Squeezebox Duet - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2146
    Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg har nettopp kjøpt ein Squeezebox Duet. Eg har installert Squeezebox Server til NAS'en min (Synology DS-409+ med DSM 3.2). Eg installerte spotify plugin fra Triode, men når eg prøver å spela av så får eg opp feilmeldinga: "Connect timed out: Transport endpoint is not connected"

På instillinger for Spotify pluginen så står feilmeldinga: "Status: Helper App: Not Running"

Eg har restarta både reciever og server, og dobbelsjekka Spotify brukerinfo (ja, eg har spotify premium konto), men til ingen nytte.

Har dere peiling øve kva som kan vera problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har lest meg til krever Triode sin plugin at NAS'en kjører på en x86 (Intel) Prosessor:
    Noen som bruker Readynas ultra med Triodes 3rdparty spotify plugin

Din Synology DS-409+ kjører på en Freescale mpc8533 PPC prosessor og er derfor dessverre ikke understøttet :-(
    Synology bootstrap versions | tools.forret.com

Har selv en Synology DS-109+ med samme prosessor og opplever derfor samme problem.

I tillegg kan jeg nevne at den offisielle Spotify plugin ikke understøtter Squeezebox Duet (men bare Radio og Touch) :-(

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meiner eg har lest at du ikkje trenger Squeezebox Server for å spela av Spotify på Duet lenger. Skal sjå om eg klarer å finna ein guide.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Hei
    Mulig det er feil tråd, men jeg har en SB duet og prøver å få logitech media senter server opp å gå, men det er ikke så lett ....
    innstalasjonen ser ut til å stopp helt helt på slutten, inst. vindu lukker seg ikke
    og når jeg prøver å starte mediasenter så stopper det igjen etter noen sekunder.
    under diagnostic fanen på control panel står det : "Possible software conflict found" og så står det failed på tilkobling til portene i feltet for media server

noen som har noen gode tips ?
    En liten oppdatering på denne.
    Jeg ga opp å prøve noe mer på Torsdag da jeg prøvde å få dette til å virke.
    Det virket ikke Fredag heller heller og jeg gjorde ikke noe mer med det, men da jeg startet opp PC i dag (Lørdag) så er alt oppe å går, LMS virker helt fint, ingen feilmeldinger, finner musikk som den skal og streamer helt fint anlegget...
    The wonderfull world of computing :P

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multi Library
    Noen som har testet den?

Jeg skal ha fest til helgen og vil da ha to bibiloteker.
    En der alt er ferfekt tagget som jeg vil bruke nesten hele tiden.
    Men jeg vil også ha muligheten til å hente opp musikk fra en annen mappe hvor jeg har mye musikk, der ikke alt er skikkelig tagget (kvalitetssikret).

Jeg kjøpte Multi Library, men (for å si det rett ut), forsto ikke en dritt av den.
    Leste videre av man bør i tillegg ha "Custom Browse". Kjøpte den også, men heller ikke her forstår jeg noe.

Noen som har testet Multi Library og kan fortelle meg på en grei måte hvordan jeg skal løse mitt problem?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bare ta å oppgradere serveren til 7.7.
    Da får du muligheten til flere foldere/bibliotek med "på kjøpet" helt gratis.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Du kan bare ta å oppgradere serveren til 7.7.
    Da får du muligheten til flere foldere/bibliotek med "på kjøpet" helt gratis.
    Ja, jeg tror jeg vet hva du sikter til.
    Det er en mulighet, men får ikke spillt shuffle i hver sin mappe.
    Shuffle får man kun kjørt på det "øverste nivået" (altså for alle folderne, ikke for den enkelte folder)

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan Duet kontrollere Touch?

Har hatt Squeezebox Duet i mange år og vært greit fornøyd, men har hatt i overkant mye problemer med 3rd party plugin til Spotify (siden Duet ikke støtter Logitech sin egen plugin) Liker også å ha muligheten til å kunne bruke spotify uten å ha server kjørende. Samtidig er jeg ikke villig til å gi opp den elegante kontrolleren man har i Duet.

Den ultimate kombinasjonen må derfor være å bruke Touch som kjører spotify, men kontrolleres fra Duet...

Er dette mulig?

Har også en Electrocompaniet PD1 DAC som dette kjøres via.. vil man kunne hente noe esktra på lyd fra Duet til Touch? Vil vel ikke anta det så lenge man bruker ekstern DAC?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det går helt fint å styre Touch fra duet controlleren. Jeg har en av hver, styrer begge med controlleren fra Duet. Tipper den kan styre alle Squeezeboxer.

Når det er sagt er det mye mer elegant og brukervennlig å bruke en egnet app til smarttelefon, f.eks. IPeng til iPhone/iPod touch/iPad. Så derfor bruker jeg veldig sjelden controlleren.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to Duet, én Classic og har hatt Radio og Boom innom. Boom bare på lån, og Radio har junior etterhvert overtatt.

Alle disse styres greit av fjernkontrollen til Duet. Og av iPad'en min.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Har også en Electrocompaniet PD1 DAC som dette kjøres via.. vil man kunne hente noe esktra på lyd fra Duet til Touch? Vil vel ikke anta det så lenge man bruker ekstern DAC?
    Tror du trygt kan anta at det blir samme resultatet, bortsett fra om du har high-res materiale. Duet støtter ikke det, Touch gjør.

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg har to Duet, én Classic og har hatt Radio og Boom innom. Boom bare på lån, og Radio har junior etterhvert overtatt.

Alle disse styres greit av fjernkontrollen til Duet. Og av iPad'en min.
    Kjøpte Touch i går og fungerer aldeles utmerket (og som tenkt) med Duet.. Bruker også en Ipad med Ipeng, men liker størrelsen og hjulet på Duet

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Tror du trygt kan anta at det blir samme resultatet, bortsett fra om du har high-res materiale. Duet støtter ikke det, Touch gjør.
    Hva mener du med high res i dette tilfellet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiver støtter maks 24 bit 48 Mhz sample rate, selv på digitale utganger. Har man materiale med høyere sample rate enn dette må det downsamples.

Duet støtter 96/24, og i teorien også 192/24. Om den i praksis støtter 192/24 nå, og evt. hvordan er jeg ikke oppdatert på, det er hundrevis av innlegg rundt dette på slimdevices forumet.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere hatt ett lass med både tråder og enkeltposter om Squeezebox Duet og vårt dårlige samarbeid. Hadde rett og slett ett ******* med å få den til å holde seg stabil, programmere med Net UDAP osv. Det hele endte med at jeg byttet den ut med Apple Airport Express. Sistnevnte har ikke skapt særlig begeistring etter at den kom i hus, og etter at jeg i helgen kom over et Elkjøp-tilbud på Duet MED fjernkontroll denne gangen til 995,- så slo jeg til. Å aldri har jeg vært mer fornøyd! Hvorfor jeg ikke kjøpte fjernkontroll med èn gang må en jo lure på men jeg simpelthen elsker min nye Duet Funker strålende med alt fra lokalt lagrede filer på ekstern disk, Spotify, Wimp, Ipeng m.m. Ny oppdatering også både firmware til Duet og fjernis samt ny og bedre Squeezebox Server programvare

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har tidligere hatt ett lass med både tråder og enkeltposter om Squeezebox Duet og vårt dårlige samarbeid. Hadde rett og slett ett ******* med å få den til å holde seg stabil, programmere med Net UDAP osv. Det hele endte med at jeg byttet den ut med Apple Airport Express. Sistnevnte har ikke skapt særlig begeistring etter at den kom i hus, og etter at jeg i helgen kom over et Elkjøp-tilbud på Duet MED fjernkontroll denne gangen til 995,- så slo jeg til. Å aldri har jeg vært mer fornøyd! Hvorfor jeg ikke kjøpte fjernkontroll med èn gang må en jo lure på men jeg simpelthen elsker min nye Duet Funker strålende med alt fra lokalt lagrede filer på ekstern disk, Spotify, Wimp, Ipeng m.m. Ny oppdatering også både firmware til Duet og fjernis samt ny og bedre Squeezebox Server programvare
    Hm... Så der var der hunden lå begravet. Godt å høre at det løste seg uten at du tapte veldig mye penger på det. Jeg har nemlig vært veldig fornøyd med den "ikke-fungerende" Duet'en jeg kjøpte av deg - den har tikket og gått uavbrutt i rundt to måneder nå.

Men det ser ut til at det holder med én fjernkontroll. Mine to Duet'er lar seg villig settes opp og kontrolleres av én og samme fjernkontroll. Og når det er gjort, overtar iPad'en i finstuen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hm... Så der var der hunden lå begravet. Godt å høre at det løste seg uten at du tapte veldig mye penger på det. Jeg har nemlig vært veldig fornøyd med den "ikke-fungerende" Duet'en jeg kjøpte av deg - den har tikket og gått uavbrutt i rundt to måneder nå.

Men det ser ut til at det holder med én fjernkontroll. Mine to Duet'er lar seg villig settes opp og kontrolleres av én og samme fjernkontroll. Og når det er gjort, overtar iPad'en i finstuen.
    Det er flott å høre, er det noe som får meg i dårlig humør så er det når teknikken svikter. Men det er lite som gjør meg mere glad enn når alt funker

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingenting på artister, album osv hos meg...hvordan få musikken fram der? Jeg må gå til musikkmappe for å få frem sangene, og det er tungvint?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er ingenting på artister, album osv hos meg...hvordan få musikken fram der? Jeg må gå til musikkmappe for å få frem sangene, og det er tungvint?
    Om musikkfilene dine har id3 tags, så skal det holde å søke dem inn i libary på squeeze server, så skal dem komme opp der. har du ikke id3 tags har du en jobb foran deg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en SB duet i rundt tre år med stort sett gode erfaringer. Tidligere i høst sviktet imidlertid fjernkontrollen. Den nektet å ta til seg lading dessverre. Prøvde med en annen ladestasjon med samme resultat, så mistenker at det er batteriet som har sagt takk for seg.

Kjøpte en SB touch til kjøkkenanlegget og flyttet duet'en ned i kjellerstua. Det virker som om touch har bedre mottakerforhold, den ligger på 100 % mot 70 for duet på samme plassering. Har nå kablet forbindelse til duet'en nå. Ikke helt problemfritt å sette opp innstillingene uten fjernkontrollen, men gikk til slutt etter å ha googlet fram en oppskrift (men det er en heeelt annen historie).

Min musikk ligger lagret som flac på en HP Home Server, men bruker også WIMP. Bruker ipod og iphone med ipeng til styring, og det fungerer meget bra!

Side 105 av 108 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •