Squeezebox Duet - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 108 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2146
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Før jeg begynner å styre med NAS og dedikerte servere, er det mulig å kjøre SqueezeCenter fra en USB-harddisk koblet til Dueten?

EDIT: Nope, den har ikke USB-port...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig i hus

Da fikk jeg også endelig Squeezebox Duet. Etter en frustrerende installering virker den nå forespeilet. Jeg hadde problemer i starten med å få kontakt mellom kontrolleren og nettverket, men plutselig virket det?! Nå som det fungerer vil jeg si at pakken lever opp til mine forventninger.

Jeg bruker foreløpig en dedikert HD på PC'en hvor jeg har lagret mine CD'er i flac-format. Jeg vurderer å kjøpe en eller annen NAS-enhet, men avventer til jeg leser at dette fungerer knirkefritt med Squeezecenter. Imidlertid bestilte jeg en Beresford-dac. Hvorvidt den løfter lydbildet er fortsatt usikkert da jeg ikke har testet uten, men lydmessig er jeg så langt fornøyd.

Brukergrensesnittet er utrolig bra, og jeg tror Logitech kan ha skutt den berømte gullfuglen med dette produktet. Ihvertfall vurderer jeg et oppsett i stuen også med et par aktive høytalere, spørsmålet er hvilke? En annen ting som jeg lurer på er hvordan man enkelt legger inn norske radio-kanaler?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finder linken til radiostasjonen du vil høre, og kopierer den inn i "tune inn URL", og når den da spiller kan du legge den til dine favoritter. Ellers kan du gå inn i RadioTime, Europe, Norway, der ligger vel 78 norske radiostasjoner der.
    Du kan bruke hvilke som helst aktive høyttalere, f.eks. Beolab 5 (hvor du bare plugger den digitale kablen i høyttalerne), Meridian DSP, AudioEngine, eller denne Dynaudio - Authentic Fidelity
    Der er masser derute, eller, du kan plugge SB3 inn i en effektforsterker og bruke vanlige høyttalere.
    Qnap 109 fungerer med Squeezecenter tror jeg hvis du vil ha nas. SqueezeCenter 7 on QNAP - Slim Devices : Community : Forums
    Ellers er der andre muligheter.
    De fikk gullfuglen allerede med SB2 og 3 tror jeg....nå er det en papegøye.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    .. er det mulig å kjøre SqueezeCenter fra en USB-harddisk koblet til Dueten?

EDIT: Nope, den har ikke USB-port...
    Og grunnen til at du ikke finner noen Usb-port eller kan koble til en harddisk er at alle Slim produktene er "dumme" avspillere. De har ingen egen intelligens, de spiller og viser i diplayet kun det de får beskjed om.

De er altså ikke selvstendige avspillere, men må tilkobles noe som styrer de, dvs gjerne en pc eller en Nas. Evt rett på nettet.

Newcomer keksen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet en løsning på "problemet mitt"... hvis jeg har maks lyd på squeezeboxen så blir det skurr...men om jeg demper lyden på squeezeboxen og kjører volum opp på stereoen så funker det fett... Noen som kan forklare meg hvorfor det er sånn og er det noen andre som har samme problem???

Burde jeg eller kjøre den gjennom DACen jeg har... kjører den nå analogt rett inn i stereo.

Sjekk forøverig ut anlegget mitt....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart. Har du oppdaert programvaren, evt prøvd med 7.0.1?
    Selv bruker jeg SB3 som alltid står på maks volum.

Foreslår du legger inn et innlegg på forumet til Slim, da får du helt sikkert kvalifisert svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAS vs PC

Det er mye snakk om NAS. ala qnap 109/209, der ute. Hvorfor vurderer ingen å sette opp en pc selv som server?

AMD Athlon 64 X2 4400+ sokkel AM2
    504,- amentio.no
    Asus M2A-VM
    375,- amentio.no
    Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB (2x1024)
    244,- amentio.no
    Seagate Barracuda 7200.11 500 GB - X2-
    645,- amentio.no
    AOpen H450B
    496,- amentio.no
    Sum: 2909,- amentio.no

Her får du alt man trenger. Skjermkort er integrert i HK, man kobler bare til skjerm når man installerer OS og setter opp.
    Installerer kun det nødvendige som squeezecenter osv.
    selv kobler jeg den kablet til routeren, bak sofaen, på kontoret.
    Kan feks bruke remote desktop hvis man vil mekke på noe.
    Sett pcen i et skap, på loftet, i kjelleren eller hvor som helst.
    nå har du en server som kan surre å gå i mange år, lite klatt, enkelt i bruk, billigere enn de fleste NAS, utbyggingsmuligheter osv osv osv.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke dumt. "W" skal kjøpe seg ny bærbar nå, og da tenkte jeg å stjele den. Så kommer sannsynligvis årets dummeste spm. Kan en bærbar stå å kjøre med skjermen nede....?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keksen
    Jeg har funnet en løsning på "problemet mitt"... hvis jeg har maks lyd på squeezeboxen så blir det skurr...men om jeg demper lyden på squeezeboxen og kjører volum opp på stereoen så funker det fett... Noen som kan forklare meg hvorfor det er sånn og er det noen andre som har samme problem???

Burde jeg eller kjøre den gjennom DACen jeg har... kjører den nå analogt rett inn i stereo.

Sjekk forøverig ut anlegget mitt....
    Samme problem hadde jeg også men det var da på PSP. Skurret noe jævlig i diskanten. Trodde jeg måtte kjøpe nye elementer i mine høyttalere..:-D Etter å ha skrudd ned volumet til midtstillingen på PSP så løste problemet seg..:-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Slett ikke dumt. "W" skal kjøpe seg ny bærbar nå, og da tenkte jeg å stjele den. Så kommer sannsynligvis årets dummeste spm. Kan en bærbar stå å kjøre med skjermen nede....?
    Ja det fungerer fint! Gå til strøm innstillinger i kontrol panel.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh... Flott!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sugress
    Det er mye snakk om NAS. ala qnap 109/209, der ute. Hvorfor vurderer ingen å sette opp en pc selv som server?
    Hvor NAS
    A: Vifteløs og støysvak (forutsatt stille HD)
    B: Liten formfaktor, lett å gjemme.
    C: Nokså ferdig oppsatt med OS og de tjenester som trengs. Squeezecenter mangler dog.
    D: Strømforbruket på en QNAP TS109 er hhv 6.6W i dvale, 14.4W med HD i drift. En PC har typisk 10W til 100W i tilsvarende drift (moderne CPU). ref: Business : Energy calculator PC [EN]

Jeg ser du ikke lister opp kostnad til OS, da antar jeg at du tenker på å sette opp en linux distro, for pirat Windows er jo fyfy.:roll: En Linux distro har for de fleste en høyere mental terskel å komme i gang med enn de ferdige (embedded) som ligger tilgjengelig på NAS.

Til info så har jeg en stasjonær PC stående, med Windows 2003 server (lovlig lisens) med endel harddisker i RAID. Det hadde selvsagt vært mulig å kjørt squeezecenter (SC) på den, men pga støy, varmeutvikling etc, så er det ikke ønskelig at den står på 24/7. QNAP'en har overtatt alle funksjonene som jeg trenger til hverdags (SC, printerserver, nettlagring både i hjemmet og via internet (FTP)).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kan en bærbar stå å kjøre med skjermen nede....?
    Nei, det er helt individuelt fra pc til pc, hardwaremessig altså.

Dvs, de fleste er nok konstruert slik at det ikke er noe problem, men jeg har hatt bærbar pc som var "kokte over" og til slutt ble defekt når lokket var nede da den trengte å få luft inn/ut gjennom hull som var på tastatursiden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Det er en Tundra. Kan ikke se noe noen luftehull på tastatursiden. Er ikke verdens undergang om skiten går i stykker etter en stund heller. Absolutt verdt et forsøk.

Edit: så lenge det ikke er brannfarlig selvsagt...

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac

Er det mange av dere som bruker DAC?

Jeg har hørt litt på Dueten i dag både med og uten DAC og synes at jeg fikk bedre lyd med. Hørte det spesielt på vokalen som ble mer fyldig og naturtro.

Selv bruker jeg en billig Beresford DAC.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Duet, men jeg bruker min Bryston dac med SB3. Synes alt forbedrer seg, fortrinvis oppløsning og lydbildets størrelse. Men ellers, den innebygde dac er absolutt til å leve med da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Investerte i en Squeezebox duet for noen uker siden, og må si meg fornøyd med kjøpet. Det eneste jeg savner er en mer utfyllende bruksanvisning. Fjernkontrollen er heller ikke en av de letteste å manøvrere seg frem med. Navigasjonshjulet kan ikke sammenlignes med f.eks Ipod sitt, da Ipod helt klart har et bedre patent. Skulle også likt å ha som alternativ å slippe å bruke fjernkontrollen, og bare spille av musikken via Winamp, men dette går ikke an hvis jeg har forstått rett?

Noen der ute som er litt flinkere enn meg på dette området?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo styre musikken via web-browseren din:
    http://www.pocketnow.com/html/portal...slimserver.jpg

Det du gjør er å taste inn ipn til der hvor du kjører slimserver, kjører du det fra sammen maskin som du sitter på, skriver du http://localhost:9000 . kjører du det fra en annen maskin bytter du localhost med den ipn som den andre maskinen har.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, men syntes egentlig ikke det var noe stas å styre musikken fra browseren:neutral: Finnes det ingen metoder for å spille av musikken via winamp eller iTunes? Helst winamp... Virker litt mer oversiktlig å ha en dedikert musikkavspiller:-D

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke som jeg vet, men kanskje google vet?

Side 16 av 108 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •