Popcorn Hour A-100 er bestilt!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 29 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 568
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gelp-Man
    Ser den kommer til komplett 11.02.2008. ( ubekreftet ) Så jeg bestilte her like gjerne... Det blir uansett raskere en å vente 2mnd eller mere på å bestille direkte fra PCH. Men står på lista da sånn tilfelle.....

det var da billig da! men liker ikke bestille ting som ikke er på lager.. trur dere det blir utsolgt før de kommer på lager? så jeg bør bestille nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik845
    det var da billig da! men liker ikke bestille ting som ikke er på lager.. trur dere det blir utsolgt før de kommer på lager? så jeg bør bestille nå?
    tror jeg ville lagt inn en bestilling nå.. kan være en stund til de får leveranse nr. 2. men det er bare en magefølelse jeg har, kan godt være det ikke kommer til å bli solgt så mange av de som kommer nå.. hvem vet... men når dette er sagt, så er dette bare slik jeg ser det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey.. men funker det bra vis jeg kobler denne med kabel til rutern og pc`n er kobla trådløst med 54mbps og utmerka..
    vil det hakke eller går det bra da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey.. men funker det bra vis jeg kobler denne med kabel til rutern og pc`n er kobla trådløst med 54mbps og utmerka..
    vil det hakke eller går det bra da?
    Det kan jeg forhåpentligvis svare på i morgen. får da kommer DHL med pakken til meg. (det håper jeg iallefall). men jeg vil tro at det skulle gå greit.. vet ikke om HD matriel går så fint.. men divx/xvid osv burde gå fin fint.. så lenge det tråløse er ganske så stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mine meninger så langt

Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    thomasjs: Hvordan liker du ph i forhold til xbmc? Jeg bruker xbmc for det meste til flac, mp3 og divx/xvid av diverse tv-serier. Leste den skulle være dårlig på musikk tidligere i tråden. Det håper jeg retter seg til jeg får tak i min. Tenkte å bytte ut xboxen med ph hvis den blir god nok. Hvordan er det med browsing av filer? Kommer det opp slik det ligger på pc'en eller er det like rotete som på 360. Har masse filer så det er nødvendig at mappestrukturen blir riktig.
    Akuratt nå er jeg ikke så veldig fornøyd, men det er 2 årsaker. Den viktigste av årsakene er at jeg ikke vet hvordan jeg skal stille den inn på riktig måte for å få godt bilde. Har som sagt Full HD Samsung skjerm som jeg kjører på HDMI. Jeg mener at bildet er kornete selv når jeg kjører Full HD.

Det andre minuset er at den ikke kan pakke ut filmer "on the fly". Jeg forstår at det kanskje kan ligge noe begrensning her, men det er tid/plass krevende å pakke ut.

XBMC porteres over til Linux nå, og de er godt på vei. Når dette fungerer som det skal blir det nok en Mac mini med XBMC som det komplette MediaCenter

Uansett er det en ganske bra boks. Ble overrasket da jeg åpnet den at det lille innholdet som var inni kunne gjøre så mye spennende...

Er det noen som har noen tips til å stille inn bildet på TV og PH er jeg evig takknemlig hvis det gjør bildet noe bedre

Newcomer Gelp-Man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å bestille det. Hvis du angrer før varen kommer på lager, eller om du finner den et annet sted kan du bare avbestille... ingen kjøpeplikt:-D

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjs
    Akuratt nå er jeg ikke så veldig fornøyd, men det er 2 årsaker. Den viktigste av årsakene er at jeg ikke vet hvordan jeg skal stille den inn på riktig måte for å få godt bilde. Har som sagt Full HD Samsung skjerm som jeg kjører på HDMI. Jeg mener at bildet er kornete selv når jeg kjører Full HD.

Det andre minuset er at den ikke kan pakke ut filmer "on the fly". Jeg forstår at det kanskje kan ligge noe begrensning her, men det er tid/plass krevende å pakke ut.

XBMC porteres over til Linux nå, og de er godt på vei. Når dette fungerer som det skal blir det nok en Mac mini med XBMC som det komplette MediaCenter

Uansett er det en ganske bra boks. Ble overrasket da jeg åpnet den at det lille innholdet som var inni kunne gjøre så mye spennende...

Er det noen som har noen tips til å stille inn bildet på TV og PH er jeg evig takknemlig hvis det gjør bildet noe bedre
    Ville ialefall lagd ein post om det på forumet til popcornhour. De pleier å være hjelpsomme med kompabilitetstesting osv..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mini_me
    tror jeg ville lagt inn en bestilling nå.. kan være en stund til de får leveranse nr. 2. men det er bare en magefølelse jeg har, kan godt være det ikke kommer til å bli solgt så mange av de som kommer nå.. hvem vet... men når dette er sagt, så er dette bare slik jeg ser det.
    mjaaa... Jeg tror de blir revet vekk! Grunnen er at det samme skjedde med Squeezbox når den kom. Var et eksotisk produkt helt til komplett tok de inn, så tok det helt av.

All den tid det ser ut som PCH ikke har så mange konkurrenter i prisområdet, så tror jeg den blir pop!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjs

Ok. Gjør ikke meg noe at den ikke klarer å pakke ut "on the fly", men en såpass kraftig boks vil nok klare det etter en fw oppdatering. Bør nå gå det når xboxen klarer det. Pussig det med bildet da. Min skal tilkobles panasonic ae700 med 720p og til en 32 samsung. Var ikke klar over at xbmc porteres over til linux. Meget interessant. Kan nok bli en fin kombinasjon med mac mini det ja. Bestilte ph på komplett btw...

Hvordan er ph på browsing forresten? Like bra som xbmc?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Gjør ikke meg noe at den ikke klarer å pakke ut "on the fly", men en såpass kraftig boks vil nok klare det etter en fw oppdatering. Bør nå gå det når xboxen klarer det. Pussig det med bildet da. Min skal tilkobles panasonic ae700 med 720p og til en 32 samsung. Var ikke klar over at xbmc porteres over til linux. Meget interessant. Kan nok bli en fin kombinasjon med mac mini det ja. Bestilte ph på komplett btw...

Hvordan er ph på browsing forresten? Like bra som xbmc?
    "Kraftig boks" er litt relativt. En XBOX har mere CPU-kraft enn PCH, mens PCH har usannsynlig mye bedre videoprosessering enn XBOX.

Den eneste grunnen til at PCH uten trøbbel burde klare å pakke ut .rar on-the-fly er at .rar slik det snakkes om i XBOX-scenen er såkalt m0-rar, altså en container. Filene er kun pakket i rar for å splitte opp ellers store filer. De er ikke pakket (som i gjort mindre). Dersom de hadde vært pakket, så hadde ikke PCH hatt prosessorkraft til å kjøre dette on-the-fly.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vertfall lagt inn en bestilling på komplett da.. håper bare det funker å straeme fra pc min som er kobla til det trådløse nette eller får jeg vel bare sette inn en hardisk i pch da.. men det funker ikke med sata det er jo litt dumt siden ata nesten har gått ut å er dyre..
    går det ann med dapter fra ata til sata, er det plass inni boksen? er det 2.5 eller 3.5" disker?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    "Kraftig boks" er litt relativt. En XBOX har mere CPU-kraft enn PCH, mens PCH har usannsynlig mye bedre videoprosessering enn XBOX.

Den eneste grunnen til at PCH uten trøbbel burde klare å pakke ut .rar on-the-fly er at .rar slik det snakkes om i XBOX-scenen er såkalt m0-rar, altså en container. Filene er kun pakket i rar for å splitte opp ellers store filer. De er ikke pakket (som i gjort mindre). Dersom de hadde vært pakket, så hadde ikke PCH hatt prosessorkraft til å kjøre dette on-the-fly.

DrE
    Joda, du har selvsagt helt rett i det du sier. Så bare på hvilken videochip de hadde satt i, ikke cpu. Er vel den samme sigma-brikken som kommer i tvix-6500, såvidt jeg kommer på i farten.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, du har selvsagt helt rett i det du sier. Så bare på hvilken videochip de hadde satt i, ikke cpu. Er vel den samme sigma-brikken som kommer i tvix-6500, såvidt jeg kommer på i farten.
    Det tror jeg du har rett i. Eneste er jo at tvix'en garantert kommer til å koste enten det dobbelte, tredobbelte eller enda værre :-D. Men FORTSATT mener jeg at det kan forsvares økonomisk. Jeg er nesten i sjokk over at det går ann å få PCH med all dens funksjonalitet for 1600,-.

MEN, jeg bestiller ikke før jeg har fått en bekreftelse på at det eksisterer en firmware med den nevnte .rar støtten.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, prisen er fantastisk. Håper komplett får disse i februar nåda. Et skikkelig mediacenter er jeg nødt til å ha. Synd at mediecenterdelen til 360 er så dårlig. Den har jo hw til det meste...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://i51.photobucket.com/albums/f3...Img_0121th.jpg

bilde tatt fra pch forumet og det sto at det var plass til ata til sata adapter inni der.. jeg veit ikke hvor stor plass den trenger men det er jo god plass inni der..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://i51.photobucket.com/albums/f3...Img_0121th.jpg

bilde tatt fra pch forumet og det sto at det var plass til ata til sata adapter inni der.. jeg veit ikke hvor stor plass den trenger men det er jo god plass inni der..
    De sa vel ingenting om at de fikk igjen lokket med pata/sata overgangen koblet til?? har ikke mye tro på at det er plass til det inni der med lokket igjen. Men jeg lurer fremdeles på om det er mulig å bruke alle funksjoner med NAS disk isteden for pata hdd... noen som kan bekrefte eller avkrefte at dette går?

Newcomer kyrre12 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cat0
    Var det ikke slik at man misset noe funksjonalitet uten disk, eller ble dette flyttet til firmware?
    Selv bestilte jeg min i fylla i går. Håper den svarer til forhåpningene, slik at jeg kan bytte ut den gamle XBMC-boksen jeg har stående her. Hvis ikke ryker den rett ut for salg.
    Jo, det stemmer at du mister bl.a torrent-funksjonen uten intern disk, men det er ikke noe jeg kommer til å savne, ihvertfall.

Svar på de aller fleste av spørsmålene deres finnes allerede i wikien.

Sitat Opprinnelig postet av mini_me
    Jeg har tenkt veldig på om jeg skal anskaffe meg en NAS boks.. men jeg har kikket rundt å lest om en hau av forskjellige. Da ble jeg bare mere forvirret egentlig. Det som går igjen på disse nas boksene er at det går for tregt...? Så at d-link sine var ganske kjappe, men jeg har hatt litt d-link, og jeg sverget mere eller mindre til meg selv at jeg aldri skulle bruke penger på d-link igjen. men det kan jo godt være produktene dere har blitt bedre, er jo en stund siden jeg har vært borti d-link nå. Hvilke NAS boks er det du har kyrre12?(regner nesten med at du har det) eller har du en å anbefale?
    Personlig bruker jeg en dedikert filserver, men det er gjerne litt overkill for mange av dere andre. Når det kommer til hastighet er det ikke noe problem at de er for treige, nei. Kan ikke tenke meg at det fins en NAS-boks som ikke er kjapp nok til å streame 1x videostream i 1080p.

For tips til billige NAS-løsninger, ta en titt i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrre12
    Jo, det stemmer at du mister bl.a torrent-funksjonen uten intern disk, men det er ikke noe jeg kommer til å savne, ihvertfall.

Svar på de aller fleste av spørsmålene deres finnes allerede i wikien.

Personlig bruker jeg en dedikert filserver, men det er gjerne litt overkill for mange av dere andre. Når det kommer til hastighet er det ikke noe problem at de er for treige, nei. Kan ikke tenke meg at det fins en NAS-boks som ikke er kjapp nok til å streame 1x videostream i 1080p.

For tips til billige NAS-løsninger, ta en titt i denne tråden.
    Takker for svar... har nå kikket litt mere rundt, og jeg tror jeg bare bygger meg en fil server jeg.. er billigere enn de dyreste nas boksene. og kan utvide den så mye jeg og lommeboken blir enige om :P kommer på rundt 2000,- for: hovedkort, cpu, minne, hdd og kabinett.. da ett hovedkort med innebygd video kontroller. Har også ett stort kott, og en gammel crt skjerm + tastatur og mus liggende. så får jeg se om ikke jeg finner en 2,5" disk å sette i PCH. jeg tror denne løsningen er den beste for meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir total importpris fra popcornhour.com? Regnet littpå det, har kommet fram til dette:

179$= 945,3kr
    +mva 25%= 1181.625
    +frakt? 200kr?

Blir vel omtrent 1300kr. Noen som kan si meg hva de betalte?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MarkusG
    Hva blir total importpris fra popcornhour.com? Regnet littpå det, har kommet fram til dette:

179$= 945,3kr
    +mva 25%= 1181.625
    +frakt? 200kr?

Blir vel omtrent 1300kr. Noen som kan si meg hva de betalte?
    1600 er nevnt tidligere i tråden. Altså din utregning pluss DHLs fraktkostnader og gebyr for momsfiksingen.

DrE

Side 8 av 29 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •