Popcorn Hour A-100 er bestilt!! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 568
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Jeg har fint bilde via HDMI til min prosjektor, men via komponent blir det helt feil, nesten alt er orange, og det er TYDELIG noe feil... må jeg gjøre noe spes for å bruke komponent ut?
    Popcorn Hour kan gi RGB-bilde ut på komponent-portene, slik at du kan bruke en overgang til SCART. Pass på at dette er slått av. Jeg mener dette reguleres av menyvalget "SCART mode" (under setup -> video/audio). Sett denne til "off".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subtitles++

Spiller den Nero mpeg-4 og mkv filer som inneholder flere undertexster og gir meg mulighet til å velge språk? Spiller den .iso og .img uten problemer så sant den støtter innholdet i imaget,feks std dvd film?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Popcorn Hour kan gi RGB-bilde ut på komponent-portene, slik at du kan bruke en overgang til SCART. Pass på at dette er slått av. Jeg mener dette reguleres av menyvalget "SCART mode" (under setup -> video/audio). Sett denne til "off".

MY bad!
    Jeg visste ikke at man måtte inn i menyen å bytte noe på dette, men den sto ikke på scart mode, men den sto seff på HDMI, må teste litt mere på dette senere...

Er det noen fordelere/ulemper med component/hdmi, hvis man ser bort ifra lyden. hadde vært greit å kjøre det gjennom reciever, også slipper jeg utgiften med 10m HDMI kabel, siden jeg allerede har en 10m komponent.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå funker alt gull! Flaut, men jeg har ikke manualen, jeg kjøpte denne brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Er godt fornøyd med min PCH, men den sliter litt med avspilling av mp4 og mkv. Ca. 50% av filmene talker den ikke.
    gleder dette fortsatt, eller det fikset med ny firmware?

sender den DTS igjennom optisk utgangen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Mac mini som danker ut pch koster jo fra 4500,- og opp, og noen klager over at mac mini ikke takler de tyngste 1080p filene, mener jeg å huske.

DrE
    Mac mini klarer lett de tyngste 1080p ved å legge inn BootCamp/XP og ulike codec'er.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    gleder dette fortsatt, eller det fikset med ny firmware?

sender den DTS igjennom optisk utgangen?
    Den har ikke optisk, kun coax/spdif, og ja, den sender både DD og DTS der!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk avspilling

Fikk denne boxen i hus i dag. Må jeg sitte å se på de forbanna fiskene hver gang jeg skal spille musikk? Kan den ikke vise hvilken sang/artist som spilles mens den spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Eg har prøvt å fixa ein ting men uten hell.
    Googel va ikje mye hjelp.
    Eg har den på nettverk og eg streamer filmer fra pc'en.
    Eg går inn i oppsettet å skal legge til ny mappe på netteverket.
    Når den finner mshome så trykker eg på den så kommer det feilmelding at denne opprasjonen kan ikke igjennomføras.
    Noen som vet hvorfor eg ikke kan gjør det men alikevel kan se filmer fra pcen?

Eg har også lagt inn filmer i windows mediaplayer å deler på nettverk men den slutta også å virke :-(

Håper nåen har et fornuftig svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i lengre tid lurt på å kjøpe den nye tvix boksen, men har nå bestillt PCH pga pris. Har lest veldig i mye i denne tråden nå. Er den hittill siste FW stabil? Ikke noe mulighet for .sub filer fremdeles? Og en liten ekstern usb hd til filmavspilling vil ikke forårsake varmekortslutning i PCH? Noen som har testet over lengre tid om trådløs overføring av .mkv i 720p ved 54mb overføring går uten hakking?

Venter på å få boksen tilsendt.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smyg
    Har i lengre tid lurt på å kjøpe den nye tvix boksen, men har nå bestillt PCH pga pris. Har lest veldig i mye i denne tråden nå. Er den hittill siste FW stabil? Ikke noe mulighet for .sub filer fremdeles? Og en liten ekstern usb hd til filmavspilling vil ikke forårsake varmekortslutning i PCH? Noen som har testet over lengre tid om trådløs overføring av .mkv i 720p ved 54mb overføring går uten hakking?

Venter på å få boksen tilsendt.
    Hvis du mener liten ekstern harddisk i form av en 2,5" som henter strøm fra PCH så har ikke jeg fått det stabilt. Har testet med en Western Digital 160gb som henter strøm av usb-kontakten i front på PCH. Så en 3timers film og opplevde at filmen stoppet 10-15 ganger i løpet av den tiden. Har ikke testet med ekstern disk som har egen psu, men tipper (håper/tror) det går bedre. Jeg opplever sjelden streaming-problemer når filmen først har startet (over kablet gigabit-nettverk)

.sub filer har jeg ikke lekt veldig mye med, men hvis du bruker Llink på serversiden så finnes det i alle fall noen settinger i llinkconfig som har med .sub å gjøre...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på 2,5" ekstern harddisk kun tilkoblet usb på PCH ja. Surt at det ikke fungerer som det burde da. Gjelder det samme for minneplugg da kanskje.. ? Håper i alle fall streaming av 720p i trådløst nettverk fungerer uten hakking. Hadde ikke noe stort hell med det på xbox 360 i alle fall. Skal sies at det trådløse nettverket mitt er blitt mer stabilt etter jeg gikk over fra NextGentTel til Get. Iflg. Amentio.no skulle de ha fått PCH i dag forresten, men fortsatt et stort rødt kryss på lagerbeholdningen. Crap.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg ikke har testet med avspilling fra minnepenn. Jeg kan fyre inn en 720p snutt og teste i morgen hvis ingen andre kommer med en kommentar på det punktet tidligere.

Trådløst nett ja... Det er noe jeg unngår på alt untatt laptops her i huset. Laptopene brukes generelt til surfing så da er det ett fett bare jeg har dekning (og det funker brillefint etter en liten firmware-update på linksysboksen der man kan kjøre sendeeffekten opp en god del)

Popcorngjengen burde headhunte utviklere fra XBMC og designe en hardwareløsning som kjører med XBMC-GUI. Da hadde jeg vært en lykkelig mediastreamer-dude! Samtidig burde de unngå forvirring om noe så enkelt som om boksen faktisk støtter eksterne harddisker eller ikke...

DrE

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av malice
    Fikk denne boxen i hus i dag. Må jeg sitte å se på de forbanna fiskene hver gang jeg skal spille musikk? Kan den ikke vise hvilken sang/artist som spilles mens den spiller?

Hvordan spiller du av denne musikken når du blir "angrepet" av fiskene?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smyg
    Tenkte på 2,5" ekstern harddisk kun tilkoblet usb på PCH ja. Surt at det ikke fungerer som det burde da. Gjelder det samme for minneplugg da kanskje.. ? Håper i alle fall streaming av 720p i trådløst nettverk fungerer uten hakking. Hadde ikke noe stort hell med det på xbox 360 i alle fall. Skal sies at det trådløse nettverket mitt er blitt mer stabilt etter jeg gikk over fra NextGentTel til Get. Iflg. Amentio.no skulle de ha fått PCH i dag forresten, men fortsatt et stort rødt kryss på lagerbeholdningen. Crap.
    Vil tro at problemstillingen rund en ekstern usb hardisk som får stømmen kun fra usb kobblingen, har å gjøre med strømforbruket til denne samt hva slags total strømforbruk den sammen med en eventuell intern hardisk gir i tilegg.

Har selv en 500Gb intern hardisk (Seagate Barracuda 7200.10 500GB IDE ATA/100 16MB 7200RPM) som fungerer utmerket sammen med en ekstern USB 2,5" 60Gb hardisk. Denne eksterne hardisken har via kun USB kobbling et stømforbuk som ikke alle bærbare PCer jeg har testen den på takler, og denne USB disken er også litt følsom for USB kabler med litt lengde eller kobblet via LCD skjermer med USB viderekobbling.

Tror derfor egentlig ikke at PH er så følsom for strømforbruk på USB heller, men det er mer når de forskjellige komponentene drevet av den felles PG strømforsyningen at det i perioder trekker for mye strøm samtidig at det da kan oppstå problemer.

Når det gjelder trådløst nettverk, så støtter så vidt jeg vet ikke PH dette direkte (gjør den det?), og i alle tilfeller burde man hvis man vil bruke HD avspillings egenskapene på filer som krever litt båndbredde, kun bruke kablet nettverk, da det ofte er mere stabilt, og har ofte mere å gå på når nettverket belastes. Ikke så greit å se film i hjemmekinoen hvis det oppstår stygge digitale dropout smell i lyden osv, pga avbrudd i kildestrømmen osv.

De tingene jeg har merket meg med bruk av PH, er at den fort kan henge seg litt opp (ta lange pauser) seg hvis man prøver å få den til å skifte skjermoppløsning hvis man bytter mellom forskjellige skjermenheter og/eller setter den til å automatisk velge oppløsning selv ved en slik bytting. Den kan bli litt treg og slitsom å ha med å gjøre hvis man kjører og laster med den interne torrent servicen sammen med andre litt krevende oppgaver. Går derfor konsekvent inn å stopper alle NMT servere som måtte kjøre i bakgrunnen, hvis jeg skal bruke den til filmavspilling, eller avspilling av video mediastrømmer på nettet.

Ellers så er vel dette den eneste mediaspiller boksen jeg har kjøpt inn som stort sett står på og står på 24/7, bare lukket ned og frakobblet når det er tordenvær i nærområdet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror derfor egentlig ikke at PH er så følsom for strømforbruk på USB heller, men det er mer når de forskjellige komponentene drevet av den felles PG strømforsyningen at det i perioder trekker for mye strøm samtidig at det da kan oppstå problemer.
    Dette høres fornuftig ut. Harddisken jeg bruker i PCH`en er en gammel 100GB WD traver som sikkert drikker et middels russisk kjernekraftverk til frokost når den booter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dette høres fornuftig ut. Harddisken jeg bruker i PCH`en er en gammel 100GB WD traver som sikkert drikker et middels russisk kjernekraftverk til frokost når den booter.
    Jeg tenkte kun å bruke den med ekstern usb hdd, ingen intern hdd skal brukes. Da bør saken stille seg annerledes når det gjelder hakking i bildet ved filmvisning kanskje? Prøver bare å få noen tilbakemeldinger på dette før jeg evt. går til innkjøp av en ekstern hdd.

Når det gjelder trådløst nettverk, så har vel ikke denne boksen mulighet til det. Jeg tenkte altså kablet nettverk fra PCH til den trådløse routeren min --> pc. Har ikke så lyst til å ha en kabel fra stua til dit pc'n står.. Selv om jeg fra før har en 10 eller 15 meters kabel kveil som jeg har pleid å dra fra stua til pc for å streame fra pc til xbox1. Håpet å slippe den løsningen. Når jeg tenker meg om burde jeg kanskje sjekke muligheter for å streame trådløst fra pc til xbmc også.. Har vært lat. ops: Det skal vel være mulig det..? xbox-->kablet til trådløs router-->trådløst til pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg en ny router idag ( D-Link DIR-655 ) , har nå fått problemer med og spille av filmer. Har googlet litt og sett at det er endel som har problemer med gigabyte switcher sammen med Popcorn hour. Er det noen her som har noen tips til og få det til og virke eller er det bare og returner den og gå tilbake til den gamle switchen igjen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lagt inn ny firmware på routeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå tatt i bruk min PH etter at den har stått i hyllen i 6 mnd pga dårlig disk.

Kjøpte meg en Samsung disk på 300gb.

Satte i denne å oppdaterte boksen. Det neste døgnet var det bare tull med alt. Det ble varmt, den slo seg av osv.

Etter hvert ble det pluttselig stabilt. Og nå har alt fungert helt topp.

Jeg syntes den ble litt varm så bestilte med en 25mm vifte fra microplex og en temp styrt viftestyring. Koblet dette på nå i kveld og det ser ut til å ha meget stor virkning.

Det jeg nå lurer på er - hvis jeg oppgraderer til siste software - som kom i dag. Må jeg da også oppdatere det andre opplegget slik at disken blir formatert og alt forsvinner.

Eller kan jeg bare oppdater firmware en uten at det berører disken ?

Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •