Tvix 4100 / 5100 vs Popcorn Hour A-100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tvix 4100 / 5100 vs Popcorn Hour A-100

I dag ble denne nye mediespilleren presentert (Popcorn Hour A-100) - Welcome To Popcorn Hour

Nå har desverre ikke jeg alt for mye greie på hardware info, men kanskje noen andre her inne kan sammenligne denne opp mot den mye omtalte Tvix`n. Ser at Popcorn-spiller`n også har støtte for intern hd, samt ekstern usb hd. Har vel også en bedre chip, samt billigere i pris. Bør jeg heller gå for denne...?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig vanskelig å si siden den ikke er i salg enda og heller ingen har testet den (meg bekjent).

Det tok lang tid før Tvix 4100 kom opp på det nivået den er på i dag. Det kan ventes at Popcorn også kommer til å være rimelig ustabil i begynnelsen.

Billig er den ihvertfall - det er sikkert - og jeg kjøper sikkert en slik for å teste hvis den ser ut til å falle i god jord hos de første som tester den. I mellomtiden er jeg veldig fornøyd med min Tvix 4100...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Flintstone,

Har spurt i en annen tråd men kan spørre her også:

1. Kan du bruke 4100SH trådløst?
    2. Kan den spille media som er tilgjengelig i nettverket via UPNP AV?
    3. Har du solgt Snazioen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en "teit" sammenlikning da..

Tvix'ene har Sigma chip'n "Sigma Design EM8623", mens Popcorn Hour'n har "Sigma Designs SMP8635"... 8623'n er "forrige generasjon" i forhold til 8635 og det vil bl.a si at der 8623'n sliter å kjøre x264 (720p og 1080p) så har 8635'n datakraft nok til å kjøre opp til 40Mbit datastream (minst)... Så ingen poeng å sammenligne. Tvix kommer med produkter som har Sigma chip i samme serie sannsynligvis tidlig neste år så da kan man kanskje kjøre en sammenlikning..

Tvix er forøvrig kjent for å være flinke på firmware/support og er et anerkjent merke. Popcorn Hour er det ingen som kjenner noe til ennå... Men det sies å være laget av Syabas som har utviklet flere konkurrerende plattformer til Tvix ( Helios, Snazio, Digital Rise ) før popcorn hour'n kom ut.

Min vurdering når det gjelder å kjøpe de forskjellige produktene er:
    Kjøp popcorn hour dersom du ser mye x264 - 720p/1080p som er superinterresant for HDTV folket som henter ned hdtv tv serie material fra USA (og evt HDTV filmer rippet fra HDDVD og BLUERAY...). Pris er også hyggelig for denne spilleren. $179 i USA... og sikkert ikke så alt for mye dyrere i Europa.

Kjøp Tvix dersom du vil ha en velprøvet spiller som er anerkjent og stabil... Og samtidig ikke har behov for å kjøre HD materiale i x264 (matroska) format.

Forøvrig er dette forumet å følge med på dersom du er ute etter siste nytt innen stand-alone og media center pc'er.

Forums-Network Media Tanks (Syabas Middleware)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forøvrig også anbefale å følge med her:

AVS Forum - Digital Media Servers & Content Streamers

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese mer om Popcornhour på Mailer's Postmark Permit Club Home Page (hvor forøvrig de prøver å sammenligne mot Tvix)

Den har nok mere horsepower (8635). 8635 er en 8634 uten CSS Macrovison, så man heller ikke på denne tilkoble en USB-DVD og spille orginale DVD-plater.

Spec'n ser jo bra ut. Firmware er jo utviklet av Syabas. Ryktene tilsier også at selve enheten også er produsert av Syabas (samme personen som registrert på både syabas og popcornhour).
    Så en kan jo håpe på at firmware er stabil. Til den prisen så er det jo nesten slik at en bare kan kjøpe en selv.

Til slutt så har også tvix bekreftet at de også jobber med en enhet basert på 8635. Denne skal hete Tvix 6500. Ankomst innen 2008 sier ryktene.

M.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •