sikkert rett over helga. Ble sendt fra Komplett i går...
    Det jeg har sett dog er at om jeg resetter reciveren jeg har nå, (måtte det pga at den hang seg opp) så måtte jeg resette controlleren også for at den skulle se reciveren igjen etterpå. Kom ikke opp på squeezeCenter heller.
    Mulig det er forskjell på SB3 og Duet, men tviler.
    Kommer sikkert tilbake med en tilbakemelding når boksen kommer
    Takk for hjelpa så langt iallefall!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en langvarig og frustrerende start i går, fungerer min nye Squeezebox Duet nå meget bra. Og jeg kan bare føye meg inn i rekkene over godordene denne får for brukervennligheten.
    En posistiv overraskelse var hodetelefonutgangen, og at denne kan styres uavhengig av boxen. I dag hørte samboeren på sin yndlingsmusikk i stuen, og jeg plugget inn hodetelefoner i kontrolleren, valgte kontrolleren som avspiller og lyttet til min musikk. Genialt at den kan spille via kontroller og box samtidig med forskjellig musikk. :-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Hehe. Ja jeg vet ikke. Du har sikkert rett. Vi får se. Kommer sikkert rett over helga. Ble sendt fra Komplett i går...
    Det jeg har sett dog er at om jeg resetter reciveren jeg har nå, (måtte det pga at den hang seg opp) så måtte jeg resette controlleren også for at den skulle se reciveren igjen etterpå. Kom ikke opp på squeezeCenter heller.
    Mulig det er forskjell på SB3 og Duet, men tviler.
    Kommer sikkert tilbake med en tilbakemelding når boksen kommer
    Takk for hjelpa så langt iallefall!
    Om noe henger seg opp er det sikkert et router problem, det hjelper kanskje å oppdatere firmware på denne.
    Ellers, å resette kan vel ikke være noe stort problem, et minutt etter fungerer den jo igjen. Gjør den ikke det har du problemer som IKKE er relatert til Duetten, såsom router problemer el. lign.

Her er et søk på multiple receivers, se om du finder noe der :
    Squeezebox : Community : Forums - Search Results
    Ellers, der er ikke grunn til panik, det er sikkert enklere enn du tror...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Noen som har prøvd SqueezeCenter Beta 7.4?

Tør nesten ikke prøve den, nå som jeg endelig har fått den tilkoblet. Blir alltid nyskjerring når det står "Major update"

Ellers sliter jeg med ustabilt nettverks kort i pc, så gjør at jeg mister forbindelsen ofte. (merket at jeg må klikke på "reparer forindelsen" på nettverks ikonet, da e det rett på nett igjen...

Skal prøve å legge inn SqueezeCenter på serveren min, skulle vel hjelpe.

Edit:
    Blir ikke helt klok på hvordan man benytter seg av den innebyggede DAC i Duetten, må man buke den analoge utgangen, eller en av de digitale?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunder1
    Hei

Edit:
    Blir ikke helt klok på hvordan man benytter seg av den innebyggede DAC i Duetten, må man buke den analoge utgangen, eller en av de digitale?
    Jepp, du må bruke den analoge phono-utgangen.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunder1
    Hei
    Noen som har prøvd SqueezeCenter Beta 7.4?

Tør nesten ikke prøve den, nå som jeg endelig har fått den tilkoblet. Blir alltid nyskjerring når det står "Major update"

Ellers sliter jeg med ustabilt nettverks kort i pc, så gjør at jeg mister forbindelsen ofte. (merket at jeg må klikke på "reparer forindelsen" på nettverks ikonet, da e det rett på nett igjen...

Skal prøve å legge inn SqueezeCenter på serveren min, skulle vel hjelpe.

Edit:

den analoge ja, bruker du digital utgang til feks en receiver, vil du bruke receiverens dac.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Jepp, du må bruke den analoge phono-utgangen.
    Jeg har alltid tenkt at digital utganger er det beste uansett.

Så folk som kjøper seg en kanonbra cd spiller til mange tusen, og kobler den via optisk/coaksial, taper mye kvalitet hvis de har en crappy forsterker.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en cd spiller sitter en digital til analog konverter, og i en surround receiver sitter en digital til analog konverter. ved å prøve seg frem kan man høre hvilken der lyder best og bestemme seg.
    Selvom en forsterker er "crappy" har den kanskje en god dac og resultatet vil blive bedre likevel.
    Digital kan ikke være "best" per definisjon da du ikke kan lytte til digitale signaler, lyden må konverteres til analog lyd, og en dac og etterfølgende analog lyddel bestemmer da kvaliteten.
    Dac´en i Squeezebox SB3 og Duet er ikke speaiellt god, den er som en middelklasse cd spiller, en bedre dac gir deg bedre lyd.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gunder1: Lyden blir ikke bedre enn det svakeste digital -> analog-leddet.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg en duet til anlegget, men lurer på litt.

Hvor ofte setter dere controlleren i laderen? Går den tom for strøm kjapt?
    Og dere som gikk fra den gamle til duet, hvordan trives dere? Og er det noe forskjell på innmaten på duet i forhold til classic, tenker da lydmessig.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter den i laderen når jeg er ferdig med å høre på musikk. Tar den frem når jeg skal høre på musikk igjen. Har aldri gått tom for strøm.

Skulle jeg handlet om igjen tror jeg at jeg ville kjøp en sb3 og en iPod Touch eller iPhone til fjernkontroll (mener dette skal være mulig)

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sb3+touch, får du ikke det samme med duet? Eller er det skjermen på sb3 du savner?

Jeg trodde også det var mulig å styre sb3 med duet controlleren?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hvorfor sb3+touch, får du ikke det samme med duet? Eller er det skjermen på sb3 du savner?

Jeg trodde også det var mulig å styre sb3 med duet controlleren?
    Jeg er ikke helt fan av controlleren og syns det hadde vært praktisk med display på boksen. Dette er bare smak og behag egentlig, funksjonaliteten er den samme.

[YOUTUBE]Mjq7LxhOTk0[/YOUTUBE]

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Setter den i laderen når jeg er ferdig med å høre på musikk. Tar den frem når jeg skal høre på musikk igjen. Har aldri gått tom for strøm.

Skulle jeg handlet om igjen tror jeg at jeg ville kjøp en sb3 og en iPod Touch eller iPhone til fjernkontroll (mener dette skal være mulig)
    Jeg kjører ihvertfall min iPhone som fjernkontroll til min Squeezebox Duet. Liker at jeg da får endel større display :-)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg kjører ihvertfall min iPhone som fjernkontroll til min Squeezebox Duet. Liker at jeg da får endel større display :-)
    Hvordan gjøres det?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Hvordan gjøres det?
    se videoen jeg la ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var sannelig min foretrukkne måte å finne frem musikk på SB`en sporløst borte.
    Bruker valget "music Folder" for å få musikken frem slik jeg har lagret den på pc`n (i en folder pr. album/samling) men nå er hele "music Folder" valget borte. Flere som opplever dette nå? Mulig det har vert kjørt en oppdatering siden i går?

Side 46 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •