Squeezebox Duet - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller til og med satt batteriet i feil vei..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind
    Har ett spørsmål vedrørende å høre på nettradio via Duet.
    Feks The Voice kan man høre på nett ved å gå inn på siden deres. Vil man da kunne få opp denne i duet eller er det noen flere krav ??
    "The Voice" fra Oslo? Nu er der flere stasjoner der heter The Voice.....
    Men ja, gå til Radio Time, den ligger inne som en preset allerede, sammen med en million andre stasjoner, det er bare å lagre som favoritt da.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chub
    Fikk akkurat hentet min Squeezebox Duet, men etter å ha følgt bruksanvisningen pent og pyntelig, har jeg lagt merke til at fjernkontrollen ikke ladder. Samme hvordan jeg vrir og vender på den får jeg ikke noe ladesignal, før jeg til slutt har fått et batteri med ropetegn som sier jeg må plassere den i laderen, og nå er den helt død. Jammen stusselige greier om laderen, av alle ting, er DOA. What to do? Fant ingen svar om det hos logitech.com.
    Kanskje samme problem? Bør isåfall byttes.
    Faulty chargers - Squeezebox : Community : Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg var så rask i oppakkingen at han glemte å sette batteriet i fjernkontrollen, det var temmelig vanskelig å lade da, du har vel ikke gått i den fella?
    Hehe, jeg glemte faktisk av batteriet på første forsøk, men det var nok ikke roten til problemet. Kontrollen levde et kvarters tid på strømmen fra batteriet, så fikk gjøre noe oppsett, men siden den ikke ladet, døde den raskt ut. Søkte litt og fant at noen måtte tilte den fremover, men det hjalp ikke i mitt tilfelle.

Kanskje samme problem? Bør isåfall byttes.
    Faulty chargers - Squeezebox : Community : Forums
    Sikkert noe sånn som var problemet, i såpass ekstremt tilfelle at den ikke ladet uansett tilting. Jeg leverte den uansett inn i går og skal få en ny en til helga, når jeg fikk tilbudet om det var nok det like greit fremfor å begynne og tukle. Glad jeg kjøpte i butikk fremfor webshop.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vurdert å hoppe på trådløs nettverksspiller-bølgen.
    Kan Duet kobles til en ekstern DAC? Har kikket litt på Bryston BDA-1 og Cambridge DacMagic. Regner med at begge disse er bedre enn den innebygde i
    Squeezebox Duet? Hvis jeg gikk for Bryston ville lydkvaliteten bli like bra som en high end CD-spiller?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan koble til ekstern dac.
    Bryston sin dac har fått veldig mye oppmerksomhet og skryt, (jeg bruker den jo selv) se bl.a. testen av Bryston cd spiller i det nye Stereophile.
    Dette med lyden er vanskeligt, du må nesten forsøke selv. Noen hører ikke forskjell på dac´s i sitt anlegg, andre gjør det. Men du burde få bedre lyd med en ekstern dac ja.
    Der er alltid masse meninger, bl.a. mener mange at dac´en i Transporter henger med cd spillere i 40-50.000 kr klassen, så du kan sikkert se hvor jeg vil....
    Var jeg deg ville jeg gå for en Transporter med én gang, da er du klar for 24/96 også, noe Duet ikke klarer såvidt jeg vet.

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å kjøre streamen gjennom winamp. jeg får koblet til, men får ikke lyd. testet med itunes også, samme problem. noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Sliter med å kjøre streamen gjennom winamp. jeg får koblet til, men får ikke lyd. testet med itunes også, samme problem. noen som vet?
    mp3-streaming er ødelagt i de to siste versjonene (7.3.1 og 7.3.2, det fungerte i 7.3.0 såvidt jeg husker).
    Tror feilen skal være funnet og fikset - laster du ned "unstable"-versjonen bør det fungere. Eller du kan vente tre-fire uker på offisiell 7.3.3-lansering...

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    har nå kjøpt denne herligeten koblet opp ,allt var ok etter 30min ca

meget fornøyd med lyden :-D

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter lovprisingen her og på andre forum er jeg ganske skuffet over Controlleren. liten og lyssvak skjerm med altfor blank overflate. raklete knapper og unøyaktig scrollehjul. overflate som suger til seg riper.
    Iphone med Ipeng derimot, aiaiai. satser på at nextgen Controller blir noe i den banen. skjermen er stor nok til å få med hele albumtitler, søk og scrolling går nok ikke an å gjøre mer elegant på en håndholdt skjerm.

ellers svært fornøyd, jeg er vant med pc-basert avspilling, da blir det fort 2 minutter av hver låt.. nå blir jeg gjerne sittende og lytte til hele album i stedet. enda mer behagelig å slippe websider med lyd mens jeg leser nyhetene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spørsmål angående duet.

Ser at man får kjøpt denne som komplett pakke, eller delt opp som controller og receiver.

Har ikke noe behov for kontrollen, men er veldig på leit etter en måte å sende musikken (Spotify) fra laptop'en til anlegget uten å bruke kabel. Spørsmålet mitt er da om jeg kan kjøpe kun en slik receiver, koble denne til anlegget og på den måten sende lyd fra laptop'en til anlegget?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er også andre måter å sende lyden til anlegget på, avhengig av ditt utstyr. Airport Express er en av løsningene.
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...t-express.html
    Har du en router allerede findes der også andre streamings løsninger.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Har et lite spørsmål angående duet.

Ser at man får kjøpt denne som komplett pakke, eller delt opp som controller og receiver.

Har ikke noe behov for kontrollen, men er veldig på leit etter en måte å sende musikken (Spotify) fra laptop'en til anlegget uten å bruke kabel. Spørsmålet mitt er da om jeg kan kjøpe kun en slik receiver, koble denne til anlegget og på den måten sende lyd fra laptop'en til anlegget?
    prøvde meg på denne da jeg har iphone.. du trenger en controller for å konfigurere reciever. om du kan låne en skulle det gå greit. fant en måte å fikse det på uten controller, men det var så tungvint og avansert at jeg, selv med relativt gode datakunnskaper, ikke skjønte bæret.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke creative zen x-fi opp mot squeezebox duet siden det trådløst nett på den?Så hadde man slippet pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å legge ut hele musikksamlinga på nett og squeezebox streamer fra det programmet?slik at man da slipper å ha på pc.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Er det ikke mulig å legge ut hele musikksamlinga på nett og squeezebox streamer fra det programmet?slik at man da slipper å ha på pc.
    Jo, du kan bruke MP3-tunes Locker. MP3tunes Music Locker: Your Music Everywhere

Du får da 2Gb gratis lagring med en begrensning på max 10Mb pr fil. Hvil du ha mer plass/større filer må du betale (What are the benefits of the Premium MP3tunes Locker? - Powered By Kayako eSupport)

Det er også en begrensning på hvilke formater som kan brukes:
    "The file formats which are currently supported by the MP3tunes Music Locker are listed below: mp3, mp4, m4a, aac, wma, ogg. Please note: We do not support lossless files at this time. You will not be able to upload or listen to ALAC, FLAC or WAV files from your"

Da jeg prøvde for et års tid siden funket tjenesten forsåvidt greit, men navigeringen var i treigeste laget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Jo, du kan bruke MP3-tunes Locker. MP3tunes Music Locker: Your Music Everywhere

Du får da 2Gb gratis lagring med en begrensning på max 10Mb pr fil. Hvil du ha mer plass/større filer må du betale (What are the benefits of the Premium MP3tunes Locker? - Powered By Kayako eSupport)

Det er også en begrensning på hvilke formater som kan brukes:
    "The file formats which are currently supported by the MP3tunes Music Locker are listed below: mp3, mp4, m4a, aac, wma, ogg. Please note: We do not support lossless files at this time. You will not be able to upload or listen to ALAC, FLAC or WAV files from your"

J

Da jeg prøvde for et års tid siden funket tjenesten forsåvidt greit, men navigeringen var i treigeste laget.

eg har jo en bærbar pc jeg kan bruke,men er ikke dette en bedre løsning?Er det noen som har synspunkter?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har jo en bærbar pc jeg kan bruke,men er ikke dette en bedre løsning?Er det noen som har synspunkter?
    Personling ville jeg nok foretrukket å ha en PC eller evt. en NAS siden dette er raskere + at man kan bruke lossless komprimering. Men smak og behag. Det er jo ellers fullt mulig å ha filene begge steder, evt. mp3 på Mp3Tunes og lossless lokalt. Så kan man bruke det man velge om man gidder å slå på pc'en eller om man klarer seg med Mp3Tunes.

Mp3Tunes er jo også gratis å teste ut, så det er jo ingenting å tape på å prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Personling ville jeg nok foretrukket å ha en PC eller evt. en NAS siden dette er raskere + at man kan bruke lossless komprimering. Men smak og behag. Det er jo ellers fullt mulig å ha filene begge steder, evt. mp3 på Mp3Tunes og lossless lokalt. Så kan man bruke det man velge om man gidder å slå på pc'en eller om man klarer seg med Mp3Tunes.

Mp3Tunes er jo også gratis å teste ut, så det er jo ingenting å tape på å prøve...
    Hvilket prg vil dere anbefale media monkey eller itunes?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket prg vil dere anbefale media monkey eller itunes?
    Uhm... Til hva?

Er det ripping du sikter til, så liker jeg Media Monkey best av de to.

For avspilling så må du installere SqueezeCenter (serveren til Squeezebox)

Side 43 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •