Oppgradert Cary Cinema 11 annonsert - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 146
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robolsn
    Litt dobbelt opp med informasjon her, men kvaliteten var ikke så god på C11a brosjyren det var linket til. I tillegg legger jeg ved brosjyren til C11v.

Enjoy.

Fine

Jeg stusser over at det ikke finnes en RJ45 konnektor eller USB for oppgradering av firmware over nettet

Ser at det også kan bli litt trangt mellom HDMI portene.

Jeg antar at setningen som sier at den tar alle kjente audioformater (musikk) fra DTS & DD betyr at den tar Dolby Digital Plus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt irriterende at den har innebygget AM / FM tuner. Skulle gjerne sett en ren prosessor.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering?

Hei, håper det er noen av dere som kan hjelpe meg med noe jeg lurer på.

Sitter med en Cary SLP 03 forforsterker med cinema bypass inngang, om jeg velger å selge denne for å så kjøpe den nye Cary cinema 11a, vil det resultere i en nedgradering på lyden når jeg spiller stereo ?

Leker med tanken på å selge min Denon 3806 receiver og tidligere nevnte preamp for å kjøpe Cary cinema 11a og cinema 11v, men da vil jeg trenge forsterkerkraft til hjemmekinoen. Har tidligere hatt på hjemlån Cary cinema 7, og synes denne gjorde en meget god jobb.

Bortsett i fra en solid utgift, hva mener dere om dette?

Kan ellers nevne at stereo signalet blir levert av Cary cd 303/300, og lyden blir forsterket av Rogue Audio M - 150 monoblokker.Høytalerne er Clipsch RF-83 , RC-64 og RS-52*4.

Regner med at det vil medføre en solid oppgradering av hjemmekinodelen! Men vil dette medføre en nedgradering av stereo delen ? Har fått mer og mer sansen for god stereo, men ønsker også å ha en god hjemmekino.

Noen formeninger ?

mvh
    Nølle

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hei, håper det er noen av dere som kan hjelpe meg med noe jeg lurer på.

Sitter med en Cary SLP 03 forforsterker med cinema bypass inngang, om jeg velger å selge denne for å så kjøpe den nye Cary cinema 11a, vil det resultere i en nedgradering på lyden når jeg spiller stereo ?

Leker med tanken på å selge min Denon 3806 receiver og tidligere nevnte preamp for å kjøpe Cary cinema 11a og cinema 11v, men da vil jeg trenge forsterkerkraft til hjemmekinoen. Har tidligere hatt på hjemlån Cary cinema 7, og synes denne gjorde en meget god jobb.

Bortsett i fra en solid utgift, hva mener dere om dette?

Kan ellers nevne at stereo signalet blir levert av Cary cd 303/300, og lyden blir forsterket av Rogue Audio M - 150 monoblokker.Høytalerne er Clipsch RF-83 , RC-64 og RS-52*4.

Regner med at det vil medføre en solid oppgradering av hjemmekinodelen! Men vil dette medføre en nedgradering av stereo delen ? Har fått mer og mer sansen for god stereo, men ønsker også å ha en god hjemmekino.

Noen formeninger ?

mvh
    Nølle
    Jeg mener nei.
    Cinema 11a har også stereo bypass både for digital og analog inngang (XLR) så jeg tror ikke du risikerer noe særlig degradering her.
    Disse inngangene kan også settes til å prossessere signalet (feks. bass & diskant kontroll eller generere surround fra stereo).

PS:
    Har snakket med Billy Wright hos Cary.
    Han bekrefter at firmware oppgraderinger kan gjøres over RS232 porten.
    Han sier også at 11a takler Dolby Digital Plus.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Jeg mener nei.
    Cinema 11a har også stereo bypass både for digital og analog inngang (XLR) så jeg tror ikke du risikerer noe særlig degradering her.
    Disse inngangene kan også settes til å prossessere signalet (feks. bass & diskant kontroll eller generere surround fra stereo).

PS:
    Har snakket med Billy Wright hos Cary.
    Han bekrefter at firmware oppgraderinger kan gjøres over RS232 porten.
    Han sier også at 11a takler Dolby Digital Plus.
    Jeg kjenner ikke SLP-03, men dette er en rørforforsterker, og vil nok ikke være noe dårlig enn C11a. Fordelen med C11a er at den har flere balanserte innganger. I tillegg får du selvsagt surround

Jeg er selv veldig fornøyd med stereolyden fra min C11. Jeg syns den er bedre på stereo enn den er på surround. Den kan jo også ha sammenheng med at de gode gamle surround lydformatene faktisk ikke er skremmende gode. Skulle være interessant å hørt surround i et lossless format

Jeg vurderte selv å kjøpe Cinema 7, men endte opp på Cinema 5. Jeg trengte ikke de to siste kanalene, I tillegg er visstnok Cinema 5 en del vassere enn C7. Jeg angrer uansett ikke på det valget. Det er krefter i massevis.

Har det noengang være noe tvil om C11a lar seg oppgradere via RS232? Slik er det på den gamle C11 og ingen grunn til å tro noe annet for C11a.

Det er vel ingenting som heter digital bypass i denne sammenheng? Det gir ingen mening i min hjerne hvertfall.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noengang være noe tvil om C11a lar seg oppgradere via RS232? Slik er det på den gamle C11 og ingen grunn til å tro noe annet for C11a.
    - Det stod ingenting om dette i C11a specsheet, men det stod andre bruksområder for RS232 porten (command codes for custom installation). Cary var enig om at dette bør nevnes.

Det er vel ingenting som heter digital bypass i denne sammenheng? Det gir ingen mening i min hjerne hvertfall.
    - Vel, det er ihvertfall dette som står i spec sheet. Formoder at bypass betyr at ABU/AES digital input rutes direkte til XLR digital output (slik som for HDMI), men at man også har mulighet til å dekode signalet og rute dette videre.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric sier den kommer til Norge i slutten av februar. Er dette den første prosessoren med HD lyd som kommer for salg i Norge?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Lyric sier den kommer til Norge i slutten av februar. Er dette den første prosessoren med HD lyd som kommer for salg i Norge?
    Det indikeres i forskjellige forum at Cary releaser den på denne tiden, så går det vel en stund før første sending når Norge.
    Men, vi får håpe dette stemmer - da er den kun 1mnd. forsinket, isåfall.

Det er vel bare Integra som er ute til nå (stor etterspørsel og ikke til Europa).
    Marantz viste en på CES som kommer til våren.
    Krell sin nye AVP får nødvendig oppgradering til våren.
    Denon sin er vel også i emning.

Spørs om ikke Cinema 11a blir først ut, ja.
    Det er nok en fordel med ferdig utviklet 11 MK1 redesign, samt at man nok har adaptert elementer fra 11V som visstnok kommer før 11a (selv om HDMI er pass-through).
    Det store spørsmålet er jo kilden. Det er vel ikke så mange flere spillere enn Pioneer LX070a som kan føde 11a med DD True HD og MTS MA fra det skrale utvalget av medier.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster en kopi i fra AVS forum hvor en representant i fra Cary kommer med den første uttalelsen om den nye 11a og 11v.

Jason Barbour
    Cary Audio Design

Hello everyone,

There have been a lot of questions and concerns as to why the Cary Audio Design Cinema 11a & Cinema 11v have yet to begin shipping. I would like to take this opportunity to offer some insight as to the delayed release of these two products.

As most all of you know, the Cinema 11v utilizes the latest HDMI 1.3 protocol. With this being the newest, most technologically advanced version of the HDMI protocol to date, there were a few issues that came into play regarding it being readily available in the industry. Initially there was a back-up in the availability of the 1.3 boards to manufacturers which led to a delay in our ability to begin assembling and properly testing out prototype designs. Upon completion of any prototype design utilizing the HDMI protocol, the unit must be submitted to HDMI labs for testing and approval. This can be a rather slow process as they handle these units on a first come, first serve basis. Once our completed unit was submitted, it was put into a queue among other manufacturers units, awaiting it’s turn to be reviewed and tested. Upon testing, HDMI labs requested we make a small change to the board in order to obtain approval, which led to the second delay in production. This is much more complicated as it sounds as it requires you to, in short, re-design the board. Once the change was made, testing had to be performed again and we are now finally arriving at the end of this process.

The Cinema 11a has been delayed due to much of the same reasons. We use the new Cirrus Logic CS49700 series chipsets within the new Cinema 11a, which is the latest in technology currently available, allowing the Cinema 11a to decode the raw bit stream signal of Dolby Digital True HD and DTS-HD. Much like the HDMI 1.3 spec of the Cinema 11v, these new Cirrus Logic 700 series chipsets required approval from all third parties involved. The set-back we experienced with this particular unit was Dolby Lab’s delay in their final approval of how the Dolby Digital audio codec was being handled within this new Cirrus Logic chipset. This has just recently been resolved by means of Dolby offering their approval of the codec which now allows Cirrus Logic to begin shipping the finalized chipsets to manufacturers.

We certainly never intended to delay the release of these two products as we are as eager, if not more so, to have them out into our customers hands, with everyone enjoying the absolute latest and best that Cary Audio Design has to offer. We are very excited about these new units and the technology, quality and performance that they will provide. With all of the ducks now finally in a row, we will be adding the specifications and product info to our website within the next 2 weeks and plan to begin shipping both of these units within the month of March.

We sincerely appreciate everyone’s patience, understanding and continued support in Cary Audio Design.
    Last edited by Jason Barbour : Today at 11:54 AM.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Release Cinema 11a

Siste info. nå iht. AVSRichard er månedsskiftet April/Mai,

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skjer da litt nå, ihvertfall

11a oppe på Cary sine websider:
    Cary Audio Design

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra komponentene dette produktet er bygget opp av burde vel prisen ligge rundt 5000,-?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Ut fra komponentene dette produktet er bygget opp av burde vel prisen ligge rundt 5000,-?
    Vel, for å snu spørsmålet;
    Vis meg den prosessoren som har disse specs til NOK 25.000,-
    I tillegg skal den som banker Cary på ren lydkvalitet være god.
    Cinema 11 har vunnet flere titler. Nå er 11 enhanced (;11a) på vei med langt bedre specs til samme pris........

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at den ikke har noen HDMI inn- / ut-ganger.

Må du ha en boks i tillegg?

Hva gjør en FM-tuner i et slikt produkt?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har to HDMI innganger og en utgang.

7 RCA analog stereo input pairs
    1 XLR analog stereo input pair
    1 XLR digital input
    7 RCA coaxial digital input
    7 TOSLINK digital input
    2 HDMI input
    7.1 analog bypass input
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at den ikke har noen HDMI inn- / ut-ganger.

Må du ha en boks i tillegg?

Hva gjør en FM-tuner i et slikt produkt?

Husk at 11a er en ren " lyd " prosessor, bilde prosessoren heter 11v og kommer litt senere. Denne er det bla. 2 stk HDMI utganger på.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny 11a

Det er helt riktig det som Trond og Nølle påpeker.
    Det som kan sies når det gjelder HDMI 1.3a er at disse fungerer som 'pass-through', dvs. man kan ha 2 kilder inn og valgt kilde ut. Der er ingen prosessering eller oppskalering i 11a. For video switching/oppskalering kjøper man 11v (til NOK 25.000,-) og kobler denne til 11a.
    11a tar bitstream LPCM fra PS3 ver. 2.30, men den kan også dekode DTS Master Audio og Dolby True HD. Den har også en proprietær romkalibrering, mm.

Når det gjelder kommentaren ang, radio, så må det vel være fordi produktet er amerikansk Ser heller ikke noe stor nytte i sone 2, med unntak av de som ønsker å kjøre multikanal gaming headset, kanskje..... (?)

Det som ikke er opplyst er at man oppgraderer firmware gjennom RS232 porten. Dette virker å være litt gammeldags.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Den har to HDMI innganger og en utgang.

7 RCA analog stereo input pairs
    1 XLR analog stereo input pair
    1 XLR digital input
    7 RCA coaxial digital input
    7 TOSLINK digital input
    2 HDMI input
    7.1 analog bypass input
    Var dette Cary Cinema 11V?

Og den kobles mellom en Blu-ray spiller og en utgangsforsterker uten at jeg trenger den 11A boksen?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dette Cary Cinema 11V?

Og den kobles mellom en Blu-ray spiller og en utgangsforsterker uten at jeg trenger den 11A boksen?

Dette er 11a.
    11a er en lydprosessor med video pass-through.
    11v er en ren videoprocessor.

Eksempel på bruk:
    Jeg er usikker på hva du er på jakt etter, men hvis du har en kilde som (feks) leverer 1080P, 24fps over HDMI så kan dette kjøres rett i TV/prosjektor eller via 11a pass-through. 11a 'ripper' lydformater som LPCM bistream, DTS Master Audio/Dolby True HD fra HDMI (1.3a), prosesserer dette og lever dette ut på analoge, balanserte multikanal utganger (f.eks). Husk at dette er en ren prosessor, ikke en surround receiver. Bruker du 11v så får du en switch og upscaler av bildekilder men ingen audio prosessering.
    11a sammen med 11v er den perfekte, fleksible kombinasjon for bilde og multikanal lyd, men fremdeles får du ingen forsterker innebygget i denne comboen. Man må altså ha en passende multikanel pre og/eller forsterker i tillegg.

Håper dette var litt klarere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive

Jeg er usikker på hva du er på jakt etter, men hvis du har en kilde som (feks) leverer 1080P, 24fps over HDMI så kan dette kjøres rett i TV/prosjektor eller via 11a pass-through
    Dette er selvfølgelig ikke aktuelt. Da får jeg jo ikke surround lyd fra anlegget mitt. Pass-through via 11a høres da bedre ut.

Kort sagt: Det jeg er ute etter er en surround prosessor med HDMI 1.3a støtte uten forsterker og med minst mulig dill-dall. Kilde vil typisk være avspiller for Blu-ray filmer. HDMI fra Blu-ray avspiller til surround prosessor og HDMI videre til skjermen. Surround prosessor koblet til utgangsforsterker med vanlige phono kabler (evt. balansert).

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •