Squeezebox Duet - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Har det ikke alltid hvert mulig å spille av aac og alac?
    Ser ut til at man må ha en Itunes installasjon på samme maskinen som squeezecenter - men finner ikke noe nedlastings mulighet for Linux:: finnes Itunes for Linux??? Dette er blitt mere intr. etter at Apple nå holder på å fjerne kopi sperrene på sangene og man kan kjøpe 256KBs filer og ik bare de gamle 128KBs

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra soundgarden:
    Kan brukes til å spille av filer av typene MP3, AAC, WMA, Ogg, FLAC, Apple Lossless, WMA Lossless og WAV
    edit: fant en link som kanskje vil hjelpe Howto: Squeezebox and AAC Playback : Variable Bit Rate

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lennon
    Blir det nå mulig å spille av Apple AAC på squezebox/Transporter med en Linux installasjon?? Noen som hvet
    Det går helt bra, bortsett fra Drm-filer såklart, og det har det gjort i flere år.

Bruk faad, alt. mplayer, og gjør endringer i convert.conf.
    Sjekk Wikien hos Slim og forumet, gjør f.eks et søk på aac linux.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Det går bra, bortsett fra Drm-filer såklart.

Bruk faad eller mplayer. Sjekk Wikien hos Slim og forumet, gjør f.eks et søk på aac linux.

Takker for tips - skal gjøre ett forsøk

Lennon

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drm filer brenner du på en cd-rw og importerer til biblioteket igjen.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var mange sider dette så vet ikke om dette er tatt opp før, hehe gidder ikke lese 42 sider...

Har ett sett squeezebox duet, dette er koblet trådløst til en D-link DIR655,
    På denne DIR655 er det koblet til diverse, inkl en QNAP 209 PROII nas disk med 2x1tb disker i seg.
    Denne kjører SSOTS 3.15 der all musikk ligger på harddisken.

Problemet mitt er at etter alt fra en halvtime til en time med spilling så forsvinner lyden, dvs den blir vekke i en liten stund for så å komme tilbake igjen.
    Dette gjelder både på avspilling av musikk fra HDDen og Når jeg streamer nettradioer. når den først begynner å dette ut gjør den det helt til jeg går bort til fjernkontrollen og trykker, (da får jeg opp den snurrende rundingen med VENT inni)

Noen som har noe tips til hva som kan være galt?
    Tror ikke det er trådløsen som gjør det, da SBen og Dlinken står ca 4-5m fra hverandre med 2 lettvegger imellom. det er også bare en trådløs pc som er på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    drm filer brenner du på en cd-rw og importerer til biblioteket igjen.
    Heisann,
    ja er klar over det, men cd'en blir bare til søppel etterpå.......
    bruker heller windows w/ Itunes=>memorystick(usb pinne) => linux maskin m/squeezecenter

Det er vel også slutt med drm filer nå på Itunes ifølge nyhetene - de har allerede forandret en god del av sangene til non-drm.
    Det er også mulig å konvertere AAC til FLAC før jeg laster inn i squeezecenter.
    skal prøve på det tror jeg.

mvh

EDIT: løsningen ble å laste ned en converter på linux maskina og konvertere aac filene til FLAC. dvs ikke å konvertere i sann tid, men en gang for alle.

happy transporter happy me

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, men derfor skrev jeg cd-rw, den kan du bruke igjen jo....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    var mange sider dette så vet ikke om dette er tatt opp før, hehe gidder ikke lese 42 sider...

Har ett sett squeezebox duet, dette er koblet trådløst til en D-link DIR655,
    På denne DIR655 er det koblet til diverse, inkl en QNAP 209 PROII nas disk med 2x1tb disker i seg.
    Denne kjører SSOTS 3.15 der all musikk ligger på harddisken.

Problemet mitt er at etter alt fra en halvtime til en time med spilling så forsvinner lyden, dvs den blir vekke i en liten stund for så å komme tilbake igjen.
    Dette gjelder både på avspilling av musikk fra HDDen og Når jeg streamer nettradioer. når den først begynner å dette ut gjør den det helt til jeg går bort til fjernkontrollen og trykker, (da får jeg opp den snurrende rundingen med VENT inni)

Noen som har noe tips til hva som kan være galt?
    Tror ikke det er trådløsen som gjør det, da SBen og Dlinken står ca 4-5m fra hverandre med 2 lettvegger imellom. det er også bare en trådløs pc som er på nettet...
    Virker som det kanskje er bufferen der går tom, men er litt usikker siden det var såpass lang tid før den stopper. Sjekk bufferens størrelse i Settings.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, men derfor skrev jeg cd-rw, den kan du bruke igjen jo....
    ja var litt kvikk der.....

Newcomer keksen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med lyd fra kun en høytaler?!?

Hei, når jeg bruker squeezebox duet, får jeg ganske ofte problemer med at det kommer lys kun fra venstre høytaler. Det er kun venstre ganske ofte. Det er ikke anlegget, da det funker fett på cd og alle andre ting. Jeg har ikke lest og letet altfor mye enda, men spør først. Noen som har samme problemet, og evt vet hvorfor? eller er det noen som i det hele tatt kan hjelpe meg???

PS sjekk gjerne ut anlegget og oppsettet mitt også!

Andreas

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det kanskje er bufferen der går tom, men er litt usikker siden det var såpass lang tid før den stopper. Sjekk bufferens størrelse i Settings.
    fant ut av det,
    er når Qnap 209proII NAS disken blir pressa pga mye nedlasting så er det rett og slett ikke nok ressurser til å gå til squeezeboxen,
    visste ikke at squeezeboxen hentet både musikk og nettradio derfra (seff musikk... men ikke nettradioen)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keksen, det høres ikke ut som noe annet enn hardwarefeil. Enten her eller der..

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    fant ut av det,
    er når Qnap 209proII NAS disken blir pressa pga mye nedlasting så er det rett og slett ikke nok ressurser til å gå til squeezeboxen,
    visste ikke at squeezeboxen hentet både musikk og nettradio derfra (seff musikk... men ikke nettradioen)
    Er endel som har probelemer med dette. Jeg bygget meg en vifteløs mini-itx basert server med linux da jeg bestemte meg får å bruke SB flere steder i huset. Har ikke angret på dette. Flaskehalsen er nå det trådløse nettverket om mange spillere er igang samtidig og de streamer flac (serveren er også trådløst tilkoblet) Det har hendt at en SB går tom for data og begynner å hakke. Jeg bruker kablet der jeg kan og da er det null problem.

Finnes mange sider på nettet, men denne er den jeg synes er best om man har lyst å bygge en selv. Har et veldig likt oppsett og den har kjørt 24/7 i snart ett år nå. Building a Mini-ITX Server

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lader defekt?

Fikk akkurat hentet min Squeezebox Duet, men etter å ha følgt bruksanvisningen pent og pyntelig, har jeg lagt merke til at fjernkontrollen ikke ladder. Samme hvordan jeg vrir og vender på den får jeg ikke noe ladesignal, før jeg til slutt har fått et batteri med ropetegn som sier jeg må plassere den i laderen, og nå er den helt død. Jammen stusselige greier om laderen, av alle ting, er DOA. What to do? Fant ingen svar om det hos logitech.com.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamere der hvor du kjøpte den er det du skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Reklamere der hvor du kjøpte den er det du skal.
    Du har nok rett, intet liv i kontrollen når den står i laderen samme hva. Bare 3 timer siden jeg plukket den opp, så BØR gå greit å levere den inn. Dette var en dårlig start, Logitech!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator edit: Flyttet en post til prisjakt: http://avforum.no/forum/produkt-pris...igst-hvor.html

Vennligst hold denne tråden teknisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett spørsmål vedrørende å høre på nettradio via Duet.
    Feks The Voice kan man høre på nett ved å gå inn på siden deres. Vil man da kunne få opp denne i duet eller er det noen flere krav ??

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chub
    Fikk akkurat hentet min Squeezebox Duet, men etter å ha følgt bruksanvisningen pent og pyntelig, har jeg lagt merke til at fjernkontrollen ikke ladder.
    En kamerat av meg var så rask i oppakkingen at han glemte å sette batteriet i fjernkontrollen, det var temmelig vanskelig å lade da, du har vel ikke gått i den fella?

Side 42 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •