Popcorn Hour A-100 er bestilt!! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 568
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt unødvendig å lime inn hele greia i tråden da. Du kunne jo bare linket til changelog.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    1. Requires NMT apps 00-15-080116-14-POP-402
    2. UPnP AV - fixed myiHome Mac detection issue - fixed UPnP AV start up crash issue
    3. Improved MP4 buffer for Internet streaming
    4. Setup UI - added wireless network security and security key options - removed "channel" option, hides "connection" option for now - temporary fix to handle late WiFi interface init - added VGA colorspace option (VGA resolution follows HDMI res, not enabled for Auto mode) Note: only for appropriate hardware - added TV mode for HDMI 1080p23, 1080p29, 1080p59, 576p50 and Component 576p50 - removed redundant "cancel" button - added languages: Swedish, Spanish, Polish
    5. Fixed subtitle wrapping and extended characters issue
    6. Fixed photo slideshow audio volume reset issue
    7. Network share - different icons for NFS and SMB shares - bug fix on "back" and "forward" page - additional error messages added - SMB client key handling bug fix - Unmount network share when network is down - focus bug fix during left/right navigation
    8. Fixed RTSP no audio through HDMI
    9. Fixed "Next" becomes "FR" in play single from fileplayer
    10. ISO/DVD playback, fixed unable to playback after a few titles
    11. Metalink 11n driver update - brief test against Metalink WLANPlus AP and WMP11 server - non-secured mode, upto 33Mbps - WPA TKIP, upto 20Mbps - Known issues - if start up with WiFi, IP address acquisition is sometimes slow
    12. Fixed 1080p29/39/59 memory violation bug
    13. Added DVD audio and subtitle language selection
    14. Fixed memory overflow due to long directory or file name in photo app (probable cause of JPEG decode hang when in deep subfolders)
    15. Added HDMI audio mute option
    16. Torrent download status update fix
    17. Fixed NFS client prevented mounted share disconnection, when NFS server crashes or network down.
    18. Fixed SMB access through WiFi interface
    19. Restructure to reduce lockup due to HTTP GET failures
    20. Fixed SMB server/client, FTP server, NFS server occasionally unable to connect on isolated network.
    21. Improved share configuration for NFS server
    22. Error handling for exports
    23. Fixed Photo slideshow memory leak
    24. Browser zoom (press Zoom key in browser mode)
    25. Local time displays momentarily, when Subtitle key is pressed in browser mode
    26. Samba server start/stop status checking added
    27. Removed NFS reload script
    28. On-the-fly Subtitle menu functions - Press Subtitle key followed by Up/Down to scroll through: - Subtitle On/Off/Selection - Subtitle Color adjustment - Subtitle Timing Offset adjustment - Subtitle Font Size adjustment - Subtitle Vertical position adjustment - Press Left/Right to make adjustments - Subtitle menu will turn off if no key pressed in 5 seconds
    29. Added Scan SSID function and SSID list in wireless setup page
    30. Fixed background image disappear while playing WMA audio
    31. Fixed issue with photo files cannot be copied
    32. Spanish language fixes
    33. Minor changes on SMB client, web services language pack
    34. Corrected myiHome background music path pointing to mute, when no music selected
    35. Fixed HTML page with missing background image
    36. Restored HDMI Mute to default setting after factory reset
    37. Fixed missing RC Key Repeat
    38. Fixed second video track playback instead of first track for certain clip
    39. Fixed default volume exceed level 50, happens after online update
    40. Fixed IR no response if RC held down for long time during playback.
    41. FLAC audio support added
    42. New USB keyboard mapping - VOD/DVD mode - ESC (Open/Close) - F1 (Play), F2 (Stop), F3 (Prev), F4 (Next), F5 (FR), F6 (FF), F7 (Slow) - F8 (TimeSeek), F9 (Repeat), F10 (Audio), F11 (Subtitle), F12 (Zoom) - PrtSc (Info), Scroll (Menu), Pause (Pause), Page Up (Vol+), Page Down (Vol-) - Browser mode - ESC (Open/Close) - F1 (Play), F2 (Stop), F3 (PrevPage/Return), F4 (NextPage), F5 (Refresh), F6 (URL) - F7 (Setup), F8 (Time), F9 (Red), F10 (Green), F11 (Yellow), F12 (Blue) - PrtSc (Info), Pause (Select), Insert (Copy), Delete (Backspace), Backspace (Backspace) - Home (Home), End (TV Mode), Page Up (Page Up), Page Down (Page Down), Tab (Tab) - Window (Source), Menu (File), Alphanumeric, Symbol and Arrow
    43. Further fix memory leak issue when doing slideshow for a long time
    44. Enabled BT start/stop function (BT stop needs couple of seconds to happen)
    45. Fixed Picasa black screen issue (due to slow downloading).
    46. Fixed BT pages using SD background although in HD mode
    47. MKV TimeSeek first implementation
    48. Auto start in local and USB drives issue fixes
    49. Fixed video cannot playback after audio with slideshow, from myiHome and myiHomeLite
    50. Max volume reduced to 1dB at settings equal to 50 (from 6dB previously), 0dB is at 49.

Takk!

Sorry.... bare dårlig humor.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    Sorry.... bare dårlig humor.
    Ikke noe problem for meg. Kan ikke fatte at det er et problem at jeg har limt inn changelog'en...

Hadde det vært et bilde på 8mb så kunne jeg fattet det.

DrE

Newcomer kyrre12 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd de ikke har fikset den eneste buggen som virkelig plager meg, HDMI reinit når playback starter. Skikkelig kjedelig å vente i 10 sekunder på at en sang skal starte.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner:

51. support for .rar on-the-fly

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A-100 vil ikke starte

Regner med at ikke eg får svar her, for her virker det ut som det er bare hallejula stemning for denne boksen. :-)

Men min stopper ved POPCORNHOUR LOADING.. og kommer ikke videre. alle tips motaes med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Regner med at ikke eg får svar her, for her virker det ut som det er bare hallejula stemning for denne boksen. :-)

Men min stopper ved POPCORNHOUR LOADING.. og kommer ikke videre. alle tips motaes med takk.
    vist du har den koblet på hdmi, og dette er første gangen du starter den, så prøv å bruk en annen ut enhet til tv fra PH. så når du da har ventet litt så bytter du til hdmi ut i setup.. men husk å ha tolmodighet de første gangene... det trengte iallefall jeg.. håper dette hjelper deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mini_me
    vist du har den koblet på hdmi, og dette er første gangen du starter den, så prøv å bruk en annen ut enhet til tv fra PH. så når du da har ventet litt så bytter du til hdmi ut i setup.. men husk å ha tolmodighet de første gangene... det trengte iallefall jeg.. håper dette hjelper deg.
    Har hat liv i den før, det var under firmware oppdatering at skjermen ble grønn, og etter det så har den stoppet ved POPCORNHOUR loading.. og det står der konstant, blir ikke svart. Prøvt med og uten hardisk, både intern og exstern, ingen forskjell. med og uten nettverk også.

Prøvd svideo og compositt, same shit..

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler support hos popcornhour Welcome To Popcorn Hour

Ellers: Er det noen som kan anbefale en grei NAS løsning som støtter NFS share og som ikke koster skjorta? Den bør jo også støttes av PCH.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Anbefaler support hos popcornhour Welcome To Popcorn Hour

Ellers: Er det noen som kan anbefale en grei NAS løsning som støtter NFS share og som ikke koster skjorta? Den bør jo også støttes av PCH.
    dette har jeg også spurt om i forumet.. og det ble til at jeg satt opp en pc med Ubuntu.. skal sies at jeg satt pc'n bak kneveggen inni ett kott, så det ble en stille NAS løsning også...

Utklipp fra DrErling sitt svar:
    Ja, utgangspunktet for en server er svært billig for tiden:

MSI K9MM-V, K8M800, AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA - 295,-
    APACER 1024MB PC-533 DDR2 (DIM-DII533-1G) - 142,-
    AMD Sempron LE-1200/ 2.1GHz 512kb L2 AM2 - 321,-
    ANTEC Sonata III Miditower, Svart m/500W psu - 859,-
    SUM: 1742,-

Linux+Samba server howto

(de 1742,- er jo uten harddisk da. Man får bestemme selv hva man vil ha)

2stk Sata porter + 1stk IDE. Strekker man seg til 2k får man sikkert hovedkort med 4-8stk sata. Nok til en kurrant filserver!
    --
    Nå skal det sies at jeg hadde pc'n i hus.. brukte bare en "gammel" gaming pc jeg hadde å satt den som server. gnudde så i alt jeg fant av harddisker, og vips, en 2,5 TB nas server, ftp server, og alt annet en gidder å server for den nette sum av 1000 kr.. (gikk til innkjøp av 2*250 gb og 1*500 gb hdd, fikk god pris på ps.)

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mini_me
    dette har jeg også spurt om i forumet.. og det ble til at jeg satt opp en pc med Ubuntu.. skal sies at jeg satt pc'n bak kneveggen inni ett kott, så det ble en stille NAS løsning også...

Utklipp fra DrErling sitt svar:
    Ja, utgangspunktet for en server er svært billig for tiden:

MSI K9MM-V, K8M800, AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA - 295,-
    APACER 1024MB PC-533 DDR2 (DIM-DII533-1G) - 142,-
    AMD Sempron LE-1200/ 2.1GHz 512kb L2 AM2 - 321,-
    ANTEC Sonata III Miditower, Svart m/500W psu - 859,-
    SUM: 1742,-

Linux+Samba server howto

(de 1742,- er jo uten harddisk da. Man får bestemme selv hva man vil ha)

2stk Sata porter + 1stk IDE. Strekker man seg til 2k får man sikkert hovedkort med 4-8stk sata. Nok til en kurrant filserver!
    --
    Nå skal det sies at jeg hadde pc'n i hus.. brukte bare en "gammel" gaming pc jeg hadde å satt den som server. gnudde så i alt jeg fant av harddisker, og vips, en 2,5 TB nas server, ftp server, og alt annet en gidder å server for den nette sum av 1000 kr.. (gikk til innkjøp av 2*250 gb og 1*500 gb hdd, fikk god pris på ps.)
    Det blir nok noe slikt som blir løsningen min også. Men jeg kommer nok til å kjøre Windows XP, jeg har aldri prøvd Linux, og gidder ikke begynne nå. Takker for tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det blir nok noe slikt som blir løsningen min også. Men jeg kommer nok til å kjøre Windows XP, jeg har aldri prøvd Linux, og gidder ikke begynne nå. Takker for tipset.
    Jeg hadde heller aldri brukt linux.. men fikk hjelp til oppsettet og installering av ubuntu... og etter at dette var inne er det egetlig plankekjøring. Tilogmed å sette opp 3 disker opp i software radi 5... men er veldig greit å ha noen å spørre.. grunnen til at jeg valgte linux er: det er stabilt, morro og prøve no nytt, og det krever ingenting av maskinen i forhold til eventuelt vista, så er masser av "power" til ting som er mere viktig enn å se bra ut En ting jeg ikke har fått helt til er å få delt mapper ut i NFS, men funker greit nok i samba. Vel.. jeg håper da du får en løsning du trives med.. det som er geinalt er at man kan utvide så maye en gidder. bare det er nok kotrollere :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette irriterer meg grønn.. hvor er egentlig det raskeste stedet å bestille seg en popcorn ? Stille seg i kø hos komplett eller gjennom popcornhour.com?

Jeg glemte selvsagt helt å bestille når de hadde den inn sist.. irriterende.

Hvordan er skaleringen av lavoppløst divx ? og takler den bra forskjellige "aspect ratio" opp på tv'en uten å ødelegge "geometrien"?

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er måten for å spille av flac via myihome

How do I play back FLAC using myiHome ver4.7 ?

You will have to edit the following XML files in myihome and add FLAC extension

C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\xml\music.xml

C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\application\music\xml\a udioext.xml

enkleste er å åpne filen i notepad å legge inn <ext>flac</ext> bare pass på å legg det inn mellom<extension> </extension>

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    Her er måten for å spille av flac via myihome

How do I play back FLAC using myiHome ver4.7 ?

You will have to edit the following XML files in myihome and add FLAC extension

C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\xml\music.xml

C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\application\music\xml\a udioext.xml

enkleste er å åpne filen i notepad å legge inn <ext>flac</ext> bare pass på å legg det inn mellom<extension> </extension>
    Takk skal du ha. Jeg prøvde å spille dem av via NFS share og det gikk ikke. Får teste via myihome i stedet.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå satt meg i kø på Komplett (ser at tyske butikker også forventer mars 08 )
    Jeg har to stk Zyxel NSA 220 ( ZyXEL ) som jeg etterhvert skal fylle med disker. Kan disse brukes sammen med Popcorn Hour?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en fin tråd til dere som lurer på hvor lenge det er til dere kan bestille: Networked Media Tank :: View topic - Its 12.Nov someone got a order ask mail yet ?
    Ligger på litt over #4600 nå ser det ut som

Men har et spørsmål til dere som allerede har den. Hvordan djør dere det med filer som har DTS? Konverterer dere lyden først eller?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn bestilling hos Komplett med levering ca 4-5 mars.

Men i dag fikk jeg mail at den hadde forventet sende dato 11-02-08 :-)

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Jeg la inn bestilling hos Komplett med levering ca 4-5 mars.

Men i dag fikk jeg mail at den hadde forventet sende dato 11-02-08 :-)
    Har fulgt med på komplett, og antallet hopper frem og tilbake. 13-230-17-220 osv osv... Merkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, jeg fikk en mail med motsatt informasjon. Har hele tiden hatt forventet sendingsdato 11.02, men fikk idag mail om at den er utsatt til 02.03.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •