Squeezebox Duet - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    "Men du må ha Logitech Media Server kjørende på en maskin som du kobler Duet/Touch opp mot."

Kan du forklare dette litt nærmere? Jeg har jo en klumpete laptop og en liten mini-pc, så kan jo bruke en av de. Men litt av poenget var jo at jeg slapp å ha en PC stående fremme i stua.... Så hvordan kobler man squeezeboxen opp mot PCen? Og må PCen alltid stå på for å spille av spotify på squeezeboxen?
    Mini PC er fint, og som Bedda forklarer kan den stå hvor som helst, bare den er koblet på nettverket ditt.

Et annet alternativ er å benytte en såkalt NAS, eller nettverkslagring. Dette er kort fortalt en liten datatamaskin (tjener/server) som håndterer lagring og deling av data, samt en lang rekke andre praktiske funksjoner i nettet (bl. a. multimediaserver, nedlastingsserver for Torrents osv, backupserver +++.) En slik maskin vil man normalt ha oppe bestandig. Den bruker lite strøm, og bråker ikke. Den kan kjøre server-programvaren som Squeezebox trenger. Den kan faktisk også erstatte en fysisk Squeezebox, og kobles rett i stereoen via USB eller USB DAC.

Jeg har etter hvert lang erfaring med NAS, og anbefaler Synology sine produkter varmt. Det er ingen konkurrenter som når opp til Synology når det gjelder funksjonalitet og brukervennlighet i programvaren, og deres supporttjeneste er helt ypperlig.
    Ta en titt Products - Synology Inc. Network Attached Storage - NEW NAS Experience, det er et godt alternativ, og NAS kan man egentlig ikke klare seg uten. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Men hvis jeg uansett må ha mini-pcen stående på så er det jo nesten så jeg heller bare kan la den stå i Tv-benken og bare koble den til stereoen... uten å bruke squeezebox i det hele tatt. Og heller bruke de pengene på en usb-dac til mini-pcen.... Eneste minuset da er vel at jeg ikke får med en fjernkontroll.
    men kan jo bruke spotify app på mobilen eller ett nettbrett (som jeg har planer om å kjøpe) til å sitte i sofaen å styre spotify på mini-pcen....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke ha mini-pc'en stående på hvis du bruker NAS. Men ja, om du ikke har noe annet behov for den er det jo en fin måte å bruke den på.

Du kan f.eks. installere XBMC eller MediaMonkey på den, det finnes meget bra kontroll-apper til begge. Og til Spotify går jeg ut fra, bruker det ikke selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    Takker for svar.
    Men hvis jeg uansett må ha mini-pcen stående på så er det jo nesten så jeg heller bare kan la den stå i Tv-benken og bare koble den til stereoen... uten å bruke squeezebox i det hele tatt. Og heller bruke de pengene på en usb-dac til mini-pcen.... Eneste minuset da er vel at jeg ikke får med en fjernkontroll.
    men kan jo bruke spotify app på mobilen eller ett nettbrett (som jeg har planer om å kjøpe) til å sitte i sofaen å styre spotify på mini-pcen....
    OBS OBS: Kjøper du Squeezebox Touch trenger du IKKE ha PC på for å kjøre Spotify. Da skal det holde å registrerte din Spotify (men den må være premium konto) med passord mm hos Mysqueezebox.com. Stemmer ikke det da?

Det herrene over snakker om, gjelder vel ikke Touch, men Duet, tror nå jeg.
    Selv kjører jeg server, men det er helst for å spille min egen musikk.

SB Touch kan du også putte en usb-disk rett inn i og dermed spille av egen musikk på den måten (dog KAN det bli litt trøblete, har det blitt rapportert om).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, Touch har en innebygget server. Dessuten er den et mye bedre produkt enn Duet på alle måter. Duet har de vel sluttet å produsere?

Å spille egen musikk på Touch via USB er ikke helt problemfritt, men om man ikke har alt for kompliserte filer går det greit. Jeg forsøkte min med WAV og FLAC fra minnepinne, ikke noen stor suksess...

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    OBS OBS: Kjøper du Squeezebox Touch trenger du IKKE ha PC på for å kjøre Spotify. Da skal det holde å registrerte din Spotify (men den må være premium konto) med passord mm hos Mysqueezebox.com. Stemmer ikke det da?

Det herrene over snakker om, gjelder vel ikke Touch, men Duet, tror nå jeg.
    Selv kjører jeg server, men det er helst for å spille min egen musikk.

SB Touch kan du også putte en usb-disk rett inn i og dermed spille av egen musikk på den måten (dog KAN det bli litt trøblete, har det blitt rapportert om).
    Stemmer. Kjører du Touch trenger du ikke ha PC/Server. Både Spotify og Wimp fungerer fint på Touch som en enkeltstående løsning. Det samme gjelder også for Duet, men da må man benytte en tredjepartsapplikasjon.

Noen som vet hvordan dette er på "Boom"? Kan man benytte Spotify 1st party plugin på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for nyttig svar! Hjalp jo litt å vite at Touchen kan spille spotify uten bruk av PC.... Da spørs d om jeg ikke går for den løsningen....Har jo spotify premium fra før ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Småtrøbbel med WMA og Wimp

Hei
    Jeg har nylig gått fra Windows til OSX (Mac Mini) på stue-PC-en. Jeg har 2 SB Radio, en SB Duet og SB Boom.

Musikken min er dels i WMA lossless, dels FLAC og jeg bruker WiMP via LMS.

Før skiftet spilte alt så det suste.

Etter skiftet er status slik:
    SB Radio: Alt fungerer utmerket!
    SB Boom: Egen musikk fungerer, WiMP streiker
    SB Duet: FLAC spiller, WMA fungerer ikke, WiMP timer ut etter ca. 1 minutt.

Jeg er usikker på om skiftet til OSX eller oppgradering til LMS som forårsaket problemet. Har andre møtt tilsvarende problemer ved oppgradering til LMS?

Mvh.
    Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Testet WMA på Squeezebox Duet på LMS kjørende på Linux-NAS (Netgear). Det funket heller ikke.

Det viser seg at WMA-avspilling forutsetter at LMS kjører på Windows for avspillere som ikke har native WMA-støtte. Det ekskluderer Squeezebox Reciever og Boom:
    Linn Records test files fail to play [Archive] - Squeezebox : Community : Forums

Konvertering av WMA-filene mine til FLAC orker jeg ikke å gå løs på -> jeg har Squeezebox Reciever til salgs

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva gjør man når squeezeboxen rebufrer hver gang man skifter sang?

Jeg kjører flac på Nas duo og kablet til ok dlink ruter og trådløst til squeezeboxen. Hver gang jeg skifter sang på ett nytt album så bufrer squeezeboxen sangen/ albumet på nytt. Det er veldig plagsomt, når den først har bufret inn sangen så spiller den hele plata prikkfritt.

Hva skal man gjøre med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har et ytelsesproblem, men umulig å si nøyaktig hvor flaskehalsen ligger uten mer informasjon. Tipper enten på NAS boksen eller det trådløse nettet.
    Har du mulighet til å sjekke ressursbruk på NAS enheten når dette foregår? Kan du se hva som skjer på CPU/minne? De minste NAS boksene kan ha litt tynn ytelse for å få til streaming.
    Dersom dette ser bra ut er det naturlig å sjekke nettverket. Har du bra og konsistent ytelse?
    Kan du forsøke å kopiere store filer fra en PC som står trådløst omtrent på samme sted som receiveren til/fra NAS boksen og se om overføringshastigheten er konstant, eller om den varierer mye?
    Har du andre trådløse nett i nærheten, slik at du kan få inteferens? I så fall bør du forsøke en annen trådløs kanal, lengst mulig unna andre nett i nærheten. Finnes masse gratis programvare som kan fortelle deg dette, f.eks. Netstumbler.

Jeg har null problem med å streame HD video trådløst samtidig som jeg spiller WAV trådløst fra NAS til SB duet. Bruker Netgear WNDR37AV ruter og Synology NAS. Har forsøkt mange NAS merker, og mener oppriktig at ingen andre kommer i nærheten av Synology. De andre blir nesten som leketøy å regne i sammenligning. WNDR37AV er også fremdeles kongen på haugen når det gjelder trådløse rutere for forbrukere, svært imponerende ytelse i praksis.
    Når det er sagt, det du forsøker å gjøre skal funke greit på det meste v utstyr, det er ikke særlig krevende.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips;-)

Det går jo greit å streame trådløst full hd film på pcen. Jeg bruker også nas med popcorn til hjemmekinoen, full hd, da er popcorn kablet til nas, null problemer der... Skal prøve å skifte kanal, problemet med buffering er ikke alltid til stedet, noen ganger går det helt prikkfritt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg hva som er galt når det kommer opp " connection timed out" på controlleren når jeg prøver å komme inn på spillelister etc på spotify.. ? Prøvde for moro skyld å installere wimp og det fungerte tvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ordnet det

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg lagt til en radiokanal som en ikke finner ved å søke? Fant ut La til den beste kanalen

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et merkelig problem
    Hadde litt problemer med Pc'n som jeg nå har fått ryddet opp i!

Problemet nå er at Logitech mediaserver nekter rett og slett å starte!

Har prøvd å fjerne det,og innstallere på nytt flere ganger,men til ingen nytte!

Første som skjedde var at det bare hektet seg opp når jeg skulle skanne biblioteket , men nå får jeg ikke startet det i hele tatt!

Står inne på "Diagnose" at det kan vere innstillinger på Eset Nod Antivirusprogrammet mitt som gjør dette,men det hjelper ikke om jeg kobler dette ut midlertidig heller !

Stall tips mottas med takk !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Squeezebox duet i et par uker nå, men synes det kommer påfallende mangfe oppdateringer?

Hos meg har det kommet 2-3 ggr i uka? Ikke at jeg klager over at Logitech fikser på ting som jeg ikke merker, men?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elindse
    Har hatt Squeezebox duet i et par uker nå, men synes det kommer påfallende mangfe oppdateringer?

Hos meg har det kommet 2-3 ggr i uka? Ikke at jeg klager over at Logitech fikser på ting som jeg ikke merker, men?

Syntest faktisk det er veldig irriterende :S
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg har gått glipp av her??

Jeg har to Duet'er i sving hjemme hos meg - og kan ikke huske sist jeg oppdaterte noe som helst. Bortsett fra at jeg har lagt inn seneste versjon av Logitech Media Server - men det er jo noe som alle Squeezeboxene mine har nytte av. Ellers er det imidlertid stille og rolig her. Ganske behagelig, egentlig......
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Ulf-B. Her hjemme fungerer også Squeezebox Dueten finfint :-D

Når det gjelder det med oppdateringer merket jeg også at fjernkontrollen hyppig ville oppdatere seg i starten. MEN jeg la merke til at det stort sett var fra versjon 7.7 til 7.6, for så neste gang tilbake igjen fra 7.6 til 7.7 osv. Merkelig nok! :???:

Men som sagt, alt fungerer meget smertefritt! Vurderer faktisk å anskaffe meg en til her i huset..

Side 107 av 108 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •