Squeezebox Duet - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2146
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen fler som har opplevd problemer etter programvareoppdatering?
    Spilleren min nekter å koble til bibliotekene mine. Da jeg går til innstillinger --> avansert --> programvareoppdatering står oppdatering 7.5.3 R9283 tilgjengelig selv om jeg har installert disse mange ganger. De forsvinner ikke. SqueezeServer står på versjon 7.5.3 R31792. Har dette noe å si? Hadde ikke disse problemene før squeezeserver ble oppdatert. Kan jeg rulle tilbake til tidligere versjoner av ss, og vil controlleren min "godta" dette automatisk, eller må jeg resette den?

Edit: side 100 :-D

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se er versjon 7.5.3 - r31792 siste jeg har fått automatisk.
    Jeg har forresten samme problem med Squeezeplay 7.5.3. Touch og Duet funker fint.

Om du bare har en spiller å teste med ville jeg muligens forsøkt å skanne bilblioteket på nytt om ikke omstart av server virker.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortensol
    Noen fler som har opplevd problemer etter programvareoppdatering?
    Spilleren min nekter å koble til bibliotekene mine. Da jeg går til innstillinger --> avansert --> programvareoppdatering står oppdatering 7.5.3 R9283 tilgjengelig selv om jeg har installert disse mange ganger. De forsvinner ikke. SqueezeServer står på versjon 7.5.3 R31792. Har dette noe å si? Hadde ikke disse problemene før squeezeserver ble oppdatert. Kan jeg rulle tilbake til tidligere versjoner av ss, og vil controlleren min "godta" dette automatisk, eller må jeg resette den?

Edit: side 100 :-D
    Har hatt noen problemer etter oppdatering men her gjelder det under streaming fra Spotify. Kan ta svært lang tid å bare bytte låt noen ganger og nesten uten unntak så kutter avspillingen helt minst èn gang hver dag, dette fører til at jeg må restarte SBS. Problemet er fraværende dersom jeg streamer rett fra bibliotek på pc'en, også når jeg kjører Spotify fra pc så er det ingen problemer. Er kun når det skal gå via SBS så skjer dette.

Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei
    Jeg har også fått problemer etter oppdatering. Eller den virker ikke som om den klarer å gjøre seg ferdig på et vis. Første gang gikk det fint en stund, men så kom det opp beskjed om at ny oppdatering var tilgjengelig. Hmm, litt rart tenkte jeg, men oppdaterte på nytt, men da gikk kontrollern tilbake til gammelt utseende! Så sånn holder den på, laster ned, iorden en liten stund, så kommer det beskjed om at ny oppdatering er tilgjengelig. Kan ikke overse den heller fordi jeg ikke får gjort noe annet med kontrollern når denne beskjeden kommer opp.

Skjønner ikke metern her. Noen som har lure tips? Tar imot med begge hender i så fall.

Ove

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Ett steg videre, får oppdatert (7.5.4 r9408), men den maser fremdeles om programoppdatering. Nå kommer jeg meg ihvertfall ut av bildet med å holde inne knappen "pil venstre". Får opp musikk biblioteket, men de fleste albumene mangler sang nr 1! Cocer har også forsvunnet. Hva kommer det av? Men det største problemet er vel at jeg ikke får spilt av musikken i det hele tatt.

Kjenner jeg begynner å bli småirritert nå.

Har musikken på en nasdisk som er koblet til router. Har trekt nettverkskabel fra router til squeezebox. Skjønner virkelig ikke hva som er galt. Oppsettet har fungert fint helt til siste oppdatering. Forslag?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppsett virker uten feil etter oppdatering, men Touch'n gikk gjennom to oppdateringer den også. Har du oppdatert server også? For Windows XP har jeg
    Server 7.5.4 r32171
    Controller 7.5.4 r9408

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei
    Server på min mac er oppdatert om jeg ikke ser feil, men det kan vel se ut til at det er slimserver på nasdisken som trenger en aldri så liten oppdatering. Hadde håpet jeg skulle slippe det da det var et hælve... sist jeg gjorde det. Fil som konstant ble endret fra tgz til bare tg om jeg ikke husker feil.
    I mysqueezebox.com står det at spiller ikke er tilkoblet heller. Om det er til noe hjelp da.
    Legger ved noen skjermbilder

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se har du ikke noe musikkbibliotek tilkoblet mac'n? Dermed antar jeg at det er NAS boksen Receiveren forsøker koble til? Jeg testet ikke om ny firmaware er kompatibel med 7.3 server.

Det enkleste er mulgens å aktivere serveren på mac'n med et par låter og bytte musikkserver fra controlleren? Om bare for å kvalitetsikre firmware på Controller. Gitt at 7.4 er OS-X 10.6.7 kompatibel.

Jeg har ikke nullstilt og rekonfigurert Controlleren min. Men jeg måtte gjøre det på Touch pga Toolbox2.0 ikke lenger var i sync med status den gav + at den innsisterte på at jeg skulle kjøre tt -s når jeg ville dekativere alle mod. Etter å ha satt Touch tilbake til fabrikkinstillinger og reinstallert Toolbox2 virker alt som normalt.

Receiver fastvare v.68 er samme som min. Av gammel vane rebootet jeg receiver etter at serveren var oppdatert.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meh, er lettere irritert her nå etter endel timer uten å få min Duet til å fungere som den skal.

Squeezebox Server kjører, men jeg får ikke fjernkontrollen til å finne musikkbibliotekene. Eller jo, den gjør det etter mye inn og ut-logging, men restarter jeg den er det et sant "!€%!"% å finne spilleren og biblioteket igjen. Er det jeg som er dust? Jeg går utifra at jeg har gjort noe galt her :P

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Meh, er lettere irritert her nå etter endel timer uten å få min Duet til å fungere som den skal.

Squeezebox Server kjører, men jeg får ikke fjernkontrollen til å finne musikkbibliotekene. Eller jo, den gjør det etter mye inn og ut-logging, men restarter jeg den er det et sant "!€%!"% å finne spilleren og biblioteket igjen. Er det jeg som er dust? Jeg går utifra at jeg har gjort noe galt her :P
    Siden du allerede har fått koblet til så ligger nok problemet i routeren eller at du mangler oppdatering av firmware på SB eller Squeezecenter. Prøv også å sette fast ip på både pc og SB. Når du har restartet SB så trykker du F5 mens du har Squeezecenter oppe på skjermen. SB må også lyse svakt lilla for at den skal kunne oppdages av pc. Lyser den blått så har den ikke koblet seg til Squeezecenter ennå.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter bruk av fast IP på både server og Reciever.

Når man søker etter musikkbibliotek med Controlleren er det faktisk den spilleren som er valgt på Controlleren som søker. I et typsik Duet oppsett er det da receiveren som ikke finner server når dette feiler. Faktum at Cotroller viser at den søker etter musikkbibliotek indikerer at Controller er på nett.

For å forenkle denne type søk kan man bruke webinterface i stedet for Controlleren. http://serveripadresse:9000 og se om man finner Receiver i listen under 'Velg spiller' oppe til høyre.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å finne ut hvordan man setter fast IP.. Takk for tipset

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte forresten å si at den webbaserte fjernkontrolleren fungerer, men må jeg bruke den er litt av poenget borte :P

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å finne ut hvordan man setter fast IP.. Takk for tipset
    Det er meg bekjent to måter å gjøre det på.
    Nullstill Controller og Receiver og start dem opp på et nett uten DHCP server.
    Eller last ned Net-UDAP. Begge deler er knott så jeg vet ikke hva jeg vil anbefale. Kanskje Net-UDAP da den er lettere å bruke om du trenger rekonfigurere uten å nullstille helle oppsettet igjen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme her,er ustabilt hele tiden spesielt da det har stått natten over

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få fast IP, går du inn i ruterens grensesnitt. Det er det samme som reservert ip.
    STATISK IP derimot er litt trøblete å få til. Da bruker man muligens net-adap e.l.
    Men normalt skal ikke det være nødvendig.

Jeg har en boom, to receivere, en touch, en controller, ingen av disse har fast eller statisk ip.

For å få stabile forhold ville jeg først sett på ruter, skifte sendekanal?, signalstyrke, mulighet for kabling, mm.

Reinnstallere sb server, velg den versjonen som virket best?
    Ta strømmen på ruter og receiver for noen sekunder, kan godt være nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhm, nei, det er ikke helt sånn det virker.

Sett fra klienten eksisterer kun to muligheter; statisk eller dynamisk. Fast og statisk er det samme. Enten får du adressen fra en DHCP server (dynamisk), eller så gjør du det ikke, og IP adressen er satt på klienten (statisk).

Det man kan gjøre i tillegg er å be DHCP-server gi den samme adressen til en gitt klient hver gang. Det er IKKE en statisk eller fast adresse, det er en reservert adresse i DHCP-serveren som denne klienten vil få, dersom den spør den aktuelle serveren, og dersom serveren svarer. Det er absolutt ikke en 100% fast adresse, og skaper titt og ofte diverse problemer.

Dette er ikke flisespikking, det er faktisk litt viktig.

Min anbefaling er å ikke benytte adressereservasjon på DHCP-server, i alle fall når vi snakker om begrenset antall klienter å administrere. Bruk heller fast IP på de klientene som man trenger å nå på en gitt adresse (det vil si alle servere). Klienter er det ikke så farlig med, men det er nå heller ikke noe problem å gi de faste adresser, det er grenser for hvor mange man snakker om. Fast er alltid bedre enn DHCP, det gir færre feilkilder.

Dette er et oppsett jeg anbefaler:
    1) Bruk gjerne DHCP-server, men begrens "scope" (adresseområdet som kan deles ut automatisk) til et minimum, og kun ment for tilfeldige klienter. F.eks. settes DHCP-scope til å være 192.168.0.240 til 192.168.0.255. Dette gjør at alle adresser fra 192.168.0.1 til 192.168.0.240 kan benyttes til andre ting.

2) Alle dine faste klienter og servere gis en fast/statisk adresse, denne settes opp på klienten/serverens IP-oppsett, og IKKE på DHCP server.
    Gjør det gjerne logisk: Servere gis fra 192.168.0.1 til 192.168.0.50, klienter over dette. Eller en eller annen logisk fordeling, det spiller ingen teknisk rolle, kun praktisk når man skal huske adressen. Finn det mønsteret som virker logisk for deg, men sørg for å holde oversikten over hvem som har hvilken adresse i et eller annet dokument.

Dette er et generelt råd, ikke noe som nødvendigvis vil løse noen problemer i Squeezebox-sammenheng. Men jeg har så absolutt sett problemer i Squeezebox-sammenheng (og mange andre) som skyldes bruk av DHCP og reserverte adresser. Fast IP er alltid best! :-)

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Squeezebox Duet idag. veldig fornøyd, bortsett fra at batterilokket knirker så på den ene siden. Er dette normalt? Fler som har dette problemet?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det finnes en pluggin til å styre SB fra MediaMonkey?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Kjøpte meg en Squeezebox Duet idag. veldig fornøyd, bortsett fra at batterilokket knirker så på den ene siden. Er dette normalt? Fler som har dette problemet?
    Jeg har ikke funnet ut akkurat hva som knirker - men det knirker hos meg også. Ikke spesielt plagsomt - jeg har faktisk ikke lagt merke til det før du stilte spørsmålet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 100 av 108 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •