Squeezebox Duet - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 108 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2146
    Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sitter med en Squeezebox duet og en LaCie 1TB Ethernet Disk Gigabit NAS.. Hva anbefales av software for slimserver på denne?? Er vel relativ ny denne NAS'en, så har ikke funnet noe på det enda.... Noen tips? Gjerne en liten "do it yourself" instruks

PS: Har lett igjennom andre tråder her inne uten å finne noe ang denne NAS'en...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med nyeste firmware ja, men jeg har ikke fjernet noe fra menyen. Kan ikke se jeg har muligheten til det heller faktisk? Merkelige greier. Må finne ut av det. Er så inngodd hos meg den måten å bla igjennom musikken min på at jeg orker ikke å sette meg inn i en helt ny måte å gjøre det på.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner nå Music Folder alternativet under SqueezeCenter på PC'en, men det ligger ikke på fjernkontrolleren. Prøver å oppdatere til nyere firmware for å se om det hjelper, men den sier det er nyeste. Merkelige greier. Får teste mer på det når jeg kommer hjem, men hvis dere har noen gode ideer, så sleng de ut :-)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg kjører med nyeste firmware ja, men jeg har ikke fjernet noe fra menyen. Kan ikke se jeg har muligheten til det heller faktisk? Merkelige greier. Må finne ut av det. Er så inngodd hos meg den måten å bla igjennom musikken min på at jeg orker ikke å sette meg inn i en helt ny måte å gjøre det på.
    Skal sjekke når jeg er hjemme.

Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Jeg sitter med en Squeezebox duet og en LaCie 1TB Ethernet Disk Gigabit NAS.. Hva anbefales av software for slimserver på denne??
    Eneste jeg kan si er du må kjøre Squeezecenter, ikke Slimserver på den, hvordan vet jeg ikke. Sjekk forumet til Slim..

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Vurderer å kjøpe en slik en men lurer på hvordan grensesnittet er på programvaren.

Btuker itunes i dag og er kjempefornøyd, men er skeptisk til å bytte.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Skal sjekke når jeg er hjemme.

Eneste jeg kan si er du må kjøre Squeezecenter, ikke Slimserver på den, hvordan vet jeg ikke. Sjekk forumet til Slim..
    Takker å bukker Pant :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Takker å bukker Pant :-)
    Jeg kjører nå SC 7.1, anbefaler den. Kan godt være du får oppdatering av Fw da også.

Hos meg har jeg under settings en Home meny innstilling, og kan krysse av for Music Folder.

Men du skal uansett under Music Library etter Random Mix ha Music Folder.

Installer 7.1, reboot Controlleren og se om det er noen endring.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv med SC 7.01. Er det den du mener, eller er det en plass man kan finne enda nyere?

Etter å ha avinnstalert alt, å så satt det opp igjen så får jeg frem Music Folder etter Random Mix slik du sier.

Noen Home meny innstilling under Settings har jeg derimot ikke. Men skal ikke klage. Nå kan jeg bla slik jeg er vant til :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle nye brukere å se på hjemmesiden : Discover Squeezebox: The smart way to listen to digital music in every room.
    Her kan man se alle features, laste ned software osv......der er også et forum hvor man kan se andres erfaringer med forskjellige NAS osv....
    Slim Devices : Community : Forums

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Vurderer å kjøpe en slik en men lurer på hvordan grensesnittet er på programvaren.

Btuker itunes i dag og er kjempefornøyd, men er skeptisk til å bytte.
    Se forrige innlegg. Du bytter ikke programvare. Du MÅ dog ha SqueezeCenter hvis du har en Duet eller SB3 slik at de kan prate sammen. ITunes rører du ikke, den forblir som du har den idag.
    Avhenger litt av hva du vil ha, du kan jo f.eks. også bruke Airport Express hvis du har mac og bare vil ha lyden til anlegget.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Se forrige innlegg. Du bytter ikke programvare. Du MÅ dog ha SqueezeCenter hvis du har en Duet eller SB3 slik at de kan prate sammen. ITunes rører du ikke, den forblir som du har den idag.
    Avhenger litt av hva du vil ha, du kan jo f.eks. også bruke Airport Express hvis du har mac og bare vil ha lyden til anlegget.

Bruker airport i dag. Det er fjernkontrollen jeg i utgangspunktet sikler etter.
    Selv om pc`n står i stua, er det behagelig å kunne styre musikken fra sofaen.

det er vel Duet jeg må kjøpe?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox Duet

Det er så mange poster her, at jeg har ikke hatt tid til å nevne alle, men kan ihvertfall nevne mine førsteinntrykk:

Genialt enkelt og genialt bra! 15 minutter etter at boksen var i hus, hadde jeg anlegget oppe og kunne styre det fra:
    • Maskinen med musikksamlingen
    • En laptop
    • Den medfølgende fjernkontrollen
    • min iPod touch/iPhone ved hjelp av iPeng: Penguin Loves Music
    Er det noen som har funnet en god løsning for å få inn NRKs nettradioer på Squeezeboksen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aragonjcw
    Er det noen som har funnet en god løsning for å få inn NRKs nettradioer på Squeezeboksen?
    Det enkleste er vel å legge inn linkene under Favorites i Squeezecenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant dem lett tilgjengelig hos Radiotime->Browse by location->..->Norway

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de ligger der allerede, ingen grunn til å legge de inn dobbelt. Denne er der kanskje ikke endda, Radio Norge : RADIO NORGE
    Bare kopier og lim inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten kommentar til de som vurderer å kjøpe sb duet. Jeg har både sb 3 og duet. Bruker sb3en i stua med duet som fjernkontroll, og jeg merker at jeg ofte glemmer av å bruke duet kontrollen og heller bruker den gamle fjernkontrollen. Mye fordi den blir stående i laderen (er ikke imponert over batteriet egentlig)

Jeg vil nesten si at sb3 er et bedre kjøp enn dueten. Spesielt pga pris. Mulig dette endrer seg etterhvert som det kommer nyere firmwares til remoten...men slik det er nå så hadde jeg klart meg fint uten.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du deler oppfatning med mange andre. Controlleren er bare veldig "hot" siden den har fått så mye oppmerksomhet.

Side 21 av 108 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •