Squeezebox Duet - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2146
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke merket noe.

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytte til musikk på minijackutgangen på fjernkontrollen?

Hørte for en stund siden at det skulle bli mulig å lytte til musikk ved å koble til et headset til minijackutgangen på fjernkontrollen i neste oppdatering.
    Noen som vet om denne funksjonen er implementert i versjon 7.3?

Kunne vært en utrolig kjekk funksjon å ha når kona ønsker å se ett-eller-annet uinterressant på TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    Hørte for en stund siden at det skulle bli mulig å lytte til musikk ved å koble til et headset til minijackutgangen på fjernkontrollen i neste oppdatering.
    Noen som vet om denne funksjonen er implementert i versjon 7.3?

Kunne vært en utrolig kjekk funksjon å ha når kona ønsker å se ett-eller-annet uinterressant på TVen.
    Hei! Denne funksjonen er implementert som beta i versjon 7.3. :-) Den fungerer bra, med unntak av at den spiller musikken (i hvert fall hos meg) ca. en halv freq. ned i toneleiet... Lyden er ellers så og si upåklagelig, så jeg anbefaler at du prøver det ut! Husk bare å aktivere denne funksjonen (kommer opp som egen avspiller) under avansert menyen.

Lykke til! :-)

Mvh,
    flanglo

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flanglo
    Hei! Denne funksjonen er implementert som beta i versjon 7.3. :-) Den fungerer bra, med unntak av at den spiller musikken (i hvert fall hos meg) ca. en halv freq. ned i toneleiet... Lyden er ellers så og si upåklagelig, så jeg anbefaler at du prøver det ut! Husk bare å aktivere denne funksjonen (kommer opp som egen avspiller) under avansert menyen.

Mvh,
    flanglo
    eg har siste versjon, 7.3 , og kobler eg til et par øreklokker,(kosta pro) så får eg lyd i de når eg blar i menyen,scrollelyd osv, men får ikke musikk i de. finner heller ingen funksjon i menyen noen plass som sier eg kan aktivere dette

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Settings, Advanced, og da dra ned menyen.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Settings, Advanced, og da dra ned menyen.
    Har gjort/prøvd dette, er ikke noe her som sier aktivere hodetelefoner
    E det bare meg eller

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal testes ut når jeg kommer hjem!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må reboote etter å ha satt den innstillingen.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Må reboote etter å ha satt den innstillingen.
    det er det eg ikke forstår, hvilken innstilling, kommer in i menyen advanced, men hva så, er ingenting der som sier eller lar meg velge og kunne bruke kontrollen sammen med hodetelefon..

Og med reboote, mener du slå av og på da? er ingen plass i menyen som heter reboote på min i vertfall...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken versjon av FW har du på Controlleren?

Hvilke valg har du under Advanced?

Reboote kan gjøres ved å slå av og på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    det er det eg ikke forstår, hvilken innstilling, kommer in i menyen advanced, men hva så, er ingenting der som sier eller lar meg velge og kunne bruke kontrollen sammen med hodetelefon..

Og med reboote, mener du slå av og på da? er ingen plass i menyen som heter reboote på min i vertfall...
    Hvis du har norsk meny blir det: Innstillinger/avansert/lydavspilling der haker du av på "Aktiver avspilling (beta)". Reboot (av/på). Så velger du "Velg spiller" i hovedmenyen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av/på, da høyreklikker du på SC logoet nede i verktøylinjen på pc´en, klikk "Stopp Squeezecenter", la den være til lyset i logoen har gått ut, og slå den da på igjen.

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se der ja..

Sitat Opprinnelig postet av flanglo

Mvh,
    flanglo
    Se der ja. Dette ble jo bra. Ikke så værst lyd/volum heller. Takk for bekreftelsen.

- Torkil

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Hvis du har norsk meny blir det: Innstillinger/avansert/lydavspilling der haker du av på "Aktiver avspilling (beta)". Reboot (av/på). Så velger du "Velg spiller" i hovedmenyen.
    Se der ja, hadde prøvd den instillingen og, men ikke rebootet kontrollen.
    men når jeg nå har slått på igjen og valgt kontrollen som kilde osv, så funet det bedre.
    men dvs at 95% av lyden kommer ut av den Lille høytaleren bak på kontrollen, ikke i hodetelefonene, her er det en instilling eg har satt feil, men finner ikke den heller, har vært og prøvd meg fram litt for mange plasser trur eg, laga litt krøllops: ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Se der ja, hadde prøvd den instillingen og, men ikke rebootet kontrollen.
    men når jeg nå har slått på igjen og valgt kontrollen som kilde osv, så funet det bedre.
    men dvs at 95% av lyden kommer ut av den Lille høytaleren bak på kontrollen, ikke i hodetelefonene, her er det en instilling eg har satt feil, men finner ikke den heller, har vært og prøvd meg fram litt for mange plasser trur eg, laga litt krøllops: ops:
    Du må passe på at jackpluggen på hodetelefonene/øreproppene sitter skikkelig i kontakten. Da brytes lyden til den innebygde høyttaleren.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Du må passe på at jackpluggen på hodetelefonene/øreproppene sitter skikkelig i kontakten. Da brytes lyden til den innebygde høyttaleren.

men er det som ikke skjer, er lyd i innebygde høytaleren og i hodetelefonene, 90% i innebygde, så ikke mye lyd i hodetelefonene.,

men får prøve mere i kveld, har 3-4 hodetelefonsett eg kan teste ut.

får forestenen ikke koblet til controller, kun `koblet opp med duet/motakeren på vanligvis nå
    men kun prøvd en halv time, får prøve mere senere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker Squeezebox Duet sammen med en bærbar?

Hei der,
    Har sett litt på denne tråden her, og har et spørsmål ang squeezebox`en (SB). Har nettopp fått inn en i stua, og er fornøyd så langt. Har bare et problem. Programmet squeezecenter, har jeg installert på en bærbar pc, og alle mp3 filene mine ligger på en WD NAS disk. SB fant sangene til slutt, men når jeg lukker igjen den bærbare pc`en, så blir lyset på mottakerenheten blått, og jeg kan ikke bruke den. Er det en løsning på dette? Trodde at man skulle kunne bruke SB uten å måtte ha pc`en på?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fikk eg forbindelse igjen, måtte fabrikksette controllen og ta det der ifra, får nå brukt controllen som spiller, men den spiller kun ut i høytaler bakpå, nekte rog gi noe lyd ut i hodetelefonene, (med untak av 95% ut bak og 5% ut i klokkene, har prøvd koss porta pro, philips shp8900 , og et sett creative mp3 propper.

Tur eg e på randen til og gi opp denne som spiller sammen med hodetelefoner, hadde vært fint og hatt, da eg ofte hører på musikk etter leggetid med øreklokker. men fiunker det ikke så funker det ikke

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngvart
    Trodde at man skulle kunne bruke SB uten å måtte ha pc`en på?
    Du må ha en "server" tilstede for å spille og det vil med andre ord si en Squeezesenter (SC) oppe og kjøre. Dvs enten må serveren kjøre på en PC eller så må SC installeres på en NAS som støtter det.

WD NAS støtter ikke installsjon av SC så langt jeg har funnet ut, og det betyr at du må ha den bærbare i drift så lenge du skal lytte til musikk via Squeezebox.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter og tilbake stilt controllen til fabrikkoppsett, kon selve controllen( ifbm bruk av controllen sammen med hodetelefoner, men funker forsatt ikke) så har det oppstått et lite problem.
    Har ikke stilt eller gjort noe i Squeezecenter menyen. Volum kontollen står låst på 100%, og det er ikke satt noen dempning på utgangen i squeezecenter.
    Men nå etter tilbake stilt controllen osv så må eg skru ca 20-25db høyere opp på reciveren for samme nivå. før så var -38db på reciveren like høyt som -16-18db er, og -18 er det nivået me pleier og se film på er, og da er jo også reciveren automatisk stilt frontene til -11db. så -16db før i Pure Audio var skammhøyt, festnivå og høyere en det. mens nå er -16db passeligt nivå til og føre samtaler i.

Så noe har skjedd med utnivå fra Duet`en etter denne tilbakestillingen og reinstallasjonen av controlleren.

Bruker foresten dig. utgang fra Duet til reciver.

Side 40 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •