Squeezebox Duet - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2146
    Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har problem med at album art vises for hver enkelt låt, men bildene vises ikke når jeg har oppe albumlisten på controlleren.
    Hadde først musikken lagret på en ekstern USB harddisk, og da fungerte det bra, dvs. coverbilder både når jeg så på albumliste og ved hver låt, men etter at jeg overførte filene (flac) over til NAS server oppstod dette problemet.

Noen som vet hva som gjør det, og hvordan det kan ordnes?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Har nå prøvd og bli vant til EAC, har funne ut av litt, men kun litt:cry:

Har registrert meg hos Itunes osv, og lagt inn et par cd`er via Apple Lossless, og da kom albumcover ned i Itunes, Har laget en egen mappe som eg kaller Apple Lossless, og legger dette i. Har fjernet alle mappene fra SqueezeCenter, og lagt til Den nye mappen, med Apple Lossless, men forsatt ingen bilder, coverbilde på kontrollen til Duet`en.

Hva i all verden er det jeg gjør gale??
    Trur eg skal prøve en tilbakestilling til fabrikkoppsett, og legge inn hele sulamitten på kontollen osv på nytt..... men burde vel ikke være nødvendig.

Men bare for og være sikker, er ingen plass i SqueezeCenter eller på kontrollen den må settes til og vise album cover osv???
    Som nevnt av noen tidligere i tråden var det fullt mulig å se bildene i ITUNES men ikke i SC, har vel noe med ITUNES kan være ett sært program i noen tilfeller. Ta og test med ett album i mediamonkey, og se om det funker da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd og bli vant til EAC, har funne ut av litt, men kun litt:cry:

Har registrert meg hos Itunes osv, og lagt inn et par cd`er via Apple Lossless, og da kom albumcover ned i Itunes, Har laget en egen mappe som eg kaller Apple Lossless, og legger dette i. Har fjernet alle mappene fra SqueezeCenter, og lagt til Den nye mappen, med Apple Lossless, men forsatt ingen bilder, coverbilde på kontrollen til Duet`en.
    At du ser bildet i iTunes betyr ingen ting. iTunes har en proprietær måte å lagre informasjonen på, ingen andre kan benytte den.

Det du trenger å få til er at iTunes "embedder", altså legger til, billedinformasjonen i hver lydfil. Oppskriften på dette med iTunes serverte jeg litt lengre opp. Følg den, så skal du se at det fungerer.

NB: Du må rescanne fra SC før det vises på kontrolleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JLmorten og andre som har problemer.

Det første dere gjør er å være sikker på at all software er helt oppdatert. Legg inn SC 7.3 som riktignok er i siste betafase, men det gjør ikke noe.

Når det er gjort vil også Controller og Receiver ol også bli oppdatert, gi det noe tid. Se på led på Receiveren og på skjermen på Controller.
    Når alt det er ferdig rescanner dere musikkbiblioteket i SC.

Deretter ser dere først at dere får opp bilder i SC. Er det albumbilder når dere blar blant albuene og når dere spiller en sang?

Dersom det ikke er album art her er noe galt og da fungerer det heller ikke på Controlleren.

Eksempelbilder jeg fant på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har forresten min gått helt i frø igjen. SC har vært nede på grunn av strømbrudd, nå får jeg ingen kontakt igjen. Kontrolleren klarer ikke å koble til hverken Squeezenetwork eller min SC server. Receiveren bare blinker rødt.

Kontrolleren er tilkoblet mitt trådløse nett, og den har topp signal.

Gir snart opp dette produktet altså....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den oppe igjen, etter mye mas. Den har funket fint i over en uke nå. Forsøkte alt mulig, resatt til fabrikksinstillinger 2 ganger. Til slutt dukket receiveren opp som valgbar på kontrolleren, men den var umulig å få valgt.

Til slutt endret jeg WiFi kanal fra 1 til 11 og startet på nytt. Da funket alt.

Dette er meningsløst. Jeg bor i enebolig, har kun ett annet synlig nett i nærheten, og det er svakt. Det kjører på kanal 6.
    5 andre trådløse enheter i huset har null problemer whatsoever. Routeren min er en moderne og kraftig sak med supergod dekning. Overføringshastighet målt fra internett til en trådløs klient internt måles til 10+ mbit/s. Samme hastighet som en kablet enhet får. Har ikke målt intern hastighet, men jeg klarer fint å streame en HD-film trådløst....

Det er noe seriøst galt med den trådløse oppførselen til min Duet, det er jeg helt overbevist om. Om det bare er min tviler jeg litt på, forumet på SlimDevices er fullt av folk som har problemer. Dette er ikke bra.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    At du ser bildet i iTunes betyr ingen ting. iTunes har en proprietær måte å lagre informasjonen på, ingen andre kan benytte den.

Det du trenger å få til er at iTunes "embedder", altså legger til, billedinformasjonen i hver lydfil. Oppskriften på dette med iTunes serverte jeg litt lengre opp. Følg den, så skal du se at det fungerer.

NB: Du må rescanne fra SC før det vises på kontrolleren.
    Har følgt den oppsrkiften din, Det finnes en måte å lure iTunes til å gjøre det på skikkelig vis da. Litt tungvint, men ikke verre enn de fleste andre:
    1) Skru på "Spilles nå bilde" med knappen nede til venstre
    2) Høyreklikk på bildet, velg "kopier"
    3) Marker alle sanger i album, høyreklikk, "vis info", høyreklikk bilderuten, "lim inn"

Så blir bildet embedded i hver enkelt fil på standard vis.
    (Forutsetter at du spiller albumet først selvsagt, ellers kommer det ikke opp i "Spilles nå")

Men du skriver "Spilles nå knappen nede til venstre. er ikke noen slik knapp der i min Itunes. men når eg da spiller et album, så kommer albumbilde opp og alle sangene ved siden. høyreklikker bilde og kopier, markerer alle sangene og høyreklikker, går da in der som det står bilde, men får ikke limt inn, er ikke noe og lime in når eg høyreklikker.?=

går eg in på en sang, og høyreklikker og vis info, og kommer til siden med bilde, så kan eg bla fem og tilbake, og da vises bilde i alle sangene uten at eg har gjort noe

Du skriver rescanne, eg har norsk utgave så det meines vel, Søk på nytt. Og velger da søke etter nye eller endret musikk?? må ha inn med teskje egops: ops:

har lastet ned Mediamonkey.
    uten at eg har søkt for mye, på nett enda.
    Men kan det legges inn min allerede konverteet WAV musikk her, og gjøre desse om til Flac e.l. er det en måte og få coverbilde til med mediamonkey??
    Hva er egentligt hovedoppgaven til dette programet?ops: ops: ops:

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedoppgaven er så mangt, jeg bruker Mediamonkey istedet for itunes. Synes det er MYE mer oversiktig.

MediaMonkey » Information » Free dette er hovedoppgavene til mediamonkey.

Den gjør jobben til itunes bare bedre. Og den får album art til å fungere, ihvertfall hos meg, og det er simpelt.
    Vedlegg 41569

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Spille Nå" eller "Markert Objekt" står der, alt etter om den er på eller av....bildet i nederste venstre hjørne, så du har helt rett JL. Klikk på "markert Objekt", så ser du det.
    JL: Det der skjer her er, en fil konvertert til WAV HAR bilde i ITunes. Hvis jeg da vil tulle, og ha et annet bilde av album coveret inn, da kopierer jeg et jpeg bilde, markerer alle sange, høyre klikker og limer inn bilde, men det går ikke....
    Samme hvis jeg har et bilde i ITunes på WAV filen, da høyre klikker jeg på bildet nede i venstre hjørne, kopierer, markerer alle sange, høyre klikker og vil lime inn det samme bilde, da fosvinner bildet fra Itunes og kommer ikke tilbake igjen.

Markerer jeg derimot bare alle sange i et album (i ITunes biblioteket selvfølgelig), høyre klikker, og velger "hent album bilde", da kommer der bilde.....så JL, prøv dette...........

Jeg har ikke prøvd å importere noe musikk til ITunes biblioteket, men du kan jo prøve det også, gå til "Fil" og "Importer" og da velger du mappen der skal importeres.
    Import innstillinger velges i Rediger, Innstillinger, Avansert, Import. Da velger du enten WAV eller AppleLossless, Automatisk og feilkorrigering på.

Jeg har ikke oppgradert SqueezeCenter på det seneste, men, alle bilder vises i ITunes, og langt de fleste i SqueezeCenter, men ikke alle. Dette gjelder uansett om det er WAV eller AppleLossless filer.
    JL, du trenger ikke legge dine AppleLossless filer i en separat mappe, hvorfor lar du ikke bare ITunes lagre de i ITunes biblioteket? Dette er jo et genialt bibliotek.
    Da setter du bare Duetten til å finde musikken i "Mine Dokumenter/Min Musikk", og heri ligger jo Itunes biblioteket, og da ligger alle dine flac filer i et eget mappesystem i "Min Musikk".
    Via Duetten velger du da bare hvilken mappe du vil spille fra.

For all del, MediaMonkey er også veldig veldig bra...

Håber jeg ikke gjør noen mer forvirret, jeg selv kan ikke blive mer forvirret .....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du skriver "Spilles nå knappen nede til venstre. er ikke noen slik knapp der i min Itunes.
    Om du ikke har en steingammel iTunes så er det en slik knapp der. Se nederst til venstre, der er det fire knapper. Den som er lengst til høyre klikker du på, da dukker det opp et vindu som viser hva som spilles (albumbilde, video). Dette kan skrus av eller på, er av som standard.

men når eg da spiller et album, så kommer albumbilde opp og alle sangene ved siden. høyreklikker bilde og kopier, markerer alle sangene og høyreklikker, går da in der som det står bilde, men får ikke limt inn, er ikke noe og lime in når eg høyreklikker.?=
    Det er derfor du må gjøre det nøyaktig som jeg beskriver. "Spilles nå" vinduet må du ha, glem alt annet.

går eg in på en sang, og høyreklikker og vis info, og kommer til siden med bilde, så kan eg bla fem og tilbake, og da vises bilde i alle sangene uten at eg har gjort noe
    Altså, hør etter, så skal jeg si det én gang til:
    iTunes har full kontroll på albumbildet. Det gjelder kun inne i iTunes. Den lagrer det på en måte som ikke andre programmer skjønner. Bortsett fra når du gjør det slik jeg beskriver, da tvinger du iTunes til å gjøre det på en standardisert måte som andre programmer forstår. (bildet blir en del av lydfilen, og ikke bare en del av iTunes sin database som er det vanlige)

Du skriver rescanne, eg har norsk utgave så det meines vel, Søk på nytt. Og velger da søke etter nye eller endret musikk?? må ha inn med teskje egops: ops:
    Ny eller endret går sikkert fint, prøv deg frem.

har lastet ned Mediamonkey.
    uten at eg har søkt for mye, på nett enda.
    Men kan det legges inn min allerede konverteet WAV musikk her, og gjøre desse om til Flac e.l. er det en måte og få coverbilde til med mediamonkey??
    Hva er egentligt hovedoppgaven til dette programet?ops: ops: ops:
    MediaMonkey kan erstatte iTunes fullstendig, også om du har en iPod, så det blir mest en smakssak hva du ønsker å bruke det til. Det er fordeler og ulemper ved begge. Har du ikke iPod eller iPhone kan du likegodt drope iTunes, og gå for MediaMonkey 100%.

Det har bra funksjonalitet for album art, men databasen den bruker har som regel dårligere billedkvalitet enn iTunes sin. Ofte er det bedre å hente album art selv, bruk f.eks. Google sin billedsøk. MM legger til bildeinformasjon i lydfilene mye raskere enn iTunes gjør, men av og til bommer den helt uforklarlig så du må gjøre det flere ganger. Skjer aldri med iTunes.

Hvis du vil ha FLAC bruker du MediaMonkey, iTunes skjønner ikke FLAC i det hele tatt, på noen måte. Da kan du glemme hele iTunes, den vil ikke kunne gjenkjenne filene dine som musikk engang.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rescan = SqueezeCenter, Settings>Basic Settings>Rescan Music Library.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Da setter du bare Duetten til å finde musikken i "Mine Dokumenter/Min Musikk", og heri ligger jo Itunes biblioteket, og da ligger alle dine flac filer i et eget mappesystem i "Min Musikk".

Håber jeg ikke gjør noen mer forvirret, jeg selv kan ikke blive mer forvirret .....
    Jeg ble i alle fall veldig forvirret av at du snakker om å ha FLAC filer i iTunes biblioteket. Har du fått til det?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Nyeste versjon av Itunes.
    Men fant ut nå, det stod markert objekt, fatta jo isje det eg at eg sko trykka på denops:

Etter at eg har lagt til bildene måtte eg gå i Squeezecenter og velge "tømme biblotek og søk på nytt, da funket det, har nå bilde synlig. på 3 album som eg har testet med. ja, da er det jo litt igjen og legge in.
    Er jo ingen fordel med WAV like vel, så får begynne og konvertere på nytt.

Prøve og konvertere fra WAV på HD og direkte inn i Itunes. slippe og stresse med cd.

Mediamonkey var sansynlig vis ikke noe for meg, prøvde litt, men ble bare rot, har prøvd så mye nå at har vel noen timer i opprydding på pc nå:cry: :cry:

Når det gjelder Lagring, dersom eg lar Itunes lagre i mine dokkumenter, da lagres all musikk på C: og der har eg ikke plass. så deror eg tenkte og lage en egen mappe i den andre Hardisken..

Og så lurer eg litt på. Inne i Squeezecenter, i instillinger, er det en som heter avansert, her velger man Albumomslag, og Mappe for albumomslag. er dette noe som ikke betyr noe, eller bør denne stå til samme som mappen SB henter musikk i fra?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må eg bare takke for hjelpen så langt. Takker for god tålmodighet og inmating med teskje.
    Dukker sikker opp noe etter hvert.... men Hovedjobben blir og Konvertere til Apple Lossless nå, og få lagt in album cover osv...

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at jeg kan finne ut av dette om jeg leser gjennom hele tråden, men spør like godt.

Jeg har en forsterker med kun digitale innganger (coax). Er det kun analog ut på squeezebox duet, eller er det også mulig å koble den opp mot forsterker med en coax?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recieveren til Duet har digitale utganger - coax og optisk. Bruker selv digital mot egen DAC.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Ituns ike finner albumbilde, kan man legge in bilde selv? og hvordan??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google har en bra bildesøk, bruk artistnavn og albumnavn som søkebegrep. Velg et bilde som er ca. 250 x 250 piksler, det holder. Sørg for at du ser det i full størrelse. Ta en "Kopier og Lim inn" på akkurat samme måte som du gjør når du bruker iTunes sine bilder.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble i alle fall veldig forvirret av at du snakker om å ha FLAC filer i iTunes biblioteket. Har du fått til det?
    Jo, det går faktisk an, via en omvei, men, det var ikke det jeg prøvde å forklare. Jeg prøvde å forklare at jeg bruker ITunes sitt bibliotek til nesten alt, men ved siden av, i "Min Musikk" mappen, har jeg nedlastinger fra Linn osv, og de kan være i flac.

JL, mappen til albumsøk er samme som til musikken, altså "Mine Dokumenter/Min Musikk" vanligvis.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google har en bra bildesøk, bruk artistnavn og albumnavn som søkebegrep. Velg et bilde som er ca. 250 x 250 piksler, det holder. Sørg for at du ser det i full størrelse. Ta en "Kopier og Lim inn" på akkurat samme måte som du gjør når du bruker iTunes sine bilder.

Genialt, funka fint. :-D :-D

Side 37 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •