Squeezebox Duet - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2146
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Litt problemer med Duet`en i dag.
    Den stopper opp og spille med jevne mellomrom, med et minut pause eller 2. får Beskjeden " Fyller ut bufferen på nytt" i controlleren når dette skjer.

Noen som vet hva dette er og hvorfor osv??
    Du har nok for lav overføringsrate mellom Squeezecenter og recieveren (til Duet) (eller at bufferet i recieveren er satt for lavt).

Bruker du trådløst så er det ikke usansynlig at det er for dårlig stabilitet på nettet eller at du har noen forstyrrelser.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Litt problemer med Duet`en i dag.
    Den stopper opp og spille med jevne mellomrom, med et minut pause eller 2. får Beskjeden " Fyller ut bufferen på nytt" i controlleren når dette skjer.

Noen som vet hva dette er og hvorfor osv??
    Ikke godt å vite sånn uten videre - men jeg hadde lignende problemer her hjemme. Fikk tips av datamannen vår på jobben at dette kunne ha sammenheng med svak signalstyrke. Han rådet meg til å prøve med å flytte litt på den trådløse routeren evt. bare vri litt på antennen - og etter litt prøving og feiling, forsvant problemene helt. Du kan gå inn i SqueezeCenter menyen og sjekke signalstyrken - husker ikke helt hvor dette gjemmer seg i farten - men det er bare å bla seg gjennom alle flikene. Min signalstyrke økte fra rundt 35 til rundt 60 bare ved å vri på antennen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd i hodetelefonutgang på Controller

Sitat Opprinnelig postet av paulo
    oki... men hvordan får man det? noe man må laste ned?
    Dersom spørsmålet ditt gjelder hvordan man får lyd i hodetelefonutgangen, så er svaret ja: du må laste ned ny versjon av Squeezecenter, f.eks. versjon 7.3.2.
    Det finner du her: Slim Devices : Support : Downloads

Når ny versjon av Squeezecenter er installert, og når Controller programvaren er oppdatert (her må det til litt restarting av Squeezecenter og controller) så vil det dukke opp en ny valgmulighet under "Innstillinger/Avansert/Lydavspilling". Her skal du da krysse av for "Aktiver avspilling (beta)". I hovedmenyen kan du da velge Controlleren din under "Velg spiller". Vips, så har du lyd i hodetelefonutgangen!

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du har nok for lav overføringsrate mellom Squeezecenter og recieveren (til Duet) (eller at bufferet i recieveren er satt for lavt).

Bruker du trådløst så er det ikke usansynlig at det er for dårlig stabilitet på nettet eller at du har noen forstyrrelser.
    Godt eg ikke skal bu her så lenge da.. holder på med leiligheten, og er i sluttfasen før overtagelse, og selvsagt har eg lagt opp skikkelig, ikke noe trådløst nei...

Trådløst er og forblir nødløsning for de som trenger det av og til:evil:

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå melder også jeg meg inn i klubben
    Squeezebox Duet og Monica Dac-3 er på vei i posten.
    Har siste året streamet via PS3, og tidvis benyttet Foobar for direkte avspilling fra serveren. I begge tilfeller har jeg koblet optisk til Denon AVR-3806.
    Blir greit å slippe å slå på TVen, og spennende å høre hvordan Monica Dac'en er ifht Denon og Duet sin.

Gleder meg! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Nå melder også jeg meg inn i klubben
    Squeezebox Duet og Monica Dac-3 er på vei i posten.
    Hei

Har selv Duet, men er på jakt etter Dac. Har lest meg opp litt bl.a. Behresford og DacMagic ser fristende ut. For ikke å glemme The Buffalo Dac. Monica Dac var nytt for meg, men den ser interessant ut... Hvorfor valgte du denne? Håper på synspunkter/vurderinger når du har fått den i bruk! Hvor bestilte du denne forresten? Ser ut som det er utsolgt på diyparadise? Beklager dersom dette er litt off-topic...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Dersom spørsmålet ditt gjelder hvordan man får lyd i hodetelefonutgangen, så er svaret ja: du må laste ned ny versjon av Squeezecenter, f.eks. versjon 7.3.2.
    Det finner du her: Slim Devices : Support : Downloads

Når ny versjon av Squeezecenter er installert, og når Controller programvaren er oppdatert (her må det til litt restarting av Squeezecenter og controller) så vil det dukke opp en ny valgmulighet under "Innstillinger/Avansert/Lydavspilling". Her skal du da krysse av for "Aktiver avspilling (beta)". I hovedmenyen kan du da velge Controlleren din under "Velg spiller". Vips, så har du lyd i hodetelefonutgangen!
    takk for det da blir det rett hjem å prøve dette

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Fikk min Duet igår, fikk problemer med å få rett ip.

Bruker Win XP pro sp3.
    Router D-Link 614+ har fast ip (bruker DHCP funksjonen i router)
    Duet koblet til med cat5 direkte til router (har 8 andre ting koblet til, pc, tvix o.l som alle virker perfekt d.v.s alle får en fast ip utifra produktets mac adresse)

Musikken er scannet til squeezecenter, cover på plass på alle album.

På web grense snittet, står det at den ikke finner en spiller!
    Sjekker ip adressen på håndkontrolleren, den viser at både den og reciever har fått helt feil ip.
    De har fått ip i den number range som min DNS er på: 213.96.xx.xxx

Har siste FW 7.3.2
    Radio funker som en drøm.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har lagt den inn som en klient på din router? Her legger du inn Duetten med dens MAC adresse. Det var hva jeg gjorde da.
    Har du noe anti virus programmer må du sikkert slå denne av et øyeblikk, eller fortelle programmet at klienten er "lovlig".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote]Du har lagt den inn som en klient på din router??[quote]

Jeg har lagt den og håndkontrolleren inn med mac, og at den skal få en spesifikk IP (192.168.000.111)
    fant mac adressen til både håndkontroller og til reciever, og la disse inn på routeren.

Prøvde rett før jeg la meg og resette både håndkontroller og reciever, da fikk jeg valg om jeg ville ha nett via wifi eller ethernet, valgte ethernet, da fikk hådkontrolleren rett ip. MEN når den søkte etter duet/reciever fant den den ikke, den lyste bare blått!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den kommunikerer vel ikke med receiveren, den kommunikerer med routeren som da kommunikerer med receiveren. Så problemet må være i routeren, tror jeg, men jeg har ikke erfaring med Duet.
    SqueezeCenter på pc´en ser ikke receiveren heller forstod jeg.
    Jeg ser du har en tråd på SlimForum også, har du set denne da : How to disconnect receiver from WLAN and connect to ethernet - Squeezebox : Community : Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, greit å ha en tråd der og fant jeg ut når jeg googlet igår.

Kjempe den tråden der, tror jeg ser ei svak 15 w pære i enden av tunellen.

PS: Tror jeg har bæsja litt på leggen når jeg har lagt inn mac til begge delene inn i routeren, og gitt beskjed til routeren at de skal få utlevert forskjellige ip...
    De skal vel ha samme ip (tror jeg etter endel lesing idag...)

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox + spotify

Noen som har testet dette:

Ok, I will try to explain how I set up my system step-by-step. When I started setting this up I was quite confused by what icecast really is, so let me start by explaining this a little. As I have now understood it, icecast is just the broadcast server, but it turns out that it can not send any audio by itself - it needs another program to encode the stream and provide it, and that is the purpose of the edcast program that we need to install as well.

Anyway, here goes:

1. Download and install the Windows version of Icecast2 from Icecast.org on the PC that you use for running Spotify. This does not have to be the same computer that are running the Squeezecenter, I use a Netgear NAS box for that.

2. Start the icecast GUI using the "Icecast2 Version 2.x" shortcut on your start menu, and select the Edit Configuration menu option. If your icecast server will be available outside the firewall you should change the default "hackme" passwords to something a bit more secure. (I only use it on my own LAN so I left them at the default values.) The default port number is 8000, I did not change that either.

3. Start the server. (It can be configured to start as soon as Windows starts which is convenient.)

4. Download and install Edcast Standalone 3.1.21 from http://www.oddsock.org/tools/edcast/.

5. Due to licensing issues edcast is not allowed to redistribute the LAME encoder to be able to encode mp3 streams, so you have to get it separately. It is only officially distributed as source code, but compiled Windows binaries can easily be found, for example from http://www.free-codecs.com/download/L.... Extract the zip archive (I think I used the lame3.98.2.zip one) to C:\Program Files\edcast.

6. Start edcast and click Add Encoder, right-click the newly created encoder and select Configure. Change the encoder type to "MP3 Lame", server ip "localhost", server port 8000, and the encoder password to the one you set in step 2 above. Click Ok to close the config dialog, and then Connect to start streaming to the icecast server.

7. If everything is working properly, edcast is now encoding whatever sound that is entering the soundcard and streaming it live. Since we want the music from Spotify to stream, we need to make sure that it is looped back using the soundcard. This can differ somewhat depending on Windows version and your sound hardware. On my system, I can bring up the standard Windows volume control, select Properties from the Options menu and select Recording. Make sure that the source called "Mixer" is included in the checked items, click Ok to bring up the recording control, and make sure that the "Mixer" is selected as recording source.

8. Start Spotify and start playing some music. Mute the speakers on the PC if you like, since the purpose of all this is to use your Squeezebox to play it.

9. Go back to edcast and click the Peak Meter. If things are working, you will see a meter moving. Adjust the volume by dragging the slider or using the recording control if you still have it open.

10. On the squeezebox (or using the Squeezecenter web interface which is more convenient), go to Internet Radio and Tune in URL, and enter the following URL, but change the IP address to whatever your computer is called you your network: http://192.168.0.3:8000/stream.m3u (You can of course store this as a Favorite.)

11. You should now hear the Spotify music on the Squeezebox!

12. To make it work even cooler, you can go into edcast and click the Edit button at the top to configure the metadata for your radio station. I set the Metadata field to "Spotify" and checked the "Grab Metadata From Window Title" and set the Window Class to SpotifyMainWindow. This will make edcast fetch the current artist and song title from the Spotify window and send it as metadata so that it displays on the Squeezebox's display - how cool is that.

Quite a lot of steps, but it works great once you complete them all, so good luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, den kommunikerer vel ikke med receiveren, den kommunikerer med routeren som da kommunikerer med receiveren. Så problemet må være i routeren, tror jeg, men jeg har ikke erfaring med Duet.
    SqueezeCenter på pc´en ser ikke receiveren heller forstod jeg.
    Jeg ser du har en tråd på SlimForum også, har du set denne da : How to disconnect receiver from WLAN and connect to ethernet - Squeezebox : Community : Forums
    Eureka.
    Testet med en annen router, funket med en gang.
    Fader at jeg ikke kom på det dag 1...

Uansett: tusen takk for hjelpen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    b-ill : http://avforum.no/forum/generell-htp...y-genialt.html og ja, mange bruker det på Squeezeboksen også.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niels. Ja, jeg kjenner til den tråden med spotify, men kunne ikke finne så mye om Squeezebox på den tråden. Men finnes det noen andre måter å få spotify ut på squeezeboxen, syntes den virket litt tungvindt den metoden som jeg viste til.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må installere wave plugin´en først. Den streamer det du spiller på pc´en til SqueezeCenter.
    Spotify - Squeezebox : Community : Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noen enkel måte å legge til flere recivere på?
    For meg så virker det som jeg må "Factory Reset"`e Controlleren hver for å få det til? Kan det virkelig stemme?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt med, med SB3 f.eks. kobler du bare endda en SB3 til routeren, i SqueezeCenter, eller i menyen med fjernkontrollen kan du da velge spiller, og spille forskjellig musikk til de f.eks.
    Har du sett i manualen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada. Har manualen oppe men blir ikke klokere av det.
    Så om jeg plugger strøm til en ny reciver så vil den dukke opp på spillerlisten? og så går man videre til setup derifra?
    Har ikke fått den andre reciveren enda, bare prøvr å finne ut av ting på forhånd.

Side 45 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •