Squeezebox Duet - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 108 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Spørsmål!

Lurer på å kjøpe en Squeezebox.
    Er i gang med å rippe alle mine CD til harddisk.
    Kan man i tillegg bruke Squeezeboxen til å streama internett radiostasjoner fra PC’n til lydanlegget?

Hvis det går an, så kjøper jeg med en gang :lol:
    Jepp. Du trenger ikke engang å ha på PCen for å høre på nettradio, det holder at skviseboksen har internettkontakt, såvidt jeg har skjønt.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt funker som en drøm her nå! Takker for all hjelp og svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har også begynt å vurdere den, men vet ikke helt hvordan dette fungerer.

Noen som vet om dette fungerer:
    Jeg har en trådløs router, en ekstern harddisk med alle mp3-filene men PCen er slått av. Vil den streame fortsatt?

Jeg vil ha noe som streamer mp3-filene uten å måtte skru på PCen eller tukle med kabel hver gang :P

Hvis det her går så bestiller jeg...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jeg har også begynt å vurdere den, men vet ikke helt hvordan dette fungerer.

Noen som vet om dette fungerer:
    Jeg har en trådløs router, en ekstern harddisk med alle mp3-filene men PCen er slått av. Vil den streame fortsatt?

Jeg vil ha noe som streamer mp3-filene uten å måtte skru på PCen eller tukle med kabel hver gang :P

Hvis det her går så bestiller jeg...
    Hvis du kjøper et NAS-kabinett med UpNp til harddisken, kan du kjøre uten å ha på PC'en, men ikke fra en vanlig harddisk. Denne fungerer da som en nettverksserver.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. La oss si at jeg har mp3-filene i laptopen min. Da er det kun sånn at laptopen skal på?
    Altså, er det en kabel som går fra laptop til evt. sender til Squeezboxen eller henter den boksen mp3-filene gjennom trådløst fra laptopen?
    Hvis det er sånn at laptopen kan være kabelfri så duger det også.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    [...] jeg får ikke Squeezecenter til å skrive scanning-logger. Log-filene er tomme, selv om scanningen utføres. Noen som har løsningen på dette?
    *BUMP*-ish

Finnes det en løsning for dette plagsomme problemet for oss kontrollfreaker?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan spørre på Slim Forum kanskje. Jeg har aldrig brukt loggen.....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Aha. La oss si at jeg har mp3-filene i laptopen min. Da er det kun sånn at laptopen skal på?
    Altså, er det en kabel som går fra laptop til evt. sender til Squeezboxen eller henter den boksen mp3-filene gjennom trådløst fra laptopen?
    Hvis det er sånn at laptopen kan være kabelfri så duger det også.
    Audiocircle Squeezebox Frequently Asked Questions

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter litt med oppsettet...

Hei folkens...
    Sliter som sagt litt med oppsettet til min Squeezebox. Alt har virket problemfritt før, men nå ser det ut til at all installasjon må gjøres på nytt.

Jeg får opp tre alternativer når jeg fyrer igang Controlleren:
    - Settings
    - Extras
    - Choose Player

Jeg velger Choose Player, og deretter Squeezebox .......

Nå velger jeg Ethernet, og jeg må følgelig taste inn en IP Adresse. (Enter the IP adress for this Squeezebox to use.)

Spørsmålet mitt er hvilken adresse er det jeg skal taste inn? Og hvordan finner jeg denne?

Som dere sikkert har funnet ut av allerede, så er jeg ingen kløpper på dette området, men jeg tar imot all hjelp med vidåpne armer, gjerne med teskje:razz:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er slik du gjør det : Velg "Kjør" på din pc, tast "ipconfig" og hit Enter, da kommer opp en skjerm med ip adressen på din maskine.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Spørsmål!

Lurer på å kjøpe en Squeezebox.
    Er i gang med å rippe alle mine CD til harddisk.
    Kan man i tillegg bruke Squeezeboxen til å streama internett radiostasjoner fra PC’n til lydanlegget?

Hvis det går an, så kjøper jeg med en gang :lol:
    Du kan høre radio når pc´en er på, da velger du Internet Radio i menyen på Squeezebox. Er pc´en slått av velger du SqueezeNetwork i Squeezeboksens meny, og den streamer radio via nettet.
    Du må dog først logge inn på SqueezeNetwork første gang, etter det går alt automatisk.
    Du kan ha lagrede (forskjellige) favoritter både på Internet Radio og SqueezeNetwork.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Tror det er slik du gjør det : Velg "Kjør" på din pc, tast "ipconfig" og hit Enter, da kommer opp en skjerm med ip adressen på din maskine.
    Jeg prøvde dette, og fikk opp følgende beskjed: "Couldn't connect your Squeezebox to your wireless network. Make sure it is within range of your wireless network. (Lost connection/connection error)."

Alt er innenfor rekkevidde, så alt skal være i orden her iallefall...

Noe annet jeg kan ha oversett?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kanskje et router problem da. Se loggen for routeren om der er noe der.
    Oppsettet fra start av med Squeezeboksen kan jo ikke være enklere, så noe må blokkere den fra å kommunikere med routeren.
    Har du endret noe i oppsettet ellers siden det plutselig ikke virker mer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, det er kanskje et router problem da. Se loggen for routeren om der er noe der.
    Oppsettet fra start av med Squeezeboksen kan jo ikke være enklere, så noe må blokkere den fra å kommunikere med routeren.
    Har du endret noe i oppsettet ellers siden det plutselig ikke virker mer ?
    Nei, ingenting er endret noen plass. Så det er rart at det ikke skal fungere nå. Jeg kan som sagt veldig lite om nettverk o.l, så jeg har iallefall ikke forandret noe der.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit : se denne tråden : Squeeze controller losing network connection - Slim Devices : Community : Forums
    Ja, hmm, når du starter helt forfra, (ut fra SB3 sin meny, regner med Duet er samme) da får du somførste valg "Set up networking", da følger du den. Duet vil da koble til din router.
    Bruker du trådløs, da i neste valg velger du Wireless Network.
    Nå velger du land, og da velger du hvilket trådløse netverk den skal slutte seg til.
    Da blir du spurt om et passord om du har det på routeren. dette må være 100% korrekt selvfølgelig, eller kan den ikke koble til. Har du problem her kalder du opp routerens hjemmeside og slår av sikkerhet med passord mens du prøver igjen.
    Så går der noen sekunder mens den kobler seg til nettverket, og da kan du velge om du vil give den en statisk ip adresse, eller den skal finde denne automatisk (DHCP), velg automatisk.
    Så kommer der "Select a Music Source", her skulle din pc gjerne ligge som et valg, velg den, ferdig.
    Hvis SqueezeCenter kjører skulle alt virke.

Men husk, Controlleren fra Duet har begrenset rekkevidde, så sit ved siden av routeren når du prøver en gang til. Kanskje du må ha en repeater eller noe i tilfelde rekkevidden ikke er nok, men dette kan andre sikkert svare på....tror faktisk dette var diskutert litt tidligere i tråden.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette har vært oppe før, men jeg fant ihvertfall ikke noe fornuftig angående det når jeg bladde igjennom. Jeg har MASSE muslkk liggende på PC'en. Ikke alt er rippet av meg selv, så jeg liker ikke måten jeg må lete ting frem på med DUET'en. Er det ikke mulig å dele via FOLDER slik at jeg kan lete meg frem til sangene jeg vil høre på samme måten som jeg gjør med PC'en min. Å lete etter folder, eller artist blir bare tungvindt synes jeg, spesielt i "singles" mappen jeg har. Håper noen har noen gode ideer til meg. Utenom dette, så er dette uten tvil ett genialt produkt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er det ikke mulig å dele via FOLDER slik at jeg kan lete meg frem til sangene jeg vil høre på samme måten som jeg gjør med PC'en min.
    Fritt etter hukommelse:
    Music Libary, Music Folder.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Browse by Folder - Da sorterer du etter mappenavnet og ikke ID tagn.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ligger dette valget? På fjernkontrollen, eller i Squeezebox Center? Finner det ikke skjønner dere. På fjernkontrollen har jeg disse valgene under MUSIC LIBRARY:

Artiskt
    Albums
    Genres
    Years
    New Music
    Random Mix
    Playlist
    Search
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvor ligger dette valget? På fjernkontrollen, eller i Squeezebox Center? Finner det ikke skjønner dere. På fjernkontrollen har jeg disse valgene under MUSIC LIBRARY:

Artiskt
    Albums
    Genres
    Years
    New Music
    Random Mix
    Playlist
    Search
    Det er begge steder, men det er vel på Controlleren som er mest interessant for deg.

Det skal ligge under MUSIC LIBRARY, men i siste Fw så er det mulig å konfigurere menyene så kanskje det er borte hos deg.

Side 20 av 108 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •