Squeezebox Duet - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2146
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Logitech Squeezebox Duet - Elkjøp

Lurt å slå til nå eller?

Edit.

Orker ikke finkjemme tråden, så spør rett ut. Vanskelig å sette opp Wimp?
    Stilig, jeg betalte 1495,- for den på elkjøp for knappe 2 uker siden :/
    men den går i retur, for jeg får den ikke til å virke med "CD Wimp", altså med den wimp konto man får som canal digital kunde....

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    men den går i retur, for jeg får den ikke til å virke med "CD Wimp", altså med den wimp konto man får som canal digital kunde....
    Skal tvinge faderen til å bestille 3 premium abbonement slik at det blir 43kr på hver ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Det er ikke noe galt med Duet'en, det går bare ikke å bruke gratis Wimp fra CD på den. Det er jo det samme med gratis Spotify. Man må opp på betalbare versjoner fra begge for å få lov til å legge de inn på andre kilder enn PC.

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Hei!
    Det er ikke noe galt med Duet'en, det går bare ikke å bruke gratis Wimp fra CD på den. Det er jo det samme med gratis Spotify. Man må opp på betalbare versjoner fra begge for å få lov til å legge de inn på andre kilder enn PC.

Inge
    Det går, men løsningen blir ikke optimal. Jeg fikk det i hvertfall til med PS3. Da streames musikken fra PC til PS3, må legge inn fullt av mystiske kommandoer i system fila til PS3MS

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg virker det faktisk like enkelt å kjøpe en mini pc og koble den opp mot anlegg via HDMI, da kan man kjøre CD wimp, film og whatever , og prisen er mye det samme som en SB duet

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg virker det faktisk like enkelt å kjøpe en mini pc og koble den opp mot anlegg via HDMI, da kan man kjøre CD wimp, film og whatever , og prisen er mye det samme som en SB duet
    Jeg har HTPC, men trenger en sak som fjerner behovet for en monitor/projektor.

Da den lå til tusenlappen måtte jeg slå til ;D

Premium er konge mtp på lyd også da ;D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best av optisk eller koaksialkabel for å få best digital lyd? Virker som lokket bak på fjernkontrollen ikke sitter helt inntil på ene sida f.eks, sånn at det blir en slags knirkelyd når en trykker på fjernkontrollen..flere som har dette? Hva er den andre kabelen som fulgte med til forresten, ikke lydkablene, men den andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Det går, men løsningen blir ikke optimal. Jeg fikk det i hvertfall til med PS3. Da streames musikken fra PC til PS3, må legge inn fullt av mystiske kommandoer i system fila til PS3MS
    Ok, men poenget med dette et vel at man skal kunne skifte sang fra squeezebox, altså bruke den innebygde "app'en", med det oppsettet ditt må man vel skifte sang på PC?

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hva er best av optisk eller koaksialkabel for å få best digital lyd? Virker som lokket bak på fjernkontrollen ikke sitter helt inntil på ene sida f.eks, sånn at det blir en slags knirkelyd når en trykker på fjernkontrollen..flere som har dette? Hva er den andre kabelen som fulgte med til forresten, ikke lydkablene, men den andre?
    Noen som vet?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet?
    Tror du skal ha gode ører for å merke forskjell. Begge deler er digitale signaler etter hva jeg har forstått!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Ok, men poenget med dette et vel at man skal kunne skifte sang fra squeezebox, altså bruke den innebygde "app'en", med det oppsettet ditt må man vel skifte sang på PC?

Inge
    Sant nok :-)

Fikk i hvertfall min Duet i går og er fornøyd så langt. Fjernkontrollen er veldig veldig treig i oppstart, gidder derfor ikke slå den av ;D Alt fungerer ellers som en drøm og du verden for en fin DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best av optisk eller koaksialkabel for å få best digital lyd?
    Dersom du har en veldig veldig god DAC, som fjerner alt jitter, er det ingen forskjell. Optisk kabel lager visstnok mer jitter enn koaksial. Derfor kan koaksial være best. Selv har jeg brukt begge typer kabel, og har ikke merket noen forskjell i mitt oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DagHenrik
    Dersom du har en veldig veldig god DAC, som fjerner alt jitter, er det ingen forskjell. Optisk kabel lager visstnok mer jitter enn koaksial. Derfor kan koaksial være best. Selv har jeg brukt begge typer kabel, og har ikke merket noen forskjell i mitt oppsett.
    Hva er DAC?

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er DAC?
    DAC = Digital-to-analog converter
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp

Hei! Håper noen vær så snill kan hjelpe.
    Har skaffet meg en duet og en ekstra reciver. Og begge fungerer nå.. Wimp og mp3. Men jeg lurer på hvordan jeg kan synke de sammen?

Et problem til. Har fått endret navn på enhetene på kontrollen,men det er ikke registrert på mysqueezebox.com, og der får jeg ikke redigert noe på den ene enheten. Står at den ikke er tilkoblet. Hva gjør jeg?

Mvh Kenneth

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Skal jeg bruke en konverter da? En coaxial kabel skal vel kobles direkte fra squeezeboxa til anlegget?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg bruke en konverter da? En coaxial kabel skal vel kobles direkte fra squeezeboxa til anlegget?
    Hvis du bruker digital utgang ifra squeezeboxen din bruker du den innebygde dacen i forsterkeren din. Konverteringen skjer uansett, men om du har behov for ein bedre dac enn dei du allerede har innebygd i Squeezebox eller forsterker må du vurdere sjølv 8)

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennidos123
    Hei! Håper noen vær så snill kan hjelpe.
    Har skaffet meg en duet og en ekstra reciver. Og begge fungerer nå.. Wimp og mp3. Men jeg lurer på hvordan jeg kan synke de sammen?

Et problem til. Har fått endret navn på enhetene på kontrollen,men det er ikke registrert på mysqueezebox.com, og der får jeg ikke redigert noe på den ene enheten. Står at den ikke er tilkoblet. Hva gjør jeg?

Mvh Kenneth
    Skjønner ikke helt hva du mener med synce sammen mp3 og Wimp. Mener du en slags spilleliste hvor du har både egne sanger og sanger fra Wimp? Det har jeg faktisk ikke tenkt på før. Vet ikke om det er mulig. Sikkert avhengig av programvaren du bruker. Jeg bruker Ipeng på Ipad.

Når jeg logger inn på mysqueezebox.com ser jeg 3 spillere, men bare en er min spiller. Der står det at den er tilkoblet. Og det gjorde jeg via håndkontrollen. Men det fungerte ikke før jeg oppdaterte og resatte kontrollen og valgte å koble til mysqueezebox.com.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SB mediacenter problem

Hei
    Mulig det er feil tråd, men jeg har en SB duet og prøver å få logitech media senter server opp å gå, men det er ikke så lett ....
    innstalasjonen ser ut til å stopp helt helt på slutten, inst. vindu lukker seg ikke
    og når jeg prøver å starte mediasenter så stopper det igjen etter noen sekunder.
    under diagnostic fanen på control panel står det : "Possible software conflict found" og så står det failed på tilkobling til portene i feltet for media server

noen som har noen gode tips ?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Mulig det er feil tråd, men jeg har en SB duet og prøver å få logitech media senter server opp å gå, men det er ikke så lett ....
    innstalasjonen ser ut til å stopp helt helt på slutten, inst. vindu lukker seg ikke
    og når jeg prøver å starte mediasenter så stopper det igjen etter noen sekunder.
    under diagnostic fanen på control panel står det : "Possible software conflict found" og så står det failed på tilkobling til portene i feltet for media server

noen som har noen gode tips ?
    Vet ikke om det er til stor hjelp, google er din venn!

I intstalled LMS 7.7.0-33150 for Windows on my Vista laptop and it wont start. Previously i was running SBS 7.6.2 without any issues.

The diagnostics tab on the LMS Control Panel says "Possible Software Conflict found", but it doesn't give any further information that would help track down the conflict.

I temporarily disabled antivirus and firewall but it made no difference.

I ran in safe mode without success and also ran Clean Up on the Cache again it made no difference.

I also uninstalled and reverted back to SBS 7.6.2 which worked fine.

Now I'm back trying LMS 7.7.0-33150 for Windows after unistalling some software(Orb, remoteX and other stuff that is media related which I no longer use) but still stuck in the same loop of server starting and then stopping and the software conflict notification in the LMS Contron panel Diagnostics tab.

Any help would be appreciated.

resolved after installing LMS 7.7r33155

Side 104 av 108 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •