Oppgradert Cary Cinema 11 annonsert - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 146
    Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant dette her, da er den absolutt mere aktuell. Er det slik at denne firmwaren er installert om man kjøper ny på Lyric hifi?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Interessant dette her, da er den absolutt mere aktuell. Er det slik at denne firmwaren er installert om man kjøper ny på Lyric hifi?
    Hvis sendingen er etter 14april, så regner jeg med det, ja.
    Hvis ikke må den nok tas over nettet.
    Vet ikke om dette gjøres i butikken, da mesteparten sikkert går uåpnet til kunden.
    Men, man trenger ikke å være noen rakettforsker hos NASA for å gjøre dette.

Som en liten kuriositet så nevner jeg at en person på AVS har laget en GUI (grafisk brukergrensesnitt på PC) for å styre C11a over RS232 porten. Denne er gratis. Den kan også enkelt kopiere settinger for å duplisere disse, printe dem ut, mm. Foreløpig så må man legge inn ting manuelt første gangen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Cary Cinema 11a PrePro er nå friskmeldt.
    Da er det bare å hoppe på toget.
    Official Cary Cinema 11a/11v Owner's Thread - Page 18 - AVS Forum
    Har ikke fulgt med så mye i det siste på avs forum angående denne. Ga på en måte litt opp når det ble rapportert så mye bugs i begynnelsen.
    Fungerer autooppsett og EQ i henhold til manualen nå?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Har ikke fulgt med så mye i det siste på avs forum angående denne. Ga på en måte litt opp når det ble rapportert så mye bugs i begynnelsen.
    Fungerer autooppsett og EQ i henhold til manualen nå?
    Tja, hva skal man si ?
    EQ er vel litt bedre, men allikevel ubrukelig i auto mode.
    I tillegg så rapporteres det om problemer med EQ de siste par dager fra flere på AVS. Skal du ha denne enheten pga. en velfungerende auto Eq. så foreslår jeg at du ser andre plasser. Skal du vente på at dette skal fungere smertefritt på C11a, så ville jeg ikke akkurat holdt pusten i mens....
    For restrerende bug liste, så er det stort sett HDMI handshake/E-EDID problemer som gjenstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal man si ?
    I tillegg så rapporteres det om problemer med EQ de siste par dager fra flere på AVS. Skal du ha denne enheten pga. en velfungerende auto Eq. så foreslår jeg at du ser andre plasser. Skal du vente på at dette skal fungere smertefritt på C11a, så ville jeg ikke akkurat holdt pusten i mens....
    For restrerende bug liste, så er det stort sett HDMI handshake/E-EDID problemer som gjenstår.
    Nå har vel ikke dette vært et tema fra deg, men noen som vet hvordan slike feil stiller seg med tanke på garanti rettigheter ,- det er jo et veldig kostbart produkt dette her.
    Kan man kreve å få hevet kjøpet hvis man ikke føler man kan leve med disse feilene?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal man si ?
    Auto EQ er jeg egentlig ikke så opptatt av for min egen del. Har ikke til nå opplevd at dette har forbedret lyden noe andre plasser enn i bassen. Jeg kjører selv en ekstern romkorreksjon til sub.
    Det jeg derimot er veldig glad i er automatisk nivå og delay/avstand da jeg er liker å flytte litt rundt på frontrekka og subben. Så hvis dette fungerer ordentlig nå så er 11a tilbake på shortlista over ny prosessor.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bicks
    Nå har vel ikke dette vært et tema fra deg, men noen som vet hvordan slike feil stiller seg med tanke på garanti rettigheter ,- det er jo et veldig kostbart produkt dette her.
    Kan man kreve å få hevet kjøpet hvis man ikke føler man kan leve med disse feilene?
    Joda, dette er et tema for meg (helt klart).
    Opplever ikke at Tor på Lyrich er en vanskelig mann å ha med å gjøre, men kan selvfølgelig ikke garantere noe som helst på hans vegne. Den norske kjøpsloven gjelder jo, og man skal jo ha en feilfri vare som man betaler for.
    Foreslår at du sjekker opp. Å få en C11a uforpliktende på prøve er sikkert ingen umulighet.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Auto EQ er jeg egentlig ikke så opptatt av for min egen del. Har ikke til nå opplevd at dette har forbedret lyden noe andre plasser enn i bassen. Jeg kjører selv en ekstern romkorreksjon til sub.
    Det jeg derimot er veldig glad i er automatisk nivå og delay/avstand da jeg er liker å flytte litt rundt på frontrekka og subben. Så hvis dette fungerer ordentlig nå så er 11a tilbake på shortlista over ny prosessor.
    Skal du flytte på utstyret så kjører du bare en ny manuell setup med mikrofon og manuell testtone (75dBC). Nivåene stiller seg inn automatisk, men man har også +-15dB individuell justeringsmulighet per kanal. Avstander settes også, men disse kan man absolutt ikke stole på. Vær klar over at hvis sub eksempelvis gaines til +10dB så faller denne kanalen ut hvis Master volum overskrider +5dB, dette for å unngå å kjøre denne i metning. Det er ingen delay i form av +-ms slik det er på AVR, men distanse setting justerer jo dette korrekt.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags problemer er det som har vært / er med prosessoren? (om det står i tråden så beklager jeg, da har jeg oversett det.)

Har den en bra brukersnitt? Hvordan fungerer den i to kanal kontra flerkanal?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hva slags problemer er det som har vært / er med prosessoren? (om det står i tråden så beklager jeg, da har jeg oversett det.)

Har den en bra brukersnitt? Hvordan fungerer den i to kanal kontra flerkanal?
    Jeg forelår at du leser deg opp litt på feks. AVS forum.
    Det blir litt mye å forklare.
    Du kan også kikke gjennom Release notes fra Cary.
    Generelt er det største problemet at den er først på markedet med de nye HD kodekene og de andre konkurrentene står og ser på fra sidelinjen at den får bank på ting som ikke virker skikkelig. Sånn er det å være avant garde. Når det er sagt så føles det som det var en betautgave som ble gitt ut som første utgave. Da sitter vi kunder og finner alle feilene for det er jo bare å oppgradere via nettet.....

Grensesnittet er helt OK. Det finnes også en uoffisiell GUI man kan bruke.
    Lydmessig så er den god nok som 2kanals pre i high-end segmentet vil jeg driste meg til å påstå. Når alt virker finner du ikke noe bedre til prisen.
    Den flatbanker ihvertfall stort sett alt av AV receivere hver dag hele uka og 2 ganger på søndagen i tilfelle du lurte på dette.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forelår at du leser deg opp litt på feks. AVS forum.
    Det blir litt mye å forklare.
    Du kan også kikke gjennom Release notes fra Cary.
    Generelt er det største problemet at den er først på markedet med de nye HD kodekene og de andre konkurrentene står og ser på fra sidelinjen at den får bank på ting som ikke virker skikkelig. Sånn er det å være avant garde. Når det er sagt så føles det som det var en betautgave som ble gitt ut som første utgave. Da sitter vi kunder og finner alle feilene for det er jo bare å oppgradere via nettet.....

Grensesnittet er helt OK. Det finnes også en uoffisiell GUI man kan bruke.
    Lydmessig så er den god nok som 2kanals pre i high-end segmentet vil jeg driste meg til å påstå. Når alt virker finner du ikke noe bedre til prisen.
    Den flatbanker ihvertfall stort sett alt av AV receivere hver dag hele uka og 2 ganger på søndagen i tilfelle du lurte på dette.
    Takk for svar.
    Har lest og lest nå på diverse forum og tråder. Så om jeg har forstått ting rett så løser de fleste problemene seg med oppdateringene som er kommet?

Den virker jo også (som du sier)at den er meget bra på 2 kanal. Så blir spennende å teste denne.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Har lest og lest nå på diverse forum og tråder. Så om jeg har forstått ting rett så løser de fleste problemene seg med oppdateringene som er kommet?

Den virker jo også (som du sier)at den er meget bra på 2 kanal. Så blir spennende å teste denne.
    Ja, vi har slitt fælt i 6mnd. med denne - men nå kan jo dere andre høste av fruktene. Der er vel ingen ordentlige showstoppere igjen, men alt er ikke bare fryd og gammen heller, gitt den slakke kompatibiliteten med HDMI 1.3 spec. feks. Bruker du ikke HDMI er problemene desto færre.
    Saken er vel, kort oppsummert, at ingen lager en problemfri HD audio processor i dag. Leter man på nettet og i forum, så er det ikke bedre stilt med Halcro, mfl. som koster minst det fem-dobbelte. På lydsiden (film) og teknisk har jeg litt tro på den nye Arcam 800, som 8 mann har jobbet i tre år med, mens man sier at den oppdaterte Anthem Statement D2v teknisk sett er en flott sak, men lyder litt klinisk og sterilt. Ingen av disse er førstemann ut på HD siden heller. Jeg tror nok jeg hadde satset på Caryen hvis du tenker High End lyd via 2-kanal. Du kan også kjøre den i Bypass. Det finnes også mange flere AVP på vei nå fra Integra, Marantz, Denon, Classe, Krell, Emotiva, mfl.

Snakk med Tor på Lyrich, så får du sikkert prøve en. Han er ikke vanskelig på slike ting.
    Rapporter dine inntrykk etterpå.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi har slitt fælt i 6mnd. med denne - men nå kan jo dere andre høste av fruktene. Der er vel ingen ordentlige showstoppere igjen, men alt er ikke bare fryd og gammen heller, gitt den slakke kompatibiliteten med HDMI 1.3 spec. feks. Bruker du ikke HDMI er problemene desto færre.
    Saken er vel, kort oppsummert, at ingen lager en problemfri HD audio processor i dag. Leter man på nettet og i forum, så er det ikke bedre stilt med Halcro, mfl. som koster minst det fem-dobbelte. På lydsiden (film) og teknisk har jeg litt tro på den nye Arcam 800, som 8 mann har jobbet i tre år med, mens man sier at den oppdaterte Anthem Statement D2v teknisk sett er en flott sak, men lyder litt klinisk og sterilt. Ingen av disse er førstemann ut på HD siden heller. Jeg tror nok jeg hadde satset på Caryen hvis du tenker High End lyd via 2-kanal. Du kan også kjøre den i Bypass. Det finnes også mange flere AVP på vei nå fra Integra, Marantz, Denon, Classe, Krell, Emotiva, mfl.

Snakk med Tor på Lyrich, så får du sikkert prøve en. Han er ikke vanskelig på slike ting.
    Rapporter dine inntrykk etterpå.
    Har snakket med Tor, så skal teste den om en uke, da har jeg fri noen dager. :-)
    Jeg skal rapportere inntrykkene.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med Tor, så skal teste den om en uke, da har jeg fri noen dager. :-)
    Fint.
    Husk å sjekke at du har den siste SW releasen inne på den du låner.
    Hvis ikke MÅ du oppgradere via nettet først.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her, tralltrall ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lånte og testet den i noen dager. (desverre alt for kort)

Det er ingen tvil om at det er en god forforsterker. På stereo leverer den meget bra resultat synes jeg. Lydmessig er det ikke noe jeg umiddelbart er misfornøyd med. Så har nok bare positive ting å si. Jeg rakk desverre ikke teste den mot andre separerte forforsterkere, som f.eks Bryston sin jeg testet uken før.
    På meg virker den ganske varm i klangen og samtidig åpen oppover.
    Synes den får frem instrumentene fint og lager et veldig behagelig lydbilde. Hva som skyldes effektforsterkeren og hva som er Caryen er jo ikke lett å si.
    Skulle gjerne ha testet den over litt lengre periode, slik at jeg kunne danne meg et enda bedre inntrykk. Jeg føler ofte ved testing at jeg får en "liker" eller "liker ikke" følelse ganske fort, og denne heller absolutt over mot "liker" med begge beina. (eller 4 var det kanskje under)

Jeg er litt usikker på om det var siste software oppdatgering jeg hadde, Tor mente det var det men ble litt i tvil da det var noen småting som hang av og til. Bl.a. når jeg kjørte digitalt fra Sonos mister forsterkeren signalet, og dermed tar det noen sekunder før det blir lyd, noe som gjør at jeg ikke fikk med første delen av låta litt for ofte.

På hjemmekino siden er jeg litt usikker. Der fikk jeg testet absolutt minst.
    Det låter meget bra av den, men autokalibreringen hadde noen rare valg synes jeg. Den delte f.eks høytalerene meget høyt, og valgte rare volum og avstander. Men med litt egeninnsats der så funket det.
    Her må jeg nok teste litt mere for å ha noe fornuftig å si. Inntrykket er ihvertfall at her kan det tunes til et meget bra resultat.
    Her var det også litt rart med valg av lydspor, skal det ikke være mulig å se en film i to-kanaler? Når jeg testet gikk den automatisk til det formatet den mante var det beste. Så fikk ikke valgt så mye der. Men som sagt, her ble tiden knapp og hodet trøtt.

Lydmessig i 2 kanal er Caryen langt forann de intergrerte hjemmekino forsterkerene jeg har testet. Har en Yamaha Z11 hjemme på test nå, er bra saker det, men iforhold er det en ganske stor forskjell med tanke på detaljer, musikalitet og engasjement i musikken.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lånte og testet den i noen dager. (desverre alt for kort)

Det er ingen tvil om at det er en god forforsterker. På stereo leverer den meget bra resultat synes jeg. Lydmessig er det ikke noe jeg umiddelbart er misfornøyd med. Så har nok bare positive ting å si. Jeg rakk desverre ikke teste den mot andre separerte forforsterkere, som f.eks Bryston sin jeg testet uken før.
    På meg virker den ganske varm i klangen og samtidig åpen oppover.
    Synes den får frem instrumentene fint og lager et veldig behagelig lydbilde. Hva som skyldes effektforsterkeren og hva som er Caryen er jo ikke lett å si.
    Skulle gjerne ha testet den over litt lengre periode, slik at jeg kunne danne meg et enda bedre inntrykk. Jeg føler ofte ved testing at jeg får en "liker" eller "liker ikke" følelse ganske fort, og denne heller absolutt over mot "liker" med begge beina. (eller 4 var det kanskje under)

Jeg er litt usikker på om det var siste software oppdatgering jeg hadde, Tor mente det var det men ble litt i tvil da det var noen småting som hang av og til. Bl.a. når jeg kjørte digitalt fra Sonos mister forsterkeren signalet, og dermed tar det noen sekunder før det blir lyd, noe som gjør at jeg ikke fikk med første delen av låta litt for ofte.

På hjemmekino siden er jeg litt usikker. Der fikk jeg testet absolutt minst.
    Det låter meget bra av den, men autokalibreringen hadde noen rare valg synes jeg. Den delte f.eks høytalerene meget høyt, og valgte rare volum og avstander. Men med litt egeninnsats der så funket det.
    Her må jeg nok teste litt mere for å ha noe fornuftig å si. Inntrykket er ihvertfall at her kan det tunes til et meget bra resultat.
    Her var det også litt rart med valg av lydspor, skal det ikke være mulig å se en film i to-kanaler? Når jeg testet gikk den automatisk til det formatet den mante var det beste. Så fikk ikke valgt så mye der. Men som sagt, her ble tiden knapp og hodet trøtt.

Lydmessig i 2 kanal er Caryen langt forann de intergrerte hjemmekino forsterkerene jeg har testet. Har en Yamaha Z11 hjemme på test nå, er bra saker det, men iforhold er det en ganske stor forskjell med tanke på detaljer, musikalitet og engasjement i musikken.
    Helt som forventet dette, tralltrall.
    Det er lett å se hvilken SW release du har, men det spiller jo liten rolle når den er levert tilbake.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt som forventet dette, tralltrall.
    Det er lett å se hvilken SW release du har, men det spiller jo liten rolle når den er levert tilbake.
    Betyr det at den ikke var oppdatert?
    Har du merket noe forandring etterhvert som du har brukt den?
    Blir hjemmekino problemene "borte" ved oppdatering?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det at den ikke var oppdatert?
    Har du merket noe forandring etterhvert som du har brukt den?
    Blir hjemmekino problemene "borte" ved oppdatering?
    Formulerte meg kanskje på en måte som kunne misforstås.
    Det jeg prøvde å si var at du kan trykke tallkoden 8521 fra fjernkontrollen, så viser den hvilken revisjon som er installert i 20 sekunder. Du tenkte sikkert på at jeg kunne se hvilken du hadde inne basert på type symptom, men dette er ikke entydig.

For å generalisere, så kan jeg si at C11a går fra riv deg i håret til en meget kompetent PrePro (beste til prisen, i det minste) etter siste SW oppradering.
    Hvis du ser på andre tråder til konkurrerende produkter, så er det de samme problemene, revisited. Skal du ha andre High-End kandidater så havner du lett i Krell klassen.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er denne testet på Home Theather Review.com Cary Audio Design Cinema 11a Home Theater Processor Reviewed

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •