Pro-logic 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Pro-logic 2

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pro-logic 2

Hei! Vet ikke om dette er rett tråd til spørsmålet mitt, men jeg frister til.

Jeg har en Yamaha RX-V3000RDS som jeg er fornøyd med. Men jeg savner Pro-logic 2, siden forsterkeren bare har Pro-logic 1. Og forsterkeren kan ikke oppgraderes har jeg hørt.

Det jeg lurer på er om det finnes en slags boks en kan kjøpe å koble mellom CD/DVD-spilleren og forsterkeren som kan gi Pro-logic 2 eller linkende systemer for dekode 2.0 PCM-signaler til 5.1?

Finnes det DVD-spilere med Pro-logic2-dekoder innebygget?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre, hva skal du med pro logic 2?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er for å se DVD er det vel heller Dolby Digital eller DTS du har bruk for.

Pro Logic og Pro Logic II evt Pro Logic IIx brukes for å dekode surroundsignal der man i ugangspunktet har to kanaler. Eksempelvis VHS filmer og TV-lyd.

For å få til Dolby Digital eller DTS må du da koble ved hjelp av optisk fiber eller koaksial digitalkabel fra DVDspiller til receiver, slik at receiveren tar seg av dekodingen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvis det er for å se DVD er det vel heller Dolby Digital eller DTS du har bruk for.

Pro Logic og Pro Logic II evt Pro Logic IIx brukes for å dekode surroundsignal der man i ugangspunktet har to kanaler. Eksempelvis VHS filmer og TV-lyd.

For å få til Dolby Digital eller DTS må du da koble ved hjelp av optisk fiber eller koaksial digitalkabel fra DVDspiller til receiver, slik at receiveren tar seg av dekodingen.
    Eventuelt seks analoge innganger. (pre-inn?) forutsatt at det er dekoder i dvdspiller/HTPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    RX-V3000 har dekoder for DD / DTS, men mangler DPL II.

Den eneste noenlunde fornuftige løsningen dersom man ønsker også DPL II med en eldre receiver som bare har "gammel" Dolby Pro Logic, er å velge en DVD-spiller som har innebygget dekoder for DPL II. Og de er det svært få av. Arcam har noen modeller, og i lavere prisklasse har også Cambridge Audio Azur540D v.2 dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •