Oppgradert Cary Cinema 11 annonsert - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 146
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SW Oppgradering

Ny firmware (1.06) er ute.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom lyric og kjøpte cinema11a på lørdag.
    Tenkte jeg skulle titte litt på disse softwareoppdateringene
    i går...

Jeg ble ganske lang i maska da jeg fant ut at alle c11a med serienr 8xxxx
    med sw 1.04 eller tidligere må sendes til fabrikk for hdmi fix
    (min er sw1.00!)

hva med dere andre her som har c11a, har dere sent deres til fabrikk?
    Og hvor lang tid tar dette?

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt Cinema 11A hos Lyric (8xxxxx-serien) og regner med at de tar seg av levering til Cary for HDMI-oppgradering. Har ikke mulighet til å gjøre dette før i sommer. Fint hvis du gir oss status på hvordan det går med deg hvis du bruker Lyric...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicemannen til Tor ordner dette.
    De har utstyret som trengs.
    Trenger ikke sendes over dammen.

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Har da tro på at min 11a endelig vil fungere som den skal...

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp oppgradert min Cary Cinema 11a (08xxx modell) fra 1.04 til 1.06.
    Lyric tok seg av HDMI oppgraderingen internt i boksen. Det tok ikke mer enn 1 minutt.

Prosessoren virker nå å være stabil. Har testet mye frem og tilbake etter oppgraderingen, men ikke klart å fremprovosere en eneste feil. Den låter også klart bedre i mine ører etter oppgraderingen.

Etter mye småbugs i starten vil jeg nå si at Cinema 11a virker å være et modent produkt. Mht lydkvalitet tror jeg man må opp på langt dyrere prosessorer for å få bedre lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Har nettopp oppgradert min Cary Cinema 11a (08xxx modell) fra 1.04 til 1.06.
    Lyric tok seg av HDMI oppgraderingen internt i boksen. Det tok ikke mer enn 1 minutt.

Prosessoren virker nå å være stabil. Har testet mye frem og tilbake etter oppgraderingen, men ikke klart å fremprovosere en eneste feil. Den låter også klart bedre i mine ører etter oppgraderingen.

Etter mye småbugs i starten vil jeg nå si at Cinema 11a virker å være et modent produkt. Mht lydkvalitet tror jeg man må opp på langt dyrere prosessorer for å få bedre lyd.

Hei, har denne hdmi 1.4 og 3d lydformat, eller vil den få det ved en senere firmware oppgradering?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Hei, har denne hdmi 1.4 og 3d lydformat, eller vil den få det ved en senere firmware oppgradering?
    Hei,
    forskjellen på HDMI 1.3 og HDMI 1.4 går ikke på lyd, men 3d pluss et par andre ting. Cinema 11a støtter per i dag HDMI 1.3. Den dekoder alle de nye HD lydformatene som DTS HD Master, DTS HD HRA og Dolby Digital True HD. (Antar det var det du siktet selv om god surround lyd oppleves som 3d det også...:wink

Så hvis du sender et signal rett fra Blu-ray spiller inn på hdmi inngangen på C11a vil den dekode lyden og sende videosignalet videre på utgangen. C11a forringer ikke bildekvaliteten overhodet. Det gjelder altså for HDMI 1.3. Det vil komme en HDMI 1.4 oppdatering etter hvert som vil gjøre at C11a også vil kunne slippe igjennom 3D video. Denne oppgraderingen vil innebære både hardware og firmware oppgradering, men skal kunne gjøres på eksisterene enheter.

Dersom du tenker å benytte C11a sammen med en 3D/HDMI 1.4 kompatibel videoprosessor så vil du derimot ikke trenge mer enn HDMI 1.3 på C11a (eller andre surround audio prosessorer). Du sender da 3d/HDMI 1.4 signalet fra Blu-ray spilleren rett til en videoprosessor som støtter dette. Denne vil strippe lyden og du kan da sende signalet fra en av utgangene til din surround prosessor som da ikke vil trenge mer enn HDMI 1.3. Alternativt kan du hente lyden direkte til C11a for spiller med to utganger og således ikke måtte koble sammen C11a med en videoprosessor i det hele tatt. Og for de som ikke vil benytte videoprosessor så kan man fortsatt klare seg med HDMI 1.3 for C11a dersom spilleren din har to utganger. De nye 3D BD spillerne vil stort sett komme med det og også ha mulighet til å sende kun audio på en av utgangene. Den nye spilleren fra Oppo (BDP-93) vil f.eks. ha mulighet til det.

Cary vil etter hvert komme med HDMI 1.4 oppgradering til sin videoprosessor 11v og med disse to, C11a+ C11v sammen, vil du altså kun trenge HDMI 1.4 støtte på C11v. Dette har jeg fått bekreftet av Cary. Per i dag kjenner jeg kun til to fabrikanter som har 3d støtte i sine videoprosessorer. Det er Lumagen og Runco. Andre vil sikkert komme til etter hvert, slik som f.eks. Cary.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått bekreftet fra Cary at firmware 1.08 er rett rundt hjørnet. Denne skal fikse en bug med PLIIx som i dag utilsiktet demper/muter lyden i bakkanalene ved avspilling av HD audio mottatt i bitstream.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått bekreftet fra Cary at firmware 1.08 er rett rundt hjørnet. Denne skal fikse en bug med PLIIx som i dag utilsiktet demper/muter lyden i bakkanalene ved avspilling av HD audio mottatt i bitstream.
    Da fikk jeg tak i en 11a, får den vel i løpet av ei uke!
    Er det enkelt og oppgradere firmware på den?

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg tak i en 11a, får den vel i løpet av ei uke!
    Er det enkelt og oppgradere firmware på den?
    Grattis!
    Nokså enkelt å oppgradere firmware, bare å følge oppskriften til Cary. Eneste minuset er at alle settinger blir slettet. Du må ellers ha kabel med RS232.

Edit: Det er enkelt å oppdatere firmware hvis enheten du mottar allerede har 1.05 eller høyere, men for å komme fra 1.04 til 1.05 må man også oppgradere softwaren på HDMI boardet innvendig i 11a. For å få dette til må den inn til Lyric i Oslo, men hvis du har kjøpt nytt derfra bør du forlange at det allerede er på plass. Siste software nå er altså versjon 1.07, men 1.08 er visst kun noen dager unna nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!
    Nokså enkelt å oppgradere firmware, bare å følge oppskriften til Cary. Eneste minuset er at alle settinger blir slettet. Du må ellers ha kabel med RS232.

RS232 til usb?

Jeg gleder meg, jeg bytter nå ut min trofaste Pasasound halo c2, som jeg igjennom mange år har hatt stor glede av. Jeg synes at den produserer god lyd.
    Tror du at jeg vil bare få de nye lydststemene og ha samme gode lyd, eller vil jeg også oppleve bedre lyd også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Edit: Det er enkelt å oppdatere firmware hvis enheten du mottar allerede har 1.05 eller høyere, men for å komme fra 1.04 til 1.05 må man også oppgradere softwaren på HDMI boardet innvendig i 11a. For å få dette til må den inn til Lyric i Oslo, men hvis du har kjøpt nytt derfra bør du forlange at det allerede er på plass. Siste software nå er altså versjon 1.07, men 1.08 er visst kun noen dager unna nå.

Den er kjøpt brukt, jeg har ikke spurt hvilken software den har, den er under 1 år gammel, og den er kjøpt ny på lyric.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er dette noe Lyric ordner om det trengs. Og gjør det også kostnadsfritt da det vel handler om reklamasjon/servicegaranti fra Cary.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.08 firmware er nå sluppet. Denne har rettet opp problem som var med PLLIIx som utilsiktet mutet bak-kanalene tidligere i 7.1 oppsett, og gjort C11a ytterligere stabil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er dette noe Lyric ordner om det trengs. Og gjør det også kostnadsfritt da det vel handler om reklamasjon/servicegaranti fra Cary.
    Da har jeg fått min prosessor.
    I følge kviteringen så er den oppdatert og har firmwaren 1.05
    Så da er det vel ingen problem og oppdatere den med 1.08 firmwaren vil jeg tro.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min prosessor.
    I følge kviteringen så er den oppdatert og har firmwaren 1.05
    Så da er det vel ingen problem og oppdatere den med 1.08 firmwaren vil jeg tro.
    Det stemmer. Om du ønsker å være helt sikker og sjekke firmware for selve boksen kan du gjøre dette ved å taste "8521" på fjernkontrollen. Da vises aktuell versjon i displayet i noen sekunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Om du ønsker å være helt sikker og sjekke firmware for selve boksen kan du gjøre dette ved å taste "8521" på fjernkontrollen. Da vises aktuell versjon i displayet i noen sekunder.
    Takk for god opplysning!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny C11a på CES (?)

Official Cary Cinema 11a/11v Owner's Thread - Page 58 - AVS Forum
    Virker ikke å være v. 09 med 3 HDMI.

Sjekker du med Tor, Cappuccino.
    Mine mailer går sikkert i Spamfilteret hans.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •