Popcorn Hour A-100 er bestilt!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 568
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    Wizd sliter litt med PH, er lett for å kræsje og sånne ting. Jeg prøvde Myihome som var helt strøken. Anbefales!
    Brukte Wizd først jeg og, men fant myihome mye kjappere og bedre intergrert med GUI
    Det som er med wizd er at jeg kan kjøre den på NAS't mitt..
    Noe som jeg liker godt..

veggy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min i dag. Ser pent ut, men to spm melder seg raskt:

1: Spiller den ikke wmv filer..? Jeg får ikke spilt noen fra ekstern hd...
    2: Har endel dvd liggende som iso.. Problemet er at jeg ikke får widescreen til å virke som ønsket.. det blir på en måte widescreen i widescreen`n om dere forstår.. ALT for smalt bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Heimdal666]Det er den siste Sigma chipen som står i PH så kvaliteten er formidabel:-)
    kjørte Wizd og fikk spillt av img og iso glatt, men den viste bare vob filer,ikke menyer og sånt.. fikk heller ikke spilt av subtitles.
    bildekvaliteten var veldig god(oppskalert 1080p@60hz)Spiderman 3 dvd ble prøvd.

Hadde du giddi og satt meg kjapt inn i Wizd..? Er dette noe som skal installeres på popcorn, eller er det et nettverksprogram som kjøres fra pc`n..?

Fikk ikke kjørt img filer rett fra popcorn.. men dette fikk jo du til med wizd...

takker for hjelp!

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=panzer81]
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    Det er den siste Sigma chipen som står i PH så kvaliteten er formidabel:-)
    kjørte Wizd og fikk spillt av img og iso glatt, men den viste bare vob filer,ikke menyer og sånt.. fikk heller ikke spilt av subtitles.
    bildekvaliteten var veldig god(oppskalert 1080p@60hz)Spiderman 3 dvd ble prøvd.

Hadde du giddi og satt meg kjapt inn i Wizd..? Er dette noe som skal installeres på popcorn, eller er det et nettverksprogram som kjøres fra pc`n..?

Fikk ikke kjørt img filer rett fra popcorn.. men dette fikk jo du til med wizd...

takker for hjelp!
    Har du updated FW? den skal i prinsippet støtte iso img filer fra ekstern HD,
    anbefaler Myihome som net server, du må ha en cat kabel mellom pc- router -PH og ha ett program som Myihome gående i på pcen.

Har du problemer med å finne img filene, kan du bare rename dem til iso uten problemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Heimdal666]
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81

Har du updated FW? den skal i prinsippet støtte iso img filer fra ekstern HD,
    anbefaler Myihome som net server, du må ha en cat kabel mellom pc- router -PH og ha ett program som Myihome gående i på pcen.

Har du problemer med å finne img filene, kan du bare rename dem til iso uten problemer..
    Prøvde og rename fra .img til. iso, men det gikk ikke... men fant ut at UltraISO kan brukes.. bruker ca 5min per .img fil

Ang myiHome så laster jeg ned nå.. har LITE greie på nettverk, men skal seff prøve selv før jeg spør mer..

Ang mitt andre spm om widescreen i widescreen (bildet blir for smalt).. veit du noe mer om det..? når jeg trykker på zoom knappen er det noen filer som blir riktig (fit to screen), mens andre (dvd image) bare blir utvidet..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MuiHome funka som smurt, men den finner ikke iso-filer.. bare mvk, avi osv osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppsummering for kvelden

Fant ut på annet forum at MyiHome ikke støtta ISO, så da får man kjøre de fra ekstern hd...
    Fant også ut at det faktisk gikk ann å rename .img til .iso, så da var den saken også ute av verden...

Har derfor følgende ting jeg lurer på...

1: Får ikke spilt wmv filer fra ekstern hd.. Dette får jeg derimot til igjennom myihome..
    2: Mine dvd image (iso) fyller ikke tv`n som ønsket.. Alt for smalt.. Dette er fra ekstern hd rett på PH..

Blir mye mas fra meg i denne tråden nå hehehe

Jaja, thats life

Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg lagt inn f.eks Musicmatch eller Itunes på denne slik at jeg kan benytte Logitech Wireless DJ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Liten oppsummering for kvelden

Fant ut på annet forum at MyiHome ikke støtta ISO, så da får man kjøre de fra ekstern hd...
    Fant også ut at det faktisk gikk ann å rename .img til .iso, så da var den saken også ute av verden...

Har derfor følgende ting jeg lurer på...

1: Får ikke spilt wmv filer fra ekstern hd.. Dette får jeg derimot til igjennom myihome..
    2: Mine dvd image (iso) fyller ikke tv`n som ønsket.. Alt for smalt.. Dette er fra ekstern hd rett på PH..

Blir mye mas fra meg i denne tråden nå hehehe

Jaja, thats life
    Har du prøvd å stille på fit to screen?, hvis ikke går det an å gjøre det på jalla metoden og bare strekke bildet med flatskjermen.

de sier på PH at iso spilles glatt av på ekstern og intern HD, men sliter litt med Myihome.
    Workaround som jeg kan komme på nå via pc er å bruke Wizd til iso og img(bruk view all files i wizd) og myihome til resten.

Jeg fikk hvertfall spillt iso med Wizd strøkent på PH.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt testing så har eg vel skjønt at denne boksen trenger intern HDD. Streaming har ein tendens til å hakke på 720p mvk og oppover.

Har testa både Myihome, wizd og swisscenter. Sålangt er det vel Myihome som er mest stabilt og det ser jo relativt bra ut. Wizd sitt system liker eg ikkje.

Etter min meining så er ikkje denne boksen brukande til musikk, ialefall ikkje enda.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    Etter litt testing så har eg vel skjønt at denne boksen trenger intern HDD. Streaming har ein tendens til å hakke på 720p mvk og oppover.

Har testa både Myihome, wizd og swisscenter. Sålangt er det vel Myihome som er mest stabilt og det ser jo relativt bra ut. Wizd sitt system liker eg ikkje.

Etter min meining så er ikkje denne boksen brukande til musikk, ialefall ikkje enda.
    Da tror jeg du trenger å sjekke nettverket ditt da jeg har spilt av blu ray materiel på over 40 mb i sek på nettverket mitt. mkv 1080p materiale på over 12 gig funker bra det og for meg hvertfall.:neutral:

enig med musikken foreløpig, håper de gjør det litt bedre etterhvert..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa med interndisk no og opplever vel det samme, noko som er litt rart. Hovudfordelen med HDD er jo at det er raskare å navigera, men ellers så er det lite forskjell.

Har testa med Terminator2 (ts) både fra streaming og fra HDD og opplever den samme svake hakkinga... Samme på Planet earth i mkv :/

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    Har testa med interndisk no og opplever vel det samme, noko som er litt rart. Hovudfordelen med HDD er jo at det er raskare å navigera, men ellers så er det lite forskjell.

Har testa med Terminator2 (ts) både fra streaming og fra HDD og opplever den samme svake hakkinga... Samme på Planet earth i mkv :/

Har du prøvd å endre oppløsning eller nedgradert Firmware for å se noe endring?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akuratt oppgradert, skal teste litt.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det umulig å bestille disse nå?
    finner ingen plass på sida hvor man kan bestille den. må man seriøst vente på å få en mail?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bugs A-100

Eg var kanskje den første i norge som fikk denne boksen, en av de få heldige som fekk bestilt samme dagen som den var lagt ut for salg.

Den er veldig utstabil og låser seg litt for ofte. Og hvorfor får man ikkje brukt dvd meny når man spille filmene over myihome? er det flere som har prøvd dette? gjelder ved ts. filer.

Det hender at den startar filmen med spansk språk, og det få man ikkje endret. men fra usb disk fungerer alt strålene.

og ved podcast, feks radio, går det ikkje ann og komme seg ut igjen til menyen når man har først valgt kanal. da må man ta strømmen.

og hvordan får man starta et bilde slideshow?

ved bluray over myihome fungerer det utmerket til han starter på neste fil, da går filmen for fort, og lyden forsvinn.

buggete boks men bilde er overaskene bra.-

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det dessverre å være testkanin...

Jeg tror jeg venter på neste Tvix som måtte støtte HDMI 1.3a... Akkurat nå er det ingenting denne gjør som ikke min 4100 greier bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone

Jeg tror jeg venter på neste Tvix som måtte støtte HDMI 1.3a... Akkurat nå er det ingenting denne gjør som ikke min 4100 greier bedre.
    Du gjør rett i det trur eg...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone

noen antydning til når denne neste tvixen dukker opp på markedet?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Eg var kanskje den første i norge som fikk denne boksen, en av de få heldige som fekk bestilt samme dagen som den var lagt ut for salg.

Den er veldig utstabil og låser seg litt for ofte. Og hvorfor får man ikkje brukt dvd meny når man spille filmene over myihome? er det flere som har prøvd dette? gjelder ved ts. filer.

Det hender at den startar filmen med spansk språk, og det få man ikkje endret. men fra usb disk fungerer alt strålene.

og ved podcast, feks radio, går det ikkje ann og komme seg ut igjen til menyen når man har først valgt kanal. da må man ta strømmen.

og hvordan får man starta et bilde slideshow?

ved bluray over myihome fungerer det utmerket til han starter på neste fil, da går filmen for fort, og lyden forsvinn.

buggete boks men bilde er overaskene bra.-
    Haha slo deg siden jeg fikk to den dagen de ble lagt ut for salg.(en til kompisen og)

er enig med at det er noen bugs på spilleren fortsatt, men jeg synes de gjør det veldig riktig i måten de går fram på med FW oppdateringer. de prioriterer å gjøre de oppgavene PH primært skal brukes til bra først istedenfor som mange andre har gjort feil på med å gjøre litt riktig på mange ting.

Her synes jeg de har gjort det merkbart bedre på mkv og avspilling av bluray filer.på ts filer har jeg ikke merket problemer med overlapping,

dvd er foreløpig nedprioritert for å gjøre HD avspillingen optimal noe boksen er ment for. Samme med musikk noe jeg savner foreløpig.

man må også huske på at PH er vært ute i bare en måned eller noe sånt og trenger sikkert ett halvt år for å bli optimal. (heliosen jeg har brukte de ett år på uten at den var bra nok)

Jeg føler meg hvertfall trygg på at denne blir konge etterhvert da de allerede neste uke skal slippe en ny Firmware.(de jobber faktisk)
    Og for å ikke snakke om hva du får for prisen da mann! 1500,- versus tvix 4100 3000,-

Side 4 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •