Squeezebox Duet - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 108 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2146
    Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke trøbbel med laderen hos meg

Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Flere enn meg som sliter med laderen til Controlleren?

I begynnelsen trodde jeg faktisk den var defekt, i tre av fire tilfeller må jeg dytte controlleren litt forover i cradlen før den begynner å lade. Hadde regnet med at det bare var å sette den normalt på plass.

Litt dårlig løsning eller er min en mandagsutgave?
    Det er ganske store kontaktflater på kontrollen og det er vel lite sannsynlig at det har lagt seg nok skitt her til å forårsake problemer på så kort tid.
    Har du sjekket at lederne i bunnen av laderen ikke er skjeve eller bøyd på noe vis?

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Applets?

Noen som har testet ut noen applets til Dueten?
    Er disse bare tredjeparts plugins eller er det annet snadder også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    Det er ganske store kontaktflater på kontrollen og det er vel lite sannsynlig at det har lagt seg nok skitt her til å forårsake problemer på så kort tid.
    Har du sjekket at lederne i bunnen av laderen ikke er skjeve eller bøyd på noe vis?
    Har sjekket, både på kontrolleren og receiveren ser alt helt fint ut..

Nå får jeg den faktisk ikke til å lade i det hele tatt, får bare opp et batteri med et uttropstegn. er definitivt noe galt. Typisk, får vel neppe gjort noe før over helgen heller.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    hvor begrenset rekkevidde snakker vi om her? hvis det funker problemfritt 3-4 meter unna avbestiller jeg trådløs-routeren.
    Hos meg er routeren på loftet, to etasjer opp, og diagonalt over huset. Antatt 12-15 meter linje med to gulv mellom, og en vegg eller to. Så dine 3-4 meter er nok ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan er Duet i forhold til Sonos

Hei.
    Jeg vurder innkjøp at et tråløst musikksystem. Vurderer en løsning fra Sonos eller en Duet. I første omgang er det bare aktuelt med en sone. Har lest en del om begge systemene, og vet hvordan de virker teknisk og hvilke forskjeller det er der. Prisen blir ikke så relevant for meg, fordi jeg må ha forsterker hvis jeg velger Duet, og da havner vel den rundt en en sone fra Sonos. Det som jeg lurer på er hvordan de er i prakisk bruk, navigering via fjerkontrollen, WAF faktor osv. Er det noen som har testet begge som, som har noen erfaringer å dele?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hos meg er routeren på loftet, to etasjer opp, og diagonalt over huset. Antatt 12-15 meter linje med to gulv mellom, og en vegg eller to. Så dine 3-4 meter er nok ikke noe problem.
    Du snakker om vanlig trådløst nett, men spørsmålet var rekkevidde i Bridge-modus. Den er oppgitt som svært begrenset uten at jeg kan si hva det i denne sammenhengen er.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Du snakker om vanlig trådløst nett, men spørsmålet var rekkevidde i Bridge-modus. Den er oppgitt som svært begrenset uten at jeg kan si hva det i denne sammenhengen er.
    Så rett, så rett, var nok litt rask i å lese posten om bridge function.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunhystad
    Hei.
    Jeg vurder innkjøp at et tråløst musikksystem. Vurderer en løsning fra Sonos eller en Duet. I første omgang er det bare aktuelt med en sone. Har lest en del om begge systemene, og vet hvordan de virker teknisk og hvilke forskjeller det er der. Prisen blir ikke så relevant for meg, fordi jeg må ha forsterker hvis jeg velger Duet, og da havner vel den rundt en en sone fra Sonos. Det som jeg lurer på er hvordan de er i prakisk bruk, navigering via fjerkontrollen, WAF faktor osv. Er det noen som har testet begge som, som har noen erfaringer å dele?

Prøvd begge to:
    Fra et rent WAF perspektiv er det etter min mening liten tvil: Sonos kontrolleren er mye flottere og litt enklere å bruke. Skjermen er i en annen liga. Har du mulighet, stikk innom HFK et sted, der har de fått inn Duet også, så kanskje får du prøvd begge opp mot hverandre.

Selv endte jeg opp med Duet, mye pga pris men også fordi Slimserver er veldig mye bedre enn Sonos sin PC-server.

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en blogg med mye bra info om Squeezebox som jeg vil dele med dere. Jeg fikk ihvertfall noe ut av det :-)

Linken: Wired for Music: Squeezing The Most Out Of Your Squeezebox

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ripfactory - your digital music partner
    For de der måtte være interessert i en alt-i-et løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegger å kjøre musikken til Duet ut ifra en NAS fra Qnap (109). Leser at NAS vil kunne ha problemer med FLAC og andre loseless formater med slimserver installert. Noen som har erfaringer med dette?

Wired for Music: Squeezing The Most Out Of Your Squeezebox

Sanasol

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sanasol
    Planlegger å kjøre musikken til Duet ut ifra en NAS fra Qnap (109). Leser at NAS vil kunne ha problemer med FLAC og andre loseless formater med slimserver installert. Noen som har erfaringer med dette?
    Du har nok misforstått litt.

Slim-produktene støtter Flac svært godt, 100%, ingen begrensinger.

Det som vel ble skrevet i den linken var ved bruk av Softsqueeze, f.eks over internett kunne det bli hakking og at Nas ikke var rask nok til konvertinger "on the fly" for å redusere bitraten slik at den stiller mindre krav til internettlinjen.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tatt ibruk winamp sammen med Squeezecenter?

Har funnet en plugin, og har installert den og aktivert den i winamp, men skjer ikke noe som helst. Plugin heter HTTPQ og er versjon 3.0

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Inguz er tilgjengelig til Duet nå.

Men er ikke en endelig versjon til Squeezecenter enda. Hadde håpet på det, siden det er langhelg...

Noen som har fått den til å fungere med Squeezecenter 7.0?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som bruker Squeezecenter kjørt fra QNAP 109/209/409 (pro-versjonene) og musikken i FLAC-format? Det ryktes at NASene har litt problemer med bitratekonvertering pga. svake prosessorer, så jeg vurderer en homeserver i stedet for NAS...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du bitratekonvertere? For å streame over internett?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh, mente "litt problemer med høy bitrate", ikke bitratekonvertering. Planen er å kunne kjøre to parallelle FLAC-streamer (til hver sin SB-receiver), samtidig som NASen kan gjøre litt annet snadder (filflytting etc.). Vil det gå med en QNAP-NAS, eller må jeg har kraftigere maskin?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NASen skal ikke gjøre noe med dataene, ingen konvertering el, men bare streame de til mottakerne.
    Jeg kan ikke gi noen fasit, men kan ikke helt se at det skal være noe problem å streame til 2 mottakere, men dersom boksen skal gjøre mye annet også som filkopiering utenom så vet jeg ikke. Men dersom du har lest at det er en utfordring så..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Selv endte jeg opp med Duet, mye pga pris men også fordi Slimserver er veldig mye bedre enn Sonos sin PC-server.
    Sonos har vel egentlig ingen PC-server i den forstand. Sonos er bare avhengig av at det er mappet opp mot en disk, enten det er på en PC eller en ekstern NAS-disk (foretrukket, så slipper en å ha på PC`en for å spille musikk).

Selv bruker jeg ikke noe PC-software i det hele tatt, og flytter bare evn. ny musikk rett over på den eksterne NAS-disken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å bruke receiveren uten controller?

Etter veldig mye frem og tilbake med Logitech support, har de endelig forstått at Controlleren min er defekt. Skal sende en ny, men "tar noen uker".

Problemet er bare at det er vanskelig å få konfigurert receiveren uten Controller, selv om jeg bruker kabel og ikke trådløst nett. Receiveren får IP-adresse (lyser blått), men dukker ikke opp I SqueezeCenter.

Så hvis noen har en ide om hvordan jeg kan få konfigurert receiveren uten controller blir jeg meget happy.

Side 18 av 108 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •