Squeezebox Duet - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 108 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2146
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, utrolig så mange der er generelt skeptiske til Squeezebox, Lossless og alle disse fremmedord. Når man prøver det er det imidlertid "en ny dag", masse muligheter, utrolig lettvint, og god lyd.
    Jeg har ikke spilt en cd i 2 år nå, alle står på loftet.
    Skulle jeg starte om igjen idag tror jeg jaggu det hadde blitt pc, Squeezebox eller Transporter på grunn av flere innganger for andre kilder og Dynaudio MC-15 aktive høyttalere, ferdig med saken!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper bare at den gamle sb blir billig snart, den og en god dac - ja takk!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man kan håbe, men jeg synes US300 er temmelig "sweet deal" for den. Der dukker brukte opp av og til.
    Jeg kjører trådløst til SB3, da går signalet digitalt til min Bryston upsampling dac, aldrig noe problem i det hele tatt.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at, selv om jeg hadde GANSKE så høye forhåpninger til SB'en, når jeg kjøpte den, etter å ha lest denne tråden og X antall tester rundt omkring på nett, overgikk den med letthet mine villeste forhåpninger :-)

Jeg kan i hvert fall så langt si at med SB'en hører man TYDELIG forskjell på Flac og MP3, da den gir MYE bedre lyd enn lydkortet på PC'en gav. Jeg har noen låter jeg har rippet til begge formater og her hører man veldig klart hvor dårlig MP3 låter. Det er liksom dødt og mangler SÅ mye dynamikk, det låter "hult" liksom, PC'en greide ikke å formidle disse forskjellene.

Jeg vet ikke om jeg er villig til å bytte ut CD spilleren og plater med en SB på gromanlegget i kinostuen enda, her må det masse A-B testing til, både med analog og digital overføring. Men til soverommet, kjøkkenet, trimrommet og badet, vil det HELT klart dukke opp SB'er etter hvert. Tilgjengeligheten på all musikken over alt, er jo bare SÅ deilig.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer til å bytte i stuen også, jeg kan ikke se for meg hvorfor man idag trenger en cd spiller. cd´er trenger lagring, man må skifte hele tiden, men ja, leser man cover infoen er der jo en grunn selvfølgelig. det blir litt som å argumentere for vinyl, så det skal vi ikke, det er opp til hver enkelt å bestemme.
    Lyden avhenger av dac´en du bruker, og selvom Squeezeboksen har en god dac er der langt opp til Transporter, og separate dacs. Med en Beresford dac til billig penge kan du teste litt, jeg tipper du overgiver deg.....
    SB3 spiller som en middels cd spiller, med en god dac nermer du deg high end klassen.
    Jeg fik litt sveis da jeg fikk min Bryston dac, trodde aldrig forskjellen kunne være stor. For noen er forskjellen kanskje heller ikke stor, men det er de ting der bestemmer om det svinger eller ikke, holografien, høyden på lydbildet, bassen, detaljers fantastiske klarhet.....
    Akkurat nå søkte jeg på Mark Knopfler, og den spiller nå alt jeg har på harddisken av han. "Cannibals" er bare helt rå.....

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok begynne å lese meg opp litt på DAC'er skjønner jeg :-) Skulle ØNSKE jeg kunne få konvertert CD spilleren min til DAC, for jeg har enda til overs å høre en DAC som låter bedre enn den... Spesiellt siden drivverket begynner å bli slitent.

Jeg også DIGGER alle random funksjonene på SB, og muligheten til å spille alt av en artist/gruppe, alt i en sjanger, alt i en folder med underfoldere mm. Det er SVÆRT fleksibelt.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt squeezebox en god stund så innser man at det ingen vei tilbake. Det å bla i 1200 plater for å finne den ene du tenkte at du ville høre nå er ikke så veldig gøy...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    Må nok begynne å lese meg opp litt på DAC'er skjønner jeg :-) Skulle ØNSKE jeg kunne få konvertert CD spilleren min til DAC, for jeg har enda til overs å høre en DAC som låter bedre enn den... Spesiellt siden drivverket begynner å bli slitent.

Jeg også DIGGER alle random funksjonene på SB, og muligheten til å spille alt av en artist/gruppe, alt i en sjanger, alt i en folder med underfoldere mm. Det er SVÆRT fleksibelt.
    Hvilken cd spiller er det du har ?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg installerte SqueezeCenter 7, og det fungerer utmerket, men, jeg liker ikke den grå "bar" der følger musepekeren!
    En ting til, når jeg har spilt noe musikk, hvordan kommer jeg tilbake til startsiden på SqueezeCenter ?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    En ting til, når jeg har spilt noe musikk, hvordan kommer jeg tilbake til startsiden på SqueezeCenter ?
    Trykker på teksten "SqueezeCenter" helt oppe i venstre hjørne.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Selvfølgelig.....

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken cd spiller er det du har ?

Onkyo Integra DX-5700 fra 1989. Det er HELT utrolig at ingen av DAC'ene i noen av surroundforforsterkerene og receiverene jeg har prøvd kan måle seg med denne...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, husker godt Onkyo Integra jo, sitter her med årboken 1989, og her figurerer Integra DX-5500, 7500 og DX-G10 (kr. 13.000 i 1989!)
    I den årboken er der også en dbx DX-5 til kr. 9000,-, alle kjender jo dbx sine støyreduksjonssystemer.
    Denne hadde transient-genopretning (!) og compressor og ambience kontroll.
    Merkelig spiller det.
    Marantz CD-94 var veldig populær blandt high end folket, Pioneer PD-91 også, og Tandberg kom med CD TCP 3015A til kr. 14.000,-
    Din Onkyo har sikkert dobbelte 18 bit konvertere da...
    Ja, det var litt mimring...

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man spille av filer fra nettverksdisker på denne eventuelt også når pc ikke er slått på?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har ikke fått lest hele tråden, men jeg har et spørsmål. Jeg har en SqueezeBox Classic (3). Er det noen som vet (og har prøvd/eier) om jeg kan bruke den nye SqueezeBox Controlleren mot min SqueezeBox Classic? Kan jeg styre menyene på den (få opp den samme infoen både på selve SqueezeBoxen og på Controlleren samtidig)?

Hadde satt stor pris på en tilbakemelding!

Mvh,
    flanglo

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Kan man spille av filer fra nettverksdisker på denne eventuelt også når pc ikke er slått på?
    Ja, 3rd Party Hardware - Slim Devices : Community : Forums Her diskuteres forskjellige muligheter. Når du har softwaren og musikken på en separat HD eller NAS går dette fint. Husk, på din egen pc kan du stadig høre internet radio med pc´en slått av. SB3 er da tilknyttet SqueezeNetwork og henter da bare musikken via internet.

Til Flanglo, ja, blader du et par sider tilbake i denne tråden ser du dette i svarene.
    Squeezebox Controller Network Music Controller: Play all your music from the palm of your hand

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, husker godt Onkyo Integra jo, sitter her med årboken 1989, og her figurerer Integra DX-5500, 7500 og DX-G10 (kr. 13.000 i 1989!)
    I den årboken er der også en dbx DX-5 til kr. 9000,-, alle kjender jo dbx sine støyreduksjonssystemer.
    Denne hadde transient-genopretning (!) og compressor og ambience kontroll.
    Merkelig spiller det.
    Marantz CD-94 var veldig populær blandt high end folket, Pioneer PD-91 også, og Tandberg kom med CD TCP 3015A til kr. 14.000,-
    Din Onkyo har sikkert dobbelte 18 bit konvertere da...
    Ja, det var litt mimring...
    Jøss! Dette har du tydeligvis greie på:-)
    Det stemmer at DX-5700 har doble 18 bits Burr Brown PCM-58p-x DAC'er.

Nå håper jeg at du kanskje kan gi meg noen råd om hva slags DAC jeg MINST må ha tak i, for at det skal bli enten et merkbart løft i lydkvalitet i forhold til CD spilleren, eller i det minste, jevngodt?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, desverre, jeg vet ikke så mye om dacs egentlig.
    Folk sverger ved både det ene og andre, tror det avhenger veldig av hvilket utstyr du har, rommet, og din smak i sidste ende.
    Disse 18 bits dac kjørte også Denon med i de billigere modeller, jeg hadde en dcd-625 med 18 bits dac, den spilte meget meget bra, og var kjempe billig. Du får de for 400 kr på Ebay.
    Den jeg har nå er denne : Bryston Limited - Music For A Generation
    Den upsampler, det gjør min Philips dvd 963SA også men der er stor forskjell på lyden, Bryston er vanvittig detaljert, utrolig oppløst og alt høres bare så perfekt ut.
    Må du ha dac, da forsøk deg med Berehsforden, den kan de selge på et blunk om du ikke liker lyden. Jeg har lest om en der solgte hans Benchmark fordi han likte Berehsford bedre.....

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:-)

Bra mini-test.
    Har allerede forhåndsbestillt denne og gleder meg ikke mindre nå :-)

Eneste jeg gruer meg litt til er å finne tak i all album-art. Forstått det slik at SqueezeCenter ikke laster ned dette automatisk.
    Noen som vet om en god (automatisk) måte å hente ned album-art på?

Side 10 av 108 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •