Squeezebox Duet - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2146
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Goosewater]Har hatt en SB duet i rundt tre år med stort sett gode erfaringer. Tidligere i høst sviktet imidlertid fjernkontrollen. Den nektet å ta til seg lading dessverre. Prøvde med en annen ladestasjon med samme resultat, så mistenker at det er batteriet som har sagt takk for seg.QUOTE]
    Jeg kjøpte nytt batteri til min Duet fjernkontroll - og da fungerte den helt fint igjen.

Batteriet har typebetegnelsen CS-LOH1000 RC og er på 1300 mAh.

Kan f.eks. kjøpes her: Batteri 1300mAh 3.7V Li-ion erstatter Logitech 190582-0000, CS-LOH1000RC - www.yaha.no
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltposting.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg squeezebox duet på logitech.no? kan ikke finne den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg kjøpte nytt batteri til min Duet fjernkontroll - og da fungerte den helt fint igjen.

Batteriet har typebetegnelsen CS-LOH1000 RC og er på 1300 mAh.

Kan f.eks. kjøpes her: Batteri 1300mAh 3.7V Li-ion erstatter Logitech 190582-0000, CS-LOH1000RC - www.yaha.no
    Bra tips! Tenkte vel ikke så langt, var mer opptatt av å finne et påskudd til å kjøpe en ekstra enhet (i dette tilfellet en SB touch)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goosewater
    Bra tips! Tenkte vel ikke så langt, var mer opptatt av å finne et påskudd til å kjøpe en ekstra enhet (i dette tilfellet en SB touch)
    Du kan jo bare glemme det jeg skrev - hehe....

På den annen side: Fjernkontrollen til Duet kan være kjekk å ha også til Touch - da slipper du å sitte der i godstolen og anstrenge øynene dine med å myse på et lite display langt borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvor finner jeg squeezebox duet på logitech.no? kan ikke finne den?
    På den norske siden finner jeg bare receiveren og fjernkontrollen hver for seg. Her er imidlertid link til engelskspråklig side med squeezebox duet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    På den annen side: Fjernkontrollen til Duet kan være kjekk å ha også til Touch - da slipper du å sitte der i godstolen og anstrenge øynene dine med å myse på et lite display langt borte.
    Spørs om jeg må få tak i et batteri. Kjekt med en fungerende fjernkontroll selv om en bruker epleprodukter...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen oppdatert fra SqueezeServer til Logitech media Server?
    Jeg har, får dog info om antall album i biblioteket men ingenting vises, alt er tomt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg har, får dog info om antall album i biblioteket men ingenting vises, alt er tomt.
    Jeg har oppdatert til Logitech Media Server (LMS) som jeg kjører på min Home Server. Selve installasjonen tok unormalt lang tid, men har ikke erfart noen problemer i etterkant. Har du prøvd å scanne biblioteket på nytt?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    jeg scannet alt på nytt og da virket det
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det tok veldig lang tid, virket nesten som om den gikk rett på en ny scanning etter den første var ferdig. Da jeg slo på pc`en dagen etter var alt i orden dog. Måtte legge inn Spotify info igjen da dette var borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Har fått en problem etter å ha oppdatert Sqeezecenter til v.7.6.1 R33110. Det streames 3-5 sanger og så stopper streamingen. Kjedelig.

Tidligere har alt fungert perfekt så jeg antar det har noe med oppdateringen å gjøre - andre som har samme erfaring? Og eventuelt forslag til løsning?

Kjører Squeezecenter på en ReadyNAS Duo og streamer trådløst. Som sagt uten problemer tidligere.

Forresten utenom at det ofte spilles 3-10 sekund av første sang og så stopper det i 10 sekund før den fortsetter. Dette forstår jeg det ikke er så mye å gjøre med?
    Det tar sin tid å innstallere alt på nytt med 3-4 omstarter av ReadyNASen, så jeg har ikke giddet å gjøre det før nå. Har i dag installert Radiator 4.1.8 og MediaServer 7.7.0 - og alt fungerer perfekt. Så det var nok en reinstallering som skulle til. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips om gode Plug-ins og Apps

Er det noen som har gode tips til Plug-ins til MediaServer (MS) og/eller Apps til Ipeng?

Jeg kjører Itunes integrering i MS hovedsakelig for å kunne benytte spillelistene i Itunes.

Bruker SongInfo og SongLyrics til å få tekstene til sangene som spilles på Ipan'en (men de kommer ikke på IPhone'en) - dette er kult

Andre gode tips?

http://www.logitech.com/no-no/70/6432?WT.ac=ps|5570&debug=0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nytt batteri til fjernkontrollen med posten i dag. Har satt det på plass, men ser ikke ut til at det lades opp når jeg setter kontrollen i krybben dessverre . Får prøve å teste med en annen lader hos en kompis og se om det skjer noe der.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nytt batteri for over ett år siden, men den ble dessverre aldri bra igjen... Dvs Duet kontrollen står til lading kontinuerlig, og viser 100% lading med en gang jeg bruker den, men så er det rask nedtur (maks halvtime) før man må putte den tilbake i laderen for at den ikke skal slå seg av. Etter noen minutter i laderen kan den vise nesten 100% igjen, ta den ut og den viser da litt opp og ned på hvor mye den er ladet, men i praksisk kjapp nedtur igjen.

Vil tro dette må være en svakhet i ladekretsen eller noe. Har oppdatert alle firmware'ne som har kommet i håp om at det skulle gjøre noen forbedring, men nei...

Har nå bygget en mini-PC istedenfor og lyd ut via optisk. Knall lyd som jeg faktisk synes er hakket over Duet'en. Lavfrekvens ble det mer trøkk i, men også luftigere i toppen. Kan hende dette er DAC'en i XTZ 100 DII sin fortjeneste mer enn mini-PC'ens - uansett Duet'en er nå pensjonert til fordel for en lavbudsjett HTPC (2,5K)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan hadde du koblet Duet'en tidligere da? Jeg mener, om du hadde brukt den med digital kabel inn i XTC'en burde det vel strengt tatt ikke bli noen forskjell i lydkvalitet, eller?

Ang. HTPC, jeg røyk også på en slik nylig, men valgte å kjøpe ferdig til 2.800:
    XTREAMER ULTRA - Finnes det noe den ikke kan gjøre?
    Utrolig mye for pengene!

Har reinstallert den slik at jeg kan multi-boote OpenELEC, Win 7 Ultimate, Boxee eller den medfølgende UltraOS. Fullt mulig å kjøre den utelukkende fra USB, men jeg hadde en disk liggende å slenge som jeg satt inn, da booter den vesentlig kjappere. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter å vurderer ett innkjøp av squeezebox duet eller touch. Men lurer bare på et par ting.
    Er det slik at jeg plasserer squeezeboxen i TV-benken og kobler den til det trådløse nettverket hjemme. Og at jeg kobler en ledning ifra SBen og rett inn i recieveren i stereoanlegget. Kan jeg da bare sitte i sofaen og styre spotify på SB via fjernkontrollen, en ipad eller et annet nettbrett og eventuelt mobilen og høre spotify på anlegget uten at en PC er involvert på noe som helst vis?? Og virker spotifyen likt som den gjør på laptopen min nå? Altså at jeg kan søke og redigere spillelister akkurat som vanlig?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    Jeg sitter å vurderer ett innkjøp av squeezebox duet eller touch. Men lurer bare på et par ting.
    Er det slik at jeg plasserer squeezeboxen i TV-benken og kobler den til det trådløse nettverket hjemme. Og at jeg kobler en ledning ifra SBen og rett inn i recieveren i stereoanlegget. Kan jeg da bare sitte i sofaen og styre spotify på SB via fjernkontrollen, en ipad eller et annet nettbrett og eventuelt mobilen og høre spotify på anlegget uten at en PC er involvert på noe som helst vis?? Og virker spotifyen likt som den gjør på laptopen min nå? Altså at jeg kan søke og redigere spillelister akkurat som vanlig?
    Ja på alt. Men du må ha Logitech Media Server kjørende på en maskin som du kobler Duet/Touch opp mot.
    Jeg har Duet og anf Spotify så er det enkelt å velge spillelister og bla i de. Men søkebiten er tungvint. Det vil jeg tippe går bedre på en Apple/Androlid løsning.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Men du må ha Logitech Media Server kjørende på en maskin som du kobler Duet/Touch opp mot."

Kan du forklare dette litt nærmere? Jeg har jo en klumpete laptop og en liten mini-pc, så kan jo bruke en av de. Men litt av poenget var jo at jeg slapp å ha en PC stående fremme i stua.... Så hvordan kobler man squeezeboxen opp mot PCen? Og må PCen alltid stå på for å spille av spotify på squeezeboxen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    "Men du må ha Logitech Media Server kjørende på en maskin som du kobler Duet/Touch opp mot."

Kan du forklare dette litt nærmere? Jeg har jo en klumpete laptop og en liten mini-pc, så kan jo bruke en av de. Men litt av poenget var jo at jeg slapp å ha en PC stående fremme i stua.... Så hvordan kobler man squeezeboxen opp mot PCen? Og må PCen alltid stå på for å spille av spotify på squeezeboxen?
    Du må installere LMS på en pc. Spotify installeres som en plugin på LMS. F.eks. SB Duet kobles opp mot denne via nettverket. maskinen kan stå hvor som helst bare den er koblet på nettverket ditt. Dette kan gjøres trådløst eller receiveren i Duet systemet kan også bruke kabel. Fjernkontrollen må ha trådløst nettverk.
    Maskinen må selfølgelig være på så lenge du vil spille musikk. ellers kan den være avskrudd. Men blir jo fort kjedelig og et ork hvis du først må starte maskinen og vente til alt er oppe å gå før du kan spille av musikken din

Jeg har en server pc som står og går 24/7 som LMS er installert på. Da tar det rimelig kort tid og få tilgang til Spotify og min egen musikk.

var dette til hjelp?

Side 106 av 108 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •