Problem med 24Hz på DVDO VP50Pro - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bug fixes 1.02

Hmmm...
    Ser ikke noe tiltak rettet mot ustabil 1080P24 i denne neste updaten.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MG
    Hmmm...
    Ser ikke noe tiltak rettet mot ustabil 1080P24 i denne neste updaten.
    Det ser ikke slik ut. Det kommer nok etterhvert. Både DVDO og andre videoprosessorprodusener sliter med dette. Det er kun kort tid (ca et år) siden 1080p24 produkter kom på markedet... Det er selvfølgelig synd at det ikke fungerer helt enda.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lagt inn versjon 1.02 av firmware på VP50 Pro og kjører 1080p24 fra blu-ray. Output er satt til 1080p48. Dette ser ut til å fungere bra, men jeg har ikke sett en hel film enda. Det virker i hvert fall som om det meste av 1080p24 problemene nå er fikset.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt inn firmware 1.02 og da fungerer 1080P/24 input og output :-)
    Har et problem at jeg må av og til restarte boksen får å få bilde. Det skjer heldigvis aldri under framvisnoing av film. Det er sikkert 24 Hz som er liit ustabil.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Har lagt inn firmware 1.02 og da fungerer 1080P/24 input og output :-)
    Har et problem at jeg må av og til restarte boksen får å få bilde. Det skjer heldigvis aldri under framvisnoing av film. Det er sikkert 24 Hz som er liit ustabil.
    Jeg har samme erfaring. Har brukt 1.02 en stund nå og det fungerer glimrende. Veldig stabilt, både med 1080p24 in -> 1080p48 out og 1080i60 in -> 1080p48 out. Da kan jeg endelig si meg fornøyd med dette!

Så gjenstår bitstream input\ouput på de nye lydformatene. Absolutt ikke noe must for meg, men det kunne vært kjekt å ha i fremtiden.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh!

Fikk til slutt lagt inn 1.02 selv, med medfølgende timer med oppsett etterpå.
    Irriterende at den ikke kan lagre unna settinger. Var dette forresten noe som kom i 1.02? (minns jeg leste noe om det et sted).

Ser at de også har kommet med mulighet for å justere farger (pr. inngang og utgang?). Noen som har prøvd å kompensere for fargefeil i PJ på den måten.
    Min Pj er ikke "perfekt" på grønt. Lar det seg i hele tatt gjøre, om dere skjønner hva jeg tenker på

Det skulle forresten ikke være noen her med Vp50/Pro/30 som bruker tvix-streamerene (spes. 4100/5100). Får fortsatt ikke til 480/576i inn på HDMI. Det fungerte de første dagene med min tidligere VP30, men så sluttet det å virke. Auto EDID ga meg 1080i, mens nå får jeg noe VGA-60... Aldri fått inn bilde med 480/576i heller etter det. Grønt lys på VP.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

576i

Ønsker å sende ut "source direct" fra min Sony BDP-S1E og dermed ha VP50pro til å foreta all bildebehandling opp til 1080P24HZ på DVD, men HDMI-inngangen på VP vil ikke processere 576i i dette tilfelle ( grønt lys ). Noen som har samme erfaring på dette området?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å sende ut "source direct" fra min Sony BDP-S1E og dermed ha VP50pro til å foreta all bildebehandling opp til 1080P24HZ på DVD, men HDMI-inngangen på VP vil ikke processere 576i i dette tilfelle ( grønt lys ). Noen som har samme erfaring på dette området?
    Jeg bruker BDP-S1E med VP50 Pro og source direct (576i). Det fungerer helt fint. Jeg bruker firmware versjon 1.02.

Jeg har opplevd at det kan være litt trøbbel å få det til, tror det ikke fungerer med alle outputs. Selv bruker jeg 1080p50 output, noe som fungerer fint. Prøv å sette på spilleren med 576i og så endre til forskjelle output i VP50'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

576i til 1080P24/50/60

Har forsøkt flere ting både med v1.02 og nåværende v1.03. Men jeg får ikke VP til å proceccere 576i fra min Sony BDP-S1E. 1080P50HZ som du bruker er ikke tilgjengelig hos meg i meny for output format. Mulig det er displayavhengig?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også sliter med 480/576i HDMI input på en VP50Pro. Prøver dette med en Tvix 5100SH. Prøvd mye forskjellig, men lite har nyttet.
    Nå kjører jeg 480/576p med PReP.
    Har spurt om løsninger både på avsforum og andre, men ingen har noen løsning. Funnet noen med samme problem.
    Lykke til!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye glupt å legge til, annet enn å si at jeg kjører 576i fra DVD-spilleren og 1080p50Hz fra VP til TV uten problemer. 1080p60Hz derimot funker ikke, men det er kanskje ikke meningen? Flaut å ikke være sikker på dét men... Uansett - det er jo PAL inn, så det er vel liten vits. Bare registrerte at det ikke synket ordentelig.

Bruker firmware 1.00. Suger å oppdatere, så jeg venter. Funker uansett bra her foreløpig. DVDO jobber heldigvis med programvare som vil erstatte Tera Term Pro og som vil gjøre det mulig å lagre og gjenopprette innstillinger ved firmware oppdateringer. Antagelig basert på programvaren til og i samarbeid med Barry Gordon på avsforum (men nå gjetter jeg bare). Blir bra i alle fall å slippe Tera Term Pro surret. Særlig siden jeg bruker USB --> serial.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile TeraTerm

Noe spesielt forutenom det å ta backup du tenker på med surr? Kjenner meg ikke igjen i at oppdateringer byr på trøbbel. Bruker selv også usb-overgang. Jaja, om du ikke har behov for velfungerende 24HZ så haster det jo ikke. Oppdateringene hos meg er gjort unna på litt under 30minutter, 100% fritt for komplikasjoner. Bruker du usb-overgang med riktig chipset?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Nå skal det sies at det er lenge siden jeg oppdaterte en DVDO sist, og jeg har faktisk ikke gjort det siden jeg hadde PC med serie port, så jeg har ikke brukt USB --> serie kabelen enda. Så jeg baserer det på egen tidligere dårlig erfaring selv med serie til serie kabel med VP30, og av å ha hørt andre klage på at det er enda vanskeligere med USB adapter. Så det kan godt tenkes at det vil gå smertefritt neste gang jeg prøver. Men jeg er uansett glad de bytter ut Tera Term Pro, for jeg fikk ikke noe godt inntrykk av det sist jeg brukte det. Kan ha hatt uflaks, men.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe spesielt forutenom det å ta backup du tenker på med surr? Kjenner meg ikke igjen i at oppdateringer byr på trøbbel. Bruker selv også usb-overgang. Jaja, om du ikke har behov for velfungerende 24HZ så haster det jo ikke. Oppdateringene hos meg er gjort unna på litt under 30minutter, 100% fritt for komplikasjoner. Bruker du usb-overgang med riktig chipset?
    Oppdateringen gikk jo greit i og for seg... men timene i etterkant med å sette alt opp igjen... håper de får fikset det slik at VP50 husker settinger.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel legge til at 576i HDMI virker fra andre avspillere. Lånte en Pio DVD-spiller som funket fint. Mistenker at det er noe med Tvix'n.

1080p60 og 1080p50 inn minns jeg funker fint med 1.02 (siste fw?), men vi snakker kanskje om output her til en TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Regner med det er en million andre som holder seg oppdatert på dette men for de som ikke er oppdatert så er beta v.1.03 siste gjeldende versjon. Har brukt denne en stund nå og vesentlige forbedringer merkes bl.a. på hvor raskt VP jobber ( oppstart og inngangsbytte )

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt flere ting både med v1.02 og nåværende v1.03. Men jeg får ikke VP til å proceccere 576i fra min Sony BDP-S1E. 1080P50HZ som du bruker er ikke tilgjengelig hos meg i meny for output format. Mulig det er displayavhengig?
    Husk at framerate kan stilles to steder. Det ene valget er under output format menyen, men her kan du oppleve at du ikke kan velge alle formatene. I så tilfelle må du inn under framerate og endre til noe annet. Dette vil låse opp noen av valgene i output format menyen.

Står framerate til f.eks. 48Hz locked og output format til 1080p60 vil du f.eks. ikke kunne velge 1080p50 i output format menyen. Grunnen har jo med forholdet mellom input og ouput å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

framerate

takk for tips, har fortsatt en god del å fordype meg i her....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips, har fortsatt en god del å fordype meg i her....
    Når man først forstår hvordan den virker, så er den veldig freksibel. Når det er sagt så vil jeg egentlig ikke anbefale noen å kjøpe videoprosessor med mindre de har høy taknisk innsikt og evne til å lære seg begreper som deinterlacing, color space, etc. Jeg er stort sett fornøyd, selv om jeg har kranglet litt med den!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Fornøyd

Leser jo flere tråder både her og på andre fora om mange som har innvendinger mot VP-serien. Mange foretrekker jo Crystalio men etter et langt og solid forhåld til iScanHD var jeg aldri i tvil om at det skulle bli DVDO igjen. Tviler selvfølgelig ikke på at det er mange verdige konkurenter der ute.

Sånn, det var litt skryt, så er det kanskje på tide å døpe om denne tråden...?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •