Prossesor med XLR utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prossesor med XLR utganger

Hei,

er ny her på forumet. Jeg er på jakt etter en ny sorroundprosessor med balanserte utganger (XLR) gjerne xlr inn også. Mp ikke ha videodel. Satser på å kjøre ekstern prosessor.

noen gode forslag til hva jeg bør sjekke ut?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Pablo. Hvis du skal ha en processor med XLR inngang (både analog og digital (AES) ) og utganger og ikke vil ha videodel så er vel Cary cinema 11 det desidert heteste kanidaten.

prisen ligger på rundt 20.000,- og lydmessig er cinema11 der oppe sammen med Meridian og Theta.
    Det vil i løpet av høsten også come en Cinema 11V, det er det den brede system link kontakten er for. Cinema 11V vil være en videoscaler med alt av inn og utganger, inkludert HDMI.
    Her er noen specs:
    1080p@120Hz WUXGA output
    (yes it does 24fps)
    HDMI 1.3 (6) in (2) out
    digi-link system connector (2gig bandwidth) for combination with the C11 surround processor
    RGB and Component video
    Dual RS232 ports
    Five assignable audio inputs, one analog, two toslink, two coaxial digital
    Rear Panel IR input and output plus dual 12volt remote triggers
    Eight each assignable S-Video and composite video inputs.

• Removable AC power cord
    • Eight each assignable S-Video and Composite video inputs (17 video inputs total)
    • Rear panel IR input and output plus dual 12 volt remote triggers
    • Dual RS 232 ports for system control and update capabilities
    • Cary Digi-link system connector for combination with the Cinema 11 Surround Sound Processor
    • Two digital audio outputs, one coaxial, one Toslink
    • Five assignable audio inputs, one analog, two Toslink, two coaxial digital
    • Component video output
    • RGB video output
    • HDMI 1.3 generation inputs (6) and outputs (2)
    • Integrated I2S Audio Delay to exact audio and video synchronization

OUTPUT FORMATS
    1368 x 768, 1400 x 768, 1400 x 1050, 1440 x 864 ,1440 x 960, 1440 x 1152, 1920 x 1080, 1920 x 1200 960 x 540, 1024 x 576, 1024 x 1024 ALiS, 1280 x 720, 1280 x 768, 1280 x 1024, 1360 x 768, 1366 x 768, 1080p – 25, 1080p – 50, 1080p – 60, 1080p – 120, 640 x 480, 800 x 600, 848 x 480, 852 x 480, 856 x 480,
    • Video resolution settings: 480p, 540p, 576p, 720p – 50, 720p – 60, 1080i – 50, 1080i – 60, 1080p – 24,
    • 1080p @ 120 Hz WUXGA output

OTHER FEATURES
    • DCDi Edge® processing for the second channel window
    • Side by side (PBP) window support
    • Video PIP over video background

PICTURE-IN-PICTURE (PIP)
    • ACM-3D ensures full dynamic range is used in video content flesh-tone compensation, blue stretch and other image enhancements

ADVANCED COLOR MANAGEMENT (ACM-3D)
    • Removal of DVD Chroma Upsampling Error (CUE) introduced by some DVD sources
    • Non-linear Chroma and Luma enhancement lters with Noise Coring

FAROUDJA TRUE LIFE VIDEO ENHANCER
    • Adaptive 3D/TNR Noise Reduction lm processing
    • Adaptive Media Display Processing for 3:2 and 2:2 video content
    • Panoramic and Anamorphic non-linear scaling
    • Format conversion up to WUXGA resolutions
    • Per Pixel Motion Adaptive de-Interlacing (MADi) up to 1080i format
    • Low Angle De-Interlacing processing

FAROUDJA DCDi CINEMA FORMAT CONVERSION
    • Supports all broadcast TV standards- NTSC/PAL/SECAM worldwide nition) video input signals
    • Two - 3D Adaptive Comb Filters for Luma-Chroma separation• Faroudja® IntelliComb Technology

INTEGRATED 3D VIDEO DECODER
    • 10-bit Advanced Color Management (ACM-3D) and Adaptive Contrast Control (ACC)
    • Faroudja True Life Video Enhancer
    • Next Generation 10-bit Faroudja® DCDi CINEMA format conversion
    • True 10-bit Processing.
    Tråd om Cinema 11 på avsforum: Cary Cinema 11 - AVS Forum

Kim

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound sine Halo-prosessorer C1 og C2 har også balanserte utganger.
    C1

C2

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se denne artikkelen fra Ultimate AV (High End blekka i USA) om prosessorer uten HDMI inngang....

Ultimate AV: On The Outside Looking In With HDMI

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangel på high-end processorer med HDMI og all frustrasjonen dette medfører for mange audifile er litt overdrevet. HD formatene er fortsatt i sin barndom og det tar tid å utvikle og implementere teknologien som skal til. Vi begynner å se de første produktene nå slik Denon sin nye processor, men som Theta skriver på sin side: mange levrandører rusher inn i markedet med HDMI 1.3 produkter, men Theta (og andre high-end produsenter) også må få det til å låte bra...
    Det går fint ann å bruke coax eller toslink og få DD eller DTS lyd nedmikset fra DD eller DTS HD fra din BD eller HD DVD.
    Processorer med HDMI kommer i løpet av slutten av dette året, Q1 2008.
    Jeg tipper at det store skredet vil komme på neste års messe i Las Vegas.
    Har du råd går du selvfølgelig for en modulbasert procesor, men i og med at Cinema 11 ikke koster særlig mer enn 20K så tror jeg ikke tapet ved å måtte bytte senere er spesielt stort i forhold til oppgraderingskostnadene til Theta, Meridian eller Mark Levinson.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha en processor med XLR inngang (både analog og digital (AES) ) og utganger, og ikke vil ha videodel, så er vel Cary Cinema 11 den desidert heteste kanidaten.
    Støttes!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Mangel på high-end processorer med HDMI og all frustrasjonen dette medfører for mange audifile er litt overdrevet. HD formatene er fortsatt i sin barndom og det tar tid å utvikle og implementere teknologien som skal til. Vi begynner å se de første produktene nå slik Denon sin nye processor, men som Theta skriver på sin side: mange levrandører rusher inn i markedet med HDMI 1.3 produkter, men Theta (og andre high-end produsenter) også må få det til å låte bra...
    Det går fint ann å bruke coax eller toslink og få DD eller DTS lyd nedmikset fra DD eller DTS HD fra din BD eller HD DVD.
    Processorer med HDMI kommer i løpet av slutten av dette året, Q1 2008.
    Jeg tipper at det store skredet vil komme på neste års messe i Las Vegas.
    Har du råd går du selvfølgelig for en modulbasert procesor, men i og med at Cinema 11 ikke koster særlig mer enn 20K så tror jeg ikke tapet ved å måtte bytte senere er spesielt stort i forhold til oppgraderingskostnadene til Theta, Meridian eller Mark Levinson.
    Men som sagt ultimate AV som (high end blekka) vil ikke lenger teste produkter som ikke takler HDMI inn, og som de skriver så sier produsenter som ikka har dette enda at det ikke er så viktig men UAV er uenig.. Så er det bare hvem en skal stole på, de som har produkter som begynner å bli pensjonsklare eller ett mer uavhengig tidskrift....

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for flere forslag

Hei,

takk for forslag til prosessor, men jeg ser at alle foreslåtte modeller ikke har balanserte innganger på multikanal siden.
    Bør en ikke kjøre balansert hele veien for å få maks dynamikk?
    Ellers får jeg ta meg tur å sjekke ut noen av de foreslåtte modellene og ser at det er jo et ganske stort pris spenn mellom f.eks en Cary 11 og en Lexicon

Pablo

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xlr

Lexicon'en er ikke billig nei. Koster 130 000 ny.
    Selv synes jeg dener verdt det.
    Uansett...
    XLR har vel mest for seg om det er lenger strekk. Eliminering av støy feks. Selv har jeg effekten i front av rommet, og resten bak. Dette for å slippe lange høyttalerkabler (det sies det er bedre med lange phonokabler).

Hva skal du foresten med multikanals inn?
    Er det noen spillere som har multikanals ut men ikke HDMI?

(Lexicon støtter multikanals PCM og 1080p24)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pablo_997
    Hei,

takk for forslag til prosessor, men jeg ser at alle foreslåtte modeller ikke har balanserte innganger på multikanal siden.
    Bør en ikke kjøre balansert hele veien for å få maks dynamikk?
    Ellers får jeg ta meg tur å sjekke ut noen av de foreslåtte modellene og ser at det er jo et ganske stort pris spenn mellom f.eks en Cary 11 og en Lexicon

Pablo
    Oj oj! hvis du skal ha XLR inn til f.eks SACD så sliter du. Da blir det kun to valgmuligheter, Theta casablanca III + Theta Six Shooter eller Halcro SS100. I begge tilfellene ender du opp langt over 100.000,-
    Nå skal de jo nevnes at det er serdeles få (om noen) SACD spillere som gir deg XLR ut til alle de seks kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

primare SP32

Primare kommer med en ny processor nå i desember. SP32. Det spørs om det ikke blir den på meg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Primare kommer med en ny processor nå i desember. SP32. Det spørs om det ikke blir den på meg.
    Den så fin ut den, men...
    Er det ikke litt lite med 3 HDMI inn? HDMI er jo på full fart inn.

Sjønner ikke helt den prioriteringen dems med 8 analoge lydinnganger, 4 composite etc. og 3 HDMI inn.
    I de høyere prisklasser er vel ikke composite så superduperspennende...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare processor - skeptisk.
    Tre HDMI inn var jo litt i minste laget. desuten så har den jo bare fem XLR ut? Noe som må bety at du ikke kan kjøre balansert til subwoofer. Og at den ikke gir deg muligheten til 7.1
    Too little - too late produkt?
    Hvis du skal vente til desember, så kan du likevel vente litt til å se hva f.eks Parasound slipper på CES messa.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 hdmi input holder mer enn nok for meg da jeg har andre kilder på sdi til videoprosessoren, men jeg kan være enig i at kun 2 xlr output er lite da og skulle gjerne hatt i alle kanaler.

parasound høres spennende ut det, men da begynner vi vel å snakke om pris på tett opp mot 100K. Har hørt at primaren vil ligge i området på rundt 30-40k.

Det er endel ting som er usikkert her da. jeg har ikke hørt noe test av den så vi får se. det blir uansett en dedikert processor på meg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videoprosessor er det vel på de aller fleste i en eller annen form. På Meridian 861 er det tilleggsutstyr (men prosessoren alene koster 120k ++).

Jeg ville ha ventet litt om du har muligheten. Har en planer om å kjøpe en så dyr prosessor, tyder det på at en er genuint opptatt av best mulig lyd. Ergo bør en også kaste seg over de nye HD-formatene med HD-lyd, som igjen krever en prosessor med mulighet for dekoding av dette.

High-end leverandørene bruker alltid lengre tid på slikt enn produsentene av samlebånds-recievere i Asia. En årsak er naturligvis fordi de er mindre og ikke baserer markedsandelene på å være først ute med nye funksjoner, men en annen er også det at når de først slipper et produkt skal det gjerne holde noen år og det må være gjennomtenkt....altså tilby noe mer enn resten av markedet.

Jeg tipper som nevnt over her at det kommer til dukke opp mer high-end på markedet 1Q/2Q 2008. HDMI standarden ser ut til å ha landet på 1.3, og en begynner å bli relativt sikker på hvordan HD-DVD/BD kommer til å fungere ift. funksjoner og lydformat.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... ser at ingen har nevnt at Denon kommer med en surround processor i januar 2008, som har vært utsatt en god del ganger så langt.. denne har 10 (12?) balanserte utganger... eller regnes denne ikke som high end likevel.. prisen landet visst på 52.000 kroner tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmmm... ser at ingen har nevnt at Denon kommer med en surround processor i januar 2008, som har vært utsatt en god del ganger så langt.. denne har 10 (12?) balanserte utganger... eller regnes denne ikke som high end likevel.. prisen landet visst på 52.000 kroner tror jeg

Tror nok Denon ikke er fint nok for "snobbene" : -)

Etter å ha eid noen såkalte high end produkter bla Theta, (EC) og Krell så er jeg ikke så veldig imponert, kan låte bra men kvaliteten (dvs at de slutter å virke (Byggekvaliteten ser jo flott ut)) kan være så som så...

Har også hatt noen toppmodeller fra Sonye ES serien 777ES dvd spilleren på 18 kilo og Denon DVD AVXA og det både ser velbygget ut og er det.

Som du skjønner jeg sverger til masseproduksjon.... Både mhp at det blir mindre variasjon mellom enhetene samt at jeg tror at det er lettere å få en god pris på en kompnent når du skal ha noen hundre tusen i stedet for noen hundre...

Jeg tror Denonen blir en killer med fullbalanserte kretsløp dvs dobbelt av DA konvertere. Hvis video delen blir utnyttet med de innebygde mulighetene som ligger i Realta chipen som en standalone video prosessor så blir den vansklig å komme unna selv for mer eksotiske produsenter, selv om den koster...

At den er forsinket synes jeg faktisk er bra, når en ser en del av de snagsene som har vært på senere recievere både fra Denon og andre.

HDMI og digitaltekikk er ikke helt enkelt og sikkert ikke den opprinnlige kjernekometansen hos de fleste produsentene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som får god kritikk i USA, ikke så ille dyr, XLR, vei ikke om den har importør i norge:

Ultimate AV: Anthem AVM 50 surround processor

Liten produsent: DVS jeg skyr det som pesten : -) men det er meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Primare processor - skeptisk.
    Tre HDMI inn var jo litt i minste laget. desuten så har den jo bare fem XLR ut? Noe som må bety at du ikke kan kjøre balansert til subwoofer. Og at den ikke gir deg muligheten til 7.1
    Too little - too late produkt?
    Hvis du skal vente til desember, så kan du likevel vente litt til å se hva f.eks Parasound slipper på CES messa.
    Nei, tror du blingset litt her. Av bildet kan jeg se at den bare har 2 x XLR ut, dvs. for L+R, resten er RCA. De 5 andre XLR kontaktene er for 1 digital inn (AES/EBU) og to par analoge innganger, f.eks. fra CD spiller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •