Oppgradert Cary Cinema 11 annonsert - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 146
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blandet førsteinntrykk

Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Etter å ha lest hele tråden der også noen ganger sitter jeg igjen med litt blandet inntrykk. Lydkvaliteten er topp men en del småfeil i bruk av 11a'en. Kommer det en oppdatering eller bør jeg bare vente til en senere revisjon av firmwaren?

Savner litt omtalen hvordan effektforsterkerne er og hvordan 11a'en gjør det i sammenligning med andre forsterkere. Har noen noe erfaringer å dele?

Lykke til videre!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lgp
    Etter å ha lest hele tråden der også noen ganger sitter jeg igjen med litt blandet inntrykk. Lydkvaliteten er topp men en del småfeil i bruk av 11a'en. Kommer det en oppdatering eller bør jeg bare vente til en senere revisjon av firmwaren?

Savner litt omtalen hvordan effektforsterkerne er og hvordan 11a'en gjør det i sammenligning med andre forsterkere. Har noen noe erfaringer å dele?

Lykke til videre!
    C11a er tilrettelagt for SW oppgradering over web, så det kommer nok.
    Det siste spørsmålet ditt er jeg litt mer usikker på hva du mener.
    C11a er en Pre/Pro. Den er ikke en surround receiver m/innebyggede forsterkertrinn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    C11a er tilrettelagt for SW oppgradering over web, så det kommer nok.
    Det siste spørsmålet ditt er jeg litt mer usikker på hva du mener.
    C11a er en Pre/Pro. Den er ikke en surround receiver m/innebyggede forsterkertrinn.
    Jeg var nok litt uklar men jeg lurer også på de nye sluttforsterkerne til Cart, Model 7.125 ( Cinema 5 eller Model 7.250 )og lurer på om noen har testet disse mot andre forsterkere, evt. sammen med 11a'en. Jeg mener det var en her som skulle ha en Cary effektfursterker sammen med 11a'en...

Har du Distinctive testet C11a'en opp not andre forforsterkere? I så tilfelle, kan du fortelle litt om hvilke du har sammenlignet med og hvilke lydmessige erfaringer du har gjort med 11a'en? Heller lydbildet til 11a'en mot det varme og røraktige eller mot det mer analytiske og distinkte siden?

Takker for svar :-)

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har fått testet Cary cinema 11a, hva er konklusjonen? Er den noe å satse på, har fått inntrykk av at det er noe smårusk med den ennå:-|

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interresert i norske brukererfaringer og lytteinntrykk. Lav respons på denne tråden. Kanskje eierene av C11a er opptatt med å nyte film og musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så veldig mange som har fått denne her i Norge enda, men et par stykker er det hvertfall. De har skrevet om sine opplevelser på AVSForum som det var en link til lenger opp. Jeg er også nysgjerrig på hva denne klarer å levere. Har i dag C11, og veldig fornøyd med lydkvaliteten den leverer. Mangler bare HDMI og dekoding av HD lydformater.

Når det gjelder Cinema 5 så har jeg litt erfaring med den, men har egentlig ikke sammenliknet så mye med andre i samme klasse. Jeg syns rett og slett den spilte så bra at jeg ikke forsatte letingen. Klangen på den er vel ikke helt nøytral. Heller nok litt over mot det varme, men ikke mye. Det er masse krefter hvertfall.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robolsn
    Det er vel ikke så veldig mange som har fått denne her i Norge enda, men et par stykker er det hvertfall. De har skrevet om sine opplevelser på AVSForum som det var en link til lenger opp. Jeg er også nysgjerrig på hva denne klarer å levere. Har i dag C11, og veldig fornøyd med lydkvaliteten den leverer. Mangler bare HDMI og dekoding av HD lydformater.
    Er ihvertfall opptatt av feilsøking, setup, ol.

Blir masse tid til opplevelser i romjulen - da poster jeg inntrykkene når disse har satt seg.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er noen av de norske eierne som har problemer, det har vist vert endel frustrasjon i andre deler av verden.

There are lot of quirks with this processor I had never experienced in the last 30 years. It is kind of shameful to release 11A without extensive beta testing just to make money from first round buyers. I don't think Cary has shipped a single unit which is flawless to any user in this thread. I know this is a difficult time for US economy but most buyers of 11A also sell their older processors (like Integra 9.8) and now stuck with this unstable processor. I keep unhooking and reconnecting HDMI/coaxial cables few times every day to get the picture or sound.

Another big problem is the bright front display which comes on every time I turn the unit on and I have to again turn it off via remote. No one else seems to have same problem as mine.

I also have a periodic speaker rumbling noise even after unit settles down from changing inputs (Noticeable during quiet passages in movies/TV).

I hope Cary's Jason is still following this thread and could atleast make a comment about a firmware update in near future. Right now reading our comments is a turn off for new buyers.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Lurer på om det er noen av de norske eierne som har problemer, det har vist vert endel frustrasjon i andre deler av verden.

There are lot of quirks with this processor I had never experienced in the last 30 years. It is kind of shameful to release 11A without extensive beta testing just to make money from first round buyers. I don't think Cary has shipped a single unit which is flawless to any user in this thread. I know this is a difficult time for US economy but most buyers of 11A also sell their older processors (like Integra 9.8) and now stuck with this unstable processor. I keep unhooking and reconnecting HDMI/coaxial cables few times every day to get the picture or sound.

Another big problem is the bright front display which comes on every time I turn the unit on and I have to again turn it off via remote. No one else seems to have same problem as mine.

I also have a periodic speaker rumbling noise even after unit settles down from changing inputs (Noticeable during quiet passages in movies/TV).

I hope Cary's Jason is still following this thread and could atleast make a comment about a firmware update in near future. Right now reading our comments is a turn off for new buyers.
    Jeg er jo der inne (AVS) som Distinctive, og da kan du jo forestille deg resten !

Når det er sagt, så har jeg ikke helt gitt opp enda.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Ny firmware ble lagt ut 3jan.
    Det jobbes med disse bugs/issues:
    Cary Cinema 11a official thread - Page 25 - AVS Forum
    'Kompilert' liste går inn til Cary på fredag.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har klart å pakke ut Flash Magic? Jeg har prøvd med WinZip, WinRar og 7-Zip. Får bare meldingen "corrupt archive"...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HotSpur
    Noen som har klart å pakke ut Flash Magic? Jeg har prøvd med WinZip, WinRar og 7-Zip. Får bare meldingen "corrupt archive"...
    Det er flere som har rapportert om problemer.
    Gi meg en PM med mailen din, så skal jeg pakke den ut for deg og sende den over (vær obs på at denne er en exe fil som lett går i brannveggen). Du kan også hente denne på FlashMagic sine sider.

Post note:
    Sjekk dette:
    "1. Part of the download problem is that the file name has 1.03 in it - this causes windows to think this is an "03" file and then when you try to unzip it, it thinks it is a corrupt file or invalid format. Renaming the downloaded file to ... "1_03", then enabled the correct unzip (created a hex file)."

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok rett i at FW vil stoppe exe-filen. Fulgte istedet ditt tips og lastet ned fra FlashMagic sine sider. Blir spennende å se hvordan Caryen oppfører seg med v1.03...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene går på at Cary muligens er rett rundt hjørnet med en HDMI fix.
    Da begynner det i såfall å smake av fugl.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppgradert til 1.03 og merket sync forsinelsen er blitt mye bedre. Likevel opplever jeg at jeg mister litt av begynnelsen på sanger når jeg sender digitalt via optisk til 11a'en. Dette skjer hver gang ved skifte av låt og er litt irriterende. Leste på bug-fix listen til 1.03 at dette er den raskeste sync-tiden som er mulig.

Jeg har da to valg: 1. Sette opp mix i iTunes slik at Cary ikke mister syncen eller 2. Kjøpe en ekstern DAC og kjøre analogt inn på Caryen.

De samme sync problemene oppleves også med HDMI kilder. I tillegg merker jeg oftere sync-rot med prosjektoren etter at Cary ble koblet inn i anlegget. En ekstern HDMI switch (slå DVDO Edge) vil muligens løse dette problemet.

Spørsmålet er da: Er Caryen verdt å ha med disse småfeilene? Ja, med den deilige lyden ;-)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lgp
    Spørsmålet er da: Er Caryen verdt å ha med disse småfeilene? Ja, med den deilige lyden ;-)
    Håper ikke dette var et spørsmål rettet mot meg
    For å si det slik, min oppfatning er at man må se an den nye HDMI fixen før man kan gi noen entydige svar, men dette er jo bare min mening, da.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne HDMI fixen dere snakker om, er det da snakk om en ny fix for ordinær FW oppdatering, eller er det den fixen som krever innsending til Carys fasiliteter?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Denne HDMI fixen dere snakker om, er det da snakk om en ny fix for ordinær FW oppdatering, eller er det den fixen som krever innsending til Carys fasiliteter?
    Sistnevnte, dessverre.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny SW release v1.04

Cary Cinema 11a PrePro er nå friskmeldt.
    Da er det bare å hoppe på toget.
    Official Cary Cinema 11a/11v Owner's Thread - Page 18 - AVS Forum

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •