Squeezebox Duet - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 2146
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...x-duet-13.html

les denne siden.

Så det jeg gjør er å bruke mp3tag, og markere ett album eller den filen som jeg skal legge til albuart, og bare trekker bildet inn. De er en liten firkant på venstre Tag meny oversikt som viser albumart, bare trekk bildet inn på den, så vips har du album art. Vil anbefale å bruke ca 250*250 til 400*400 pixler på bildene. Tar du store bilder som 2000*2000 bruker fjernkontrollen laang tid på å f.eks gå inn på info om sangen.

Eg har lagt inn all musikk som WAv på pc, og her ikke tenkt over det, men er jo ikke noen form for cover osv som har blitt lagt inn på pc da,, så kan jo isje vise noe album cover når det ikke er noe album coverops: ops: ops: ops:

tydelig vis ganske dum på dette greiene eg.ops: Når eg tidligere har ripe til mp3 så har jo cover komt med, men ikke når eg har lagt in som WAV nå, er ferdig, alt lakt inn, så har virkelig ikke lys og gjøre på nytt:cry: :cry: :cry:

mp3tag skriver du

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wav er lydmessig bra, men praktisk er det ikke. F.eks får du ikke tagget og det tar unødvendig mye plass.

Anbefaler heller å lage flac filer, men det krever at du setter deg litt inn i hvordan lage slike. Står masse om det på forumet og nettet generelt.

Mp3tag er kraftig men ikke så imponerende brukervennlig. Sjekk også ut Tag&Rename som gjør alt, også finne bilder. Jeg bruker primært T&R og Mp3tag som et hjelpeprogram til visse oppgave.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Eg har lagt inn all musikk som WAv på pc, og her ikke tenkt over det, men er jo ikke noen form for cover osv som har blitt lagt inn på pc da,, så kan jo isje vise noe album cover når det ikke er noe album coverops: ops: ops: ops:
    Jeg gjorde samme "feilen". Når jeg fant ut at jeg ville ha info/cover endte jeg opp med å bruke Mediamonkey for å konvertere filene fra WAV til FLAC, legge inn info og hente ned cover (Mediamonkey laster ned fra Amazon). Syntes det funket ganske bra.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Jeg gjorde samme "feilen". Når jeg fant ut at jeg ville ha info/cover endte jeg opp med å bruke Mediamonkey for å konvertere filene fra WAV til FLAC, legge inn info og hente ned cover (Mediamonkey laster ned fra Amazon). Syntes det funket ganske bra.
    Har funnet en nettside med cd cover, finner de fleste der ser det ut som, har lastet ned noen cover, og lagt de til i albumet for det aktuelle albumet. Men de kommer ikke opp på kontrollen. Hva må eg gjøre for at de skal vise på kontrollen?

Bildene er JPEG fil, og i 168x168.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rescanne SC.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker AlbumArtAggregator for massenedlasting av cover fra diverse Amazon-sider:

nexus.blog: Album Art Aggregator version 1.0

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Rescanne SC.
    Er dette noe for og få covera til og vises på kontrollen? en måte og legge coverbilde til cover?? totalt idiot på dette innser eg:shock: ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe for og få covera til og vises på kontrollen?
    Det var det du spurte om og som jeg svarte på.

SC finner ikke bilder automatisk.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Det var det du spurte om og som jeg svarte på.

SC finner ikke bilder automatisk.
    Det har eg funne ut at den ikke gjør, men hvordan rescanne for og få vist da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har eg funne ut at den ikke gjør, men hvordan rescanne for og få vist da?
    Log-in på Squeezecenter http://ip-addresse:9000. Velg Squeezecenter-innstillinger nederst. På denne siden finner du mulighet for rescanning.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fut
    Log-in på Squeezecenter http://ip-addresse:9000. Velg Squeezecenter-innstillinger nederst. På denne siden finner du mulighet for rescanning.

Har lagt inn Albumcover til mange av albuma nå, lastet de ned og dro de over til selve albumet, og har tatt og rescanet, men får ikke op noen albumbilder på kontrollen nå heller.

Må bildene være en spesiall type? funker ikke JPEG ???

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi du har rippet i WAV, det støtter ikke sånne tags.
    Jeg konverterte en Dire Straits forleden til WAV, og albumbildet er borte nå....
    Ripper du i ITunes til Apple Lossless går alt 100 % automatisk, også nedlasting av albumbilder.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg konverterte en Dire Straits forleden til WAV, og albumbildet er borte nå....
    Ripper du i ITunes til Apple Lossless går alt 100 % automatisk, også nedlasting av albumbilder.

Rippe alt på nytt:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
    Ja ja har jo ikke eg den største samlingen da.enda...
    har et program som heter AVS Audio Converter, ble anbefalt dette, til blant annet WAV, men har ikke noe som heter Lossless, har det andre navn?
    Er noe som heter M4A , AAC, AMR, OGG, og MP2, og selvsagt WAV ,MP3, og WMA.........

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når eg har rippet/lagt inn alt i WAV filer, kan eg konvertere fra WAV til Apple Lossless internt, eller må eg frem med cd`ene igjen??

Hadde jo vært enkelt dersom kunne konvertert hele Samlingen med WAV musikk da, og samtidig fått med album osv..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent til noen andre svarer deg også, kanskje jeg tar feil da.....
    Du kan konvertere til hva du vil uten å finde cd´ene igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rippe alt på nytt:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
    Ja ja har jo ikke eg den største samlingen da.enda...
    har et program som heter AVS Audio Converter, ble anbefalt dette, til blant annet WAV, men har ikke noe som heter Lossless, har det andre navn?
    Er noe som heter M4A , AAC, AMR, OGG, og MP2, og selvsagt WAV ,MP3, og WMA.........
    Jeg ville valgt å konvertere til Flac som er et lossless format,men har selv aldrig prøvd apple sitt format,funker jo sikkert helt topp det også siden det også er et lossless format.

Du kan bruke et program (freeware) som heter EAC Introduction » Exact Audio Copy

som er bra til å konvertere,håper dette hjalp noe

Mvh
    Helge

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ViewMasteer
    Jeg ville valgt å konvertere til Flac som er et lossless format,men har selv aldrig prøvd apple sitt format,funker jo sikkert helt topp det også siden det også er et lossless format.

Du kan bruke et program (freeware) som heter EAC Introduction » Exact Audio Copy

som er bra til å konvertere,håper dette hjalp noe

Mvh
    Helge
    Har prøvd og lasta ned det programet der, fra den siden, men uasett hva eg prøver på så kommer det bare annet dritt, kommer bare til en side som heter Hallo-musikk, spør etter mobiltlf osv, eller andre tyske sider. e isje goe med pc. men det er første gang eg virkelig isje får te og lasta ned et enkelt program:cry: :cry: :cry:

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Siden eg allerede fra før har Itunes på pc så prøvde eg dette, la inn at den skal konvertere til Apple Lossless. filene heter M4A, når de er lagt inn. er dette riktig?
    Og eg får ikke noe album in på kontollen da, men får beskjed av Itunes at dersom eg vil laste ned cover må eg registrere med på Itunes store. og de krever Visa kort nummer osv. Er dette covernedlasting noe som koster penger her?? eller er det kun for eventuelle kjøp av album osv via nedlasting?? frister jo ikke og bli trekt en formue for noen coverbilder da:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til bruk med Squeezebox anbefaler jeg flac, ikke Apple lossless.

Det er før i tråden anbefalt Mediamonkey for å konvertere wav til flac, finne bilder mm.

Jeg har ikke brukt det, men dersom det er at altmulig verktøy kan du forsøke det.

Legger du album art i mappen til hvert album, selv om det er wav, skal det komme bilder på Controlleren.

Men som alt annet av datautstyr osv, krever dette litt egeninnsats.. Les hjelpesidene til SC, sjekk hjemmesiden og forumet til Slim for info, faq og søk på nettet. + selvfølgelig spør her og andre forumer.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel egentlig sakt det flere ganger i poster over, men siden du absolutt vil legge bildene i albummappene så kommer du ikke så langt tydeligvis da det ikke funker.

Jeg gjentar igjen! last ned Mp3Tag eller Mediamonkey som er gratis programmer og bruk disse til å legge til albumgrafikk på musikken din. Da googler du bare på albumnavnet og laster det ned og henter det inn via det to overnevnte programmene. Det er VELDIG enkelt. Håper det hjalp?

Side 35 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •