Squeezebox Duet - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skjønte ikke helt hva du mente, litt sent nå.. :-)

Kanskje du har lest at Controlleren kan kjøre trådløst mot Receiveren eller den trådløse ruteren.

Det første er en absolutt siste nødløsning, det foretrukne er å koble Controllen trådløst mot ruteren. Det gir bedre rekkevide og bedre batterilevetid bl.a.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har akkurat kjøpt meg en Squeezebox Duet og lurer på følgende.
    Er Squeezebox classic fullt kompatibel med Squeezebox duet ?
    Trenger også musikk på soverommet, er det da ikke lurt og kjøpe en komplett Squeezebox classic (kr1495) i steden for en ny Receiver til Duet'n (kr 1048)
    Eller er det ting som ikke spiller sammen her ?

Takk
    Geir

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke fjernkontrollen til Duet'en med classic men ikke motsatt.

Duet'en "snakker" direkte med squeezecenter (som styrer stream til valgte avspillere) via ethernet. Classic fjernkontrollen styrer avspilleren via infarød og denne igjen kommuniserer med squeezcenter via ethernet. (Ble litt innfløkt, men ga det mening?)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvis jeg forstår deg rett så kan jeg da ha Classic'n på soverommet med dens fjernkontroll og kan også ta med fjernkontrollen til Duet'n på soverommet, hvis jeg trenger det!!!
    Da vil jeg jo alltid ha en fjernkontroll på soverommet.:-)
    Da tror jeg jeg går for en komplett classic til 1495 med fjernkontroll fremfor og må huske på og ta men kontrollen opp på soverommet.

Takker for svar

Geir

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forstått meg helt rett :-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To korte spørsmål:
    - Hvordan er er det å få Squeezebox Duet opp mot Nas (vansklighetsgrad)? Mener å ha lest at det lar seg gjøre.
    - I såfall hva slags Nas anbefalles?

Hilsen en som totalt avskrev dette som et produkt for seg selv - helt til han begynte å klå på en kontroller her en dag.... Da ble cd-spiller solgt og Duet bestilt pronte.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finder masse info her : 3rd Party Hardware - Squeezebox : Community : Forums
    Og her : Answer
    Du må ha en NAS der det går an å installere SqueezeCenter på...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nødt til å se hvilke bokser som er velprøvd av andre. Nas og SC er ikke tut og kjør rett frem.

Se på forumet til Slim som Niels linker til.

Evt så er det jo mye enklere til man får mere erfaring å bruke en billig eller gratis enkel pc som du kan f.eks kan gjemme bort. Disse kan man også få tilnærmet lydløse.

Det andre linken til Niels må du se helt bort fra, den er eldgammel. Du får f.eks ikke Nslu2 og SC til å kjøre sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    To korte spørsmål:
    - Hvordan er er det å få Squeezebox Duet opp mot Nas (vansklighetsgrad)? Mener å ha lest at det lar seg gjøre.
    - I såfall hva slags Nas anbefalles?

Hilsen en som totalt avskrev dette som et produkt for seg selv - helt til han begynte å klå på en kontroller her en dag.... Da ble cd-spiller solgt og Duet bestilt pronte.
    Jeg kjører Squeezecenter på en Synology DS107+ NAS. Det er ikke det minste vanskelig å få til, bare å følge en enkel bruksanvisning som ligger her:
    oinkzwurgl.org: SSODS Installation

1) Last ned SSODS fra linken over
    2) Gjør en Firmware oppgradering av NAS-boksen via WEB-grensesnittet, bruk SSODS som image
    3) Last ned Squeezecenter og installer den via WEB-grensesnittet til SSODS

Tar noen minutter, som sagt meget enkelt selv for en som ikke er veldig IT-kyndig.

Min installasjon har fint overlevd to oppgraderinger av Synology NAS sin firmware, og en oppgradering av Squeezecenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Jeg kjører Squeezecenter på en Synology DS107+ NAS. Det er ikke det minste vanskelig å få til, bare å følge en enkel bruksanvisning som ligger her:
    oinkzwurgl.org: SSODS Installation

1) Last ned SSODS fra linken over
    2) Gjør en Firmware oppgradering av NAS-boksen via WEB-grensesnittet, bruk SSODS som image
    3) Last ned Squeezecenter og installer den via WEB-grensesnittet til SSODS
    Denne løsning virker meget interessant for meg – både prismessig og i forhold til graden av IT-spesialkunnskap som kreves.

Kan lese meg til at NAS-boksen er Linux-basert. Men da al kommunikasjon med NAS’en foregår via et web-grensesnitt går jeg ut ifra at den saktens kan konfigureres via en PC som kjører Windows - er dette korrekt forstått?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kvaal
    Denne løsning virker meget interessant for meg – både prismessig og i forhold til graden av IT-spesialkunnskap som kreves.

Kan lese meg til at NAS-boksen er Linux-basert. Men da al kommunikasjon med NAS’en foregår via et web-grensesnitt går jeg ut ifra at den saktens kan konfigureres via en PC som kjører Windows - er dette korrekt forstått?
    Stemmer. Du trenger ikke å sette dine bein i Linux eller noe slags karakterbasert/kommandolinje grensesnitt om du ikke ha spesielle ønsker eller behov. Web-grensesnittet er enkelt og bra, alt du trenger er der.

Jeg har en god del kunnskap og er ikke redd en Linux eller Unix kommandolinje, men har så langt ikke hatt noe behov for å kjøre Telnet mot Synologyen, selv om jeg bruker den til mye rart. Veldig godt fornøyd med den løsningen.

Når det gjelder Duet er jeg fremdeles ikke helt fornøyd. Har hatt en del plunder med den, og har vært nødt til å ringe support for å få lirket den i gang. Hovedproblemet synes å være at receiveren har ganske dårlig WiFi-ytelse, og om den først begynner å krangle kan det være et mareritt å få den opp på nett igjen. Skal du ha den på kablet nett eller i rimelig nærhet av en trådløs basestasjon er det suverent, men skal du gjennom en etasje eller har andre forhold som gjør det trådløse signalet mindre enn optimalt risikerer du trøbbel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende - da blir det høyest sannsynlig NAS for meg en av de nærmeste dagene :-)

Det eneste jeg er litt usikker på er om løsningen er robust over for framtidige oppdateringer av SqueezeCenter (ser f.eks. at versjon 7.3 er nesten klar)? Det vil jo være kjedelig om SSODS plusselig ikke oppdateres til å understøtte nye versjoner av SqueezeCenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kvaal
    Glimrende - da blir det høyest sannsynlig NAS for meg en av de nærmeste dagene :-)

Det eneste jeg er litt usikker på er om løsningen er robust over for framtidige oppdateringer av SqueezeCenter (ser f.eks. at versjon 7.3 er nesten klar)? Det vil jo være kjedelig om SSODS plusselig ikke oppdateres til å understøtte nye versjoner av SqueezeCenter.
    Nå støtter eksisterende Squeezecenter 7.2 faktisk Synology NAS da, men jeg har allikevel valgt å bruke SSODS siden denne virket å være bedre. Regn med at fremtidige Squeezecenter vil ha tettere integrering mot Synology, så kanskje SSODS blir unødvendig. Inntil da tipper jeg de følger med på oppgraderingene, det er mange som bruker SSODS.

Forøvrig kjører jeg Squeezecenter 7.3 på min SSODS, det går helt strøkent. Oppgraderte både til 7.2 og 7.3 uten at SSODS klagde. Samme med Synology Firmwareoppgradering, installasjonen av SSODS og Squeezecenter overlevde den prosessen helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 kjappe spm.

1: Kan Squeezebox`n sende digitalt og analogt ut samtidig ?

2: Går fjernkontrollen gjennom vegger ( lettvegger ) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Ja
    2. Det er flere fjernkontroller. Den vanlige til SB3, Classic, er en vanlig Ir-sender, så nei. Controller som er en del av Duet-pakken går over vanlig wireless med de fordeler og begrensinger det normalt er, så ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt og presist svar

Det er Duet som jeg tenker på, er ikke en kløpper på pc, men er det tungt og sette opp en SB til en NAS, har en slik og kjører Vista.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det var et spørsmål, anbefaler deg å søke og lese litt..

http://avforum.no/forum/generelt-aud...et-wd-nas.html

Ellers er det sagt masse om Nas bare på siden du er på nå.
    Du er nødt til å se hvilke bokser som er velprøvd av andre. Nas og SC er ikke alltid tut og kjør rett frem. Det er også kommet konkret råd om en Nas som skal være enkel.

Se også på forumet til Slim f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverksproblermer (Wifi)

Jeg har nå prøvd min duet et par uker, men har ikke fått den til å virke tilfredsstillende ennå. Den hakker hele tiden når jeg prøver å streame flac.

For øyeblikket streamer jeg fra en oppegående Vista-PC med siste server-versjon over en 3com trådløs router. Nettverkstest med controlleren gir meg veldig varierende resultater (alt fra 5000 til under 1000), mens en laptop viser 99% signalstyrke i samme posisjon som recieveren...

Jeg har mistanke om at det er et problem med interferens med andre wifi nettverk. Siden jeg bor i byen, har jeg til enhver tid innslag av ca 3 nettverk på 'alle' kanalene (1, 6 og 11 - de i mellom overlapper uansett med de andre)

Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et problem det med G-standarden og er ofte grunn til slike problemer du nevner. Bruk av microbølgeovn det samme.

Du får prøve alle kanalene, kan være en har mindre forstyrring selv om andre bruker den også. Prøv altså 1-11.
    Dersom du ser 9 andre trådløse nettverk er ikke det så mye, synes det er rart at du ikke får bra nok kontakt da.

En retningsstyrt antenne til det trådløse punktet kan kanskje også hjelpe, men der må du sjekke mere.

Ellers er det jo ikke sikkert det er kanalproblem så oppdater SC, jeg anbefaler 7.3 som er i siste betafase. Da blir Controlleren og Receiveren også oppdatert.

At kabel er det beste trenger jeg nok ikke nevne..

Edit, i Norge er det 13 wifi kanaler.

Side 33 av 108 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •