Squeezebox uvenner med Slimserver, nettverksproblem? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    liker ikke helt tanken på å koble vekk antivirii'en min, men får koble meg fra nettet først. Snart tilbake :-)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virusprogram

Har du prøvd og skru av virusprogramet, slett med noe lignende , da var det f- prot som sperret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stort sett ikke farlig å stoppe antivirus så lenge du ikke starter opp noen programmer du ikke kjenner.

Hadde faktisk en maskin med statisk ip på nett uten firewall, antivirus, og sikkerhetsoppdateringer i månedsvis uten at det var noe problem. (Selv om det ikke er å anbefale, da:-) )

En times tid uten softwarefirewall og antivirus går nok bra, skal du se. (Du har sannsynligvis firewall i ruteren også.)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert sett denne .

I installed Windows XP Service Pack 2, and my Squeezebox no longer finds Slim Server.
    Windows XP Service Pack 2 turns on a built-in firewall by default. You will need to configure the firewall to allow access to Slim Server. To do this:

Go to Control Panel
    Click Security Center
    Click Windows Firewall under 'Manage security settings for:'
    Click the Exceptions tab
    You will then need to add three exceptions for these ports by clicking 'Add Port...':

Port number: 3483 (TCP) - Name: SlimServer Control
    Port number: 3483 (UDP) - Name: SlimDiscovery
    Port Number: 9000 (TCP) - Name: SlimServer Web

Slim Devices : Support : FAQ

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp! Når man reinstallerer så er det flere av disse sikkerhetsprogrammene som glemmer innstillingene sine.

Det letteste er først å skru dem av, alle sammen, for å feilsjekke.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2roll
    (Du har sannsynligvis firewall i ruteren også.)
    En router har gjennom NAT alltid egenskap som passiv brannmur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    En router har gjennom NAT alltid egenskap som passiv brannmur.
    Nå er jeg i det vanskelig hjørnet...det stemmer bare nesten alltid. Dersom du har full port-forwarding til en maskin på innsiden, så vil ikke ruteren være en firewall for denne maskinen, bare evt. andre maskiner på innsiden. Derfor la jeg inn en liten "sannsynligvis". Men hvis jeg ikke hadde vært så kranglevoren, så ville jeg vel bare sagt at du har rett:-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2roll
    Nå er jeg i det vanskelig hjørnet...det stemmer bare nesten alltid. Dersom du har full port-forwarding til en maskin på innsiden, så vil ikke ruteren være en firewall for denne maskinen, bare evt. andre maskiner på innsiden. Derfor la jeg inn en liten "sannsynligvis". Men hvis jeg ikke hadde vært så kranglevoren, så ville jeg vel bare sagt at du har rett:-)
    Ok, da er vi enige

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt like lite suksess. Nå har jeg hatt av brannvegg og antivirii og restartet
    . Kommer inn på Squeezenetwork, men ikke SS uansett hva jeg har prøvd.:cry:
    Mener bestemt at windows firewall er av, sjekket security center og der spør de om jeg vil skru på, så da antar jeg den er avslått.
    Jaja, nå gir jeg opp for kvelden.
    Har forresten bestilt en qnap 109 samt en 500gb Samsung disk i dag, så er spent om jeg får de før julaften. For se hvordan det går å legge inn slimserver på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Softsqueeze + SS= NO GO

Sjekk vedlegget.
    Hmm, kanskje man kan starte en ny feilsøkingsrunde.
    Forslag til hva jeg skal gjøre?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, vi finder sikkert feilen vet du, hold ut.
    Men venter du til imorgen, da hiv ut strømmen fra SB3, man vet aldrig hvor biffen er begravd.

Edit : jeg har aldrig prøvd softsqueeze. 2roll ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Sjekk vedlegget.
    Du får altså ikke kontakt med slimserver selv fra PCn som kjører slimserver? Da ligger jo problemet i Slimserver, som nevnt tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk vedlegget.
    Hmmm, er du sikker på at firewall og antivirus ikke slår seg på igjen når du restarter maskinen? Har du dobbeltsjekket at Slimserver starter opp når du restarter?

Du kan jo sjekke om servicene går? Må vel være slim.exe, apache (bør gå hvis du kommer inn i webgr. ) og en eller annen sql (som kjører hvis du kan browse musikken) vil jeg anta.

Hvis vi antar at det ikke er sikkerhetsprogrammer...hva kan det så være. Lurer litt på hva som skjedde med Slimserver-databasen din når du reinstallerte windows. Kan det ligge igjen noe gammelt grums? Bare en spekulasjon.

Ser at noen anbefaler å slette cachen til Slimserver (dvs stoppe slimserver først og så slette cache...har ikke sjekket hvor den befinner seg hen, men sannsynligvis et sted i server-folderen. Husk å starte slimserver etterpå)

Får du opp musikken din i webgrensesnittet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I softsqueeze kan man sette serverip. Hva står denne på? Prøv både localhost og 127.0.0.1

Har du sjekket sikkerhetsinnstillingene inne i Slimserver?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen, og takk for alle svar i går :-)
    Når det gjelder security settings i ss, hva bør de være? Ser man kan sette tillate ip ranger, hvorav en er 127. en er 192., mener også at ss/sb3 har en "fallback" ip range som er 168/169 eller noe sånt. Bør man da bruke wildcard for å åpne hele rangen.? F.eks. 192.168.001.*
    Når det gjelder softsqueeze som åpnes internt fra ss så er den helt død. bare svart, og det fungerer ikke å trykke på noe. Når jeg åpnet den eksterne versjonen får jeg bare opp "Trying to connect"
    Hvordan setter man serverip i softsqueeze?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke Slimserver foran meg, så jeg kan ikke gi deg presise instruksjoner. Men du må iallefall åpne opp mest mulig til å begynne med. Dvs at 127.* rangen må være åpen for lokal tilkobling for softsqueeze. I tillegg må du minst tillate ip-nummeret til SB3'en når den skal kobles til. Men en ting av gangen.

I applet'en i nettleseren kan du ikke stille inn server, den bruker bare nettadressen. I ekstern softsqueeze (v3.4) så finner man innstillingene som en bitteliten knapp over spilleren (ihvertfall når SB3 er satt som skin.)

Sjekk også at ikke det er lagt inn noen sperrer på mac-adresser i Slimserver. Mener å huske at man kan det.

har spurt tidligere uten å få svar:
    -er du sikker på at du fikk skrudd av sikkerhetsprogrammer?
    -ser du musikken din i webgrensesnittet?
    -prøvde du å tømme cachen til Slimserver? (uten at jeg vet hva det skal hjelpe)
    -ligger det inne noen spillere i Slimserver som den husker har koblet til tidligere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det noe spenende i log'en?

Where does the system write its logfile and how do I control this?

On all systems, the lastest log entries can be seen on http://serverip:9000/log.txt.

Log entries can also be written to a file which can specified using the --logfile command line option.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du sikker på at du fikk skrudd av sikkerhetsprogrammer?
    -ser du musikken din i webgrensesnittet?
    -prøvde du å tømme cachen til Slimserver? (uten at jeg vet hva det skal hjelpe)
    -ligger det inne noen spillere i Slimserver som den husker har koblet til tidligere?
    1. Sikkerhetsprogrammer.
    Ja, skrudde de av i Startup inspector, ikonene dukket ikke opp etter restart. Sa de heller ikke under prosesser.
    2. Ser musikken i webgrensesnittet.
    3. Har ikke prøvd å tømme cachen til SS, vil teste dette i kveld når jeg kommer hjem.
    4. Har "reset to factory settings" på SB3, så det skulle ikke dukke opp noe der.

5. Kommer til å poste en log senere i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Sikkerhetsprogrammer.
    Ja, skrudde de av i Startup inspector, ikonene dukket ikke opp etter restart. Sa de heller ikke under prosesser.
    2. Ser musikken i webgrensesnittet.
    3. Har ikke prøvd å tømme cachen til SS, vil teste dette i kveld når jeg kommer hjem.
    4. Har "reset to factory settings" på SB3, så det skulle ikke dukke opp noe der.

5. Kommer til å poste en log senere i kveld.
    Hvis du ikke finner noe grums under sikkerhetsinnstillingene i Slimserver og valgt "forget player "for eventuelle overlevninger fra tidligere så må jeg si at jeg begynner å bli blank.

Dette er merkelig. Så vidt jeg skjønner så benytter slim.exe apache som webgrensesnitt og musikken styrer den med en sql-server. Altså en liten oppsummering:

1)Vi vet at apache er oppe og går siden du kan bruke web-grensesnitt
    2)Det er kontakt med sql-serveren siden du kan bla i musikken
    3)Pc'en er på nett, sikkerhetsprogrammer er slått av, men verken softsqueeze eller SB3 får kontakt med slimserver likevel.
    4)SB3 får kontakt med verden (squeezenetworks) så det er nok ikke noe tull med ruter eller nettverket ditt.
    5) Feilen dukket opp etter at du reinstallerte windows.

Hvorfor reinstallerte du i utgangspunktet? Hvordan gjorde du det?

Min vage hypotese er at reinstallasjonen av windows gjorde at Slim/windows tror at en av komponentene fortsatt er installert, men at det er en feil der som kom pga reinstallasjonen av windows. (En eller annen kobling ble brutt). Dersom du reinstallerte slimserver, så kan det hende at installasjonsskriptet sjekket hva som allerede lå på maskinen før det kjørte, og dermed ikke satt opp alt riktig fordi det antar at det skal virke. Dette kan godt være knyttet til måten windows håndterer servicer, noe som kan virke uforståelig for alle og enhver til tider.

Den enkleste måten å sjekke dette på er å renske ut slimserver (avinstaller og slett mappene i programfiles). Så sjekke hva som finnes av sql-servicer og apache-servicer og evt. fjerne rester som måtte ligge igjen. (sjekk under adminstrative tools -> services eller hva det nå heter på norsk)

Hvis ikke dette hjelper, så tror jeg det er på tide å presentere problemet på nytt på slimdevices sitt forum. Husk å beskrive dette problemet i detalj med det som har kommet fram her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mailing List Archive - discuss : [slim] Re: How to start clean with 6.5? My library is hosed.

forteller hvordan man gjør en clean install. Du burde også se etter om det ligger noe perl,swl eller apache-grums igjen. Har du noen andre programmer som bruker noe av dette?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •