Popcorn Hour A-100 er bestilt!! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 568
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag kom min på døren, nøyaktig 37,5 timer etter at den forlot Popcornhuset i Hong Kong. Er offisielt imponert.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjs
    Med overføring over FTP får jeg 6,3 megabyte i sekundet. Det er mer enn nok hvis du skal streame 1080p over nettverket Jeg er strålende fornøyd. Var veldig skeptisk selv til dette da jeg har lest mye rart om slike løsninger tidligere, men med 6,3 stabilt hos meg er jeg meget fornøyd.

Jeg vil uansett anbefale deg å prøve det. Du har vel en returgaranti du kan benytte deg av hvis det ikke skulle funke for deg tror jeg. Det er jo bare å prøve i noen minutter før du finner ut om det er stabilt, og raskt nok
    Takk, jeg har bestilt og skal prøve. Den hastigheten holder i massevis til streaming.

K

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gjør dere folkens for å streame .iso filer? Jeg prøvde først WIZD og da fikk jeg streamet iso, men ingenting annet. Så prøvde jeg MyiHome og den streamer alt annet ENN iso filer.

På networkedmediatank forumet står det at WIZD ikke funker skikkelig og at det ikke blir oppdatert enda, altså er utdatert. Det anbefales å bruke MyiHome, men som sagt funker ikke .iso filene da.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe nytt om .rar støtte?

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    I dag kom min på døren, nøyaktig 37,5 timer etter at den forlot Popcornhuset i Hong Kong. Er offisielt imponert.
    Min brukte 40 timer fra Hong-Kong til Flekkefjord :-)

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    noe nytt om .rar støtte?

For de som har behov for avspilling av upakkede rarfiler skal visst denne anbefales.
    TeraStation - Lundman Wiki

denne skal visst spille av filer pakket i rar

Sinnsykt rask frakt by the way

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hvordan gjør dere folkens for å streame .iso filer? Jeg prøvde først WIZD og da fikk jeg streamet iso, men ingenting annet. Så prøvde jeg MyiHome og den streamer alt annet ENN iso filer.

På networkedmediatank forumet står det at WIZD ikke funker skikkelig og at det ikke blir oppdatert enda, altså er utdatert. Det anbefales å bruke MyiHome, men som sagt funker ikke .iso filene da.
    Jeg siterer meg selv, da jeg fant ut en metode å gjøre dette på. Man kan enkelt og greit dele mappa man har videofilene på over nettverket. Så kan man mappe opp den delte mappa i Popcornhour (man går inn under setup-Network Share). Deretter kan PCH spille dem av direkte. Man får opp menyer og alt akkurat som om man brukte en dvd-spiller. Genialt. Så da kan jeg bare avinstallere WIZD igjen og kun bruke MyiHome.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    For de som har behov for avspilling av upakkede rarfiler skal visst denne anbefales.
    Hva er det egentlig den Lundman-modifiserte TeraStation er for noe? Er det en egen FTP server som gjør at PCH "ser" .rar filene som èn helhetlig fil?

DrE

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hva er det egentlig den Lundman-modifiserte TeraStation er for noe? Er det en egen FTP server som gjør at PCH "ser" .rar filene som èn helhetlig fil?

DrE

"[PH] Rar-support has been implement on llink media server. For NMT local playback, we have not support rar yet, it currently under evaluation, whether local host CPU (300MHz MIPS CPU) able to handle two jobs, unrar and AV decode at same time."

Tipper det er html basert siden han sier den er "similar" som Wizd og andre.:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det er jo bare helt vilt da:-D

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert over måten min PCH kjører HD på!
    Har vært innom litt forskjellige mediastreamere og HTPC nå, men rent bildemessig/ytelse så scorer denne best og er definitivt billigst!

Satte en harddisk inni (Samsung silent utg.) men den laget jo litt lyd
    -så jeg tok den ut :wink:
    Det er så fantastisk å streame HD innhold uten en lyden fra vifter og vindblås!
    Skal sies at jeg er allergisk mot støy, men lydløs er for meg den beste "feature"!

Venter spent på fremtidige FW
    Den ser _litt_ traust ut i forhold til f.eks Apple tv..

Spørsmålet:
    Jeg bruker HDMI tilkobling nå. Noen som vet om kvaliteten forringes noe merkbark over component? Min forsterker har bare component så det hadde vært enklere for meg å bruke.

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske utrolig hvor lite som er inne i denne boksen. Det er jo bare ett lite printkort. Er ikke lenge siden man måtte ha en den råeste pc som var å få tak i for å spille av h264/x264 filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har komplett igjen 15 pch igjen... på den leveringen som de får 11.02.08 (ubekreftet).
    sto ca 80 når jeg bestilte men det har gått ned siden mange har bestilt..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janghell
    Ganske utrolig hvor lite som er inne i denne boksen. Det er jo bare ett lite printkort. Er ikke lenge siden man måtte ha en den råeste pc som var å få tak i for å spille av h264/x264 filer.
    Vel, slik er naturen til en dedikert video-chip. Den har ikke 3Ghz og 4 kjerner, men den er optimalisert og "trangsynt", men gjør det den skal slik det skal gjøres.

DrE

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått til NFS streaming fra PC til PCH?
    Jeg klikker snart!

Ha fulgt Hi-Jack's Guide 4 SMB and NFS on PCH A-100, men får ikke kontakt med PC'en :-?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tesk
    Er det noen som har fått til NFS streaming fra PC til PCH?
    Jeg klikker snart!

Ha fulgt Hi-Jack's Guide 4 SMB and NFS on PCH A-100, men får ikke kontakt med PC'en :-?
    Hei.

Jeg har lurt på hvordan jeg skal gjøre dette, og fikk det nå til, takket være denne linken din. Takk skal du ha Du kan jo sende meg en pm om du vil, dersom du fremdeles ikke har fått det til, så kan vi diskutere saken. Litt vanskelig å vite hva det er du gjør feil.

Det heteste tipset mitt, som jeg slet litt med, er at windows brannmuren blokkerer server programmet. Det er nemlig ikke plug n play, du må legge det inn i unntakslista manuelt.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var iallefall Komplett utsolgt (dvs februar forsendelsen), så nå er det Mars ladningen som kan forhåndsbestilles... Jeg var ikke en av de som hadde handlingskraft nok til å bestille nå... Vel vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Popcorn og Dreambox

Er det noen mulighet for streame fra Dreambox via Popcorn-boxen? Dreambox kan jo streame via web-x-tv eller VLC.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt firmware i dag!
    MKV time seek og flac er noen av de nye funksjonene

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Requires NMT apps 00-15-080116-14-POP-402
    2. UPnP AV - fixed myiHome Mac detection issue - fixed UPnP AV start up crash issue
    3. Improved MP4 buffer for Internet streaming
    4. Setup UI - added wireless network security and security key options - removed "channel" option, hides "connection" option for now - temporary fix to handle late WiFi interface init - added VGA colorspace option (VGA resolution follows HDMI res, not enabled for Auto mode) Note: only for appropriate hardware - added TV mode for HDMI 1080p23, 1080p29, 1080p59, 576p50 and Component 576p50 - removed redundant "cancel" button - added languages: Swedish, Spanish, Polish
    5. Fixed subtitle wrapping and extended characters issue
    6. Fixed photo slideshow audio volume reset issue
    7. Network share - different icons for NFS and SMB shares - bug fix on "back" and "forward" page - additional error messages added - SMB client key handling bug fix - Unmount network share when network is down - focus bug fix during left/right navigation
    8. Fixed RTSP no audio through HDMI
    9. Fixed "Next" becomes "FR" in play single from fileplayer
    10. ISO/DVD playback, fixed unable to playback after a few titles
    11. Metalink 11n driver update - brief test against Metalink WLANPlus AP and WMP11 server - non-secured mode, upto 33Mbps - WPA TKIP, upto 20Mbps - Known issues - if start up with WiFi, IP address acquisition is sometimes slow
    12. Fixed 1080p29/39/59 memory violation bug
    13. Added DVD audio and subtitle language selection
    14. Fixed memory overflow due to long directory or file name in photo app (probable cause of JPEG decode hang when in deep subfolders)
    15. Added HDMI audio mute option
    16. Torrent download status update fix
    17. Fixed NFS client prevented mounted share disconnection, when NFS server crashes or network down.
    18. Fixed SMB access through WiFi interface
    19. Restructure to reduce lockup due to HTTP GET failures
    20. Fixed SMB server/client, FTP server, NFS server occasionally unable to connect on isolated network.
    21. Improved share configuration for NFS server
    22. Error handling for exports
    23. Fixed Photo slideshow memory leak
    24. Browser zoom (press Zoom key in browser mode)
    25. Local time displays momentarily, when Subtitle key is pressed in browser mode
    26. Samba server start/stop status checking added
    27. Removed NFS reload script
    28. On-the-fly Subtitle menu functions - Press Subtitle key followed by Up/Down to scroll through: - Subtitle On/Off/Selection - Subtitle Color adjustment - Subtitle Timing Offset adjustment - Subtitle Font Size adjustment - Subtitle Vertical position adjustment - Press Left/Right to make adjustments - Subtitle menu will turn off if no key pressed in 5 seconds
    29. Added Scan SSID function and SSID list in wireless setup page
    30. Fixed background image disappear while playing WMA audio
    31. Fixed issue with photo files cannot be copied
    32. Spanish language fixes
    33. Minor changes on SMB client, web services language pack
    34. Corrected myiHome background music path pointing to mute, when no music selected
    35. Fixed HTML page with missing background image
    36. Restored HDMI Mute to default setting after factory reset
    37. Fixed missing RC Key Repeat
    38. Fixed second video track playback instead of first track for certain clip
    39. Fixed default volume exceed level 50, happens after online update
    40. Fixed IR no response if RC held down for long time during playback.
    41. FLAC audio support added
    42. New USB keyboard mapping - VOD/DVD mode - ESC (Open/Close) - F1 (Play), F2 (Stop), F3 (Prev), F4 (Next), F5 (FR), F6 (FF), F7 (Slow) - F8 (TimeSeek), F9 (Repeat), F10 (Audio), F11 (Subtitle), F12 (Zoom) - PrtSc (Info), Scroll (Menu), Pause (Pause), Page Up (Vol+), Page Down (Vol-) - Browser mode - ESC (Open/Close) - F1 (Play), F2 (Stop), F3 (PrevPage/Return), F4 (NextPage), F5 (Refresh), F6 (URL) - F7 (Setup), F8 (Time), F9 (Red), F10 (Green), F11 (Yellow), F12 (Blue) - PrtSc (Info), Pause (Select), Insert (Copy), Delete (Backspace), Backspace (Backspace) - Home (Home), End (TV Mode), Page Up (Page Up), Page Down (Page Down), Tab (Tab) - Window (Source), Menu (File), Alphanumeric, Symbol and Arrow
    43. Further fix memory leak issue when doing slideshow for a long time
    44. Enabled BT start/stop function (BT stop needs couple of seconds to happen)
    45. Fixed Picasa black screen issue (due to slow downloading).
    46. Fixed BT pages using SD background although in HD mode
    47. MKV TimeSeek first implementation
    48. Auto start in local and USB drives issue fixes
    49. Fixed video cannot playback after audio with slideshow, from myiHome and myiHomeLite
    50. Max volume reduced to 1dB at settings equal to 50 (from 6dB previously), 0dB is at 49.

Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •