Squeezebox Duet - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 108 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2146
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aaah den frister!!! Lurer virkelig på om jeg vill oppleve ett løft i lydbildet ved å ta i bruk DAC'n i Duet Om en bruker den digitale utgangen på enheten vil man jo ikke oppleve noen forskjell, kun bedre brukervennlighet pga controllern og programvaren...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    Eneste jeg gruer meg litt til er å finne tak i all album-art. Forstått det slik at SqueezeCenter ikke laster ned dette automatisk.
    Noen som vet om en god (automatisk) måte å hente ned album-art på?
    Tagging og albumart er en helv...s jobb ja.

Jeg husker ikke alle progammene jeg har brukt, men Tag&Rename som er meget bra, Mp3tag til tagging. Står mye om de på slimforumet om du søker. Er vel noe med album aggregator el m.fl som også duger.

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Lurer virkelig på om jeg vill oppleve ett løft i lydbildet ved å ta i bruk DAC'n i Duet
    Sammenlignet med hva?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale musikkspilleren j.river music jukebox 12. enkelt å markere all musikk,og laste cover art.( fikk dog mye feil,som måtte rettes etterhvert, men det gjelder i grunn alle cover art programmer jeg har testet...
    forøvrig beste mediespilleren jeg har funnet, etter langtidstesting med alle de store, kjente.(både på lyd og brukervennlighet)

ønskes bedre grafikk på coverne er nettsiden til wal-mart fin.(men må da hentes ett og ett.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å ha coverne i 500*500, men 300*300 anbefales og er mere enn nok for å få et godt resultat i gamle Slimserver.
    Walmart har bra bilder ja, Tag&rename og Album aggregator el bruker Amazon og der er de fleste i 500*500. Blir helt topp det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv Album Cover Art Downloader. Bruker bla amazon som kilde. Fungerer ihvertfall ganske bra på musikk som finnes hos Amazon, og andre store nettbutikker. Litt verre med enkelte av de norske. Musikkonline.no har coverart med bra oppløsning i forhold til mange andre. Jeg konverterer alt til 300x300, og synes det fungerer greit. Vet ikke hvordan dette vil fungerer på skjermen på Duet.

Gunnar

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Tagging og albumart er en helv...s jobb ja.

Jeg husker ikke alle progammene jeg har brukt, men Tag&Rename som er meget bra, Mp3tag til tagging. Står mye om de på slimforumet om du søker. Er vel noe med album aggregator el m.fl som også duger.

Sammenlignet med hva?
    Sammenlignet med DAC'n som sitter i min Pioneer VSX-AX2... Når signalet kommer digitalt fra Xbox 360 media sollution..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den ene jeg mente, fungerte meget bra for meg
    http://team.thenexusnet.com/nexus/AAA/

Sammenlignet med DAC'n som sitter i min Pioneer VSX-AX2... Når signalet kommer digitalt fra Xbox 360 media sollution..
    Sjansen for at du blir lamslått av forskjellen er vel heller liten.. ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Her er den ene jeg mente, fungerte meget bra for meg
    Album Art Aggregator

Sjansen for at du blir lamslått av forskjellen er vel heller liten.. ;-)
    Ikke sant? Derfor virker det ganske meningsløst å skaffe denne "geniale" komponenten dersom du ikke har en "respektabel" FLAC samling... Det er jo det som er greia? Hvis du ikke har 2000 CD'r rippet til en Harddisc med høy kvalitet på lydsporene blir hele greia ganske unødvendig..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Itunes laster ned automatisk, det den finder.
    Ellers er der en del verktøy du kan bruke, som albumaggregator, Google og albumart.org, da er det bare å klippe og lime inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har 2000 CD'r rippet til en Harddisc med høy kvalitet på lydsporene blir hele greia ganske unødvendig..
    Nei, det synes jeg da ikke.
    Brukervennlighet, brukervennlighet og brukervennliget, lydkvalitet og litt kulhetsfaktor er vel det viktigste her.

Det er et kvalitetsprodukt, har du kun 128kbps mp3 filer så blir lyden ihvertfall ikke dårligere med en slik avspiller, heller det motsatte sammenlignet med f.eks en enklere mediaplayer.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med pant, der er litt feil fokus på dette.
    Vil du ha high end lyd kjøper du Transporter, laster ned Studio Master 24/96 fra Linn, plugger den i en effektforsterker, eller bruker aktive høyttalere og ser deg ikke tilbake.
    Men, det handler her om, hvertfald for meg, "hvermansen", og med en Squeezeboks får du alt du kan drømme om, samt muligheten for nesten high end lyd ved å oppgradere med en ekstern dac. Prisen bestemmer du.
    Selv med SB3 sin egen dac er produktet skikkelig hifi, ikke noe tøyse produkt.
    Da får du lyd som fra en god mellomklasse cd spiller, pluss alle de radiostasjoner du kan drømme om. 128 kbps kan lyde svært godt på radio skulle jeg hilse å sige.....
    Med en liten dac etter, da løfter du hele vognen til nye høyder, og da skal du hive mange penger ut for en cd spiller der matcher, men, matcher kommer den aldrig til, hva med brukervennligheten, radio, alarm, bridge osv osv.
    Det er ikke sant man SKAL ha NAS, Flac, og 256 kbps radiostasjoner for å nyte musikk. Forresten, NRK bl.a. bruker 192 kbps.
    Min favoritt radiostajon er faktisk Atlanta Blues Society, tror ikke de sender i mer enn 48 kbps, men fy hvor musikken er god!

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt videre:

-Fjernkontrollen kan av og til miste kontakten med mottakeren. Musikken fortsetter da å spille som normalt, men fjernkontrollen må i noen tilfeller slås av/på for å synkronisere seg på nytt.

-Batterikapasiteten holder til maks 1-2 dagers normal bruk, så fjernkontrollen bør settes på plass i ladekrybben hver kveld.

-Trådløs avspilling er overraskende stabilt, men det kan være lurt å la en av enhetene (gjerne PC-en) være tilkoblet ruteren med ledning. Dette sparer båndbredde i forhold til å ha begge enheter trådløse.

- Duet'en støtter ikke bruk av ekstern nettverkserver/NAS helt uten videre. Det vil si, du kan bruke en NAS, men det nye styringsprogrammet Squeezecenter krever, såvidt jeg har forstått, at serveren har et Linuxbasert operativsystem. Dette til forskjell fra den eldre Slimserver-programvaren som hadde bredere støtte.

Om andre har kommentarer eller spørsmål er det bare å fyre løs, så kan jeg gjøre litt mer detektivarbeid:-D

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontrollen..

Ok, har noen spørsmål om fjernkontrollen.
    - Hvordan synes du funksjonaliteten i fjernkontrollen er? Logisk (WAF)?
    - Går det an å søke etter sanger? Skrive noen bokstaver og søke.
    - Kan man lage seg spillelister og evt. lagre disse?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Ja, trådløst funker som en kule.
    Du kan søke på det meste, år, sanger, artist, band, genre osv osv., se nettsiden deres for masse info :SqueezeCenter: Our powerful and free Open Source software. Runs on Windows, Mac, Linux, BSD and Solaris.
    Squeezebox Controller Network Music Controller: Play all your music from the palm of your hand
    Der jobbes til stadighet med å forbedre SqueezeCenter, og SlimServer og der finnes et hav av plugins, eller du kan lage dine egne.
    Jeg får ikke SqueezeCenter til å spille 24/96 som SlimServer gjorde det, skal se litt på dette problem.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en Squeezebox Duet og nå har jeg rippet ca 400 cd'er på egen harddriv på min stasjonære PC. Mens jeg venter har jeg lastet ned Squeezecenter og Softsqueeze. I den sammenheng lurte jeg på om det er mulig å avspille musikken med Squeezcenter og Softsqeeze på en bærbar PC i et annet rom via det trådløse nettverket? I tilfellet hvordan? Jeg tenkte jeg skulle demonstere hvor flott det er å avspille musikk fra en bærbare PC på kjøkken mens musikken er lagret på PC i en anne etasje.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke peiling på dette, men kommer til å gå for en Duet om ikke så alt for lenge. Har kjøpt ekstern hardisk, og kommer til å rippe cd-ene mine over på denne nå. Må jeg tenke på cover og sånt nå, eller kan jeg legge dette til senere?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Må jeg tenke på cover og sånt nå, eller kan jeg legge dette til senere?
    Tagging av filene kan du gjøre når som helst. Jeg kan anbefale Mp3tag - the universal Tag Editor (ID3v1, ID3v2, APEv2), som er min favoritt til dette, og det er helt gratis.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhh..... Supert! :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg har bestilt en Squeezebox Duet og nå har jeg rippet ca 400 cd'er på egen harddriv på min stasjonære PC. Mens jeg venter har jeg lastet ned Squeezecenter og Softsqueeze. I den sammenheng lurte jeg på om det er mulig å avspille musikken med Squeezcenter og Softsqeeze på en bærbar PC i et annet rom via det trådløse nettverket? I tilfellet hvordan? Jeg tenkte jeg skulle demonstere hvor flott det er å avspille musikk fra en bærbare PC på kjøkken mens musikken er lagret på PC i en anne etasje.
    Dette KUNNE ikke blitt enklere, bare sørg for at Squeezecenter tjenesten er i gang på PC'en i 2. etg. Sørg for at begge PC'ene er tilkoblet samme nettverkssegment og kan kommunisere/dele filer eller skriver. Innstaller KUN Softsqueeze på laptop'en og spill musikk... Så enkelt er det. EKTE Plug and play:-)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en SB3, og sådan aldri prøvd Duet, men må coverene tagges inn i filene? I SqueezeCenter kommer jo bildene opp av seg selv. Jeg kopierer bare bildene fra Amazon, legger de bare inn i folderen til artisten og kaller de "thumb". Og navne-tagging skjer da automatisk når man ripper en cd, iallefall i EAC som jeg bruker...

Side 11 av 108 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •