Squeezebox Duet - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 108 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da får jeg lete videre Regner med at jeg finner ut av det etterhvert. Men det er bare å rope ut hvis noen av dere andre har noen tips å komme med...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint spille av lyd-streamen i Winamp ja.

Replace "localhost" in the following URLs with the IP address of your SlimServer computer.

To display text on Squeezebox:
    http://localhost:9000/status.txt?p0=...econdline&p3=5
    To get remote help:
    http://localhost:9000/html/remote.html
    To stream from the SlimServer to a player like WinAmp or iTunes:
    http://localhost:9000/stream.mp3
    To get the song selection and config web page:
    http://localhost:9000/home.html
    To get the "Now Playing" and current playlist listing:
    http://localhost:9000/status.html

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemfri så langt

Fikk koblet opp Dueten for en uke siden.

Positivt:
    - Det tok ikke mer enn 4-5 minutter fra jeg hadde pakket ut mottakeren og fjernkontrollen at musikken fløt innover stua. Utrolig enkel innstallasjon.
    Hadde da innstallert SqueezeCenter på serveren min noen dager. Det var forøvrig også helt problemfritt.
    - God kvalitet på skjermen på fjernkontrollen.
    - Bra lydkvalitet.
    - Kjapp respons på bytting av sanger etc.

Negativt (bageteller):
    - Tar litt tid å starte / boote opp fjernkontrollen fra off-status.
    - Batteridekselet på fjernkontrollen er litt tynt/mykt og kjennes litt skjørt ut.
    - Skrolle-hjulet krever litt tilvenning. Er litt for glatt.
    - FWD/RWD funker ikke skikkelig. Skipper bare 2 sek pr trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt problemer med avspilling via Winamp...

Hei...
    Som dere sikkert allerede har skjønt, så er jeg ikke den aller mest drevne når det kommer til elektronikkops: Prøver fortsatt å få spilt av musikken ved å styre den med Winamp. Har lyttet til rådet jeg fikk hos "Pant", og skrev inn http://localhost:9000/stream.mp3 i browseren. Når dette er gjort åpnes et nytt vindu med et Quicktime-symbol i midten. Deretter står den å loader i all evighet. Skal dette skje? Skal den på en måte loade like mye info som mengden musikk man har (i mitt tilfelle ca 30 gig)?

Mvh
    Darkane

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du åpner http://localhost:9000/stream.mp3 i Winamp. Start winamp og når programmet har startet trukker du CTRL+L og taster inn http://localhost:9000/stream.mp3

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Du åpner http://localhost:9000/stream.mp3 i Winamp. Start winamp og når programmet har startet trukker du CTRL+L og taster inn http://localhost:9000/stream.mp3
    Jeg sitter nå å prøver dette. Det jeg finner ut av, er at musikken som blir valgt i SqueezeCenter blir spilt av i Winamp. Den blir ikke streamet til anlegget mitt, men spilles av via pc-høytalerne. Når jeg derimot bruker fjernkontrollen (som jeg ikke vil bruke), spilles lyden av i anlegget. Er det bare jeg som er ufattelig treig i pappen, eller har jeg misforstått noe her? Må jeg for eksempel konfigurere noe i SqueezeCenter også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dersom ikke jeg har misforstått helt har du misforstått totalt.

Hvordan tenker du at musikken fra Winamp skal komme fra pcen til stereoen din da?

Hvis du ikke vil bruke Receiveren, ikke Controlleren og ikke SC så får du bare koble pcen med kabel til forsterkeren.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tror han vil er kanskje å styre musikken via Winamp? Slik at han velger låter i WinAmp i stedet for på fjernkontrollen men allikevel spille musikken gjennom stereoanlegget sitt.

Som jeg sa tidligere tror jeg ikke det går, da blir du nødt til å styre den gjennom web browseren din mot slimserver (localhost:9000)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke Winamp istedenfor SC blir det vel da. Man må jo ikke bruke Controlleren.

Kanskje det er utviklet en Winamp plugin som kan styre SC.. Jeg vet ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pant: Så det du sier er at det går an å streame musikk TIL Winamp, men ikke FRA Winamp? Det jeg vil gjøre, er å slippe å bruke fjernkontrollen og SqueezeCenter som styringsenhet. Jeg vil rett og slett bruke Winamp slik jeg brukte det når jeg hadde kabel fra pc til forsterker. Jeg vil velge musikken jeg vil spille via spillelisten i Winamp, og streame den til forsterkeren!

EDIT: Hehe, lite sent ute her..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkane
    Jeg vil rett og slett bruke Winamp slik jeg brukte det når jeg hadde kabel fra pc til forsterker. Jeg vil velge musikken jeg vil spille via spillelisten i Winamp, og streame den til forsterkeren!
    Ok, men da skjønner jeg ikke hvorfor du investerte i Duetpakken. Du kan jo bare ha en kabel fra pcen til forsterkeren slik du ønsker det og hadde det før. Om du mener at du vil streame til Receiveren som er koblet til forsterkeren, så må altså SC inn i bildet. Det er den som styrer Receiveren.

Men som sagt, sjekk om det finnes noen plugin til Winamp f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Ok, men da skjønner jeg ikke hvorfor du investerte i Duetpakken. Du kan jo bare ha en kabel fra pcen til forsterkeren slik du ønsker det og hadde det før. Om du mener at du vil streame til Receiveren som er koblet til forsterkeren,så må altså SC inn i bildet. Det er den som styrer Receiveren.

Men som sagt, sjekk om det finnes noen plugin til Winamp f.eks.
    Jeg kommer jo selvfølgelig til å bruke fjernkontrollen hyppig. Ville bare vite om jeg hadde andre muligheter for å overføre musikk trådløst HVIS jeg ikke ville bruke fjernkontrollen. Ser på andre forum at det er flere som etterlyser denne muligheten, så det er nok ikke bare jeg som har "feilinvestert" WINAMP.COM | Forums - Slimserver Output Plugin

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkane
    Ville bare vite om jeg hadde andre muligheter for å overføre musikk trådløst HVIS jeg ikke ville bruke fjernkontrollen.
    Jepp, og det har du. Du er ikke avhengig av å bruke fjernkontrollen for å få musikk ut eller for å styre.
    Du har jo Squeezecenter programmet, den kan også "Undocke" en liten player ala Winamp..
    Jeg bruker den muligheten nesten like mye som Controlleren for å kontrollere avspillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye fram og tilbake, og om og men, ser det ut som jeg har min Squeezebox oppe og går. Men det er ikke SB'ens feil.

Jeg hadde en Synology DS-106j tidligere. Jeg plundret mye for å sette opp SSODS på den, men det viste seg at den var totalt ubrukelig til å kjøre SqueezeCenter på. Den skal derfor selges.

Så kjøpte meg en QNAP TS-109, og har prøvd noen uker å sette denne opp. Første problemet var at SqueezeCenter bare fant et par sanger av musikksamlingen på flere tusen låter. Jeg prøvde en annen installasjon, men da fant den ingenting. I dag satte jeg meg ned og reinstallerte SSODS, med musikken i rett mappe. Først fant den heller ingenting, men etter å ha søkt på litt forum fant jeg ut at en fil måtte fjernes.

Så nå er musikken klar, og alt sviver. Nå må jeg bare sortere musikken bedre....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er deres erfaringer om Duet-pakkens trådløse nettverkstilkobling?

Jeg merker at den håndholdte Controlleren min sliter med kontakt enkelte punkter hvor den bærbare PC'en ikke har problemer i det hele tatt. Playeren har jeg hatt et par dip på under avspilling, men det virker som den er et lite hakk bedre enn Controlleren.

Mulig at jeg må finne en annen posisjon på den trådløse routeren, men når Controlleren faller ut på steder hvor den bærbare har 3 av 5 på dekning (og rapporterer 54Mbps), da er jeg litt skuffet.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel være flere ting, men der er rapportert litt problemer :
    SB duet controller unresponsive - Slim Devices : Community : Forums
    Limited wireless range? - Slim Devices : Community : Forums
    Du kan se om de likner dine symptomer.
    Controlleren kommuniserer vel via playeren, ikke direkte via routeren. Jeg hadde litt plunder i starten med kommunikasjon fra remoten, ikke andre veien, men det løste seg da jeg oppgraderte firmware på routeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hva er deres erfaringer om Duet-pakkens trådløse nettverkstilkobling?
    Selv har jeg aldri hatt problemer med Controlleren og trådløst, men så er avstanden liten også.

Men det er klart at Controlleren og en pc "aldri" vil ha like god dekning. Det er en utfordring å få god nok mottaker, antenner ol i så lite volum som Controlleren er.

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Controlleren kommuniserer vel via playeren, ikke direkte via routeren.
    Controlleren kan kommunisere via Receiveren dersom man ikke har et trådløst nett. Receiveren fungerer da som en Bridge, men det er en "siste utvei-løsing". Denne løsningen har svært begrenset rekkevidde.

Det er sterkt å anbefale et eget trådløst nett hvor da Controlleren kommuniserer direkte gjennom det trådløse punktet, ruteren f.eks, og ikke via Receiveren.

.

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Controlleren kan kommunisere via Receiveren dersom man ikke har et trådløst nett. Receiveren fungerer da som en Bridge, men det er en "siste utvei-løsing". Denne løsningen har svært begrenset rekkevidde.

Det er sterkt å anbefale et eget trådløst nett hvor da Controlleren kommuniserer direkte gjennom det trådløse punktet, ruteren f.eks, og ikke via Receiveren.
    hvor begrenset rekkevidde snakker vi om her? hvis det funker problemfritt 3-4 meter unna avbestiller jeg trådløs-routeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som sliter med laderen til Controlleren?

I begynnelsen trodde jeg faktisk den var defekt, i tre av fire tilfeller må jeg dytte controlleren litt forover i cradlen før den begynner å lade. Hadde regnet med at det bare var å sette den normalt på plass.

Litt dårlig løsning eller er min en mandagsutgave?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    hvor begrenset rekkevidde snakker vi om her? hvis det funker problemfritt 3-4 meter unna avbestiller jeg trådløs-routeren.
    Jeg vet ikke, men vil jo tro at så lite som 3-4 meter skal gå bra. Hvis ikke så er jo den løsningen rimelig ubrukelig.

Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Flere enn meg som sliter med laderen til Controlleren?
    Jeg slipper den bare ned i laderen og så piper den, har aldri måtte mikke noe med den.

Side 17 av 108 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •