Squeezebox Duet - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 108 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2146
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    WAF?
    Høyere WAF er det vanskligere å få til vil jeg påstå..

Så langt er hjulet litt vanskelig å få helt dreisen på, lett å dra for langt, men den sitter nok i fingrene om ikke lenge..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med å oppdatere kontrolleren

Fikk min Duet idag. Men har et lite problem. Alt går greit og jeg greier å koble den mot nettverket. Men når jeg skal oppdatere fjernkontrolleren kommer det bare opp upgrade failed. Noen som har opplevd det samme? kommer meg ikke videre og får ikke brukt fjernkontrolleren

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superrune
    Fikk min Duet idag. Men har et lite problem. Alt går greit og jeg greier å koble den mot nettverket. Men når jeg skal oppdatere fjernkontrolleren kommer det bare opp upgrade failed. Noen som har opplevd det samme? kommer meg ikke videre og får ikke brukt fjernkontrolleren
    Grattis med endelig å ha fått riktig vare! :-)

Har du prøvd tatt ut batteriet og prøvd igjen?
    Tatt en factory reset?

Kan det være at Controlleren har en annen Ip nå enn da SqueezeCenter startet opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Grattis med endelig å ha fått riktig vare! :-)

Har du prøvd tatt ut batteriet og prøvd igjen?
    Tatt en factory reset?

Kan det være at Controlleren har en annen Ip nå enn da SqueezeCenter startet opp?
    Ja det har jeg gjort. Har også prøvd på et annet nettverk. Firmwaren til kontrolleren vil ikke la seg installere. Har forøvrig installert SqueezeCenter 7 på min qnap 109. Kan faktisk spille musikk via SqueezeCenter 7 og når jeg velger now playing så får jeg opp artisten og kan justere lyd og skifte sang.

Men vil gjerne kunne velge musikk fra kontrolleren. Det kan jeg altså ikke før kontrolleren er oppdatert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg gjort. Har også prøvd på et annet nettverk. Firmwaren til kontrolleren vil ikke la seg installere. Har forøvrig installert SqueezeCenter 7 på min qnap 109. Kan faktisk spille musikk via SqueezeCenter 7 og når jeg velger now playing så får jeg opp artisten og kan justere lyd og skifte sang.

Men vil gjerne kunne velge musikk fra kontrolleren. Det kan jeg altså ikke før kontrolleren er oppdatert.
    Kjipt.

Når du sier prøvd annet nettverk, mener du da at du også har koblet SC til det nettverket eller kun Controlleren? Den oppgraderes gjennom SC, ikke alene kun på det andre nettet.

Har du lastet ned og installert 7.0.1? Jeg bruker den uten problemer, idag var det også en ny oppdatering Controlleren fant selv.

Du får søke på Slimforumet om du ser flere løsninger enn jeg kjapt så istad.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Kjipt.

Når du sier prøvd annet nettverk, mener du da at du også har koblet SC til det nettverket eller kun Controlleren? Den oppgraderes gjennom SC, ikke alene kun på det andre nettet.

Har du lastet ned og installert 7.0.1? Jeg bruker den uten problemer, idag var det også en ny oppdatering Controlleren fant selv.

Du får søke på Slimforumet om du ser flere løsninger enn jeg kjapt så istad.
    Installerte 7.0.1 og det løste problemet. Takk skal du ha. Nå må jeg bare få oppdatert Qnapen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer med Qnap 109

Kan herved bekrefte at duet fungerer 100% med qnap 109(NAS) med installert slimserver 7. Har spillt i noen timer og ingen problemer. Har ca 350 artister inne. Herligt å kunne bare slå på logitechen å høre musikk uten PC. Radio kanalene fungerer også, men har ikke testet det så mye enda. En stor tskk til Pant for tipset æ fikk :-D

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fra før Transporter, og har vurdert å kjøpe den nye Controlleren. Har Cover-Art på hele samlingen, men i dag fikk jeg en a-ha opplevelse. En kamerat viste meg hvordan Ipod Touch var koblet opp mot SqueezeCenter 7.0. Inntrykket mitt var at det fungerte meget elegant visuelt sett og at det var praktisk. Med tanke på hvor mye eksta funksjonalitet jeg får med touchen og at den faktisk koster mindre enn controlleren (hvis jeg går for 8GB versjonen) gjør at jeg ikke i tvil om hva jeg kommer til å gjøre med tanke på kommende investering...
    Hvis noen har gode argumeter for likevel å velge Duet/Controller må dere gjerne gi tilbakemeldinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor tskk til Pant for tipset æ fikk :-D
    Det var bra det fungerte! :-) Flott og digg fjernstyring ikke sant?

Sitat Opprinnelig postet av HotSpur
    .. i dag fikk jeg en a-ha opplevelse. En kamerat viste meg hvordan Ipod Touch var koblet opp mot SqueezeCenter 7.0. Inntrykket mitt var at det fungerte meget elegant visuelt sett og at det var praktisk.
    Da regner jeg med at han har installert skinnet "iPeng - the iPhone Skin for SqueezeCenter" som virker svært bra.
    http://penguinlovesmusic.de/?page_id=3

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HotSpur
    Har fra før Transporter, og har vurdert å kjøpe den nye Controlleren. Har Cover-Art på hele samlingen, men i dag fikk jeg en a-ha opplevelse. En kamerat viste meg hvordan Ipod Touch var koblet opp mot SqueezeCenter 7.0. Inntrykket mitt var at det fungerte meget elegant visuelt sett og at det var praktisk. Med tanke på hvor mye eksta funksjonalitet jeg får med touchen og at den faktisk koster mindre enn controlleren (hvis jeg går for 8GB versjonen) gjør at jeg ikke i tvil om hva jeg kommer til å gjøre med tanke på kommende investering...
    Hvis noen har gode argumeter for likevel å velge Duet/Controller må dere gjerne gi tilbakemeldinger.
    Hmm.. Det hørtes spennende ut..

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips for å bruke Squeezecenter med håndholdte enheter er at du kan laste inn de innebygde skinsene også ved å skrive f.eks.

http://server-ip:9000/classic
    http://server-ip:9000/touch

osv med de andre skinene som følger med

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan herved bekrefte at duet fungerer 100% med qnap 109(NAS) med installert slimserver 7. Har spillt i noen timer og ingen problemer. Har ca 350 artister inne. Herligt å kunne bare slå på logitechen å høre musikk uten PC. Radio kanalene fungerer også, men har ikke testet det så mye enda. En stor tskk til Pant for tipset æ fikk :-D
    Det virker jo veldig lovende. Ser på SlimDevices-forumet at en del har problemer på SqueezeCenter 7 med enkelte radiokanaler (f.eks. AlienBBC) som har relativt høy bitrate, og som fungerte på SlimServer 6.5.4.

Jeg har ennå ikke Duet'en, så jeg for min del venter med å oppgradere. Men jeg gleder meg til noen klarer å få kontrolleren til å fungere som avspiller også. Sammen med et par gode PC-høyttalere har man da et svært enkelt anlegg som enkelt kan flyttes innenfor dekningen til det trådløse nettet.

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Et lite tips for å bruke Squeezecenter med håndholdte enheter er at du kan laste inn de innebygde skinsene også ved å skrive f.eks.

http://server-ip:9000/classic
    http://server-ip:9000/touch

osv med de andre skinene som følger med
    Utrolig kjekt at man kan bruke iPoden til å fjernstyre Dueten også. Jeg bruker iPeng: http://penguinlovesmusic.de/wp-conte...s/ipeng038.zip

Fungerer bra og er lett å installere. Bare å flytte noen filer inn i programmappen som beskrevet i readme.txt :-)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å pirke, men leverandøren er Norek, og er så si en del av komplett.no bare at de leverer til andre nettbutikker i tillegg til komplett.
    De har hatt større problemer før, men virker som det er mange produkter som er forsinket.

Bestilte en Meizu M6SL mp3/flac spiller, men måtte nøye meg med 4gb, da 8gb versjonen var forsinket, skulle være inne før påske.. menmen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig i hus...

Har fulgt tråden fra sidelinjen helt siden jeg plasserte ordre hos min forhandler i begynnelsen av februar. Innstallerte Squeezecenter for ca en uke siden og begynnte å legge inn musikk.

I går fikk jeg den, men hadde ikke tid til å sette den opp. Tenkte å bruke kvelden på dette i dag, men dette var jo særdeles enkelt og raskt.

Og... jeg kan virkelig ikke huske sist gang en lyd/gadget greie har gitt meg en så god følelse. Er du i tvil om du skal kjøpe Duet så anbefaler jeg på det varmeste å kjøpe, du vil neppe angre.

Nuh spretter jeg tilbake til sofaen for å høre musikk resten av kvelden / natta!!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olejacob
    Har fulgt tråden fra sidelinjen helt siden jeg plasserte ordre hos MPX i begynnelsen av februar.
    Velkommen til forumet!

Sitat Opprinnelig postet av olejacob
    Nuh spretter jeg tilbake til sofaen for å høre musikk resten av kvelden / natta!!
    Og det var det vi så til den gutten :-D

Jeg har stor tro til den kontrolleren og det skal bli gøy å få den i hus. Det som jeg savner med vanlig squeezebox er å kunne se albumcover, både platen som spilles og når man blar gjennom musikken (jeg bruker ikke pc i lydrommet). Etter mange år med CD/LP så kan man utifra omslaget med en gang assosiere vilken musikk som er på plata. Og det før man rekker å lese hvilken artist, album det er snakk om. Dette blir nok årets dings.

YouTube - Logitech Duet at Macworld, 2008

Vi trenger et bilde av denne skjønnheten

Det som hadde vært kult, hadde vært om den kom i børstet aluminium - noe ala B&O. Behold knapper og display, resten alu look.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel gjøre som olejacob. Fikk spilleren i går. Jeg har allerede to Squeezebox-spillere med vanlig IR-fjernkontroll og skjerm på spilleren. Det har vært og er et flott oppsett, men nå har det blitt enda bedre.

Lett å sette opp, lett å forstå og lett å bruke. Og ny fjernkontroll kan selvfølgelig styre de gamle spillerene. Egentlig kan den hende jeg kjøper en "gammel" spiller til etterhvert da jeg synes det er greit med skjerm på spilleren i tillegg til fjernkontrollen.

Jeg har all musikk på en skjerm- og vifteløs server i stuen der OS (linux/ClarkConnect) kjører på en SSD. Nå gjelder det bare å får orden på albumart og konvertere alt jeg har til flac.

Tror denne anskaffelsen er det jeg vil være mest fornøyd med av "dingser" i år.

Newcomer Svirre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dingz.no har lagt ut en grundig gjenomgangsvideo av Duet i god kvalitet her. Vel verdt å se.

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også min i dag. Oppsettet var rett fram og fungerte på første forsøk. Har spilt på den noen timer nå og den streamer på det trådløse nettet uten å hakke en eneste gang.

Mange gode valgmuligheter for å finne musikken. Tror dette er en dings jeg kommer til å trives med

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har ryddet litt i denne tråden nå. Dette er altså en TEKNISK tråd. Hvis en ønsker å diskutere forhandler/levering osv. må dette gjøres i prisforumene, ikke her i de tekniske forumene. Ettersom det er en del nye brukere her i tråden kan det være greit å lese vår grunnleggende FAQ som forklarer inndelingen i pris -og teknisk diskusjon.

Side 13 av 108 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •