Squeezebox Duet - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 108 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den er sikkert helt finfin til jobben.

Kan du Linux fra før og vil kjøre det så kan du det, men jeg hadde ikke brukt masse tid på å lære og knote med Linux bare pga SC. Det fungerer ypperlig i Win også.

Kan vel ikke rippe til flac i itunes. Bruk f.eks Eac, er flere rippetråder på forumet. Hadde brukt flac som lossless med Duet siden den støtter det native, den gjør den ikke med Apple lossless.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker. EAC kan jeg, men må jeg da hente bilde til hvert album manuelt? Legger jeg bare bildefilen i mappen, eller hvordan gjør man det?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker et program som heter Mp3tag. Veldig lett å "embedde" (i mangel av ett godt norsk ord) bilder i filene. (Programmet tar flac, wma, mp3 og mange andre filtyper)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Jeg bruker et program som heter Mp3tag. Veldig lett å "embedde" (i mangel av ett godt norsk ord) bilder i filene. (Programmet tar flac, wma, mp3 og mange andre filtyper)
    Ok, så du ripper først og kjører gjennom biblioteket med Mp3Tag etterpå?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, bruker f.eks EAC til å rippe til flac , og så bruker jeg det programmet til å (embedde) coverbildet til filene. Mp3tag fungerer også ganske bra til tagging. Hadde masse album som var utagget og syntes det fungerte strålende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står enkel og grei om bilder i hjelpefilen til SC.

Jeg ville ikke lagt bildene inn i lydfilen, bare masse jobb, alle filer blir større og mere komplekse.

Bare legg bildefilen i hver undermappe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Står enkel og grei om bilder i hjelpefilen til SC.

Jeg ville ikke lagt bildene inn i lydfilen, bare masse jobb, alle filer blir større og mere komplekse.

Bare legg bildefilen i hver undermappe.
    Hei! Er ikke helt enig i dette. Har faktisk "fjernet" alle tags som har lagt i folderne / mappene og lagt de inn i selve mp3/flac filene. Bruker du et bilde på rundt 30-40 kb, så øker dette ikke dramatisk størrelsen på samlingen... det er snakk om rundt kanskje en halv megabyte pr. plate... (hver sang er jo rundt 4-8 mb om du bruker høy bitrate - så da er det lite i sammenhengen).

Et godt tips til dere alle - det absolutte beste programmet til å ordne med tags / bilder samt konvertering av mp3/flac + + (mange flere formater støttes) er MediaMonkey (finnes kun for PC foreløpig). Leser dere tester på nettet, så får det full score på alle testene. Har selv brukt det i 7-8 måneder, og er kjempe fornøyd! :-) Brukte Winamp og Mp3Tag før, men nå slipper jeg altså det. MediaMonkey gjør det utrolig enkelt å legge til bilder og tag'er til musikksamlingen din, samtidig som den har flere funksjoner som "Filer å redigere" (der får du opp valg på alle tag's ene som "ukjent Artist", "ukjent Albumgrafikk", "ukjent År" osv.). Da søker den igjennom samlingen din og finner "manglene" for deg. Du kan her også lett velge om du legge bilder i filen eller i folder – alle muligheter altså.

Mvh,
    Flanglo

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MediaMonkey skal testes ut, høres ut som et bra program og "Filer å redigere" virker som en genial funksjon!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da begynt å rippe til .flac med EAC, men hu hei så tregt det går, tar jo nesten like lang tid å rippe som å spille av. Kan jeg ha kommet borti noen innstillinger som gjør at det går sørpe? Vil ikke ha Apple Lossless da jeg husker at Classicen ikke kunne spole i dem.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flanglo
    Et godt tips til dere alle - det absolutte beste programmet til å ordne med tags / bilder samt konvertering av mp3/flac + + (mange flere formater støttes) er MediaMonkey
    Mvh,
    Flanglo
    Takk for tipset! Flanglo -Knall program til å ordne tags.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har da begynt å rippe til .flac med EAC, men hu hei så tregt det går, tar jo nesten like lang tid å rippe som å spille av. Kan jeg ha kommet borti noen innstillinger som gjør at det går sørpe? Vil ikke ha Apple Lossless da jeg husker at Classicen ikke kunne spole i dem.
    Kan være du har slått på en paranoid-setting, som gjør sitt ytterste for å få til eksakt kopi. Det tar ofte mye lengre tid, men resultatet er så bra det kan få blitt.
    "Turbo-ripping" skal man ihvertfall holde seg unna.

Du kan ta en titt på denne guiden:
    EAC Guides

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg tror jeg har den slått av. Skal sjekke litt.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ripper du til lokal disk eller til nettverksdisk?

Jeg tar alltid å ripper til lokal disk før jeg kopierer til NAS, ripp (FLAC) rett til NAS har hastighet ørlite bedre enn direkte avspilling.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hastigheten i EAC avhenger av flere ting. Min gamle PC (maaange år gammel, lite ram) rippet flac med 7x til 14x hastighet avhengig av plate. Noen ganger virker det som EAC "går seg litt fast i hengemyra" og ender opp på 1x-2x. Da hjelper det ofte å stoppe, ta ut cden og starte på nytt.

Min temmelig nye laptop klarer sjelden mer enn 6-7x hastighet, selv om den har 2GB RAM og dobbelkjerne CPU.

Jeg skylder på CDROM/DVDROM-drevet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som CD/DVD drevet er flaskehalsen ja, har merka det same når jeg skal rippe dvder. Min nye bærbare er mye tregere enn min lit eldre stasjonere.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ripper til lokal disk - C: - har ny PC med dobbelkjerne - 2 GB ram osv... og ligger på 1.2-1.5 X så ting tar tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig fungerer det med bilde i hver eneste fil, men som sagt så ser jeg null poeng med å bruke masse tid og ressurser på det når det fungerer nøyaktig likebra sammen med SC med å legge kun 1 fil i mappen.

Når det gjelder Eac så kan man f.eks prøve små ting. C2 av og på, spinn up av drevet ol. Noen plater bare bruker fryktelig lang tid, mens andre går kjapt. Er den veldig ripete kan det lønne seg å skru av secure mode og heller bruke burst mode. Så lenge Accuraterip rapporterer korrekt rip gjør det ingenting. Kopien kan også være (nærmest) korrekt selv om den rapporterer avvik. Ikke alle plater og forskjellige pressinger er i databasen.

Når det gjelder tagging har jeg brukt Tag&Rename, kjempebra + Mp3tag for å gjøre masseendringer, f.eks slette alle Id3v1 tagger. For å hente bilder har jeg primært brukt Album Art Aggregator + noe Tag&Rename.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JRivermediacenter er god å bruke til tag'ing....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke begynne en diskusjon med deg Pant, men det er faktisk like enkelt å legge det i hver fil når en bruker MediaMonkey - som bare å legge en fil i en mappe (som jeg gjorde før). Hovedargumentet blir også at når/viss en skal legge over noen sanger (bare noen sanger i fra hvert enkelt album) til f.eks. en mp3 spiller, så kommer ikke albumart'en med - nettopp fordi den ligger i selve mappen (da må du kopiere mappene også). Men ellers, en helt fin måte å gjøre det på å kun ha en fil i en mappe.

Et annet tips som er viktig når en tag'er mp3 er. Husk å sette standarden på jpeg bildefiler. De fleste progammer støtter også tag'ing med giff & bmp bilder, men du vil også oppdage at en del andre programmer ikke støtter dette. iTunes (albumart) har problemer med disse to andre bildeformatene, og likeledes ser jeg at en del mp3 spillere ikke vil vise albumart når det er giff & bmp (jeg har en Sony mp3 spiller - den viser heller ikke gif bilder).

For dere som syns det går tregt å rippe til .flac/mp3, anbefaler jeg igjen MediaMonkey - det er også det raskeste rippe programmet på markedet!

En annen postivitet med MediaMonkey er at det støtter iPod (alle modeller om du laster ned siste utgave) og de fleste andre mp3 spillerene som er på markedet i dag. Så da er det bye, bye iTunes (for å legge over musikk til iPod'en) for min del (har også en iPod til kona).

Mvh
    flanglo

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette en rippetråd, folkens, det er behørig diskutert og forklart her:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...re-guiden.html
    Konklusjonen derfra er at når det gjelder bit perfect ripping er EAC eneste alternativ for oss paranoide. Når det gjelder tilstrekkelig god ripping for alle litt mindre paranoide er sikkert mediamonkey + en rekke andre et bedre alternativ.

Når det er sagt synes jeg det har kommet mye nyttig info her angående endring av tags og metadata. Jeg har ca 500 album rippet til flac, der en god del har litt feil tag-format.

Side 31 av 108 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •