Mediaspiller hva er bra og

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller hva er bra og

Ser for tiden på å kjøpe bl.a. en frittstående mediaspiller, som kan brukes uten PC påslått. Bruker nå PC + Salling Clicker, men det blir for komplisert for mor, og gir heller ikke mulighet til å bla i bilder.

Jeg har musikk + bilder (og litt film) på en WD Netcenter 500G ethernetdisk. Neppe UPnP så vidt jeg kan se... Musikken er kodet i .mp3 (99%) pluss litt AAC.

Primært ønsker jeg tilgang til musikk + bilder.

Jeg har sett litt på disse burkene, (på nettet) og lurer på om det er noen som har noen anbefalinger eller erfaringer i noen retning. Pros & Cons?

Apple TV 160 Gb mediasenter
    NETGEAR EVA8000 Digital Entertainer HD*
    D-Link 54 Mbps HD Mediaplayer DSM-10
    Helios X3000HD Network Media Player,*DVD, 10/100M LAN, 54M 802.11G WIFI

Er også interessert i skjermbilder, hvis noen vet hvor jeg finner det...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For musikk ville jeg valgt en Squeezebox - så slipper du å ha på TV...

For bilder vet jeg ikke helt hva som er best om dagen... Jeg liker veldig godt bildevisningen fra Wii (fra SD kort) - men dessverre er det jo begrenset til 576p som er alt for dårlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    For musikk ville jeg valgt en Squeezebox - så slipper du å ha på TV...

For bilder vet jeg ikke helt hva som er best om dagen... Jeg liker veldig godt bildevisningen fra Wii (fra SD kort) - men dessverre er det jo begrenset til 576p som er alt for dårlig...
    Jo Squeezebox har vært et alternativ, og også Sonos, men jeg har funnet ut at jeg også vil ha med bilder, så da røyk de ut...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro kanskje AppleTV dekker ønskene dine da. Du har mao. ikke behov for å kjøre hverken HD filmer eller serier på "medieavspilleren"?

Jeg har mange alternativer for å spille av musikk - både X-Box (XBMC), Tvix, DVD spiller (!) og HTPC. Ingen er i nærheten av å være så brukervennlig som en Squeezebox eller Sonos. Mest fordi jeg som regel ikke gidder å ha på TV når jeg spiller musikk - ev. står tv'en på et-eller-annet man ikke trenger lyd til.

Behovene er kanskje forskjellige...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Vil tro kanskje AppleTV dekker ønskene dine da. Du har mao. ikke behov for å kjøre hverken HD filmer eller serier på "medieavspilleren"?

Jeg har mange alternativer for å spille av musikk - både X-Box (XBMC), Tvix, DVD spiller (!) og HTPC. Ingen er i nærheten av å være så brukervennlig som en Squeezebox eller Sonos. Mest fordi jeg som regel ikke gidder å ha på TV når jeg spiller musikk - ev. står tv'en på et-eller-annet man ikke trenger lyd til.

Behovene er kanskje forskjellige...
    Jo, Squeezebox, og ikke minst Sonos ser ut til å være helt konge på brukervennlighet. Samtidig er det med å ha TV på for å høre musikk "feil"... Videre er jo HTPC utrolig komplisert å bruke til musikk...

Jeg har nok også kommet til at AppleTV kanskje er det beste, og siden jeg bruker iTunes på PC, er vel ikke det noen ulempe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •