Onkyo PR-SC885P Preamp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo PR-SC885P Preamp

Noen som har sett eller hørt noe om denne?

Klippet fra AVSforum:

A Fusion of Rock-Solid Power and Hi-Def Precision
    The foundation of the PR-SC885P is its toroidal transformer along with 2 independent audio and video transformers. You’ll also find a blend of onboard technologies to prime your home theater for high-definition playback. You’re looking at the first HDMI equipped OnkyoPro preamp processor to take up to four components with 1080p video and master-quality audio capabilities. All other signals, from 480i on up, can be upscaled to 1080p via HQV Reon-VX. Also, THX, Audyssey and Burr-Brown lend the very best of their expertise to round out this high-quality control center.

Onkyo Professional

Special Features

HDMI 1.3a Switching
    Reon-HQV™ HD video scaling up to 1080p
    Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD and DTS-HD decoding

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pr-sc885p

Ser ut som en modifisert 905 uten amp men med bal output. Synd at den kunn har 4 HDMI input.

Vedlegg 26139

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Ser ut som en modifisert 905 uten amp men med bal output. Synd at den kunn har 4 HDMI input.

Vedlegg 26139
    Tror den virker å være temmelig lik 905'en ja. Fordelen er jo for de som evt har effekttrinn separat Her er jo og balanserte ut som du skriver, positivt for mange sikkert. Så den kan bli et alternativ til mange andre preamper...
    Eierene skryter mye av den også inne på AVSforum, spesielt fordi den går for rundt 1800$..
    Hva skal du med mer enn fire innganger da?
    Skal sende Mono(importør) en mail for å høre om de kommer til å ta den inn..

Chris

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kommer sansynligvis til Norge etter nyttår.
    Jeg får svar fra en som skal på CES messen.
    Pris ca 1500 Dollar.
    Integra Home Theater
    Integra Home Theater

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var interessant!! Vet du hvor man kan få tak i en sånn? Har lest Onkyo tråden inne på AVSforum og de sammenlignes...virker veldig like! Vet du ca prisen i Norge tilfeldigvis? Vanskelig å si hva 1500$ blit til i norske kroner etter alle avanser...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hva skal du med mer enn fire innganger da?
    Chris
    PS3, XBOX360 Elite, Apple iTV, DVD, HTPC, IPTV. Og en Samsung BDP-UP5000BD og HD spiller når den kommer. Da forsvinner DVD spilleren for godt.

Dette er hva jeg har i dag med HDMI utgang. Så det blir nok og vente på noe annet for meg. (Denon AVP-A1HD)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe ;)

Skjønner problemet! Vet jo det finnes HDMI switchere...tar ikke disse seg av dette, eller er de kun konsentrert for utganger og ikke innganger??

Chris

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Switch

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Skjønner problemet! Vet jo det finnes HDMI switchere...tar ikke disse seg av dette, eller er de kun konsentrert for utganger og ikke innganger??

Chris
    Joda, jeg har en slik siden den tiden før jeg fikk min 875. Blir bare litt for mye bokser og fjernkontroller. Ikke så stort problem for meg men man kommer til et punkt hvor man må ha en manual for å skjønne hvordan hele greia virker. Det er foresten en minitest av Integra DTC 9-8 i Januar nummeret av Stereophile. De bekrefter at Onkyo PR-SC885P er en Integra DTC 9-8 med rack mount! Den får en flott omtale for digital delen men faller på analog inngang delen. Skulle være OK for meg siden jeg ikke har noe analog på processor. Alt analogt er kunn for min Jeff Rowland og da kunn balansert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan en jo spørre seg om denne er ekte full balansert i hele signal veien...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Så kan en jo spørre seg om denne er ekte full balansert i hele signal veien...
    Forklar! Har skjønt at ikke alle er fullbalansert til tross for at de har balanserte utganger. Mener å ha lest noe på AVSforum ift dette som gjaldt en slags "trafo" i signalveien. Hvis denne trafoen ikke var der ville det ikke være fullbalansert? Hvis da ikke Onkyo eller Integra har dette innebygd...hva i all verden er da vitsen? Gimmick, eller mulighet for støyreduksjon uansett?

Mvh Chris

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virker jo som et skritt i riktig retning (oppdatert teknologi uten forsterker-del).

Men, jeg tror jeg skal forsøke å vente til den kommer en ny generasjon surround-prosessorer uten analoge innganger og unødvendig video-behandling. Ser ingen grunn til at surround-prosessoren burde tukle med video i det hele tatt. Det burde derfor være mulig å lage en mye enklere å slankere enhet. Det er for dumt å ha et digert beist av en surround-prosessor med 50-80 innganger på baksiden når du egentlig trenger 2-4 digitale innganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde det ikke være mulig å lage den surround-prosessoren litt slankere enn TX-SR875 modellen som tross alt inneholder en 7 kanals effektforsterker i tillegg? Hvorfor er den så stor? Er det for å få plass til alle tilkoblingene på baksiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge ryktene kommer den til Norge i April/mai. Hvis prisen blir rett dvs rundt 15 tusen tror jeg Denone monsteret blir vanskelig å argumentere inn med sine 55...

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bruke de balanserte utgangene samtidig som man bruker pre-out på denne ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Balansert

Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Kan man bruke de balanserte utgangene samtidig som man bruker pre-out på denne ?
    De skal nok fungere.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    I følge ryktene kommer den til Norge i April/mai. Hvis prisen blir rett dvs rundt 15 tusen tror jeg Denon monsteret blir vanskelig å argumentere inn med sine 55...
    La oss se test rapport vedr Denon. Enn så lenge så har Onkyo fått en heller dårlig mottagelse for analoge lyd kilder. Digitale kilder har fått god karakter. Den støtter OPPO med SACD & Audio DVD via HDMI som er en gledelig nyhet. Hvis du kunn har digitale kilder så er Onkyo og Marantz sin nye processor gode alternativer. Synd med kunn 4 innganger (Denon har 6) med for den prisforskjellen så kan man nok leve med en extra switch tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvorfor det skal ta så himla lang tid før Onkyoen/Integraen skal innfinne seg her på berget!? De har jo hatt tilgang til den siden oktober i USA....
    En annen ting er jo prisen, der borte rundt 1600$ her 15000 kr, dvs dobbel pris! Misforstå meg rett, denne er nok verdt det ift hva den leverer, men det må jo stilles spørsmålstegn til AS Norge av og til...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    La oss se test rapport vedr Denon. Enn så lenge så har Onkyo fått en heller dårlig mottagelse for analoge lyd kilder. Digitale kilder har fått god karakter. Den støtter OPPO med SACD & Audio DVD via HDMI som er en gledelig nyhet. Hvis du kunn har digitale kilder så er Onkyo og Marantz sin nye processor gode alternativer. Synd med kunn 4 innganger (Denon har 6) med for den prisforskjellen så kan man nok leve med en extra switch tenker jeg.
    Dårlig på analog var vel å ta i men att den ikke er helt like god som mer en dobbelt så dyrt analoge forforsterkere når en sender lyden gjennom AD og DA konvertering er vel ikke det verste skussmålet.

I dag er vel uansett de fleste digitale er de ikke... Hvis vinyl er tingen så er vel uansett ikke dette produktet....

En test av søster modellen fra secrets:

Integra DTC-9.8 THX Ultra2 7.1 SSP | Secrets of Home Theater and High Fidelity

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må en ren prosessor være så stor? Jeg får en dårlig magefølelse her. Baksiden er helt sikkert smekkfull av gamle analoge innganger både for bilde og lyd som jeg aldri kommer til å få bruk for.

Dill dall funksjonalitet som oppskalering / bilde-prosessering har jeg heller ikke mye til overs for. Jeg kjører DVD fra PC og den oppskalerer perfekt og kobles rett inn med HDMI. Andre analoge SD kilder er dårlig uansett.

Nei, da ser en Cary Cinema 11a eller lignende mye mer strømlinjeformet og elegant ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvorfor må en ren prosessor være så stor? Jeg får en dårlig magefølelse her. Baksiden er helt sikkert smekkfull av gamle analoge innganger både for bilde og lyd som jeg aldri kommer til å få bruk for.

Dill dall funksjonalitet som oppskalering / bilde-prosessering har jeg heller ikke mye til overs for. Jeg kjører DVD fra PC og den oppskalerer perfekt og kobles rett inn med HDMI. Andre analoge SD kilder er dårlig uansett.

Nei, da ser en Cary Cinema 11a eller lignende mye mer strømlinjeformet og elegant ut.
    Enig at analog delen er overlesset, men norge er nok ikke et typisk marked..

Cary'en blir sikkert bra når den en geng kommer ut og endelig blir avluset for bugs...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •