Squeezebox Duet - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2146
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ripper til lokal disk - C: - har ny PC med dobbelkjerne - 2 GB ram osv... og ligger på 1.2-1.5 X så ting tar tid.
    Det er underlig. Som jeg skrev over, det er ikke nødvendig med allverdens guffe i selve pcen, men jeg tror nok drevet ditt kunne vært bedre. Kun spekulasjon, selvsagt. Har du mye vibrasjoner? Hos meg er det gjerne slik at når en skive er ubalansert så båker det noe fryktelig, og hastigheten ender opp omtrent som hos det. Mulig drevet i seg selv har en mekanisme for å hindre skader pga vibrasjoner? Når hastiugheten er høy (10x f.eks.) hører jeg sjelden noe som helst, bare en lett susing.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ripper til lokal disk - C: - har ny PC med dobbelkjerne - 2 GB ram osv... og ligger på 1.2-1.5 X så ting tar tid.
    Har du installert Nero eller noe lignende??

Hadde tidligere ett ekstraprogram fra Nero som gjorde at jeg kunne overstyre hastigheten på cdromen. Det heter forøvrig Nero DriveSpeed

Har du forresten vært innom enhetsinnstillinger for å teste leseegenskapene til cdromen??

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt stabilt, ikke Nero, har testet fart og alt er a-ok. Jaja, det får ta den tid det trenger. Sitter og giiker her nå med Linux på serveren som skal gjøre jobben med Squeezecenter. Er jo noe sabla dill uansett hvor lett Linux-folka sier det er, men ser ut til at det går. Ender nok opp med nytt hovedkort, CPU og ram til serveren, bråker utrolig den gamle saken og er ikke helt stabilt. En får jo ny innmat for 1000 kroner ca nå....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det fungerer helt glimrende med Synology, bare pass på å ikke kjøpe for liten/svak boks. DS 107+ er nok den minste du bør ha. Jeg kjører på denne, og det fungerer fint. Den har ingen problemer med å levere musikken, men GUI kan bli litt tregt å navigere i.

Det som er verre er at Squeezebox Duet har store problemer med trådløst nett. Det finnes en laaang tråd om dette på Slimdevices forumet, og jeg kan ikke se at det er kommet en skikkelig løsning ennå. For noen går det helt fint, for andre er det et mareritt. Jeg er i mareritt-kategorien.

Problemene går kort fortalt ut på at reciever og/eller controller mister kontakten med trådløst nett med jevne mellomrom, enten fordi de bare mister den, eller du skrur dem av. Å få de opp igjen kan være en tålmodighetsprøve av de helt store, de vil som regel bare ikke snakke med hverandre igjen før man har resatt og rebootet i det uendelige.

De jobber med problemstillingen i Logitech/Slimdevices, så vi får regne med at det løser seg. Inntil det skjer er dessverre Duet helt ubrukelig for meg, bare bortkastet tid.

Andre som har opplevd det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken versjon av SC kjører du da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg faktisk ikke helt sikker på, skal sjekke når jeg kommer hjem og gjøre en oppgradering av alt som kan oppgraderes. Installerte den for snart 2 måneder siden, har ikke hatt tid til å rote så mye med det.

Ser på Slimdevices-forumet at noen har opplevd forbedring ved oppgradering av SC og controller firmware, andre ikke. Det virekr som om det også er relatert til noen typer trådløse rutere, og at det kan ha noe med DHCP å gjøre. Jeg har flere rutere liggende, skal bruke kvelden til litt strukturert feilsøking.

Finnes det en SC 7.2 eller nyere til Synology også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering kan enkelt løse problemer man har, det bør være det første man gjør. På de 2 siste mnd har det skjedd svært mye med SC + firmwares til alle boksene mm.

Siste offisielle er 7.2.1, men 7.3 er rett rundt hjørnet og kan også prøves, jeg har ingen problemer med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at oppgradering generelt er lurt, skal absolutt gjøre det før jeg gjør noe mer. Men etter å ha trålet gjennom hele tråden på SD sitt forum ser det ikke ut som om de har løst det på den måten ennå. Enten så har man dette problemet, eller så har man det ikke, er mitt inntrykk.

Jeg fikk pushet en firmware-update til controlleren i går, det hjalp ingen ting. Skal se om de har noen nyere i beta. Det er sikkert noen som har skrevet om det før, men jeg tar sjansen: Hvordan oppgraderer man firmware på i receiveren? Gjøres det ved å oppgradere SC?

Takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren oppdateres automatisk, du ser det ved at leden blinker fort hvit.

Dersom du bruker SC 7.3 kommer det Fw til Controlleren ganske ofte, gjerne et par i uken. Dersom du vil tvinge SC til å se etter ny Fw stopper og starter du SC.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 med wifi trøbbel og duet. Min har stått urørt i snart en måned, "one of these days i'm gonna get my self organizizeeeeed". Er sugen på å få den opp å gå igjen, og jeg tenkte å begynne i router enden og ta det derfra. Har det noe for seg, eller burde jeg vente på offisiell fix fra logitech?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal forsøke å "get organized" i dag, så kan jeg poste en oppdatering.
    Rådet fra Pant er bra, start med å oppgradere alt som kan oppgraderes av software og firmware. Om ikke det hjelper får man bruke litt god, gammeldags feilsøking etter eliminasjonsmetoden. Bytte trådløsboks, bytte WiFi kanal, fjerne kryptering, forsøke med fast IP, slike ting.

Om jeg ikke får det til på denne måten er det bare å ta kontakt med Logitech support. Jeg har god erfaring med dem fra tidligere, men siden de må samle veldig mye informasjon fra deg tar mye tid.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kontrollen eller er det boksen, som ikke får inn det trådløse nettet? Hvis det er boksen så er det vel ikke så ille å bruke kabel? Selv bruker jeg kabel selv om accesspunktet står 1m unna Squeezeboxen.

Edit: så det var begge nå.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Er 2499 det billigste man får duet for, eller vet noen om gode tilbud?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Er det kontrollen eller er det boksen, som ikke får inn det trådløse nettet? Hvis det er boksen så er det vel ikke så ille å bruke kabel? Selv bruker jeg kabel selv om accesspunktet står 1m unna Squeezeboxen.

Edit: så det var begge nå.
    Egentlig ikke så godt å si hvem som bøgger. Hos meg er det nok mest receiveren, for den oppfører seg mye bedre når den er på kabel. Men det er også controlleren.

Kabel der jeg skal ha den nå er dessverre ikke en opsjon. Da må jeg eventuelt kjøpe en Netgear ethernett-over-strømkabelen-ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Squeezebox Duet stabilisert og oppfører seg nå på en skikkelig måte!

Jeg koblet receiver til nettet med kabel, og oppgraderte Squeezecenter til 7.3. Når det var gjort ble receiver automatisk oppgradert til firmware 53.
    Controlleren feilet ved oppgradering over trådløst nett, så den måtte jeg ta manuelt.

For de som ikke kjenner til prosedyren for manuell oppgradering av controller er den som følger:
    1) Last ned siste firmware her:
    Index of /update/firmware
    - Velg mappen for nyeste versjon, for øyeblikket 7.3
    2) Last ned filen jive_x.x_xxxxx.bin, i dette tilfellet jive_7.3_r3309.bin
    3) Gi filen navnet jive.bin
    4) Legg filen på et SD kort (på rot)
    5) Sett SD-kortet inn i controller og skru på
    6) Valget "Oppdater fra SD kort" dukker opp under Innstillinger, Avansert, Programvareoppdatering

Som sagt, dette var alt som skulle til for at mitt system ble slik jeg forventet. Nå kobler både receiver og controller seg opp på det trådløse nettet helt smertefritt. Jeg har sett en del "Fyller buffer på nytt" meldinger på controlleren, og opplever litt sporadisk hakking, men det kan ha noe med nettverkstuning å gjøre. I det store og hele fungerer det glimrende nå. Jippi!

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!

Jeg har den "gamle" squeezeboxen, den uten fancy fjernkontroll. Og vurderer å kjøpe den, men er litt usikker på om den er verdt det. den er litt dyr. Blir det så mye enklere å høre/navigere musikken`?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må trygt kunne kalle Controlleren en suksess.

Det store flertallet av kjøperne virker svært fornøyd med Controlleren og hvordan den fungerer. Det er jo en blanding av brukervennlig og fancy..

Det kommer også litt ann på bruken din. Men bruker du Ir-kontrollen mye idag vil jeg si at du jobber mye raskere med Controlleren.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at man kan koble Squeezbox`en til med kabel, men ..
    Har koblet pc til switch/trådløse routeren med kabel.
    Kan man da sette Squeezbox`en trådløst opp mot routeren når pc er koblet til med kabel??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit, ja. Best er med kabel, men må du bruke Wifi så går det i 99,9999% akkurat like bra.

Ethernet er ethernet uansett overføringsmetode.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Enkelt og greit, ja. Best er med kabel, men må du bruke Wifi så går det i 99,9999% akkurat like bra.

Ethernet er ethernet uansett overføringsmetode.
    Men leste noe om at dersom man kobler Squeezboxen til med kabel,, så er det annet oppsett, men dersom kun pc er koblet til router med kabel så er det standar oppsett for og få "conektion mellom enhetene?? det sparer meg for mye trøbbel.

Der jeg bur nå er det lagt opp kabel til router fra pc, og ikke til Squeezbox. ruoterer en annen plass i huset. så blir ikke nye kabling...
    men flytter om ikke lenge til egen leilighet, der legger eg selvsagt opp slik at eg kan koble til Squeezboks også med kabel,,,

Er litt paranoide, liker bare ikke trådløst......:-? :-?

Side 32 av 108 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •