Squeezebox Duet - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ville nok selv valgt fremgangsmåten som Noose anbefaler.

Her er i hvertfall direkte download link til EAC ftp://fx1.hrz.uni-dortmund.de/sw_dat...ac-0.99pb4.exe

Mvh
    Helge.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er sagt, album art i mappen fungerer selvfølgelig med wav-filer også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Har lagt inn Albumcover til mange av albuma nå, lastet de ned og dro de over til selve albumet, og har tatt og rescanet, men får ikke op noen albumbilder på kontrollen nå heller.

Må bildene være en spesiall type? funker ikke JPEG ???
    Disse filene kan ikke hete hva som helst. Se under SqueezeCenter-innstillinger under Formattering:

"Bildefiler med navn som «cover.jpg», «folder.jpg», «album.jpg» eller «thumb.jpg» brukes som standard"

Du kan i tillegg legge til dine egne varianter.

Det enkleste er å døpe om dine jpeg album art filer til cover.jpg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden eg allerede fra før har Itunes på pc så prøvde eg dette, la inn at den skal konvertere til Apple Lossless. filene heter M4A, når de er lagt inn. er dette riktig?
    Og eg får ikke noe album in på kontollen da, men får beskjed av Itunes at dersom eg vil laste ned cover må eg registrere med på Itunes store. og de krever Visa kort nummer osv. Er dette covernedlasting noe som koster penger her?? eller er det kun for eventuelle kjøp av album osv via nedlasting?? frister jo ikke og bli trekt en formue for noen coverbilder da:-?
    Coverbilder koster ingenting, vil du laste ned musikk betaler du for musikken. Når jeg har rippet cd´er i ITunes avsluttes rippingen med "laster ned album cover", og ferdig.
    Min konvertering av ét album til WAV var et eksperiment, men, ja, jeg er ganske noob når det gjelder data, og da konverteringen av albummet var ferdig kunne jeg ikke finde det med SB3 sin fjernkontroll. Jeg søker alltid på genre nemlig....
    Albummet var nå lagt i "Ingen Genre", selvom albummet i WAV tydelig er markert med Rock som genre...I ITunes ligger Dire Straits "Brothers In Arms" stadig i mappen "Rock", med albumbilde, som det alltid har gjort!! Albumbildet til Brothers in Arms er i ITunes, men ikke i SqueezeCenter......samme med musikk lastet ned i WAV fra Linn, her er albumbildet jo i Min Musikk, men ikke i SqueezeCenter.
    Siden filen er konvertert til WAV vil ikke Itunes la meg lime inn albumbilder.... Men som sagt, jeg er noob og gidder ikke bruke en halv dag for å finde ut hvor kilden til de problemer er, derfor bruker jeg AppleLossless!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ViewMasteer
    Jeg ville valgt å konvertere til Flac som er et lossless format,men har selv aldrig prøvd apple sitt format,funker jo sikkert helt topp det også siden det også er et lossless format.

Du kan bruke et program (freeware) som heter EAC Introduction » Exact Audio Copy

som er bra til å konvertere,håper dette hjalp noe

Mvh
    Helge
    Håpløst med alle disse formatene, umulig å få noe som funker til alt. Ipod støtter ikke Flac eller WMA Lossless, "ingen" støtter Apple Lossless, mange støtter WMA og kanskje ennå flere Flac. Men ett format for alt, det kan man bare glemme. Vel, bortsett fra MP3 da, men man komprimerer altså ikke god musikk på den måten!

Jeg har et par Ipodder som jeg bruker til mye rart, så da er jeg nødt til å bruke Apple Lossless (ALAC). Det funker heldigvis fint på Squeezebox, men å få det til på Xbox eller PS3 på noe fornuftig vis er en helt annen historie. Med TVersity kan det være håp, men bankers er det ikke.

Poenget? Bare at man skal tenke seg godt om før man velger hvilket format man skal rippe til, og sørge for at formatet støttes på de enhetene man skal bruke. Det finnes jo egentlig bare tre gode alternativer, FLAC, WMA Lossless og ALAC. Ingen av de kan brukes over alt, dessverre.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det piss pore rævva av apple at de ikke kan legge inn flac støtte til ipodene, hadde gjort ting så uendelig mye lettere. Dette gjelder vel flere produsenter også, som creative, som jeg mener ikke støtter flac heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Til bruk med Squeezebox anbefaler jeg flac, ikke Apple lossless.

Det er før i tråden anbefalt Mediamonkey for å konvertere wav til flac, finne bilder mm.
    Hvorfor anbefaler du FLAC fremfor ALAC? Begge er tapsfrie, så i utgangspunktet er de likeverdige. Noe spesielt med Squeezecenters måte å behandle ALAC på?

Ellers har jeg også gått over til MediaMonkey etter hvert, som supplement til iTunes. Brukte Tag&Rename før, men det er etter min mening livsfarlig. Lite intuitivt grensesnitt som lar deg gjøre totale katastrofer alt for lett. Legg samme albumbilde på alle albumene dine, embedded i alle filene dine, selv om det åpenbart er feil ting å gjøre? Null problem, i Tag&Rename kan man gjøre dette med et par museklikk, uten at grensesnittet gir noen følelse av at det er det man er i ferd med å gjøre. Ingen spørsmål om du er sikker på at det er det du vil gjøre heller, neida. Bare kjør på. Så har man MANGE timers manuelt arbeid foran seg for å rydde opp....

Etter å ha gjort et par slike tabber slettet jeg programmet ettertrykkelig i fullt sinne og dyp fortvilelse. Ja, det er kraftig når det brukes riktig, men brukergrensesnittet er farlig dårlig, bokstavelig talt.

Flere burde ha sett på hvordan iTunes gjør en del ting. Der er det bare å markere så mange album du vil, gjerne alle, så velge "Hent albumbilder". Så henter den automatisk høyoppløselige, gode albumbilder og legger de til. Den har sjelden alle, dessverre. Og den lagrer det selvfølgelig på sin egen, proprietære måte som ikke funker andre steder.

Det finnes en måte å lure iTunes til å gjøre det på skikkelig vis da. Litt tungvint, men ikke verre enn de fleste andre:
    1) Skru på "Spilles nå bilde" med knappen nede til venstre
    2) Høyreklikk på bildet, velg "kopier"
    3) Marker alle sanger i album, høyreklikk, "vis info", høyreklikk bilderuten, "lim inn"

Så blir bildet embedded i hver enkelt fil på standard vis.
    (Forutsetter at du spiller albumet først selvsagt, ellers kommer det ikke opp i "Spilles nå")

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fut
    Disse filene kan ikke hete hva som helst. Se under SqueezeCenter-innstillinger under Formattering:

"Bildefiler med navn som «cover.jpg», «folder.jpg», «album.jpg» eller «thumb.jpg» brukes som standard"

Du kan i tillegg legge til dine egne varianter.

Det enkleste er å døpe om dine jpeg album art filer til cover.jpg.
    Har prøvd dette også nå, prøvd med forskjellige navn, for og prøve ut, prøvde, cover.jpg og album.jpg
    Funka ikke.

Kom på en ting, Dama har en del mp3 musikk, og er en del der eg ikke har i i cd`er enda. og har derfor lagt til denne mappen med mp3 også. Er en del av desse mp3`ene som jeg har lagt in i WAV, ligger i hver sin mappe, en jeg kaller WAV og en Som selvsagt kalles MP3, men dersom eg søker på album med kontrollen, så kommer det da opp dobbelt opp av noen album. KAN dette skape noen problemer med gjennkjenning av cover osv??
    Gidder ikke begynne og fjerne noe i mp3 mappen, er sjefen sin mappe, og hun har veldig bestemt og systematisk måte og ordne mappen sin på, så kødder ikke med den

Kan det vær smart og gi cover bildene nytt navn som f.eks album.jpg og deretter ta en Factory Reset for og legge til på nytt. eller skal det funke med en gang jeg har skiftet navn, egentligt da.. kan jo prøve og fjerne MP3 mappene også for testens skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Synes det piss pore rævva av apple at de ikke kan legge inn flac støtte til ipodene, hadde gjort ting så uendelig mye lettere. Dette gjelder vel flere produsenter også, som creative, som jeg mener ikke støtter flac heller?
    Enig, det er helt talentløst av dem. Det er nesten grunn nok til å ikke kjøpe et eneste Apple-produkt. Men bare nesten, og det tror jeg Apple skjønner...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd dette også nå, prøvd med forskjellige navn, for og prøve ut, prøvde, cover.jpg og album.jpg
    Funka ikke.

Kom på en ting, Dama har en del mp3 musikk, og er en del der eg ikke har i i cd`er enda. og har derfor lagt til denne mappen med mp3 også. Er en del av desse mp3`ene som jeg har lagt in i WAV, ligger i hver sin mappe, en jeg kaller WAV og en Som selvsagt kalles MP3, men dersom eg søker på album med kontrollen, så kommer det da opp dobbelt opp av noen album. KAN dette skape noen problemer med gjennkjenning av cover osv??
    Gidder ikke begynne og fjerne noe i mp3 mappen, er sjefen sin mappe, og hun har veldig bestemt og systematisk måte og ordne mappen sin på, så kødder ikke med den

Kan det vær smart og gi cover bildene nytt navn som f.eks album.jpg og deretter ta en Factory Reset for og legge til på nytt. eller skal det funke med en gang jeg har skiftet navn, egentligt da.. kan jo prøve og fjerne MP3 mappene også for testens skyld.
    Hm, noen klarer det med en gang, andre må ha det inn med teskje og noen få må ha 10 år skolegang i emnet:P he MEN det stopper ikke oss å hjelpe! He leser stadig att du sliter med dette cover.jpg/folder.jpg opplegget, og du får det ikke til å funke. Så hvorfor ikke gi slipp på den måten, og heller ta en annen sti? Som nevnt flere ganger så funker Mediamonkey som bare rakkern, og det funker med ipod! Her er en link til programmet,

http://www.mediamonkey.com/MediaMonkey_Setup.exe

Nå bruker jeg Gold versjonen, som jeg fant i en viss bukt:P Men den vanlige funker like bra! Lykke til med cover tagging!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funka ikke.

Blandingen av like album med og uten album art skaper sikkert trøbbel.

Anbefaler at du forsøker å unngå ha samme låt i flere ulike formater i Squeezecenters bibliotek. Du trenger jo ikke å legge til alle låter du har, du kan f.eks., bruke iTunes til å styre hva som skal havne i Squeezecenter. Den rører jo ikke kildefilene om du ikke ber den om det, den kan i stedet lage sin egen kopi i sitt eget system. Det kan være en god ide.

Hvordan man organiserer ting er jo opp til hver enkelts smak og behag. Jeg liker best å la iTunes håndtere alt av organisering på mapper og filnavn automatisk, og jeg gjør det meste av tagging, spillelister, album art osv. i iTunes. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg synes iTunes funker best til dette. Smarte spillelister er helt suverent, Genius-spillelisten er også artig. Til enkelte ting er Media Monkey bedre, da bruker jeg bare det i tillegg. Av og til roter iTunes opp litt, da kan man enkelt rydde opp med Media Monkey. De to i kombinasjon er det beste jeg har funnet, og nå har jeg prøvd mye rart!

Når alt er organisert under iTunes er det superenkelt å få Squeezecenter til å plukke det opp. Ingen behov for å surre med dette inne i Squeezecenter. Ingen grunn til å gjøre noen ting der, egentlig, hverken navngivning, tagging, album art eller spillelister.

Forresten skjønner jeg ikke helt hvorfor du har WAV-filer. De har akkurat samme kvalitet som FLAC, Apple Lossless eller WMA Lossless, men tar 5-10 ganger mer plass. Du kan konvertere WAV filer til Lossless uten tap av kvalitet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man tagge i SC? Nytt for meg Som KjellA sier så kan be be SC å skanne itunes bibloteket og spillelistene der og det funker fett!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Hvorfor anbefaler du FLAC fremfor ALAC? Begge er tapsfrie, så i utgangspunktet er de likeverdige. Noe spesielt med Squeezecenters måte å behandle ALAC på?
    Det fungerer best med Flac siden det støttes native. Alac må transkodes on-the-fly. Dersom du lar det kodes til wav bruker du veldig mye båndbredde, ikke bra om det er trådløst, men det løses ved å kode til Flac.

Med transkodete filer kan du heller ikke hurtigspole. Siden det transkodes krever det også litt mere av Cpuen på boksen hvor Squeezecenter kjøres.

Så det er ikke slik at Alac er noe som helst dårlig lydmessig el med SB, men Flac er optimalt.

Se også her:
    http://wiki.slimdevices.com/index.php/CodecComparison

Når det gjelder Tag&Rename så har ikke jeg hatt noen katastrofer med det. Ettersom jeg jobber kun med 1 og 1 mappe ser jeg vanskelig at det har potensiale for full krise..
    Da er Mp3tag som er et "proff" verktøy 100 ganger værre..

Skrevet det før men mine verktøy har for tagging vært Tag&Rename + Mp3tag for å gjøre masseendringer, f.eks slette alle Id3v1 tagger. For å hente bilder har jeg primært brukt Album Art Aggregator + noe Tag&Rename.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer best med Flac siden det støttes native. Alac må transkodes on-the-fly. Dersom du lar den kodes til wav bruker du veldig mye båndbredde, ikke bra om det er trådløst, men det løses ved å kode til flac.

Med transkodete filer kan du heller ikke hurtigspole. Siden det transkodes krever det også litt mere av Cpuen på boksen hvor Squeezecenter kjøres.

Så det er ikke slik at Alac er noe som helst dårlig lydmessig el med SB, men Flac er optimalt.

Se også her:
    CodecComparison - SqueezeboxWiki
    Skjønner, takk for info. Hadde en mistanke om at det var slik det hang sammen ja. Trodde egentlig SC skulle skjønne ALAC native, men fikk en nagende tvil da jeg så oppsettet av lydformater og transkoding inne i SC da jeg røret rundt der for en stund siden. Det er ikke noen big deal, men som du påpeker har det noen ulemper. Ytelse kan jo være en issue for oss som kjører SC på ganske tynne NAS bokser.

Egentlig skuffende at Logitech ikke støtter ALAC native. Mer skuffende enn at Apple ikke støtter FLAC, det kan man nesten forklare, på en måte.

Pokker, kanskje jeg ender med å kjøre Linux på ipoddene allikevel.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lastet ned EAC nå i kveld., har vel satt den til og komprimere til FLAC, dvs i instillinger for Ekstern komprimering står den til FLAC, men når jeg kjører en cd blir filene til "Microsoft Wave Sound Format" står det ??? hva nå en det er..
    sikkert jeg som ikke finner ut av instillingen skikkelig, men trur eg har sett igjennom dette programet en del ganger nå, men forstår bare mindreops:

Og kan jeg gjøre om WAV filene til FLAC samtidig som eg får hentet ned informasjonen på nettet, cover osv???

Vet ikke hva EAC gjorde, men når eg har testet har alle filene blir åpnet i mappen eg ville ha det til, uten album navn osv,?

Eg e tydelig vis ein av de som må ha det inn med teskje og sansynligvis burde holdt meg til cd`er virker det som, pleier og få til pc osv etter litt prøving, men angående dette blir det bare verre og verreops: ops: ops: ops: :cry: :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eac er dessverre ikke et nybegynner-program, men krever litt oppsett og en del lesing på nettet før det fungerer bra med Flac. Står mye om det her på forumet også.

Når det først er satt opp riktig er det et meget bra rippeverktøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Hehehe.

Men seriøst, jeg hadde et tilsvarende problem en gang.

Alt jeg har i iTunes er med album art embedded i filene, så det vises fint på kontrolleren. Ved en oppgradering eller noe av SC hadde jeg en gang klart å få med hele volumet på NASen som kilde for musikkfiler. Der fant den store deler av biblioteket mitt i en MP3 versjon, noe jeg hadde brukt på en gammel ipod med liten disk en gang. Her var det ingen album art embedded, kun på proprietær iTunes måte.

Plutselig forsvant album art fra kontrolleren, men bare på de album som fantes i to versjoner, og selv om den ene hadde bilder embedded. Tok meg ikke så lang tid å finne ut hvorfor jeg hadde dubletter, så da jeg fjernet hele volumet som kilde og bare brukte riktig iTunes mappe, så kom album art tilbake av seg selv. Virker som en bug...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Hehehe.

Men seriøst, jeg hadde et tilsvarende problem en gang.

Må ikke sløse med elektronene.. Miljøvern vettu..
    :-D

Men seriøst, dersom du hadde et slik problem "en gang" håper og tror jeg det er fikset nå. Skjedd mye siden "en gang". Det er jo en livstid i dataverden..
    hehe

Selv har jeg hatt mange album i både mp3 og flac format uten problemer med album art.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd og bli vant til EAC, har funne ut av litt, men kun litt:cry:

Har registrert meg hos Itunes osv, og lagt inn et par cd`er via Apple Lossless, og da kom albumcover ned i Itunes, Har laget en egen mappe som eg kaller Apple Lossless, og legger dette i. Har fjernet alle mappene fra SqueezeCenter, og lagt til Den nye mappen, med Apple Lossless, men forsatt ingen bilder, coverbilde på kontrollen til Duet`en.

Hva i all verden er det jeg gjør gale??
    Trur eg skal prøve en tilbakestilling til fabrikkoppsett, og legge inn hele sulamitten på kontollen osv på nytt..... men burde vel ikke være nødvendig.

Men bare for og være sikker, er ingen plass i SqueezeCenter eller på kontrollen den må settes til og vise album cover osv???

Side 36 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •