Squeezebox Duet - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 108 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2146
    Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som har gått fra squeezebox classic til duet? Jeg står og vurderer det nå, hva syntes dere er fordelene og bakdelene med å gå fra classic til duet?

Hvor lenge holder fjernkontrollen før man må lade den igjen? Og det er sånn at man kan gjemme bort recieveren, den trenger ikke stå synlig for å måtte motta IR signaler, alt går vel via WLAN?
    Jeg bruker ofte Controller (Duet) til å styre Classic-boksene jeg har. Får det beste av begge verdener da synes jeg. Jeg synes det er mye mer knotete å søke (dvs å skrive inn søketekst) med Controller-boksen i forhold til Classic-fjernkontrollen. Fordelen er åpenbar, man trenger ikke nistirre på en Classic-boks på den andre siden av rummet når man skal velge noe.

Forbered deg på å bruke tid på å sette opp coverart om du ikke allerede har gjort det.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrue
    Jeg bruker ofte Controller (Duet) til å styre Classic-boksene jeg har. Får det beste av begge verdener da synes jeg. Jeg synes det er mye mer knotete å søke (dvs å skrive inn søketekst) med Controller-boksen i forhold til Classic-fjernkontrollen. Fordelen er åpenbar, man trenger ikke nistirre på en Classic-boks på den andre siden av rummet når man skal velge noe.
    Jeg har motsatt erfaring med Controller vs Classic fjernkontroll.

Controlleren er sexy å browse med, men jeg bruker lang tid på å scrolle til artister som ligger litt uti alfabetet. Savner "SMS tastaturet" som classic har. Så når jeg vet hvilken artist/album jeg er på jakt etter, da foretrekker jeg Classic eller WEB interfacet på en PC.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg har motsatt erfaring med Controller vs Classic fjernkontroll.

Controlleren er sexy å browse med, men jeg bruker lang tid på å scrolle til artister som ligger litt uti alfabetet. Savner "SMS tastaturet" som classic har. Så når jeg vet hvilken artist/album jeg er på jakt etter, da foretrekker jeg Classic eller WEB interfacet på en PC.
    mmm, tror vel vi har helt lik mening. Var iallefall det jeg prøvde å skrive over

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Er det noen som vet når og om headphone jack'en på Squeezebox Duet'en kommer til/vil virke? Hadde jo vært supert om de "endelig" kan gi ut en firmware oppdatering som gjør at en kan bruke den også... :-)

/flanglo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    That functionality is currently planned for v7.3, tenatively November.

See the roadmap here: SoftwareRoadmap - SqueezeboxWiki

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

squeezebox slår seg av

Jeg har ikke hatt annet enn problemer etter at jeg kjøpte denne boksen. Håper noen har er bra svar på mine problemer her. Jeg kjører trådbasert til ruteren og trådløst derifra til receiveren. Jeg har slått av alt av brannmurer og ting som kan skape krøll. Det som skjer er at jeg kan spille musikk og alt fungerer fint i 5 min så slår squeexeboxreceiveren seg av. Av og til slår den seg på igjen av og til ikke. Sånn holder den på hele tiden. Kan det være noe jeg gjør galt eller er det mest sannsynlig en feil på boksen?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nsolli
    Jeg har ikke hatt annet enn problemer etter at jeg kjøpte denne boksen. Håper noen har er bra svar på mine problemer her. Jeg kjører trådbasert til ruteren og trådløst derifra til receiveren. Jeg har slått av alt av brannmurer og ting som kan skape krøll. Det som skjer er at jeg kan spille musikk og alt fungerer fint i 5 min så slår squeexeboxreceiveren seg av. Av og til slår den seg på igjen av og til ikke. Sånn holder den på hele tiden. Kan det være noe jeg gjør galt eller er det mest sannsynlig en feil på boksen?
    Jeg ville ha tatt meg trøbbelet med å bruke kablet oppsett hele veien en stund. Jeg har aldri opplevet at serveren slutter å virke så da er det antagelig receiveren eller nettverket. Har du prøvet å koble deg opp mot SqueezeNetwork? Når man gjør dette er den lokale serveren ikke brukt i det hele tatt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min slo seg også av i begyndelsen, etter en firmware update på ruteren har det ikke skjedd igjen.
    Ellers, sjekk "helse-testen" i SqueezeCenter, da ser du hva der er galt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kanalbytte på ruteren kan gjøre underverker!

Men skjønner ikke hvorfor du ikke kjører Controlleren også trådløst direkte fra ruteren. Den løsningen med å bruke Receiverene som sender er en absoutt siste nødløsning for de som ikke har trådløst nett.

Edit: leste feil, du kjører visst kabel til Receiveren ja og har kanskje ikke en trådløs ruter. Jeg hadde gått til innkjøp av en trådløs ruter for Controlleren, men det fikser jo ikke problemer med Receiveren som slår seg av. Det er en rar feil.
    En Fw-update har du sikkert gjort. Viktig er også å laste ned siste SC fra nettet. Siste er ikke-beta er vel 7.2.1.

Edit2: må ha vært veldig trøtt da jeg skrev dette for bare rot fra min side om hva som var trådløst og ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nsolli
    Hei!

Om ikke bytte av kanal på Routeren, eller oppgradering av software/firmware hjelper; Så kan du jo ringe Logitech support - det gjorde jeg når jeg hadde noen problemer (min ville ikke registrere Receiveren). Jeg fikk veldig bra service og oppfølging der:

Logitech Support:

+47 24 15 95 79

Lykke til!

Mvh,
    flanglo

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hjelpen. En del ting jeg skal prøve ut når jeg kommer hjem fra jobb nå. For og forklare det bedre hvordan jeg kobler dette.
    Trådbasert fra pc til trådløsruter. Trådløst derifra til Receiveren. Jeg bruker squeeze center. Finner jeg ikke ut av det ringer jeg support

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gi beskjed om hvordan det går og hva du gjør av endringer så kanskje det er flere råd å få.

Bruk heller ordet kabel enn tråd så er det lettere å lese.. Altså enten trådløst eller kabel.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om det går ann å koble til en slik direkte på squeezeboxen uten å gå via pcn?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den går ikke. Bruk en velprøvd og anerkjent Nas for bruk med Squeezecenter.

Se på forumet til Slim for kjøpsråd.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    noen som vet om det går ann å koble til en slik direkte på squeezeboxen uten å gå via pcn?
    3rd Party Hardware - Slim Devices : Community : Forums

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med streaming av radio

I det siste har jeg ikke klart å streame radio med min Duet. Kjører Squeezecenter 7.2 på en WIN XP pc.
    Før har jeg normalt bare browset meg inn på på Radiotime, Browse by location etc. og spilt alle norske kanaler. Har også passet på å lagre brukernavnet mitt hos Radiotime i squeezecenteer instillingene for Radiotime.
    Nå får jeg bare timeout og null lyd. Noen som har erfart det samme?
    Jeg har forøvrig samme problem med alle de andre radio-tjenestene som tilbys så jeg tviler på at det har noe med Radiotime å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hadde samme problemet med at SB slo seg av og på, sente den inn og fikk ny, alt i orden etterpå.

Brgds Chiefoff

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan svare på om denne kan brukes opp mot SB Duet? Noen pros/cons?

Merke: LaCie
    Generelt:
    Enhetstype Harddiskarray
    Bredde 9.1 cm
    Dybde 17.2 cm
    Høyde 20 cm
    Vekt 2.6 kg
    Kabinett(chassis)
    Antall installerte produkter/moduler 2
    Støttede enheter / Antall moduler 2
    Oppbevaring
    Total matrisekapasitet 1 TB
    HDD Array External Interface FireWire 800, Hi-Speed USB, FireWire 400
    Diskkontroller
    Type 1 x RAID - integrert ( Serial ATA-300 )
    Kontroller grensesnittype Serial ATA-300
    Støttede enheter Disk array (RAID)
    Maks. antall lagringsenheter 2
    RAID-nivå RAID 0, RAID 1, JBOD
    Harddisk
    Type Hot-swap - plugg-inn-modul
    Kapasitet 2 x 500 GB
    Grensesnittype Serial ATA-300
    Spindelhastighet 7200 opm
    Ekspansjon / Tilkoplinger
    Totalt antall (frie) ekspansjonsbrønner 2 ( 0 ) x hot-swap - 3.5"
    Grensesnitt 2 x IEEE 1394b (FireWire 800) - 9-pin FireWire 800
    1 x IEEE 1394 (FireWire) - 6 pin FireWire
    1 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A
    Systemkrav
    OS påkrevd Win2000 eller senere, Apple MacOS X 10.2.8 eller nyere
    Diverse
    Kabler inkludert 1 x USB-kabel
    1 x IEEE 1394b-kabel
    1 x IEEE 1394-kabel
    Inkludert programvare Drivers & Utilities, EMC Retrospect Express HD, LaCie Shortcut Button, EMC Retrospect Express
    Strømforsyning
    Strøminnretning Strømforsyning - ekstern
    Fabrikantgaranti
    Service og støtte 3 års garanti
    Service- og støttedetaljer Begrenset garanti - 3 år

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se min link og søk da på LaCie og se hva kommer opp.....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    I det siste har jeg ikke klart å streame radio med min Duet. Kjører Squeezecenter 7.2 på en WIN XP pc.
    Før har jeg normalt bare browset meg inn på på Radiotime, Browse by location etc. og spilt alle norske kanaler. Har også passet på å lagre brukernavnet mitt hos Radiotime i squeezecenteer instillingene for Radiotime.
    Nå får jeg bare timeout og null lyd. Noen som har erfart det samme?
    Jeg har forøvrig samme problem med alle de andre radio-tjenestene som tilbys så jeg tviler på at det har noe med Radiotime å gjøre.
    Er ikke 100 % sikker men tror det har noe med serveren å gjøre, jeg får også time out noen ganger...
    Men, du vet at når du spiller en stasjon kan du lagre den som en favoritt? Da er det mye lettere neste gang du vil høre den...

Side 28 av 108 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •