Squeezebox Duet - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2146
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har begynt og legge inn en del musikken via, Itunes. og det dukker opp noen cd`er innimellom som ikke itunes finer, dvs ikke bilde, men det skjer ikke noe når cd`en settes i, den kommer ikke opp, alle andre avspillingsprogram finner cd`ene osv, men ikke itunes. Endelig bestemt meg for og Gå for Apple Lossless, men dette var en strek i regningen

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Har begynt og legge inn en del musikken via, Itunes. og det dukker opp noen cd`er innimellom som ikke itunes finer, dvs ikke bilde, men det skjer ikke noe når cd`en settes i, den kommer ikke opp, alle andre avspillingsprogram finner cd`ene osv, men ikke itunes. Endelig bestemt meg for og Gå for Apple Lossless, men dette var en strek i regningen

først funket cd`ene i winamp men ikke i itunes, og nå har spilleren sagt stopp.. var trulig spilleren som ikke ville samarbeide, og merkelig nokk kun i Itunes, men var nokk bare tilfeldig.. Spilleren er kun halvt år, men pga lave prisen på spillere, trur eg isje eg gidde stressa med sende i retur osv, får heller bruke pengen på nye... og ikke sikkert det er garanti, dama var litt uheldig og overbelastet cd skuffen litt også tidlggere i dag.

Noen anbefalinger til bra DVD spiller/brenner. må være Sata...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag, også for at du skal få gode relevante svar, er at vi holder denne allerede veldig lange tråden on-topic om SB Duet. Så lager eller finner du egne tråder om Itunes og/eller optisk-spiller problemer.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er SBD langt i fra så genial som folk skal ha det til så lenge systemet ikke er 100% stabilt. Min blir nok levert i retur til uken.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er ustabilt kjære Audiomur? Jeg er på vippen mellom Classic og Duet, men vurderer Classic da jeg ikke har behov for alt dillet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kutter det i hvertfall ofte, mistenker at SBD er for kresen på signalet. Har en D-link655(i 2.etg) og det skal vel være en bra sak, men det kan jo selvfølgelig være noe feil med den også.

Kan for eksempel dere andre med SB, med hånden på hjertet si at den aldri har falt ut?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Sonos. De bruker sitt eget priopritære WLAN system der alle enheter er koblet som en bridge, så det faller garantert ikke ut. Du trenger ikke koble til en router i det hele tatt. Beregnet på store amerikanske hus.

Argumentet til Duet fansen har vært at den flotte Sonos-fjernkontrollen har vært for stor og for dyr. Nå har Sonos offisell programmvare til iPhone og IPOD touch. Det fungerer helt rått for å si det mildt. En 8GB iTouch kommer på 1800,- så det blir nok uansett litt dyrere enn Duet, men gadget faktoren er skyhøy, brukervennligheten er uten sidestykke og software-hangups, bugs eller treghet er i kjent Sonos-stil - et ikke-tema. Søk på youtube for å se demo, evn. hjemmesiden til sonos; Sonos - Home.

En Touch eller iPhone vil fortsatt være avhengig av avstand til routeren, da de ikke støtter Sonos sin egen standard. Men min touch har i allefall ganske bra rekkevidde mot D-link DIR-655. Ingen dropouts enda, og signalstyrken ligger på 4/5 i hele min gigantiske 70kvm gips-leilighet.

Etter alt tull jeg har hatt med Logitech siden 90-tallet har jeg forstått at de lever av å dumpe ut plastprodukter som verken er av veldig høy teknisk kvalitet eller innehar godt utviklet software. Duet fungerer nok ok ift. mye annet de har, men personlig vil jeg så langt det er mulig (og det er ikke alltid så lett i all den tid Logitech er markedsledende på det meste) slippe å ha logoen deres på noe jeg kjøper.

Nå blir jeg sikkert upopulær i denne tråden, men det får så være.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Her kutter det i hvertfall ofte, mistenker at SBD er for kresen på signalet. Har en D-link655(i 2.etg) og det skal vel være en bra sak, men det kan jo selvfølgelig være noe feil med den også.

Kan for eksempel dere andre med SB, med hånden på hjertet si at den aldri har falt ut?
    Ja

Har enda ikke hatt ett eneste problem med min. Er faktisk så jeg er helt overrasket selv også over hvor stabilt å fint det har funket.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Min har aldri falt ut. Og jeg bruker D-LINK 655. Vi har 4-5 andre trådløse enheter og 6-7 kablede enheter koblet til.
    Duet og D-LINK fungerer superstabilt hos meg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har aldrig falt ut. Den har aldrig hakket i musikken heller.
    I begynnelsen var der litt plunder med at den slo seg av osv., men en firmware oppdatering til routeren, en D-Link DGL-4300 Game Router, fikset dette.
    Har aldrig hatt noe problem siden.

Om der står SlimDevices eller Logitec på produktet tror jeg ikke har noen som helst betydning.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting jeg kom til å tenke på. Jeg hadde litt problemer med min DIR-655 en stund. Jeg hadde lagt inn siste firmware 1.20, men dette var ikke EU firmware. Etter jeg gjorde det ble den straks mer stabil.

Usikker på hva som gjorde det, eller hva som er forskjellig på disse firmware`ene (annet enn en D-link tjeneste som ikke er tilgjengelig i EU). Men det er kanskje verdt å sjekke ut at alt er på stell i routeren?

Jeg vet også at DIR-655 har en meny for signalstyrke under Advanced, men den står som default til high.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fandt min firmware hos D-link i Sverige, eneste sted jeg kunne finde den....
    Problemene er nesten aldrig Squeezeboksen skyld (bortsett fra noen defekte nettverkskort i Squeezeboksen jo) , det er routerens.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg fandt min firmware hos D-link i Sverige, eneste sted jeg kunne finde den....
    Problemene er nesten aldrig Squeezeboksen skyld (bortsett fra noen defekte nettverkskort i Squeezeboksen jo) , det er routerens.
    Veel, å skylde på ruteren/aksesspunktet synes jeg er litt drøyt. I mitt tilfelle er det uten svev av tvil Squeezeox receiveren som er sinnsykt ustabil. Jeg har tre ulike aksesspunkter av ulikt fabrikat her, de gir samme resultat. Det er ingen andre enheter som har WLAN problemer hos meg. Jeg kan streame HD-film over mitt WLAN uten trøbbel. Men å få Squeezebox Duet til å være stabilt, det jeg kan jeg glemme. Bortsett fra på kablet nett, da går det fint.

Det er skrevet kilometer av rapporter om dette på nettet, bare ta noen kjappe søk, så skal du se. Jeg anser det som opplest og vedtatt at Duet har store utfordringer med å være stabil på WLAN.

Når det gjelder Logitech generelt skal jeg ikke være så bombastisk, men deres Harmony fjernkontroller er i alle fall ekstremt oppskrytt. Min 895 har aldri noensinne oppført seg som den skal, det er alltid noe kødd med den. Samme erfaringer har en håndfull av mine venner med samme produkt. De fleste har parkert den i skuffen for godt.--

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal absolutt ikke bagatellisere de som har trådløse problemer.

Men å si at Duet generelt har enorme wifi-problemer vil jeg si er helt, helt feil. Ser man på Slimforumet er det flere problemtråder. Men med tanke på det antallet som er solgt og at det naturlig alltid er noen som vil ha noe tull synes jeg antall tråder som omhandler dette problemet er forsvinnende få. Det er ikke slik at side opp og side ned på forumet omhandler trådløse problemer, men man må nesten lete etter de trådene.
    Mange av de med problemer kan ved enkle hjelpemidler løse problemet.

Jeg vil også påpeke at man ikke kan sammenligne de små boksene med f.eks en bærbar pc. Selv om en pc kan motta wifisignalene utmerket et sted er det helt naturlig at SBboksene samme sted kan få problemer.
    En bærbar pc kan ha flere meter med innebygd anntenne i forskjellige retninger. Receiveren, for ikke å snakke om Controlleren, har en flate og volum som er 1/50 av en pc med dertil mindre antenner og større krav til signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Jeg vil også påpeke at man ikke kan sammenligne de små boksene med f.eks en bærbar pc. Selv om en pc kan motta wifisignalene utmerket et sted er det helt naturlig at SBboksene samme sted kan få problemer.
    En bærbar pc kan ha flere meter med innebygd anntenne i forskjellige retninger. Receiveren, for ikke å snakke om Controlleren, har en flate og volum som er 1/50 av en pc med dertil mindre antenner og større krav til signal.
    Jeg sier ikke at Duet generelt har WiFi problemer, jeg sier at veldig mange tilsynelatende har det. Dette finner du rent faktisk enormt mye om på nettet, både på Slimdevices forumet og andre steder. Det bør ikke bagatelliseres.

Din teori om at dette skyldes antenneproblematikk tviler jeg på, jeg tror det er helt andre utfordringer her. Tenk over følgende:
    1) Receiveren har ingen problemer med signalstyrke eller overføringhastighet når den først er koblet opp. Problemet er at den detter ut, og ikke klarer å koble seg opp igjen i det hele tatt, selv om den har ypperlig signalstyrke, selv om den står 10cm fra aksesspunktet. Dette er ikke et antenneproblem.
    2) Controlleren, som er mye mindre, har ingen problemer.
    3) Jeg har to iPhones i huset, ingen av disse har noensinne hatt problemer med å koble seg opp, streame ukomprimert musikk eller video over mitt WLAN. De er mye mindre enn receiveren, og har nok betydelig mindre antenne.
    4) Jeg har en maskin tilkoblet mitt WLAN med en liten USB WiFi adapter, åpenbart en brøkdel av størrelsen til receiveren. Den står lenger unna aksesspunktet enn receveren, og har dårligere signalstyrke. Den er dønn stabil, og kan streame både musikk og film problemfritt.
    5) Squeezebox "Classic" har ingen av disse problemene

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En ting jeg kom til å tenke på. Jeg hadde litt problemer med min DIR-655 en stund. Jeg hadde lagt inn siste firmware 1.20, men dette var ikke EU firmware. Etter jeg gjorde det ble den straks mer stabil.

Usikker på hva som gjorde det, eller hva som er forskjellig på disse firmware`ene (annet enn en D-link tjeneste som ikke er tilgjengelig i EU). Men det er kanskje verdt å sjekke ut at alt er på stell i routeren?

Jeg vet også at DIR-655 har en meny for signalstyrke under Advanced, men den står som default til high.
    Takk for tipset, det skal testes i løpet av uken.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    først funket cd`ene i winamp men ikke i itunes, og nå har spilleren sagt stopp.. var trulig spilleren som ikke ville samarbeide, og merkelig nokk kun i Itunes, men var nokk bare tilfeldig.. Spilleren er kun halvt år, men pga lave prisen på spillere, trur eg isje eg gidde stressa med sende i retur osv, får heller bruke pengen på nye... og ikke sikkert det er garanti, dama var litt uheldig og overbelastet cd skuffen litt også tidlggere i dag.

Noen anbefalinger til bra DVD spiller/brenner. må være Sata...
    Var innom lokala sjappa og bare kjøpte ny spiller, det ble en Sony spiller/DVD brenner.

Var vis ikke heil ukjent at når en brant mye DVD`er så slittet de til slutt og lese,
    Vel hjemme og satte i spilleren, be overasket, satte i første cd`en og Itunes staret og importere, dæven steike for en fart, mellom 20 og 30ganger hastighet. men den gamle Smasungen letse på 3-4,(gamel vil si kjøpt i sommer)
    tenkte at det kunne være noe gale, ssjekket innstillingene, den importere forsatt til Apple Lossless, og feilkorigeringen står på.
    legger også inn på via laptoppen og in på eksterne HD, og nye spilleren legger in 3 cd`er før laptoppen har lagt inn 1. Dette var bra.

Hvilken hastighet har dokker andre på dette. er det bare den gamle spilleren min som var så ufattelig treg, eller er den nye veldig rask????

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt normalt, der er en grunn til jeg har anbefalt ITunes jo.....
    Noen cd´er kan ta litt lengre tid, avhenger av litt av ymse ting, men som regel går det ganske så kjapt.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Dette er helt normalt, der er en grunn til jeg har anbefalt ITunes jo.....
    Noen cd´er kan ta litt lengre tid, avhenger av litt av ymse ting, men som regel går det ganske så kjapt.

Offf, tenker på all den tiden det tok og legge inn som WAV:twisted:

nå kommer det til og ta noen få dager bare:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke det som noe problem, Audiomur, jeg skal kjøre ethernet fra NASen... og da skal det være god forbindelse

Side 38 av 108 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •