Popcorn Hour A-100 er bestilt!! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 568
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Kan det ver at harddisken ikke får nokk strøm siden den bare er koblet på med en usb-kabel?

Er ett skudd i blinde men vet ikke jeg?
    Er extern strøm adapter koblet til..

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hordan er ser UI ut egentlig? Hordan er det for madamen å spille av en CD, eller minstemann å sette på Kaptein Sabeltann? Det er vel ingen mappevisning ala Windows med miniatyrbilde av cover etc?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Hordan er ser UI ut egentlig? Hordan er det for madamen å spille av en CD, eller minstemann å sette på Kaptein Sabeltann? Det er vel ingen mappevisning ala Windows med miniatyrbilde av cover etc?
    Nå er det ikke dvd/cd drev i denne, men kan jo koble til ekstern dvd/cd drev via usb for å bruke dvd/cd. nå vet jeg ikke hvor gammel minstemannen er men de lærer jo fort, så etter noen ganger så tror jeg nok han kan gjøre dette selv. :-D det er ikke mapper med miniatyrbilde (iallefall ikke som jeg vet om).

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mini_me
    Nå er det ikke dvd/cd drev i denne, men kan jo koble til ekstern dvd/cd drev via usb for å bruke dvd/cd. nå vet jeg ikke hvor gammel minstemannen er men de lærer jo fort, så etter noen ganger så tror jeg nok han kan gjøre dette selv. :-D det er ikke mapper med miniatyrbilde (iallefall ikke som jeg vet om).
    Nå tenkte jeg ikke på noe CD-drev i fysisk forstand nei, jeg er klar over at den ikke har det. Jeg har både filmer og musikk lagret på en filserver i kjelleren. Tenkte mer på hvor lett det er å starte en film, eller en mappe med musikk som ligger på serveren.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som har irritert meg etter at Popcorn Hour var i hus er hvor "vanskelig" det er så overføre filer til den interne harddisken. Dette skulle jo vært laget på en enkel måte ala klipp og lim!

Leste 2 måter å gjøre på mpcclub, men fikk det ikke til.

Noen som har en enkel og grei måte å gjøre dette på?

Får heller ikke lyd på VC-1 filene mine!

Har ihvertfall forstått at man må ha langt over middels datakunnskap for å få alt til å funke (tror de har litt tur de som for popcorn hour til å funke perfekt rett ut av esken)!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Nå tenkte jeg ikke på noe CD-drev i fysisk forstand nei, jeg er klar over at den ikke har det. Jeg har både filmer og musikk lagret på en filserver i kjelleren. Tenkte mer på hvor lett det er å starte en film, eller en mappe med musikk som ligger på serveren.
    Er egentlig ikke så vanskelig.. det er ikoner som du velger for å enten se film, musikk, bilder og 1 til jeg ikke er sikker på hva er. så velger du plassering. hvor eventuelt filmen befinner seg. Når det gjelder musikk delen, så er den ganske dårlig egentlig synest jeg.. men håper de får gjort noe med den snart. Jeg har også filserver og ikke hdd i pch, og en ting som begynner å irritere meg veldig er at man kun kan legge til 5 delte mapper... jeg prøvde å lage en mappe som jeg delte med snarveier i.. men pch skjønnte desverre ikke hva snarvei var.. den "så" de ikke.. noen som har andre ideer på hvordan jeg kan gjøre dette.. har 8 hdd i serveren, så er minimum 8 mapper jeg skulle hatt på pch. (serveren kjører windows server 2008)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enig i at det er veldig tullete at en bare kan legge inn 5 mapper. Men det går jo an å legge inn f.eks. Myhome i tillegg. Pch fungerer fint til video, men musikkdelen holder slett ikke mål. Albumcover mangler, browsing under avspilling går ikke an, treig browsing og i det hele tatt et dårlig brukergrensesnitt. Altfor mange knappetrykk for å komme dit en vil. Burde sett litt mer på Xbmc når de lagde dette. Mye bedre med iconer for musikk, film, bilder på forsiden og så kunne en fått mulighet til å legge de riktige mappene der de hørte hjemme. Raskere og mer logisk. En stor fordel med Pch fremfor xbox med xbmc er imidlertid at det er veldig lett å koble til flere skjermer til pch. Jeg har projektor på hdmi og tv på s-vhs. Dette fant jeg aldri en god løsning på til xboxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri brukt myihome... hva gjør dette programmet egentlig? skjønner at det har med media å gjøre.. men der stopper det også liksom.
    Lagt inn MyiHome på serveren nå.. har lagt til mappene som jeg ville ha på de forskjellige tingene.. å så fant jeg da serveren på pch... nå står den å leser, og ha gjort dette en god sutnd.. skal jeg bare forsette å vente?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan installerer man harddisk i dennne? har satt inn en 500gb men det skjer ikke noe i menyene liksom, er det noe jeg må gå inn på eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Hvordan installerer man harddisk i dennne? har satt inn en 500gb men det skjer ikke noe i menyene liksom, er det noe jeg må gå inn på eller noe?
    nå har ikke jeg hdd i min.. men jeg vet at tidligere så var det ext2,ext3 format pch støttet, var snakk om ntfs, men vet ikke om det er blitt gjort enda... det hjalp ikke så mye med tanke på spørsmålet ditt desverre. men er sikkert andre som kan hjelpe. har du kikket på forumet til popcornhour? Networked Media Tank :: Index er kanskje litt mere info der ang dette.
    kikket litt rundt og fant dette -> Networked Media Tank :: View topic - Help install internal HDD and NMT APP

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Main menu click on 'Setup' on the left. Then scroll down to 'Maintenance'. Then NMT setup wizard.
    Problemet er å få lagret noe på hardisken!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Problemet er å få lagret noe på hardisken!!!

Det å? hehe, ja det skal ikke være lett.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å? hehe, ja det skal ikke være lett.
    Du får si i fra hvis du finner ut en enkel og bra løsning!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si i fra hvis du finner ut en enkel og bra løsning!
    Satte opp PCH med en SEAGATE Barracuda 7200.10 500GB IDE ATA/100 16MB 7200RPM som er så å si lydløs, veldig fornøyd med hd valget.

Etter at jeg hadde satt den opp gikk jeg inn på Nettverk på hovedpc'n min, der lå nå PCH som en egen datamaskin nå, dobbelklikket fikk opp at jeg måtte taste bruker og passord, etter dette var gjort kom jeg innpå den og holder på å overføre filmene mine.

Skjønner egentlig ikke problemet jeg, det var jo lett som bare det, kan det være noe med at jeg bruker det ustabile Vista :razz: Som forøvrig har vært stabilt hele tiden hos meg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte opp PCH med en SEAGATE Barracuda 7200.10 500GB IDE ATA/100 16MB 7200RPM som er så å si lydløs, veldig fornøyd med hd valget.

Etter at jeg hadde satt den opp gikk jeg inn på Nettverk på hovedpc'n min, der lå nå PCH som en egen datamaskin nå, dobbelklikket fikk opp at jeg måtte taste bruker og passord, etter dette var gjort kom jeg innpå den og holder på å overføre filmene mine.

Skjønner egentlig ikke problemet jeg, det var jo lett som bare det, kan det være noe med at jeg bruker det ustabile Vista :razz: Som forøvrig har vært stabilt hele tiden hos meg.
    Fikk du det til trådløst eller har du koblet det sammen slikt:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du det til trådløst eller har du koblet det sammen slikt:

Har trådløst nettverk ja, men PCH er kablet til alle pc'ene mine, Hovedpc, Stuepc, server, Xbox, i tilegg har jeg 2 bærbare.

Trenger heller ikke ha på PCH, funker fint å organisere filene med den av og jeg kan også spille av filmene på pc'en.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trådløst nettverk ja, men PCH er kablet til alle pc'ene mine, Hovedpc, Stuepc, server, Xbox, i tilegg har jeg 2 bærbare.

Trenger heller ikke ha på PCH, funker fint å organisere filene med den av og jeg kan også spille av filmene på pc'en.
    *klør meg fortsatt i hodet*

Så du har klart å overføre filer over på den interne harddisken på PCH kun ved å finne den når du går inn på nettverk på pc'en din. Jeg gjør også det, jeg finne PCH-A100, PCH-A100 (myihome lite) og PCH-A100 (UPnP AV Server).

- Dobbeltklikker jeg på PCH-A100 kommer jeg inn på WMP
    - Dobbeltklikker jeg på PCH-A100 (myihome lite) kommer jeg inn: Please select a source: Media og Torrent og kan bla videre i bilde, musikk og foto-mapper.
    - Dobbeltklikker jeg på PCH-A100 (UPnP AV Server) kommer jeg inn på WMP

What should I not do and what should I do?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får heller ikke lyd på VC-1 filene mine!
    Fikk det til å funke etter jeg leste denne tråden: Networked Media Tank :: View topic - Is WMV-HD supported?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg en Qnap Nas: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341431
    og denne harddisken: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343055

Det NAS'en skal klare er å streame til PS3 og Popcorn Hour, og stå et sted ingen kan se eller høre den. Burde ikke være noe problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Tenkte å kjøpe denne boksen selv. Skal brukes på .iso/.img/.ifo/.mkv/.flac/.mp3.....funker detta greit? Skal bruke intern hd, ikke nettverk.

Åssen HD bør jeg kjøpe?

Er det noe problem pr.dags dato med overnevnte formater? Subtitle? Funker ikke hdmi?

Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •