Squeezebox Duet - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 108 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2146
    Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Squeezenetwork uten kontroller virker ikke:
    Bug 7993 – switching the SBR to SN via SC problem

Program for å konfigurere boksen:
    Net-UDAP - Trac
    Er litt tungvint, men skal visstnok virke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Noen som vet om det er mulig å bruke receiveren uten controller?

Så hvis noen har en ide om hvordan jeg kan få konfigurert receiveren uten controller blir jeg meget happy.
    Å bruke Receiveren uten Controlleren er null problem, utfordringen er som du har oppdaget å konfigurere den.

Løsningen er en uoffisiell plugin til SC, husker ikke hva den heter, søk på forumet til Slim..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Program for å konfigurere boksen:
    Net-UDAP - Trac
    Er litt tungvint, men skal visstnok virke
    Virket som bare det
    Er en vant til å bruke Subversion og et shell, er det egentlig ganske greit.

Meget fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer med synking med itunes? Feks mht spillelister osv?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Slettet-

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ingen som har fått til å koble sammen winamp og squeezecenter?

Hadde vært utrolig greit å ordne det, slik at man kan styre recieveren via winamp også.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Øh, mente "litt problemer med høy bitrate", ikke bitratekonvertering. Planen er å kunne kjøre to parallelle FLAC-streamer (til hver sin SB-receiver), samtidig som NASen kan gjøre litt annet snadder (filflytting etc.). Vil det gå med en QNAP-NAS, eller må jeg har kraftigere maskin?
    Muligens at du har gjort ditt valg allerede, men testet i går litt QNAP ytelse.
    Følgende ble kjørt samtidig på QNAP'en:
    1) MP3 stream til PS3 via Twonky
    2) Flac til SB-reciever
    3) WEB interface mot Squeezecenter
    4) To filoverføringer med store filer fra to PC'er
    5) Utskrift på printer via innebygget USB printerserver

Ingen hakking eller dip i musikkavspilling ble registrert, men alle andre tjenester gikk treigt. CPU load på NAS på 95-99% under hele perioden. Betjening av musikk gikk merkbart tregere, dvs at respons på betjening tok lenger tid. WEB interface er tregt i utgangspunktet, men under stressperioden ble det merkbart tregere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Type power adapter?

Sitter her og lurer på å bestille fra en US webside og lurer på en ting fra dere som allerede har squeezeboxen.

1. Takler power adapteren(e) 110-200V eller bare 220V?
    2. Følger det med kabler til alle typer kontakter eller bare til norsk?
    3. Er det vanlige "apparatkabler" fra kontakt til power adapter eller er hele adapteren en eneste del?

Spesielt interessert dersom du har kjøpt Squeezebox'en fra land med annen strøm enn NOrge, men dere som har kjøpt i Norge kan si hva som selges med i Norge.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sett det er et powerbuy på gang med meget pene priser?

Adapteren på min duet er auto 100-240V, det fulgte også med forskjellige kontakttyper som monteres på disse (en til receiver og en til fjernkontroll)

>> 3. Er det vanlige "apparatkabler" fra kontakt til power adapter eller er hele adapteren en eneste del?

Kontakten går rett i stikkkontakt.

EDIT: Jeg kjøpte min i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Du har sett det er et powerbuy på gang med meget pene priser?

Adapteren på min duet er auto 100-240V, det fulgte også med forskjellige kontakttyper som monteres på disse (en til receiver og en til fjernkontroll)

>> 3. Er det vanlige "apparatkabler" fra kontakt til power adapter eller er hele adapteren en eneste del?

Kontakten går rett i stikkkontakt.

EDIT: Jeg kjøpte min i Norge.
    Takker for hurtig svar fra hjemlandet.
    Det betyr m.a.o at det holder med en reiseadapter for a få europeisk stikk siden adapteren takler europeisk spenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du klarer deg med et par slike;

New Travel Changer Adapter Plug US USA to European Euro - eBay (item 250249832288 end time May-24-08 08:20:34 PDT)

En til fjernkontrollen og en til receiveren.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. driver da og setter opp en squeezebox duet her men skjønner fint lite av hvordan jeg skal legge inn musikken jeg har på pcen... Programvaren jeg installerte starter ikke.. Får en feilmelding av firefox, men bruker jeg explorer blir jeg tatt til en nettside, squeezebox.com. Har registrert begge enhetene der. Men hvor er liksom bibloteket mitt? Hvor legger jeg inn musikken slik at jeg kan finne den på squeezeboxen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det. Fant ut jeg kunne bruke iTunes.. Ha en fin dag folkens!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... er stuck igjen. "Venligst skriv inn ip adressen til maskinen squeezeCenter kjærer på". Funker ikke med vanlig "143.93.7.20". Hvilken ip addresse skal jeg skrive inn? Hvor finner jeg den?

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ip

Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Ok... er stuck igjen. "Venligst skriv inn ip adressen til maskinen squeezeCenter kjærer på". Funker ikke med vanlig "143.93.7.20". Hvilken ip addresse skal jeg skrive inn? Hvor finner jeg den?
    Du skal skrive inn den lokale ip-adressen som er på hjemmenettet ditt. De lokale starter ofte på 192.168.

Start kommandolinje ved å trykke ned windowstasten og R samtidig. Så skriver du cmd, da starter kommandolinja. Så skriver du: ipconfig og da vil du få opp ipadressen. Du kan også se det ved å gå inn på egenskapene på nettverkskortet ditt.

For å få opp SqueezeCenter på den maskinen det er installert kan du skrive http://localhost:9000 så slipper du å knote med ip.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludolf
    Du skal skrive inn den lokale ip-adressen som er på hjemmenettet ditt. De lokale starter ofte på 192.168.

Start kommandolinje ved å trykke ned windowstasten og R samtidig. Så skriver du cmd, da starter kommandolinja. Så skriver du: ipconfig og da vil du få opp ipadressen. Du kan også se det ved å gå inn på egenskapene på nettverkskortet ditt.

For å få opp SqueezeCenter på den maskinen det er installert kan du skrive http://localhost:9000 så slipper du å knote med ip.
    Jepp. Takk for svar Ludolf, men problemet var at squezeboxen ikke tok den adressen. har løst det nå og feilen var at jeg måtte legge inn nuller foran de to og en sifferede nummerene i ip-adressen.

Har nå itegrert iTunes og huket av for at det skal synkroniseres i SqueezeCenter, men jeg for fremdeles ikke opp noe på controlleren. Har hvert inne og endret source fra SqueezeNetwork til den lan-pcen med musikken på, men den finner ikke noe musikk der. Har laget spilleliste osv i iTunes.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Muligens at du har gjort ditt valg allerede, men testet i går litt QNAP ytelse.
    Jepp, Fujitsu-Siemens SCALEO Home Server med 2x500G disk, oppgradert fra 512MB til 2GB RAM og satt i ytterligere 2x1TB disk :-)

Men jeg får ikke Squeezecenter til å skrive scanning-logger. Log-filene er tomme. Noen som har løsningen på dette?

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Jepp. Takk for svar Ludolf, men problemet var at squezeboxen ikke tok den adressen. har løst det nå og feilen var at jeg måtte legge inn nuller foran de to og en sifferede nummerene i ip-adressen.

Har nå itegrert iTunes og huket av for at det skal synkroniseres i SqueezeCenter, men jeg for fremdeles ikke opp noe på controlleren. Har hvert inne og endret source fra SqueezeNetwork til den lan-pcen med musikken på, men den finner ikke noe musikk der. Har laget spilleliste osv i iTunes.
    Se vedlegget.

Du går inn på tjenerinnstillinger og ser da på basic settings hvor du velger katalog. Deretter er det bare å søke opp musikken. Da skulle du være i nærheten av å streame musikk.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvor langt du har kommet, men softwaren, altså SqueezeCenter skal først dirigeres til mappen hvor musikken er, f.eks. "Mine Dokumenter" hvor jo ITunes og biblioteket ligger.
    Da vil den scanne ditt bibliotek, hvilket tar en stund, og du kan da se din musikk i SqueezeCenter, litt på samme måte som du ser den ITunes.
    Nå kan du spille musikk.....
    Glem alt om SqueezeNetwork inntil du får SqueezeCenter til fungere.
    Når du seroppgavelinjen på pc´en, nede i høyre hjørne har du da ikonet for SqueezeCenter kjørende ? Ellers høyre klikk på ikonet og huk av for "Run automatically at log in".

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål!

Lurer på å kjøpe en Squeezebox.
    Er i gang med å rippe alle mine CD til harddisk.
    Kan man i tillegg bruke Squeezeboxen til å streama internett radiostasjoner fra PC’n til lydanlegget?

Hvis det går an, så kjøper jeg med en gang :lol:

Side 19 av 108 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •