Oppgradert Cary Cinema 11 annonsert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 146
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradert Cary Cinema 11 annonsert

Da har det blitt avslørt. Det kommer en oppgradert versjon av Cary sin Cinema 11. Den får navnet Cinema 11a. Teksten under er sakset fra AVSForum.

Cinema 11a

The new Cinema 11a is the next generation of the "Product of the Year" Cinema 11. The Cinema 11 won two "Product of the Year" awards. One was from Electronic House magazine and the other was from Stereophile magazine. The new Cinema 11a has additional features that the Cinema 11 does not have like HD radio, (2) HDMI inputs, (1) HDMI output, it processes both Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio, as well as a few other things. It is an outstanding processor and contains the absolute latest in technology.

The retail price is $3,500.

Cinema 11v

The Cinema 11v was on display at the 2007 Cedia show in Denver. We had planned to release the Cinema 11v in late October but a combination of things delayed the release. The Cinema 11v features (6) HDMI 1.3 inputs and (2) HDMI 1.3 outputs. It will contain the absolute latest Faroudja DCDi video processor and will up-convert video signals to 1080p as well as possess full scaling capabilities. It will connect to the current Cinema 11 preamp/processor via the proprietary “system Link” port on the back of the unit which has now been re-named and Trademarked as “Cary Digi-Link”. It will connect to the new Cinema 11a via the HDMI 1.3 connections.
    The current Cinema 11 and the new Cinema 11a audio only preamp and processors are already designed and fully capable of decoding the HD audio formats available from BluRay and HD DVD ( the Cinema 11 in LPCM format and the new Cinema 11a in both LPCM and Bitstream formats ). This feature will now be utilized with the addition of the 11v allowing the uncompressed, undecoded signal data to travel to the video section via an HDMI 1.3 connection and subsequently to the current Cinema 11 or new Cinema 11a via the Cary Digi-Link connector or HDMI connections, as appropriate, to be decoded. Please come by to observe and demo this new product. We are certain that upon release, the Cinema 11v will be the highest performing and highest quality video processor available.

The retail price is $3,500.
    Resten av diskusjonen rundt dette kan leses på Cary Cinema 11 - Page 28 - AVS Forum

Det er ikke bare gledesrop der kan du si.

Cinema 11V er en video prosessor som også er rett rundt hjørnet. Den hører vel egentlig ikke hjemme i denne kategorien, men siden den er så tett knyttet til C11(a) tok jeg den med. Bildet med hvilke muligheter som finnes blir litt mer komplett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ojoj!

Dette var vel ikke helt planen!? Betyr dette at C11 er "utdatert" uten mulighet for oppgradering? De er altså kommet med en ny C11a...dette må jeg inn og lese på AVSforum....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C11 er ikke utdatert, men du trenger C11v for å få HD-audio

Med C11a får du HD-audio til omtrent halvparten av prisen for komboen C11 og C11V.
    Da får du imidlertid ikke videoscaler funksjonaliteten samt 4 ekstra hdmi inn og 1 ekstra ut, men dette er ikke viktig for mange.

For meg er muligheten for å spille av HD-lyd viktigst, og da er C11a midt i blinken, under forutsetning om at lyden er like bra som på C11.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg som uansett er interessert i en video scaler påvirker ikke dette planene i noe særlig grad. Med mindre jeg har lyst på en video scaler fra en annen leverandør selvsagt. I tillegg har C11a bare to hdmi innganger. Det holder ikke for meg.

Det eneste jeg ser som en mulig downside er at du er helt avhengig av en HD avspiller som sender LPCM ut i motsetning til den nye C11a som også støtter bitstream. Jeg kan ikke nok om HD avspillere til å vite om alle kan sende ut LPCM eller ikke. Vet bare at min PS3 kan gjøre det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så godt som alle spillere kan enten sende ut LPCM eller KUN LPCM (støtter ikke bitstream i det hele tatt) så det går bra.

Forøvrig helt genialt at også den nye er en ren audiosak som bare kjører passthrough på bildet. Akkurat det jeg har ønsket meg lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen er jo at spilleren må stå for decodingen. Det er ikke alle spillere som støtter alle formater. PS3 støtter f.eks. ikke DTS-HD formatene over LPCM.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robolsn
    PS3 støtter f.eks. ikke DTS-HD formatene over LPCM.
    Enda. Men vi venter på en FW-oppdatering som gir denne muligheten!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robolsn
    Ulempen er jo at spilleren må stå for decodingen. Det er ikke alle spillere som støtter alle formater. PS3 støtter f.eks. ikke DTS-HD formatene over LPCM.
    Dette er feil. Den nye Cary'en klarer å dekode HD-formatene innabords, i motsetning til den opprinnelige Cinema 11 som kun takler LPCM

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Okay this is final as I just got off the phone from Cary. (Subject to change ha ha).

The new Cinema 11a possesses the brand new Cirrus Logic CS49700 chipset which is the absolute latest in processing from Cirrus Logic. The new Cinema 11a now includes (x2) HDMI 1.3 inputs as well as (x1) HDMI 1.3 output and is capable of decoding the raw bitstream data available from a select few Blu Ray and HD DVD players that are capable of outputting the high resolution audio formats of Dolby Digital TrueHD, DTS HD and DTS MA in the bitstream format. The unit will strip the high definition video signal from the audio, and direct it to the HDMI output to be sent to the display. This new chipset is, of course, backwards compatible and will still decode the uncompressed, lossless LPCM version of the high resolution audio formats from those who have players unable to output the direct bitstream signal.

The Cinema 11v will be the highest performing video processor, switcher and scaler available. This unit is not intended to be used solely with the current version Cinema 11, but is a fully functional, high-end stand alone video processor, switcher and scaler. This unit possesses 6 HDMI 1.3 inputs and is capable of passing whatever high resolution audio signal it receives, whether it be LPCM or bitstream, to the Cinema 11 and Cinema 11a for decoding via either the Cary Digi-Link port, as would be the case for the current Cinema 11, or through one of the HDMI 1.3 inputs as would be the case with the new Cinema 11a. *The Cinema 11v does not perform ANY audio processing itself.*

The current Cinema 11 is only able to decode LPCM through it’s digi-link port as it is based around the previous Cirrus Logic chipset that was available at the time the Cinema 11 was built and produced. This earlier version chipset simply did not offer bitstream decoding. When the Cinema 11v is connected to the current Cinema 11, it will pass the lossless, uncompressed LPCM audio signal from Blu ray and HD DVD players to be decoded. *There is no way to upgrade the current unit to perform any bitstream decoding as it is physically not possible due to the chipset the unit is based around*. Think of it as buying a 2 wheel drive truck, then a year and a half later, the car company introduces the 4-wheel drive version. There is no way to “upgrade” your car to the 4-wheel drive version. The car you bought is not already four wheel drive, simply with that feature disabled on your car, but it is physically impossible to perform 4-wheel drive on your current vehicle. There is not the correct rear-end, transmission, engine and differential to operate in 4-wheel drive. Thus, if you wanted 4 wheel drive, you would need an entirely new truck."

Quote fra AVSforum

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette er feil. Den nye Cary'en klarer å dekode HD-formatene innabords, i motsetning til den opprinnelige Cinema 11 som kun takler LPCM
    Om det ikke kom klart frem omtalte jeg den gamle versjonen. Jeg er klar over at den nye versjonen har innebygde dekodere for alle formatene. Greit å få det presisert. Det er nok misinformasjon rundt omkring om ikke jeg skal bidra også

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cary Cinema 11a preamp-processor

Sånn, ja.
    Da var den satt i bestilling for levering ultimo Januar

Dist

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft. Vi får håpe den dukker opp snart da

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg specs på Cinema 11a? Finner bare Cinema 11 her:

Cary Audio Design

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvor finner jeg specs på Cinema 11a? Finner bare Cinema 11 her:

Cary Audio Design
    Du finner dessverre ingenting ang. 11a.
    Det er helt tyst og jeg har ikke funnet noen som har vært på Cary sin CES 2008 stand.
    Det blir sagt fra Cary at de kommer til å legge ut noe info. på Cary sin web i løpet av denne uken, så får vi se.
    Det er jo bekymringsfullt at der ikke er kommet noen pressemelding enda. Det bobler jo over med pressemeldinger fra andre aktører. Jeg er redd at det kan være noe i forum-ryktene som sier at Cirrus Logic ikke er klar med chipset (de har en chip som ikke er multikanal fra april i fjor Cirrus Logic Delivers First Available Single-Chip Audio Processor for Complex Decode Demands of Blu-ray Disc, HD DVD Formats
    Denne selges i store kvanta og Cary er vel en liten aktør. Uansett så vil jeg være overrasket hvis Cinema 11a kommer i Januar og ikke nærmere Mai. Får virkelig håpe at magafølelsen min viser seg å være feil, her. Håper på positivt nytt snart.....

Utålmodighet er en dyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Sånn, ja.
    Da var den satt i bestilling for levering ultimo Januar

Dist
    Har også bestilt C11a nå, men tør ikke tro at de klarer å levere så fort... Etter som jeg har skjønt er det stor backlog på Cirrus chipsettene, og produktet finnes jo ikke på nettsidene til Cary enda heller, men vi får krysse fingrene og håpe på det beste!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer.
    Da blir du sikkert den andre i Skandinavia som får denne hvis du bestilte hos Tor.

Ser forresten at AVSForum har begynt å legge ut bilder av bla. Cary standen.
    Fant ellers denne på Engadget - ser knall ut !
    Hands-on with Marantz's new AV8003 and MM8003 processor / amp pair - Engadget

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennede å se hva Cary kommer med av informasjon på CES, hvis de kommer med noe da...mange på AVSforum som lurer på release på C11a...inkludert undertegnede, så det går ann å få sett hva den inneholder av specs!
    Dette er vel ikke noen pristråd, men spør likevel siden det ikke flommer av Cary-tråder her inne...dere kan jo evt sende PM hvis dere heller ønsker det.
    Hva er prisen på C11a? Dere har kanskje bare forhåndsbestillt uten å få exakt pris enda?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Skal bli spennede å se hva Cary kommer med av informasjon på CES, hvis de kommer med noe da...mange på AVSforum som lurer på release på C11a...inkludert undertegnede, så det går ann å få sett hva den inneholder av specs!
    Dette er vel ikke noen pristråd, men spør likevel siden det ikke flommer av Cary-tråder her inne...dere kan jo evt sende PM hvis dere heller ønsker det.
    Hva er prisen på C11a? Dere har kanskje bare forhåndsbestillt uten å få exakt pris enda?
    Neida, 25 lapper hos Tor.

Ryktene sier at C11a er 'on schedule'.
    Tipper dette betyr at Cary har fått Cirrus til å gjøre OEM jobben nå og at C11a shippes med de nye chip'er.
    Det som da blir det store spørsmålet er deployment av DSP firmware, men en oppgradering fra nettet er jo håndterlig, da....

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig !

Datablad gitt ut.
    Den ble vist (discrete) på CES messen. Hadde den blitt utstilt, så hadde vel dette resultert i masse sure kommentarer fra C11 eiere.
    Det var visst mer enn en tom prototypeboks :-D

Side1:
    AVP1
    Side2:
    AVP2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dobbelt opp med informasjon her, men kvaliteten var ikke så god på C11a brosjyren det var linket til. I tillegg legger jeg ved brosjyren til C11v.

Enjoy.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •